Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τα αεροπορικά ταξίδια πρόκειται να αλλάξουν για πάντα - 7 ιδέες για το μέλλον

03 April 2019, 14:01

Το προσωπικό του αεροδρομίου μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία AR για να ελέγξει εύκολα την ταυτότητα του επιβάτη και να αξιολογήσει το μέγεθος και το βάρος των αποσκευών του. Με την εισαγωγή της βιομετρίας, θα έρθει η στιγμή που δε θα πρέπει ο επιβάτης να αποδείξει την ταυτότητα του - θα μπορεί αυτόματα να περνά όλους τους ελέγχους χωρίς να χρειάζεται ποτέ να εμφανίσει το διαβατήριο και την κάρτα επιβίβασής του.


Η τεχνολογία των αεροπορικών ταξιδιών αλλάζει ταχύτατα – Τι μπορεί να περιμένουμε να δούμε στο εγγύς μέλλον; Η εταιρεία AirHelp προσκαελεί για ένα “sneak peek” από 7 νέες τεχνολογίες που πρόκειται να ταράξουν το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών.

1. Ρομποτικοί οδηγοί



Οι ρομποτικοί βοηθοί αεροδρομίων καθίστανται όλο και πιο συνηθισμένοι – θα βοηθούν τους επιβάτες να ακολουθούν το δρόμο τους μέσα από ένα πλήθος και ταυτόχρονα να παρακολουθούν τις πληροφορίες πτήσης τους. Σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), η παγκόσμια ζήτηση και η συχνότητα των ταξιδιών αναμένεται να αυξηθούν κατά 3,5% ετησίως και τα αεροπορικά ταξίδια προβλέπεται να αυξηθούν από 3,8 δισ. ταξιδιώτες το 2016, σε πάνω από 8,2 δισ. επιβάτες μέχρι το 2037. Σε μια προσπάθεια να διευκολυνθεί η τρομερή αύξηση της κυκλοφορίας των αεροδρομίων, πολλά αεροδρόμια έχουν πλέον “μισθώσει” ρομπότ που είναι έτοιμα να οδηγήσουν τους επιβάτες στο check-in και να τους παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες πύλης και πτήσης, από τη πρώτη στιγμή που θα μπουν το αεροδρόμιο. Βελτιώνουν την εμπειρία του check-in, εξαλείφουν τις ουρές και καθιστούν τους αερολιμένες πιο αποδοτικούς. Τώρα μπορεί κανείς να απολαύσει τη ρομποτική βοήθεια στα αεροδρόμια Taoyuan, Incheon και Μονάχου. Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία Care E των ρομπότ της KLM προχωρά ακόμα ένα βήμα - όχι μόνο θα καθοδηγούν τους ταξιδιώτες μέσω του αεροδρομίου, αλλά και θα φέρνει τις αποσκευές τους για αυτούς.

2. Βιομετρία



Τα βιομετρικά στοιχεία είναι στο δρόμο να αντικαταστήσουν πλήρως την ανάγκη για χειροκίνητους ελέγχους ταυτότητας. Όλοι γνωρίζουμε πόσο οι ατελείωτες ουρές στο check-in, στον έλεγχο, στα καταστήματα αφορολόγητων ειδών και στην πύλη επιβίβασης μπορούν να σκοτώσουν το πνεύμα διακοπών του Σαββατοκύριακου. Εκτός αυτού, οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων μπορεί να συνεισφέρουν ακόμα περισσότερο στη σύγχυση – εάν κάποιος είναι άτυχος να ταξιδέψει την Παρασκευή, ίσως χρειαστεί να υπομείνει το γεγονός ότι κάθε 3 στις 10 πτήσεις έχουν καθυστέρηση στο αεροδρόμιο, γεγονός που κάνει την Παρασκευή χειρότερη ημέρα της εβδομάδας για ταξίδια. Σε αντίθεση με τις Παρασκευές, οι Τρίτες είναι πιθανό να του δώσουν μια ομαλότερη εμπειρία check-in, επειδή είναι η καλύτερη μέρα για να ταξιδέψει με ποσοστό επιτυχίας αναχώρησης και άφιξης πτήσης 75%. Με την εισαγωγή της βιομετρίας, οι μεγάλες ουρές μπορούν να αποτελούν παρελθόν. Θα έρθει η στιγμή που δε θα πρέπει να αποδείξουμε την ταυτότητά μας - με την προηγμένη τεχνολογία αναγνώρισης, οι επιβάτες θα μπορούν αυτόματα να περνούν όλους τους ελέγχους και να τους επιτραπεί η είσοδος σε ένα αεροσκάφος χωρίς να χρειάζεται ποτέ να εμφανίσετε το διαβατήριό τους και την κάρτα επιβίβασής τους. Όσο είναι στον κατάλογο των επιβατών και δεν έχουν περιορισμούς, τα μοναδικά βιολογικά τους χαρακτηριστικά, όπως η ίριδα και τα δακτυλικά αποτυπώματα, θα επαρκούν για να αποδείξουν την ταυτότητά τους στα τελωνεία και το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας. Ο Johnny Quach, CPO της AirHelp, προβλέπει ότι σε λίγα χρόνια θα υπάρχει μια μεγάλη πλατφόρμα που θα ενσωματώσει πολλές νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της προηγμένης τεχνολογίας αναγνώρισης, blockchain, AI, AR και VR. Θα έχει ως αποτέλεσμα έναν μετασχηματισμό σε ολόκληρο τον κλάδο.

3. VR/AR



Η εικονική πραγματικότητα (VR) και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) είναι τα δυο πιο καυτά θέματα στη τεχνολογία – Τι θα συνέβαινε εάν τις προσαρμόζαμε στα αεροπορικά ταξίδια; Η AR είναι ένας τύπος τεχνολογίας που εμφανίζει εικονικές διεπαφές στον πραγματικό κόσμο, συχνά με τη βοήθεια κινητών ή φορητών συσκευών. Η υλοποίηση της AR στον κλάδο των αεροπορικών ταξιδιών έχει πολλές δυνατότητες - για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες μπορούν να πλοηγηθούν πιο αποτελεσματικά στο αεροδρόμιο χρησιμοποιώντας μια διεπαφή AR στο τηλέφωνό τους ή μέσω έξυπνων γυαλιών. Το προσωπικό του αεροδρομίου μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία AR για να ελέγξει εύκολα την ταυτότητα του επιβάτη και να αξιολογήσει το μέγεθος και το βάρος των αποσκευών του. Η AR μπορεί επίσης να βελτιώσει την ίδια την πτήση… Με τη χρήση της AR, οι αεροσυνοδοί μπορούν να ανιχνεύσουν αλλαγές στα συναισθήματα ενός επιβάτη χωρίς να χρειάζεται να ανταλλάξουν λόγια, επιτρέποντάς τους έτσι να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των επιβατών τους. Για παράδειγμα, παρέχοντας ιατρική βοήθεια σε έναν επιβάτη που δεν μπορεί να μιλήσει εξαιτίας προσωπικών του ανησυχιών.

4. Supersonic αεροπλάνα



Μπορεί να μην μπορούμε να τηλεκινηθούμε μέχρι στιγμής, αλλά τα επιταχυνόμενα αεροπορικά ταξίδια είναι ήδη στο δρόμο και θα είναι το πιο κοντινό πράγμα που θα έχουμε για να ταξιδέψουμε στιγμιαία. Απλά να φανταστεί κανείς ότι βρίσκεται στη μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο - από τη Σιγκαπούρη στη Νέα Υόρκη, η οποία διαρκεί 19 ώρες - και στη συνέχεια να μπορείτε να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού στου σε μόλις 9 ώρες. Θα κάνει σίγουρα μια διαφορά στον κόσμο. Οι μακρινές πτήσεις είναι εξαντλητικές, συν ότι είναι επιρρεπείς σε καθυστέρηση. Σύμφωνα με τη μελέτη της AirHelp, περισσότερο από το 50% όλων των μακρινών πτήσεων είτε καθυστερούν για τουλάχιστον 15 λεπτά, είτε ακυρώνονται εντελώς. Με την καθιέρωση επιταχυνόμενου αεροπορικού ταξιδιού, οι μεγάλες καθυστερήσεις δε θα είναι πλέον πρόβλημα - τα αεροπλάνα θα ταξιδεύουν τόσο γρήγορα όπου οι περισσότερες καθυστερήσεις θα είναι αμελητέες.

5. Αυτόματος πιλότος



Η σημερινή αεροπορική βιομηχανία έχει ήδη εφαρμόσει ένα μερικό σύστημα αυτόματου πιλότου και είναι μόνο θέμα χρόνου πριν μεταβεί στην πλήρη αυτοματοποίηση του πιλοτηρίου. Τι σημαίνει αυτό για τους μελλοντικούς αεροπορικούς ταξιδιώτες; Η απάντηση είναι σαφής: χαμηλότερα οργανωτικά κόστη, ακριβέστερες ΕΤΑ, ασφαλέστερος σχεδιασμός διαδρομών και διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και φθηνότερο εισιτήριο.

6. IoT



Το Διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of Things) κάνει τις συσκευές γύρω μας πιο έξυπνες και μας επιτρέπει να αλληλεπιδρούμε μαζί τους ακόμη και από απόσταση. Όταν ένας επιβάτης βρίσκεται ψηλά στον αέρα, μπορεί να απολαύσει την ευκολία προσαρμογής του φωτισμού, της κλίσης του καθίσματος και πολλά άλλα δημιουργικά χαρακτηριστικά - που ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το τηλέφωνό του. Μόλις προσγειωθεί, η τεχνολογία IoT θα του επιτρέψει επίσης να εντοπίσει τις αποσκευές του χρησιμοποιώντας το τηλέφωνό του, να τις δώσει εντολή να τον ακολουθήσει καθώς περπατά μέσα στο αεροδρόμιο.

7. A.I.



Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν τώρα την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να βελτιώσουν και να προσαρμόσουν την εμπειρία κράτησης online. Από την πτήση μέχρι την κράτηση του ξενοδοχείου, η AI εξορθολογήσει τη διαδικασία και ελαχιστοποιεί το ανθρώπινο λάθος - δε χάνονται πλέον αποσκευές ή δε γίνονται λάθη στην κράτηση του ξενοδοχείου. Επιπλέον, η AI μπορεί να βελτιστοποιήσει το αποτέλεσμα της αναζήτησης  ψάχνοντας σε κάθε γωνιά του διαδικτύου και να προσφέρει προτάσεις διακοπών προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του καθενός. Η χρήση ενός AI chat μπορεί επίσης να φροντίσει για οποιεσδήποτε άμεσες ερωτήσεις που ήρθαν στο μυαλό και είναι πολύ πιο γρήγορο στην απάντηση από την ανθρώπινη εξυπηρέτηση πελατών. Η AirHelp εφαρμόζει ήδη τεχνολογία AI για τη βελτίωση των αεροπορικών ταξιδιών – τα ΑΙ bots της AirHelp μπορούν άμεσα και με ακρίβεια να αξιολογήσουν περιπτώσεις διακοπής της πτήσης. Αυτή η έξυπνη υπηρεσία μπορεί να καθορίσει εάν οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση για τις καθυστερημένες ή ακυρωμένες πτήσεις τους και σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης. Ορισμένοι επιβάτες μπορεί να δικαιούνται αποζημίωση μέχρι 600 ευρώ ανά άτομο, εάν ο αερολιμένας αναχώρησης είναι στην ΕΕ ή εάν ο αερομεταφορέας τους είναι εγκατεστημένος στην ΕΕ και προσγειώνεται στην ΕΕ.

Ο Jakub Dziwisz, CTO και μηχανικός της AirHelp, μηχανικοί και δικηγόροι AI και μοιράζεται το όραμά του για το μέλλον: ”Αναμένουμε ότι η χρήση του AI θα αυξηθεί τόσο πολύ ώστε να μπορέσουμε να φέρουμε στη ζωή έναν πραγματικό βοηθό ταξιδιώτη που μπορεί να μάθει τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών στο επίπεδο μιας ανθρώπινης προσωπικής βοηθού. Αργά ή γρήγορα, η AI όχι μόνο θα σας κάνει να μην ανησυχείτε για διαταραχές των ταξιδιών σας, αλλά θα σας διασφαλίσει επίσης ότι όλη η ταξιδιωτική εμπειρία είναι πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις επιθυμίες σας”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top