Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΧριστίνα Τετράδη: 'Απουσιάζει ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας'

Χριστίνα Τετράδη: 'Απουσιάζει ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας'

Η κα Χριστίνα Τετράδη, αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λαγανά και υποψήφια βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Ζάκυνθο, μιλά στο TravelDailyNews για τον προγραμματισμό και τις ενέργειες που απαιτούνται στον τουρισμό και τι σημαίνει πραγματική τουριστική ανάπτυξη, τόσο σε τοπικό, όσο και εθνικό επίπεδο.

Επειδή ο τουρισμός, αν και σημαντικό τμήμα της οικονομίας και καταλυτική η συνεισφορά του, δεν έχει αποτελέσει από τα κύρια αντικείμενα της πολιτικής συζήτησης. Έτσι, βρήκαμε την ευκαιρία και παρακαλέσαμε την κα Χριστίνα Τετράδη, γνωστή τουριστική επιχειρηματία και αντιπρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, να μας κάνει μία σύντομη τοποθέτηση για τον ελληνικό τουρισμό.

– Κα Τετράδη, πολλές συζητήσεις και αναφορές γίνονται για μία φετινή τουριστική χρονιά λιγότερο επιτυχή από την περυσινή. Εσείς από τη θέση σας ως αντιπροέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου πώς αιτιολογείτε τη φετινή κατάσταση και τι ενέργειες κρίνετε ότι πρέπει να γίνουν;

Διαπιστώνουμε μία υστέρηση στις κρατήσεις και αυτό επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη μελέτη που παρουσίασε το ΙΤΕΠ, με προβληματισμούς περισσότερο στις κατηγορίες των 1-2-3 αστεριών στα ξενοδοχεία. Αυτή μπορεί να είναι μία περιστασιακή κατάσταση, αλλά το σημαντικό είναι ότι έχουμε αφήσει τον τουρισμό να δουλεύει στον αυτόματο και εκμεταλλευτήκαμε τις αυξήσεις αφίξεων στα τελευταία χρόνια, και κάνουμε μόνο βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα προγραμματισμό και ενέργειες.

Απουσιάζει ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και των επί μέρους τουριστικών προορισμών, όπως και για την περιοχή μου τη Ζάκυνθο. Αν και συμφωνούμε στις κυβερνητικές εξαγγελίες και τους στρατηγικούς στόχους, της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και του τουρισμού των 365 ημερών, της ανάπτυξης των θεματικών μορφών τουρισμού, της προσέλκυσης επισκεπτών – τουριστών που θα έχουν μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη, δεν έχουμε σχεδιάσει συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις που με την εφαρμογή τους θα επιτύχουμε τους στόχους αυτούς. Και, δυστυχώς, οι γύρω ανταγωνίστριες χώρες έχουν συγκεκριμένες πολιτικές και στρατηγικές τουριστικής ανάπτυξης. Εμείς εκμεταλλευτήκαμε διεθνείς, αλλά και τοπικές συγκυρίες.

Όταν μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη πρέπει να μιλάμε για το πως θα διαμορφώσουμε τα τουριστικά προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα προσφέρουμε, πως θα αναδείξουμε και θα αξιοποιήσουμε τους διάφορους τουριστικούς πόρους, και τα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής για να τα μετατρέψουμε σε πλεονεκτήματα.

Μεταξύ άλλων ενεργειών θα έπρεπε να έχουμε συγκροτήσει και ένα Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού, που θα είχε αρμοδιότητα και για την διαχείριση έκτακτων περιστατικών που επηρεάζουν τον τουρισμό, όπως είχαμε στα προηγούμενα χρόνια το “προσφυγικό” που επηρέασε τον τουρισμό στο Αιγαίο, το σεισμό και τις φωτιές στη Ζάκυνθο, και άλλα απρόβλεπτα γεγονότα και φυσικές καταστροφές.

– Μιλήσατε για θέματα στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης και σχεδιασμού του τι προϊόντα θα δημιουργηθούν. Ας πάρουμε για παράδειγμα έναν προβεβλημένο νησιωτικό τουριστικό προορισμό, την πατρίδα σας την Ζάκυνθο, όπου είσαστε και υποψήφια βουλευτής. Πώς σκέπτεστε την τουριστική ανάπτυξη για την Ζάκυνθο;

Και εδώ λείπει ο στρατηγικός σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο, και έχουμε μείνει στην επανάληψη του μαζικού τουρισμού και του μοντέλου “ήλιος – θάλασσα – παραλία”. Επίσης, δεν έχουμε δουλέψει για να μειώσουμε την εξάρτηση από το all inclusive, που ουσιαστικά μας επιβάλλεται, γιατί αυτή είναι η διεθνής τάση και αυτό προωθούν οι tour operators που “πουλάνε Ζάκυνθο” και γενικότερα τις δημοφιλείς περιοχές της Ελλάδος. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε και να μεγαλώσουμε την τουριστική πίτα, ώστε ο μαζικός τουρισμός να αποτελεί μικρότερο ποσοστό του συνόλου.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι χρειαζόμαστε συγκροτημένες ενέργειες για να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, για να διαχειριστούμε τα σκουπίδια, για να έχουμε πόσιμο νερό, για να προστατεύουμε το περιβάλλον και τις ομορφιές του και έχει και η Ζάκυνθος πολλές.

Οι “θεματικές μορφές” μπορούν να αξιοποιηθούν και για την διεύρυνση της δραστηριότητας του τουρισμού στην  ενδοχώρα και στα ορεινά της Ζακύνθου και για να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο και να προσελκύσουν ποιοτικότερους τουρίστες, για να αυξήσουμε την κατά κεφαλήν δαπάνη.

Χρειαζόμαστε ακόμη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων, φυσικών, ιστορικών, πολιτιστικών, και αυτό πρέπει να γίνει με συνέργειες και συνεργασίες, και στην περίπτωση της Ζακύνθου, με τη νέα περιφερειάρχη, με τον νέο δήμαρχο, και όλοι μαζί, επαγγελματίες και πολίτες, να  βρούμε τις λύσεις και να τις εφαρμόσουμε.

– Επιτρέψτε μας και μία πιο προσωπική ερώτηση. Τι είναι αυτό που κάνει μία επιτυχημένη επιχειρηματία – επαγγελματία να μπεί στην πολιτική;

Δεν είσαστε οι πρώτοι που με ρωτάτε. Να σας πω… πρώτα η αγάπη μου για την  πατρίδα μου, για τον τόπο μου, που θέλω να βελτιωθεί και θέλω να συνεισφέρω στην προσπάθεια αυτή, γιατί πιστεύω πως μπορώ καλύτερα από τη θέση του βουλευτή.

Έχω μεγαλώσει, έχω δραστηριοποιηθεί στη Ζάκυνθο, ζω εδώ, ζω τα προβλήματα και τις ανάγκες και θέλω να συνεισφέρω, γιατί πιστεύω ότι η μέχρι σήμερα δραστηριότητα και ενασχόλησή μου με τα κοινά, μου έχει δώσει αρκετή εμπειρία για να μπορέσω να βοηθήσω και τα θέματα της Ζακύνθου.

Βλέπω τα προβλήματα του τόπου μου και των κατοίκων, βλέπω την ανάγκη για αλλαγή προσέγγισης αυτών των προβλημάτων, βλέπω ότι πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και πονάω τον τόπο μου και τις δυσκολίες της καθημερινότητας που αντιμετωπίζουμε, ενώ επίσης διαπιστώνω ότι θέλουμε όλοι στη Ζάκυνθο να δημιουργήσουμε μία νέα Ζάκυνθο, και να αφήσουμε στα παιδιά μας μία καλύτερη Ζάκυνθο, σε όλους τους τομείς, της υγείας, της ασφάλειας, της ορθολογικής οικονομικής και παραγωγικής ανάπτυξης, της αξιοποίησης του αγροτικού τομέα, της βελτίωσης και του τουρισμού.

Επίσης διαπιστώνω ότι όσοι εκπροσώπησαν τη Ζάκυνθο μέχρι σήμερα δεν πέτυχαν, για τους όποιους λόγους, και δεν έγινα ουσιαστικές παρεμβάσεις και παραμένουν τα ίδια προβλήματα και για τους κατοίκους και για την οικονομική δραστηριότητα στη Ζάκυνθο. Τα νέα πρόσωπα που μπαίνουμε, πιστεύω πως θα φέρουμε αποτελέσματα και ήδη από την πρώτη μέρα θα ενεργοποιηθούμε.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024