Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τα must-to στο γαστρονομικό marketing των ξενοδοχείων*

Elizabeth Kouta - 18 July 2019, 10:35

Η γαστρονομία ως ένα απο τα ισχυρότερα εργαλεία αύξησης των κρατήσεων.


Γοητευτικά, ευφάνταστα πιάτα, σαγηνευτικές γεύσεις, ελκυστικές μυρωδιές και αρώματα, σχηματίζουν το ιδανικό γεύμα για τους πελάτες σας, σε ένα μαγευτικό τοπίο δίπλα στην θάλασσα. Παράλληλα, το σούρουπο, στην παραδοσιακή, πετρόκτιστη ταβέρνα του ξενοδοχείου, οι πελάτες απολαμβάνουν το παραδοσιακό γλυκό του κουταλιού που φτιάχνει η κουζίνα σας, αλλά και φρέσκο παγωμένο καρπούζι κάτω από τ’ αστέρια. Και κάπως έτσι, η δύναμη και η μαγεία της γαστρονομίας ενώνεται με το υψηλό επίπεδο του καταλύματός σας, και οδηγεί στο πιο επιτυχημένο ξενοδοχειακό marketing strategy.

Τα ξενοδοχεία μέχρι πρότινος, εστίαζαν σε στρατηγικές κινήσεις αύξησης των κρατήσεών τους μέσω της επιτυχημένης προβολής των διαφορετικών τύπων δωματίων, των ευρύχωρων και πολυτελών χώρων του ξενοδοχείου, τις αναπαυτικές ξαπλώστρες και τα ξεχωριστά signature cocktails δίπλα από την πισίνα τους. Το κομμάτι της γαστρονομίας και της συνολικής γευστικής εμπειρίας του πελάτη στο ξενοδοχείο, εδώ και αρκετά χρόνια, κερδίζει συνεχώς έδαφος. Είναι ένας τομέας που χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης, προβολής και παρουσίασης, καθώς στοχεύει στο να αποφέρει πολύ περισσότερα θετικά αποτελέσματα για τα καταλύματα, πέρα από την εύλογη αύξηση των κρατήσεων των εστιατορίων τους.

Η κατανόηση των αποτελεσμάτων που αποφέρει η γαστρονομία στην ξενοδοχειακή κουλτούρα, θα μας βοηθήσει στο να αντιληφθούμε από τη μία την ανάγκη ύπαρξης ξεχωριστής στρατηγικής marketing για τα εστιατόριά μας και από την άλλη τη σημασία αξιοποίησης των πιο σύγχρονων εργαλείων marketing που μας δίνονται για τον σκοπό αυτό.

Πλεονεκτήματα ανάπτυξης γαστρονομικού marketing στα ξενοδοχεία

  • Μια ορθή χρήση του γαστρονομικού marketing θα ενισχύσει την ταυτότητα του ξενοδοχείου, μέσω της δυναμικής που έχει η προβολή του φαγητού.
  • Θα αυξήσει επίσης το αγοραστικό πελατειακό κοινό του καταλύματος, τονίζοντας την αυθεντικότητα και την διαφορετικότητα της γαστρονομίας του ξενοδοχείου μέσω της δημιουργίας μοναδικών προτάσεων, διατροφικών επιλογών και κατηγοριών. Οι διαφοροποιημένες προτάσεις της γαστρονομίας του ξενοδοχείου, του επιτρέπουν να τις παρουσιάζει ως καινοτόμες, ξεφεύγοντας από τον ανταγωνισμό της αγοράς.
  • Στη συνέχεια, μια άμεση και ανθρωποκεντρική προσέγγιση στα κοινωνικά δίκτυα θα εντείνει τους δεσμούς, απαλείφοντας την απρόσωπη σχέση ξενοδοχείου- πελάτη, μέσω της ανάπτυξης μιας κοινότητας, συζητήσεων, αλληλεπιδράσεων σε δημοσιεύσεις και αναρτήσεις στα διάφορα Social Media του καταλύματος.
  • Τέλος, η κυριότερη απόρροια του γαστρονομικού marketing είναι η πραγματική αίσθηση της φιλοξενίας, του “φιλέματος”, της χαλάρωσης και της εμπειρίας που δίνουμε στον πελάτη μας από την πρώτη στιγμή που φτάνει στο κατάλυμά μας. Μια τέτοια εμπειρία ενισχύει τα συναισθήματα, τις αισθήσεις, καλύπτει τις ανάγκες και προσφέρει τη μοναδικότητα - που, με τη σειρά της οδηγεί σε πιστούς και επαναλαμβανόμενους πελάτες του ξενοδοχείου.

Η προδιαγραφή μιας ολοκληρωμένης γαστρονομικής εμπειρίας για τον πελάτη αποτελεί τη βάση για κάθε ενέργεια marketing που θα ακολουθήσει το ξενοδοχείο.

Ιδανικά, κατά την αρχική ανάπτυξη του concept ενός ξενοδοχείου, θα πρέπει να μεριμνήσουμε και να καταγράψουμε όλα τα στάδια της εμπειρίας του πελάτη στο ξενοδοχείο μας, σε σχέση με τη γαστρονομία και το φαγητό. Οργανώστε την στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε, σχεδιάζοντας ειδικά brochures παρουσίασης των εστιατορίων σας εντός αλλά και εκτός των δωματίων. Διερευνήστε πιο σύγχρονους τρόπους προώθησης της γαστρονομικής εμπειρίας στο ξενοδοχείο σας, όπως digital μέσα στους κοινόχρηστους χώρους, αυτοματοποιημένα μηνύματα στα κινητά των πελατών μέσω του δικτύου WiFi κ.ο.κ. Κατά την άφιξη του πελάτη, προσφέρετε ένα φίλεμα από παραδοσιακές τοπικές γεύσεις του προορισμού σας, μαζί με ένα welcome letter που θα τον καλωσορίζει στο ξενοδοχείο και την περιοχή. Προσπαθήστε να προσθέσετε μια προσωποκεντρική πινελιά για κάθε πελάτη σας, αφήνοντας κάποια inspirational quotes στο δωμάτιό του ή κάποια σημαντική πληροφορία για τη γαστρονομία του τόπου και των παραδοσιακών υλικών, που ασφαλώς μπορεί να απολαύσει στα εστιατόριά σας.

Ασφαλώς, ένα από τα σημαντικότερα θέματα με το οποίο οφείλετε να ασχοληθείτε είναι το πρωινό του ξενοδοχείου σας, αφού εκεί είναι που ο πελάτης θα έρθει σε άμεση επαφή με τις γεύσεις που δημιουργεί η κουζίνα σας και θα εκτιμήσει το πραγματικό της επίπεδο, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά τη συνολική του εμπειρία διαμονής. Παράλληλα, αναζητήστε κι άλλους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να φέρετε τους πελάτες σας σε άμεση επαφή με τη γαστρονομία σας, όπως ειδικά πακέτα για την low & high season γύρω από την γαστρονομία και την ανάδειξή της που ο πελάτης μπορεί να αγοράζει κατά την κράτησή του, menu degustation, αλλά και pre-opening restaurant party για τους VIP πελάτες σας, οι οποίοι θα έχουν την χαρά να γευτούν πρώτοι τη νέα κουζίνα της χρονιάς.

SMART TIP: Η στιγμή της αναχώρησης του πελάτη, είναι η ιδανική για να ολοκληρώσετε με τον καλύτερο τρόπο τη γαστρονομική του εμπειρία. Είναι η στιγμή που ο πελάτης θα αισθανθεί ότι έλαβε μια πραγματική εμπειρία γαστρονομίας στο ξενοδοχείο σας που τον γέμισε, τον χαλάρωσε και του προσέφερε νέες εικόνες που είχαν γεύσεις, αρώματα και χρώματα.

Χαρίστε του ένα εγκάρδιο departing letter μαζί με ένα next-visit voucher για το εστιατόριο, προκειμένου να τον προσκαλέσετε να σας επισκεφθεί ξανά, αλλά και να δοκιμάσει το εστιατόριό σας κατά την επόμενη διαμονή του.

”Γαστρονομία δεν είναι μόνο το φαγητό που θα καταναλώσει ο πελάτης μας, αλλά όλα εκείνα τα στοιχεία που λάβαμε υπόψιν πριν, μετά και κατά την διάρκεια του γεύματός του, προκειμένου να γευτεί και να αισθανθεί μια ολοκληρωμένη και ξεχωριστή γαστρονομική εμπειρία”.

Τα σύγχρονα εργαλεία Digital Marketing βοηθάνε στην ενίσχυση της γαστρονομικής ταυτότητας του ξενοδοχείου αλλά και στην αλληλεπίδραση με τους ταξιδιώτες.

Η γαστρονομία έχει το ιδιαίτερα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό ότι μπορεί να σου μεταδώσει συναισθήματα, να επαναφέρει μνήμες, να ζωγραφίσει εικόνες, να προκαλέσει επιθυμίες και να εντείνει τη θέληση του πελάτη να ζήσει μια τέτοια εμπειρία στο ξενοδοχείο σας. Τα σύγχρονα εργαλεία marketing και, πιο συγκεκριμένα, στο digital κομμάτι, θα σας βοηθήσουν να προβάλετε προς τα έξω στιγμές αυθόρμητες, αλλά και στατικές μέσα από το εστιατόριό σας (Facebook και Instagram posts), ευφάνταστα πιάτα που βγήκαν μόλις από την κουζίνα καθώς και διαδραστικές εικόνες από την παρασκευή και την προετοιμασία των διαφόρων πιάτων (Instagram stories). Θα σας βοηθήσουν ακόμα να αποτυπώσετε την εμπειρία μέσα από την οπτική των ευχαριστημένων σας πελατών, οι οποίοι θα καταγράφουν τις εντυπώσεις τους στα διάφορα κανάλια κριτικών (π.χ. TripAdvisor reviews).

SMART TIP: Το γαστρονομικό marketing θα πρέπει να συμβαδίζει και να ακολουθεί το συνολικό concept του ξενοδοχείου, στηριζόμενο στις γενικότερες ενέργειες marketing που ακολουθεί το κατάλυμα. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται η δημιουργία ξεχωριστών Social Media accounts για τα εστιατόριά σας, προκειμένου να έχουν δική τους υπόσταση και δικές τους κριτικές, δίνοντας, έτσι, την εντύπωση στον πελάτη, ότι θα ζήσει μια διαφοροποιημένη εμπειρία, η οποία όμως θα είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με την υπόλοιπη (αναβαθμισμένη) εμπειρία του στο ξενοδοχείο.

Οι άνθρωποι του ξενοδοχείου (από το προσωπικό μέχρι και τους πελάτες) μπαίνουν στο επίκεντρο της γαστρονομικής στρατηγικής marketing.

Μια άμεση και ανθρωποκεντρική προσέγγιση στα κοινωνικά δίκτυα θα εντείνει τους δεσμούς με τους πελάτες σας, καθώς θα σας δώσει την ευκαιρία να εισπράξετε και οι ίδιοι επιπλέον γνώσεις από τις εμπειρίες των πελατών, προκειμένου να βελτιώσετε τις παροχές σας.

Γίνετε άμεσοι, διατηρώντας τη σοβαρότητα της επιχείρησής σας. Προβείτε σε διαγωνισμούς αναδεικνύοντας τα πιάτα του εστιατορίου, παρουσιάστε μια ανθρώπινη πλευρά των συνεργατών σας στην επιχείρηση, μέσω mini συνεντεύξεων επί τω έργω, γιορτάστε μαζί με τους πελάτες σας σημαντικές στιγμές δικές τους αλλά και δικές σας. Όταν οι δυνητικοί πελάτες βλέπουν και αντιλαμβάνονται την ιδιαίτερα ζωντανή γαστρονομική εμπειρία του ξενοδοχείου σας μέσα από τα Social Media, αυξάνονται και οι πιθανότητες να επιθυμήσουν και οι ίδιοι να την ζήσουν, άρα να πειστούν να ολοκληρώσουν την κράτηση στο ξενοδοχείο σας.

SMART TIP: Οι καλύτεροι φωτογράφοι για τα Social Media είναι οι ίδιοι σας οι πελάτες! Δημιουργήστε δικά σας hashtags και ζητήστε τους να τα χρησιμοποιούν, έτσι ώστε να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς για όλο το υλικό που παράγουν για εσάς οι πελάτες σας. Στη συνέχεια, και αφού ζητήσετε την άδειά τους, αναδημοσιεύστε τις καλύτερες φωτογραφίες στα επίσημα κανάλια σας, αποδεικνύοντας έμπρακτα την εκτίμησή σας και ενισχύοντας τον ενθουσιασμό τόσο των υπαρχόντων όσο και των μελλοντικών πελατών σας.

Η ανάδειξη της τοπικής κουζίνας αλλά και η έμφαση στις σύγχρονες τάσεις διατροφής, καλύπτουν τις ανάγκες όλων σχεδόν των ταξιδιωτών.

Οι πελάτες αναζητούν νέες, ξεχωριστές εμπειρίες, που δεν θα μπορούν να ζήσουν σε κανένα άλλο ξενοδοχείο, πουθενά στον κόσμο. Το ίδιο συμβαίνει και με το κομμάτι της γαστρονομίας, αφού οι πελάτες επιζητούν το να γευτούν τις γεύσεις και τα προϊόντα της κάθε τοπικής κουζίνας, εξερευνώντας έτσι σε βάθος την κουλτούρα και τον πολιτισμό του κάθε τόπου. Δίνοντας βαρύτητα στην αυθεντικότητα του ξενοδοχείου μας, του περιβάλλοντος που βρίσκεται και των τοπικών υλικών, μπορούμε να παρουσιάσουμε μια πραγματικά αυθεντική εμπειρία για τον πελάτη μας.

SMART TIP: Λαμβάνοντας υπόψιν τις σύγχρονες τάσεις διατροφής, αλλά και την ανάγκη του ταξιδιωτικού κοινού για πιο υγιεινά και θρεπτικά γεύματα στο ευρύτερο πλαίσιο του wellness τρόπου ζωής, συμπεριλάβετε στον κατάλογο των εστιατορίων σας επιλογές για πιάτα βιολογικά, gluten-free, vegan, vegetarian, healthy & detox, low-fat, καθώς και kids’ menu για τους μικρούς σας επισκέπτες.
 
Επίλογος
Καθώς η γαστρονομία θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια σε ένα σύγχρονο ξενοδοχείο, θα πρέπει η στρατηγική marketing της να λαμβάνει υπόψιν όλες τις πιθανές ανάγκες των πελατών και τις σύγχρονες τάσεις διατροφής, αλλά και να αξιοποιεί στο έπακρο τα εργαλεία marketing. Παράλληλα, η ανάδειξη της τοπικής κουζίνας, αλλά και η ενίσχυση μιας πιο καινοτόμας προσέγγισης, μπορεί να κάνει πολύ εύκολα το ξενοδοχείο σας να ξεχωρίσει, και να αποτελέσει σημείο αναφοράς σε σχέση τόσο με τον εγγύτερο όσο και με τον ευρύτερο ανταγωνισμό.




Ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Butterfly Stories Food Management, της πρώτης εταιρείας στην Ελλάδα και Κύπρο που εξειδικεύεται στην Στρατηγική και το Makreting της γαστρονομίας. Με συνολική 7ετη εμπειρία στην ξενοδοχειακή αγορά και πελάτες εστιατορίων και ξενοδοχείων σε Σαντορίνη, Μύκονο, Μήλο και Κρήτη. Προσκεκλημένη Ομιλήτρια σε εκθέσεις, Entrepreneur lectures, School of Innovation κ.ά., μόλις στα 29 της χρόνια. Συναρπαστικό θεωρώ το μη τετριμμένο, την αλήθεια που κρύβει ένα ηλιοβασίλεμα στο σούρουπο ενός γεύματος, και το δυνατό ήχο που καταγράφηκε την ώρα εκείνη που η χαρά της ψυχής αντάμωνε τα βλέμματα μαζεμένα στο τραπέζι. Λάτρης της λογοτεχνίας, της ποίησης, του αθλητισμού και της θέλησης των ανθρώπων στη δημιουργία, την ευρηματικότητα και την αισιοδοξία.




* Αναδημοσίευση άρθρου της Elizabeth Kouta στην ιστοσελίδα της Hotelier Academy.



Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top