Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑφιέρωμαΤουρισμός Πολυτελείας – Υπόθεση όλων και όχι μόνο των ξενοδοχείων Πολυτελείας

Τουρισμός Πολυτελείας – Υπόθεση όλων και όχι μόνο των ξενοδοχείων Πολυτελείας

Τουρισμός Πολυτελείας
Υπόθεση όλων και όχι μόνο των ξενοδοχείων Πολυτελείας

Οι τουρίστες πολυτελείας αναμφισβήτητα αποτελούν στόχο πολλών ελληνικών επιχειρήσεων όπως έχει ήδη φανεί από τις μεγάλες επενδύσεις που γίνονται τα τελευταία χρόνια σε ιδιωτικό κυρίως επίπεδο. Επίσης, ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων με στόχο την προσέλκυση των τουριστών πολυτελείας στην χώρα μας λαμβάνει μέρος με πολύ υψηλά μάλιστα στάνταρτς και αξιοσημείωτες παρουσιάσεις στην διεθνή έκθεση Τουρισμού Πολυτελείας ILTM, International Luxury Travel Market.

Όμως τι γίνεται στην χώρα μας από την πλευρά των υποδομών και της γενικής εξυπηρέτησης αυτών των τουριστών; Τα παράπονα των επιχειρηματιών είναι πολλά. Η γενική υποδομή της χώρας δεν είναι έτοιμη να υποδεχθεί και εξυπηρετήσει αυτούς τους ανθρώπους, ακόμα και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις προσπάθειες που γίνονται, γιατί προορισμός τους δεν είναι μόνο η Αθήνα. Το πρόβλημα με την έλλειψη λιμουζινών ακόμα υπάρχει, οι εταιρίες ενοικιάσεως αυτοκινήτων δεν μπορούν να ενοικιάσουν αυτοκίνητα με οδηγό με αποτέλεσμα πολλές φορές παρά την θέληση τους να μην είναι σε θέση να παρέχουν τις υπηρεσίες που αρμόζουν.

Όπως μας δήλωσε ο κ. Δημήτρης Σοφίος από το γραφείο “Interdynamic”, του οποίου το 80% των πελατών ανήκει σε αυτή την κατηγορία, “αυτό που πρέπει να κάνει η Ελλάδα είναι να αναπτύξει μια καλύτερη στρατηγική για την αναβάθμιση της αγοράς του τουρισμού. Δεν πρέπει να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για βελτίωση ιδιαίτερα στον τομέα χρηματοδότησης των απαραίτητων υποδομών. Βέβαια, θα πρέπει να πούμε ότι οι πιο συμφέρουσες περιπτώσεις θεματικού τουρισμού όπως: γκολφ, αερολέσχες, συνεδριακός τουρισμός βρίσκονται σε ένα πολύ καλό στάδιο ανάπτυξης αλλά θα πρέπει να βελτιωθούν αρκετά πριν είμαστε σε θέση να πούμε ότι μπορούμε να παράσχουμε πλήρης εξυπηρέτηση των πελατών ταξιδιών πολυτελείας.”

Από τι όμως επηρεάζονται οι τουρίστες πολυτελείας όταν θέλουν να επισκεφθούν την χώρα μας; Ο κ. Σοφίος, είναι κατηγορηματικός: “η οικονομική κρίση κυριαρχεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιαίτερα στις χώρες που τροφοδοτούν τον Ελληνικό τουρισμό. Επίσης, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι αργά αλλά σταθερά δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μια τουριστική υποδομή χαμηλής ποιότητας που οδήγησε στο να έχουμε πελάτες που κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους ανήκουν στις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις. Οι πόροι από τον τουρισμό πρέπει να επενδύονται αποκλειστικά και μόνο στις υποδομές και το μάρκετινγκ. Η λανθασμένη διαχείριση οδήγησε στη σημερινή έλλειψη των βασικών υποδομών όπως οι δρόμοι, οι βιολογικοί καθαρισμοί, οι εγκαταστάσεις υποδοχής των τουριστών (λιμάνια-αεροδρόμια) που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές απαιτήσεις.”

Σύμφωνη είναι και η γνώμη του κ. Δημοκρίτου από το ξενοδοχείο “Club Hotel Casino Loutraki” ο οποίος τονίζει ότι απαιτείται η άψογη συνεργασία μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών φορέων. Όσο για τον ρόλο των κρατικών φορέων τουρισμού (ΕΟΤ, ΥΠΑΝ) στην ανάπτυξη του τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα πιστεύει ότι πρέπει να δομηθούν έτσι, ώστε να είναι σε θέση να πληρούν τις απαιτήσεις συγκεκριμένων πελατών, να προβάλλουν την Ελλάδα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αναπτύξουν την υποδομή.

Από την άλλη πλευρά ο κ. Σοφίος πιστεύει στον υποστηρικτικό ρόλο των φορέων προς τις επιχειρήσεις ώστε να αυξήσουν την ικανότητα απορρόφησης νέας γνώσης και τεχνολογίας. “Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην ποιότητα. Ως ιδιωτική εταιρία πρώτη και τελευταία μέριμνά μας είναι η ποιότητα σε όλους τους τομείς. Από τις εσωτερικές σχέσεις και την οργάνωση μέχρι την επικοινωνία και εξυπηρέτηση του πελάτη. Και τους πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Χωρίς καμία βοήθεια ή επιχορήγηση. Με ‘ιδία κεφάλαια’. Εάν οι κρατικοί φορείς ξεκαθαρίσουν τους ρόλους και τους στόχους τους όλα γίνονται. Αυτό τουλάχιστον έχω διδαχθεί εγώ. Αλλά να υπάρχουν ρεαλιστικοί στόχοι. Θα χρειαστεί μια συστηματική δουλειά συλλογής πληροφοριών και διαμόρφωσης θέσεων, που θα επιτρέψουν μια τεκμηριωμένη επιλογή δράσεων στο μέλλον. Η συνεχής χρηματοδότηση νέων αναπτυξιακών προσπαθειών. Συνεχής συντονισμένη πίεση προς την κυβέρνηση για επανεπένδυση των πόρων που αποδίδει η τουριστική προέλευση. Συγχρηματοδότηση από την κυβέρνηση των τοπικών και ιδιωτικών πρωτοβουλιών για προβολή και διαφήμιση. Πρέπει όλες οι προσπάθειες για την τουριστική πολιτική να γίνονται στην ίδια κατεύθυνση ώστε μεγιστοποιηθούν οι πιθανότητες επιτυχίας και να έχει μια ενιαία τοποθέτηση η χώρα. Μια ενδιαφέρουσα πρόταση ανάπτυξης είναι η προσέλκυση τουρισμού υψηλού εισοδήματος που έχει ανάγκη από ιατρική περίθαλψη. Αλλά χρειάζονται χρηματοδοτήσεις για μελέτη και ανάπτυξη και την συνεχή παρουσία και συμβολή του κράτους”.

Αναλυτικά στοιχεία για την σπουδαιότητα του τουρισμού πολυτελείας, για το προφίλ αυτών των τουριστών, για το εισόδημα τους, και για τον τρόπο προσέγγισης τους, μας δίνει το άρθρο του Αρη Ίκκου και της Τίνας Σκλαβόλια που ακολουθεί.

Επίσης, τα στατιστικά στοιχεία, που παραθέτονται πιο κάτω, της έκθεσης International Luxury Travel Market, ILTM, μας δίνουν μια γενική εικόνα για την πορεία του τουρισμού πολυτελείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024