Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΕστιατόρια και social media: Συνταγή επιτυχίας

Εστιατόρια και social media: Συνταγή επιτυχίας

Στο παρακάτω άρθρο μπορείτε να διαβάσετε ιδέες για το πώς θα χρησιμοποιήσετε τα social media για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε την πελατεία σας.

Είστε ένας από τους επιχειρηματίες που, είτε έχουν εστιατόριο εδώ και χρόνια, είτε αποφάσισαν να τολμήσουν να μπουν στο χώρο της εστίασης και να πολεμήσουν την κρίση; Αυτό το άρθρο γράφτηκε ειδικά για σας (αλλά είμαι σίγουρος πως θα δώσει «τροφή» για σκέψεις και σε άλλους επιχειρηματίες) ώστε να πάρετε ιδέες για το πώς θα χρησιμοποιήσετε τα social media για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε την πελατεία σας.
 
1. Φωτογραφία, φωτογραφία, φωτογραφία
 
Αν ισχύει μια φορά για όλες τις άλλες επιχειρήσεις, για τα εστιατόρια και κάποιες ακόμη υπηρεσίες ισχύει διπλά! Ανεβάστε λαχταριστές φωτογραφίες των πιάτων σας για να μας ανοίξετε την όρεξη και να θέλουμε να σας επισκεφθούμε (ή να παραγγείλουμε τηλεφωνικά). Προσοχή στο timing: το πρωί οι αναρτήσεις για καφέ και το μεσημέρι και βράδυ για φαγητό.
 
 
2. Αναρτήστε το μενού σας
 
Όσο κι αν ακούγετε περιττή αυτή η συμβουλή, πολλοί εστιάτορες ξεχνούν να ανεβάσουν το μενού τους ηλεκτρονικά στα social media, είτε με την χρήση κάποιας εφαρμογής είτε με τις έτοιμες λύσεις που δίνει το Facebook.
 
3. Αντλήστε περιεχόμενο από τους πελάτες σας
 
Διοργανώστε ένα φωτοδιαγωνισμό, ζητώντας από τους πελάτες σας να φωτογραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο ή τον εαυτό τους και την παρέα τους στο εστιατόριο ή το μπαρ σας.
 
Αν κάποιοι πελάτες σας κάνουν κάποιο post ή σχόλιο, μην ξεχνάτε να τους απαντάτε, είτε ευχαριστώντας τους για τα καλά τους λόγια, είτε διερευνώντας κάποιο πρόβλημά τους.
 
 
4. Δείξτε το προσωπικό σας εν δράσει
 
 
5. Δείξτε τα βραβεία σας
 
 
6. Ανεβάστε αφιερώματα που έχει κάνει ο τύπος για σας
 
ή καλέστε Foodbloggers να δοκιμάσουν τις συνταγές σας και να γράψουν για σας.
 
7. Blogαρετε εσείς οι ίδιοι
 
Δημιουργήστε ένα FoodBlog ή ένα blog για το εστιατόριό σας. Γράψτε συνταγές, δείξτε μια ανακαίνιση του εστιατορίου, δώστε foodtips …
 
8. Δώστε κουπόνια και εκπτώσεις
 
 
9. Συνεργαστείτε με τοπικές επιχειρήσεις
 
Συνεργαστείτε με άλλες τοπικές επιχειρήσεις (κρεοπωλεία, είδη μαναβικής, ιχθυοπωλεία, καταστήματα με ξηρούς καρπούς, αρτοποιεία), αναρτώντας posts για τα υλικά που αγοράζετε από αυτές, κάνοντάς τες @mention και δώστε τους υλικό ώστε να σας κάνουν @mention αντίστοιχα στις δικές τους παρουσίες στα social media.
 
10. «Τρέξτε» τοπικές διαφημίσεις
 
Τι ποιο αποδοτικό από το να διαφημίζεστε στους πιθανούς πελάτες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή σας και ψάχνουν για φαγητό. Διαφημιστείτε σε κινητές συσκευές σε συγκεκριμένη ακτίνα γύρω από το κατάστημά σας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του Facebook και του Google Adwords, δείξτε την επιχείρησή σας στους χάρτες της Google (GoogleMaps) και στο Foursquare.
 
 
11. Εμπνεύστε ή δελεάστε τους πελάτες σας να σας αναφέρουν στα social media
 
Ίσως η καλύτερη μορφή διαφήμισης γιατί είναι δωρεάν και προέρχεται από τους φίλους μας, τους οποίους – κατά κανόνα – εμπιστευόμαστε. Ζητήστε από τους πελάτες σας να κάνουν check in (μέσω Facebook, Swarm, TripAdvisor) και να αναφέρουν το αγαπημένο τους πιάτο ή προτείνετέ τους να γράψουν ποιος ή ποια φίλη θα ήθελαν να βρίσκεται μαζί τους εκείνη τη στιγμή.
 
12. Loyalty programs
 
Χρησιμοποιείστε το Foursquare και το Swarm ώστε να προσελκύσετε με Specials πελάτες – δελεάζοντάς τους με το κατάλληλο special («με 4 επισκέψεις το μήνα κερδίζετε ένα πέμπτο γεύμα», «παρέες των τεσσάρων ατόμων κερδίζουν καφέ και γλυκό») να έρθουν πολλές φορές ή να φέρουν φίλους τους.
 
13. Trip advisor
 
Αυτή η συμβουλή θα μπορούσε να είναι και χωρίς λόγια. Must (μαζί με το Yelp όταν έρθει και στην Ελλάδα) να βρίσκεστε στη λίστα του για εστιατόρια, ξενοδοχεία, bars.
 
 
14. Delivery services
 
Άλλο ένα must με βάση τα στοιχεία χρήσης των sites που μας διευκολύνουν να βρούμε, να παραγγείλουμε και να πληρώσουμε το φαγητό μας από το σπίτι και το γραφείο.
 
15. E-mail newsletter
 
To email και το SMS παραμένουν ΠΑΝΤΑ τα αποτελεσματικότερα εργαλεία προώθησης online. Ένας απλός τρόπος για να βρείτε τα e-mails των πελατών σας είναι απλά να τα ζητήσετε, δίνοντάς τους με το λογαριασμό ένα έντυπο για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, ή, απλούστερα, να δημιουργήσετε ένα πίνακα όπου θα καρφιτσώνουν τις κάρτες τους (όπως στο Pinterest αλλά live) ή βάζοντας μια γυάλα για χρυσόψαρα όπου θα τις ρίχνουν.
 
16. Απαντήστε στους πελάτες σας
 
Αυτό το tip δεν είναι «ενεργητική» προσέγγιση διαφήμισης και προώθησης αλλά θέλει να σας θυμίσει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τα social media όπως τα άλλα μέσα αλλά να εκμεταλλευόμαστε το πλεονέκτημα που δίνουν και να δημιουργούμε αλλά και να κρατάμε την συζήτηση «ζεστή». Απαντήστε λοιπόν σε ερωτήσεις, σχόλια, και ζητήστε προτάσεις και γνώμες των πελατών σας.
 
Αν κάποιοι από εσάς έχετε χρησιμοποιήσει κάποια από τα παραπάνω εργαλεία ή μπορείτε να προτείνετε περισσότερα, αναμένω τα σχόλιά σας. Καλή επιτυχία!
 
 
Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line.
 
Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, (2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος) και “Ηλεκτρονικό Εμπόριο” (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Έχει εργαστεί στα τμήματα marketingτων εταιρειών Shell, Johnson & Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων.
 
Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας).
 
Έχει 15ετή διδακτική εμπειρία σε ιδιωτικά κολέγια στην Αθήνα και σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ΕΣΕΕ, Καριέρα, κ.ά.). Απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University. Άρθρα του για την επιχειρηματική χρήση του διαδικτύου εκδίδονται στα startup.gr, socialmedialife.gr και Marketing Week.
Managing Partner - Just Online | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι Managing Partner του digital agency Just Online.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024