Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΣάββας Περδίος: Στόχος η επανατοποθέτηση της Κύπρου στο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών της Αν. Μεσογείου

Σάββας Περδίος: Στόχος η επανατοποθέτηση της Κύπρου στο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών της Αν. Μεσογείου

Ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου κ. Σάββας Περδίος μιλά στο TravelDailyNews για τις επενδύσεις στο νησί, με σκοπό να καταστεί σε θέση να προσελκύσει πιο ποιοτικό τουρισμό με υψηλότερο εισόδημα, αλλά και για το σχεδιασμό μιας νέας πολιτικής προώθησης του τουριστικού προϊόντος, που θα έχει ως βασικό εργαλείο της τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας.

– Κε Περδίο, με δεδομένο ότι η Κύπρος είναι νησί, θεωρούμε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός κλάδος για την Κύπρο. Θα θέλαμε να μας πείτε αν υπάρχει κάποια στρατηγική για μεγαλύτερη συνδεσιμότητα με την Ελλάδα, αλλά και τις γειτονικές χώρες (Λίβανο, Αίγυπτο), σε δρομολόγια κρουαζιέρας, αλλά και σε ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Τόσο το προηγούμενο διάστημα όσο και κατά το διήμερο φόρουμ “Ποσειδώνια”, το Υφυπουργείο Τουρισμού πραγματοποίησε πολλές συναντήσεις με εταιρείες μεγάλης εμβέλειας, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα των κρουαζιέρων ανά το παγκόσμιο.

Τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι ότι θα υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για άφιξη  κρουαζιερόπλοιων στην Κύπρο, μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι το αρνητικό κλίμα στον τουρισμό κρουαζιέρας, όχι μόνο όσον αφορά τη χώρα μας, αλλά και ευρύτερα την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, λόγω κυρίως των γεωπολιτικών εξελίξεων στην περιοχή, αναστρέφεται.

Ήδη έχει επιβεβαιωθεί η έναρξη κρουαζιέρων από και προς την Κύπρο από τη διεθνούς φήμης εταιρεία Royal Caribbean Cruises, η οποία θα πραγματοποιήσει δύο κρουαζιέρες το 2019 και 6 το 2020. Έντονο ενδιαφέρον για πραγματοποίηση κρουαζιέρων προς την Κύπρο επιδεικνύουν και άλλες εταιρείες.

Το υφυπουργείο θα εξακολουθήσει να εργάζεται, σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις των γειτονικών χωρών και τους τουριστικούς φορείς, προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης του θετικού κλίματος που επικρατεί, λαμβάνοντας υπόψη και το ενδιαφέρον που υπάρχει γενικότερα για ακτοπλοϊκή  σύνδεση του νησιού μας με άλλες χώρες της περιοχής. Στόχος είναι η επανατοποθέτηση της Κύπρου στο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών της Ανατολικής Μεσογείου.

– Τα τελευταία χρόνια (2014–2017) έχουν γίνει πολύ μεγάλες επενδύσεις στο χώρο του τουρισμού στη Κύπρο (μαρίνες, καζίνο, ξένα κεφάλαια για ανέγερση, εξαγορά, ή κατασκευή ξενοδοχείων) ικανές να αλλάξουν το προφίλ του παραδοσιακού επισκέπτη της χώρας. Πώς λοιπόν, θεωρείτε ότι θα είναι το νέο προφίλ του μελλοντικού επισκέπτη στην Κύπρο και ποια η στρατηγική σας για την ανάπτυξη της ποιότητας των επισκεπτών της χώρας;

Είναι γεγονός ότι στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει, με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, σημαντικές επενδύσεις για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου με σκοπό να καταστεί σε θέση να προσελκύσει πιο ποιοτικό τουρισμό με υψηλότερο εισόδημα. Βασικοί στόχοι είναι, επίσης, η επίτευξη βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και η χρονική επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Οι ενέργειές μας συνάδουν ακριβώς με το προφίλ του σύγχρονου τουρίστα, το οποίο έχει ως βασικό χαρακτηριστικό του το γεγονός ότι ο τρόπος της ζωής των ανθρώπων έχει αλλάξει ριζικά, ειδικά την τελευταία εικοσαετία, επηρεάζοντας κατ’επέκταση και τον τρόπο που διαμορφώνουν τις διακοπές τους. Για παράδειγμα, ενώ παλαιότερα οι άνθρωποι έκαναν τις διακοπές τους μόνο μία περίοδο του έτους (ως επί το πλείστον το καλοκαίρι) και μάλιστα σε συνεχόμενο διάστημα, τώρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι όλων των ηλικιών επιμερίζουν  τις διακοπές τους σε μικρότερα χρονικά διαστήματα. Επίσης, οι περισσότεροι δεν προτιμούν το παραδοσιακό “ήλιος και θάλασσα”, αλλά αναζητούν και νέες αποδράσεις που σχετίζονται με το περιβάλλον, τον πολιτισμό τη φυσική δραστηριότητα ή ακόμα και συνδυασμό των πιο πάνω.

Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με την ευκολία στη συγκοινωνία, έχουν συντελέσει στην παγκοσμιοποίηση του τουριστικού προϊόντος και σε ένα διεθνή ανταγωνισμό μεταξύ ομοεθνών, αλλά και αλλοδαπών επιχειρήσεων και οργανισμών για την προσέλκυση τουριστών, ακόμα και από μακρινές αγορές για την κάθε χώρα. Παράλληλα, όλα αυτά έχουν διαμορφώσει ένα περίπλοκο και ιδιαίτερα απαιτητικό προφίλ για το σύγχρονο καταναλωτή – ταξιδιώτη.

– Ποια είναι η στρατηγική της Κύπρου για την αξιοποίηση του e-tourism (ηλεκτρονικού τουρισμού), που δίνει τη δυνατότητα όλο και περισσότερο για απευθείας κρατήσεις, για διαφορετικές εμπειρίες μέσω της οικονομίας του διαμοιρασμού (sharing economy), προβολή των προορισμών μέσω των κοινωνικών δικτύων (social media), αλλά και δημόσια κριτική μέσω των αντίστοιχων πλατφορμών;

H χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στον τουρισμό έχει καταστεί ένα απαραίτητο εργαλείο, προκειμένου να τύχουν διαχείρισης με επάρκεια και επιτυχία, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των σύγχρονων τουριστών. Ειδικότερα, η συνεχής και αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας και της χρήσης του διαδικτύου, φέρνουν στο προσκήνιο νέες ευκαιρίες για την προώθηση του τουρισμού, καθώς και για τόνωση της επιθυμίας των καταναλωτών – ταξιδιωτών για πραγματοποίηση διακοπών. Πιο συγκεκριμένα, με τη  χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας δεν επιτυγχάνεται μόνο η μεγαλύτερη προσέλκυση τουριστών, αλλά και η αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών των κρατών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα. Επιπλέον, παρέχονται δυνατότητες γρήγορης, χαμηλού κόστους, εύκολης και άμεσης επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό παγκοσμίως, με το σημαντικότατο πλεονέκτημα ότι οι πληροφορίες που προσφέρει είναι διαθέσιμες κατά τη διάρκεια όλου του 24ωρου.

Ως Υφυπουργείο Τουρισμού θεωρούμε ότι τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας από τη μια, και οι ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών – ταξιδιωτών από την άλλη, δεν μπορούν να συνταιριαστούν με ευκολία ή αυτόματα, δηλαδή από μόνες τους. Αντιθέτως, κρίνουμε ότι όλα αυτά επιτάσσουν τη δημιουργία μιας εξειδικευμένης στρατηγικής, η οποία πρέπει να καταρτίζεται τόσο σε επίπεδο εθνικό ή τοπικό, χωρίς όμως να παρακάμπτονται οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες για τη δημιουργία συνεργασιών και συνεργειών μεταξύ των δύο επιπέδων.

Για τη δημιουργία και κυρίως για την επιτυχία της στρατηγικής, απαιτείται για κάθε οργανισμό να γνωρίζει με επάρκεια και πληρότητα τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε σύγχρονου ταξιδιώτη, αλλά και τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία για ικανοποίηση των αναγκών και των απαιτήσεών του.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό το Υφυπουργείο Τουρισμού άρχισε ήδη το σχεδιασμό μιας νέας πολιτικής προώθησης του τουριστικού προϊόντος, η οποία θα έχει ως βασικό εργαλείο της τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας.

– Ποια είναι η στρατηγική σας για περαιτέρω ανάπτυξη των συνεργειών στο κλάδο του τουρισμού με τις γειτονικές σας χώρες, και ποιες δυνατότητες προώθησης με συνεργατικό μάρκετινγκ (comarketing) θεωρείτε ότι υπάρχουν, ιδίως για τις μακρινές χώρες-αγορές (long haul markets);

Η αύξηση της αεροπορικής συνδεσιμότητας και η προώθηση της υπογραφής τριμερών συνεργασιών με χώρες της Μεσογείου, όπως η Αίγυπτος, ο Λίβανος, η Ιορδανία και το Ισραήλ, αποτελούν τα πρώτα βήματα για ενδυνάμωση της συνεργασίας των χωρών αυτών στον τομέα του τουρισμού.

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται το υπόβαθρο για την πραγματοποίηση κοινών δράσεων όπως το σχεδιασμό προγραμμάτων εκδρομών  για προσέλκυση επισκεπτών από τρίτες χώρες και μακρινούς προορισμούς, όπως την Β. Αμερική και την Ασία, οι οποίοι πραγματοποιούν ταξίδια ζωής για να θαυμάσουν μεταξύ άλλων τα αρχαιολογικά μνημεία παγκοσμίους φήμης, όπως ο Παρθενώνας και οι Πυραμίδες της Αιγύπτου.

Το γεγονός, επίσης, ότι υπάρχουν απευθείας πτήσεις με γειτονικές μας χώρες μπορεί να βοηθήσει στην πραγματοποίηση ολιγοήμερων διακοπών από τις γειτονικές μας χώρες. Τέλος, σημαντικό στοιχείο για την περαιτέρω συνεργασία των χωρών της περιοχής στον τομέα του τουρισμού είναι η πραγματοποίηση των κρουαζιέρων στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως.

– Το Υφυπουργείο Τουρισμού δημιουργήθηκε πρόσφατα στην Κύπρο. Ποια προβλήματα πιστεύετε ότι θα λύσει η δημιουργία του και, γενικά, πώς θεωρείτε ότι θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τουρισμού της χώρας;

Η δημιουργία του υφυπουργείου στις 02/01/2019 έχει ως πρώτιστο στόχο τη δημιουργία μιας ενιαίας αρχής σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής τουρισμού, την εφαρμογή οριζόντων πολιτικών, οι οποίες θα συνδέουν όλα τα υπουργεία και τον ιδιωτικό τομέα και την καλύτερη προώθηση και προβολή της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού. Με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση κρίνει ότι θα μεγιστοποιηθούν τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ο νευραλγικός τομέας του τουρισμού στην κυπριακή οικονομία και κοινωνία.

Ο Σάββας Περδίος γεννήθηκε το 1981 στη Λευκωσία. Είναι υφυπουργός Τουρισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας από τις 2 Ιανουαρίου 2019. Σπούδασε Οικονομικά και Λογιστική στο Πανεπιστήμιο του Warwick και Διεθνή Διοίκηση Ξενοδοχείων (BA, 2004-2008) στο École Hôteliere de Lausanne. O κ. Περδίος θεωρεί τον εαυτό του πολύ τυχερό που έχει κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Η καριέρα του στον τομέα της Φιλοξενίας ξεκίνησε στην πολύ νεαρή ηλικία των 15 ετών, καθώς εργάστηκε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε θέσεις όπως κουζίνα, συντήρηση, εστιατόριο, διοργάνωση δεξιώσεων, οροφοκομία και υποδοχή.

Κατά την περίοδο 2008-2010, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, εργάστηκε σε διεθνούς εμβέλειας εταιρείες, όπως η Design Hotels στη Μύκονο και η Kempinski Hotels στην Ελβετία.

Από τον Ιανουάριο 2010 και μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 εργάστηκε στη Louis Hotels από την θέση του Quality and Brand Manager. Το πόστο περιλάμβανε τη δημιουργία, εφαρμογή και διατήρηση λειτουργικών προτύπων σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών της εταιρείας (25 ξενοδοχειακές μονάδες και μεγάλο αριθμό εστιατορίων). Επιπλέον ήταν υπεύθυνος για θέματα branding και reputation management.

Μετά από 8 χρόνια σε αυτήν τη θέση ο προάχθηκε στη θέση του Chief Operating Officer, την οποία κατείχε μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων του στο Υφυπουργείο Τουρισμού Κύπρου. Έχει άπταιστη γνώση της Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024