Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΠέντε λόγοι για να μείνουμε σε 'πράσινο' ξενοδοχείο*

Πέντε λόγοι για να μείνουμε σε 'πράσινο' ξενοδοχείο*

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οικολογική σήμανση (Ecolabel) ανταμείβει τα πλέον 'πράσινα' ξενοδοχεία, κάμπινγκ, bed and breakfast, που ανταποκρίνονται στα αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια. Πρέπει να πληρούν 22 υποχρεωτικά κριτήρια και άλλα 20 ακόμα εθελοντικά.

Tώρα που ήρθε το καλοκαίρι, ίσως να έχουμε διάθεση για διακοπές. Όμως, δεν περνά ούτε μια μέρα, χωρίς να είναι η “κρίση” του περιβάλλοντος στις βασικές ειδήσεις και τα πρωτοσέλιδα. Είναι γνωστό ότι ο τουρισμός “ρίχνει λάδι στη φωτιά”, πιέζοντας ακόμα περισσότερο τις λίγες φυσικές πηγές. Συχνά, ως καταναλωτές, αναρωτιόμαστε πως θα ελαχιστοποιήσουμε το ανθρακικό αποτύπωμα των διακοπών μας. Μια λύση είναι να διαμένουμε σε ξενοδοχείο που λειτουργεί βιώσιμα. Η διαμονή, σε καταλύματα, φιλικά στο περιβάλλον, ωφελεί τους ταξιδιώτες, γιατί μειώνουν τις επιπτώσεις των διακοπών τους, το περιβάλλον και τους ξενοδόχους γιατί βελτιώνουν την οικολογική του εικόνα και μειώνουν τα έξοδά τους. Οι ταξιδιώτες που κάνουν βιώσιμες επιλογές για τα ταξίδια τους, αυξήθηκαν παγκοσμίως, κατά 55%, σε σχέση με πέρσι.

Απαντώντας σε αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση, πολλά καταλύματα ισχυρίζονται ότι είναι “πράσινα”, “βιώσιμα”, “οικολογικά” κ.λπ. Ενώ κάποια πράγματι προσπαθούν, κάποια άλλα απλά χρησιμοποιούν αυτούς τους χαρακτηρισμούς ως “κόλπα προώθησης των επιχειρήσεων”. Επομένως, τι μπορούν να εμπιστεύονται οι καταναλωτές; Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οικολογική σήμανση (Ecolabel) ανταμείβει τα πλέον “πράσινα” ξενοδοχεία, κάμπινγκ, bed and breakfast, που ανταποκρίνονται στα αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια. Πρέπει να πληρούν 22 υποχρεωτικά κριτήρια και άλλα 20 ακόμα εθελοντικά.

Και να πως η σήμανση με το λουλούδι (Ecolabel) μπορεί να μας βοηθήσει να χαρούμε τις διακοπές μας, ενώ είμαστε φιλικοί προς το περιβάλλον:

1. Δεν κινδυνεύουμε από “πράσινο ξέπλυμα”: Τα κριτήρια του Ecolabel επικαιροποιούνται κάθε 4-5 χρόνια, ώστε να εξασφαλίσουν ότι η σήμανση αυτή ανταμείβει τα πλέον φιλικά στο περιβάλλον καταλύματα και όχι απλούς ισχυρισμούς. Ανεξάρτητοι επιθεωρητές επιθεωρούν, τακτικά, επί τόπου, τα καταλύματα, για να διασφαλίσουν ότι όσα καταλύματα  διαθέτουν τη σήμανση Ecolabel συμμορφώνονται, με τους κανόνες. Όσα δε συμμορφώνονται, χάνουν τη σήμανση.

2. Μειώνουμε το ανθρακικό αποτύπωμά των διακοπών μας: Η τουριστική βιομηχανία ευθύνονται για το 8% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, παγκοσμίως. Συνήθως, ευθύνονται ξενοδοχεία και κάμπινγκ, χωρίς οικολογική διαχείριση. Η σήμανση Ecolabel βοηθά τη μείωση εκπομπών, με:

  • Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας: Ανάλογα με τον αριθμό των “πράσινων” προμηθευτών ενέργειας που λειτουργούν στην περιοχή του καταλύματος, η ενέργεια που αυτό καταναλώνει, πρέπει να προέρχεται από 50% έως 100%, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  • Χρήση ηλεκτρικών συσκευών που είναι ενεργειακά αποδοτικές: Πλυντήριο, θερμοσίφωνες πρέπει να ανήκουν στην καλύτερη ενεργειακή κλάση, ενώ απαγορεύεται θέρμανση και ψύξη σε εξωτερικούς χώρους.
  • Προσφορά τουλάχιστον δύο τοπικών και εποχιακών τροφίμων, ανά γεύμα: Τα τρόφιμα δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται, από περιοχές που απέχουν πάνω από 160 χλμ. Τα εποχιακά τρόφιμα καταναλώνουν λιγότερες φυσικές πηγές, για να παραχθούν, από τα τρόφιμα εκτός εποχής (π.χ. οι ντομάτες που παράγονται το χειμώνα).
  • Προώθηση οικολογικών μεθόδων μεταφοράς: Αφορά την μεταφορά αγαθών και ταξιδιωτών, με δημόσια μέσα μεταφοράς, ηλεκτρικά οχήματα, ποδήλατα, ή οχήματα που “μοιράζονται” πολλοί μαζί.

3. Μειώνουμε τα σκουπίδια: Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, οι επιχειρήσεις που δεν ενδιαφέρονται, για το περιβάλλον, θα ευθύνονται για αύξηση των σκουπιδιών, κατά 251%, μέχρι το 2050. Τα ξενοδοχεία και τα κάμπινγκ που έχουν τη σήμανση Ecolabel, μειώνουν τα απορρίμματα τροφίμων (βάζουν συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να πληρούν και τους οποίους αναθεωρούν κάθε δύο χρόνια). Επίσης, απαγορεύουν τα πλαστικά μιας χρήσης, για τη συσκευασία μη ευπαθών τροφίμων.

4. Εξοικονομούμε νερό: Σε ένα ξενοδοχείο, με τη σήμανση Ecolabel, η ποσότητα του νερού που τρέχει από τις βρύσες, ή τα καζανάκια, είναι αυτή που πρέπει, γιατί πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της μείωσης της ροής του νερού. Το νερό, που χρησιμοποιείται για το πλύσιμο των λευκών ειδών, επίσης εξοικονομείται, καθώς σεντόνια και πετσέτες δεν αλλάζονται κάθε μέρα, παρά μόνο αν οι επισκέπτες το ζητήσουν. Τα ξενοδοχεία λαμβάνουν επιπλέον πόντους, όταν διαχειρίζονται με προσοχή τις πισίνες, ανακυκλώνουν το νερό της βροχής, ή εγκαθιστούν επαρκή συστήματα άρδευσης.

5. Αποφεύγουμε τοξικές ουσίες: Σε ένα κατάλυμα, με την σήμανση Ecolabel, τα σεντόνια, οι πετσέτες και τα πατώματα καθαρίζονται, με απορρυπαντικά, φιλικά στο περιβάλλον. Κάποια από αυτά, επίσης, σερβίρουν οργανικά τρόφιμα και διαθέτουν περιοχές ελεύθερες από τρόφιμα φυτοφάρμακα.

Η Ευρωπαϊκή Σήμανση Ecolabel ωφελεί όλους μας. Το πρασίνισμα των διακοπών μας δεν είναι απαραίτητο να μας “φάει” όλον τον προϋπολογισμό. Μπορούμε να επιλέξουμε, από φθηνά κάμπινγκ μέχρι πολυτελή ξενοδοχεία. Και βέβαια, οι “πράσινες” διακοπές δε σημαίνουν λιγότερη άνεση, όπως αρκετοί από εμάς φοβόμαστε.

Οι επιλογές καταλυμάτων, με σήμανση “Ecolabel” είναι διαθέσιμες, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως σε δημοφιλείς προορισμούς του Νότου, όπως Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία και μπορείτε να τις βρείτε εδώ.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα η σήμανση Ecolabel, στα καταλύματα, αποτελεί άγνωστη έννοια. Για το λόγο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι Εθνικές Αρχές πρέπει να προωθήσουν την Ευρωπαϊκή Σήμανση Ecolabel τόσο στους ξενοδόχους, όσο και στους ταξιδιώτες. Όσα περισσότερα γνωρίζουν οι καταναλωτές για τη σήμανση Ecolabel τόσο περισσότερο θα την αναζητούν και θα την απαιτούν.

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Σήμανση Ecolabel αφορά και άλλα προϊόντα, όπως χαρτοπετσέτες, βαφές, αφρόλουτρα, παπούτσια, ρούχα. Ας ψάξουμε το λογότυπο του ευρωπαϊκού λουλουδιού, κάθε φορά που ψωνίζουμε, είτε είμαστε στον τόπο μας, είτε ταξιδεύουμε.

*Κείμενο του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών – ΚΕΠΚΑ.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024