Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Scent Marketing στα ξενοδοχεία: Το νέο σημαντικό trend σε σχέση με την εμπειρία του ταξιδιώτη*

Νίκος Σ. Μοράντης - 31 July 2019, 10:41

Πως να ενισχύσετε τις καταναλώσεις των διαφόρων outlets του ξενοδοχείου σας χρησιµοποιώντας Scent Marketing τεχνικές και με ποιο τρόπο θα αναβαθμίσετε την εμπειρία του ταξιδιώτη.


Το Scent Marketing αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις και ένα νέο trend που αναβαθμίζει την εμπειρία των ταξιδιωτών στα ξενοδοχεία. Με δεδομένο ότι η όσφρηση αποτελεί την δεύτερη πιο επιδραστική αίσθηση του ανθρώπου, μετά την όραση, οι ειδικοί του marketing έχουν πλέον αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχει, ειδικά στις επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με τον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και τη φιλοξενία.

Ειδικά στα ξενοδοχεία, το Scent Marketing έχει την απόλυτη εφαρμογή (αφού ο ταξιδιώτης διαμένει σε αυτά για μεγάλο διάστημα). Είναι, άλλωστε, δεδομένο ότι το άρωμα του κάθε χώρου συνδέεται με συγκεκριμένα συναισθήματα και επιθυμίες που μπορεί να προκαλέσει στο κοινό και τα ξενοδοχεία μπορούν να στηρίξουν μεγάλο μέρος της στρατηγικής τους πάνω σε αυτό.

Για ποιους λόγους το άρωμα παίζει ξεχωριστό ρόλο στα ξενοδοχεία;

  • Δημιουργεί θετική πρώτη εντύπωση στους ταξιδιώτες, προδιαθέτοντας τη συνολική τους εμπειρία.
  • Χαρακτηρίζει το διάστημα των διακοπών τους, δημιουργώντας αξιομνημόνευτες εικόνες.
  • Μπορεί να τονώσει την καταναλωτική διάθεση, ειδικά σε χώρους που συσχετίζονται με το F&B.
  • Επηρεάζει το βαθμό ικανοποίησης του ταξιδιώτη, ειδικά σε Housekeeping υπηρεσίες.
  • Παρουσιάζει ευκαιρίες για upselling σε μη αναμενόμενους κωδικούς, που ενισχύουν το revenue.
Στη συνέχεια του άρθρου θα αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους ένα ξενοδοχείο μπορεί να εφαρμόσει τις τεχνικές του Scent Marketing, προκειμένου να ενισχύσει τόσο την ικανοποίηση του ταξιδιώτη όσο και τις πιθανές καταναλώσεις σε εστιατόρια και spa.


Δημιουργία Custom αρώματος για το ξενοδοχείο σας
Είναι γεγονός ότι τα ξενοδοχεία επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στην διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας, δίνοντας σημασία σε περισσότερες λεπτομέρειες και όχι μόνο στα κλασικά κομμάτια όπως το design και η εξυπηρέτηση. Το άρωμα ενός χώρου, είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία που απασχολούν πλέον τον ξενοδόχο, καθώς μέσω αυτού μπορεί να δημιουργήσει είτε θετική είτε αρνητική εντύπωση. Στην προσπάθειά τους για παροχή μιας απόλυτα εξατομικευμένης εμπειρίας, τα ξενοδοχεία δημιουργούν τα δικά τους μοναδικά αρώματα, θέτοντας τις βάσεις για ένα αναγνωρίσιμο Scent Branding το οποίο θα αντικατοπτρίζει την ταυτότητα και τις αξίες του brand. Με το άρωμα το ξενοδοχείου να συνοδεύει τον ταξιδιώτη καθ’όλη την διάρκεια της διαμονής του, δημιουργούνται μοναδικές εμπειρίες και εικόνες, αυξάνοντας τόσο την ικανοποίηση όσο και το δέσιμο του πελάτη με το κατάλυμα.



SMART TIP!
Αξιοποιώντας την ανακλητική ικανότητα της όσφρησης, αυξήστε τις θετικές κριτικές και τους Repeaters σας, δίνοντας στους πελάτες σας ως Good-Bye gift αρωματικά sticks με το μοναδικό άρωμα του ξενοδοχείου σας, επιτρέποντάς τους να ανακαλέσουν ανά πάσα στιγμή τη μοναδική εμπειρία που έζησαν στο κατάλυμά σας. Με αυτόν τον τρόπο, η συναισθηματική σύνδεση ενισχύεται, αυξάνοντας την πιθανότητα να επανέλθει στο μέλλον ως repeater, αλλά και να γράψει μια θετική κριτική για το κατάλυμα.

Ειδικές Housekeeping εφαρμογές αρώματος στους χώρους των δωματίων
Το Housekeeping αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία αξιολόγησης ενός ξενοδοχείου, και σημείο αναφοράς θετικών ή αρνητικών κριτικών. Ανεξάρτητα, όμως, από το επίπεδο καθαριότητας ενός ξενοδοχείου, σημαντικό ρόλο παίζει και η συνολική αίσθηση που εισπράττει ο πελάτης, η οποία διαμορφώνει και την τελική του άποψη. Για παράδειγμα, δεν είναι λίγες οι φορές που αν και τα σεντόνια και οι πετσέτες είναι καθαρές, η μυρωδιά τους είναι τόσο ουδέτερη που προκαλεί ακόμη και δυσαρέσκεια στον ταξιδιώτη, αφού δεν του δημιουργεί το αίσθημα της φρεσκάδας. Για τον λόγο αυτό, έχουν δημιουργηθεί ειδικά προϊόντα που ”φρεσκάρουν” το άρωμα των λευκών ειδών, γεγονός που οδηγεί συχνά σε θετικά σχόλια στις κριτικές σχετικά με το πώς μύριζαν οι πετσέτες και τα σεντόνια. Τα Fabric Fresheners αποτελούν πλέον ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του σύγχρονου Housekeeping, αναβαθμίζοντας σημαντικά το επίπεδο του συγκεκριμένου service και ενισχύοντας τη συνολική αξιολόγηση της διαμονής.

SMART TIP!
Εφαρμόστε τα Fabric Fresheners και στις κουρτίνες του δωματίου, έτσι ώστε να επιτύχετε τον γενικότερο διακριτικό αρωματισμό του χώρου, ενισχύοντας την αίσθηση, αλλά κυρίως την πρώτη εντύπωση του επισκέπτη όταν μπαίνει στο δωμάτιο. Η εμπειρία αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο, αν το ξενοδοχείο έχει δημιουργήσει το δικό του άρωμα, που χαρακτηρίζει μοναδικά το χώρο.

Αύξηση των καταναλώσεων σε Εστιατόρια και Bars μέσω του Scent Marketing
Τα εστιατόρια και τα bars των ξενοδοχείων, εξασφαλίζουν το δεύτερο σημαντικότερο εισόδημα για τα ξενοδοχεία, μετά την πώληση ύπνου, και αποτελούν ένα από τα κομβικότερα τμήματα για τους ξενοδόχους. Με την όσφρηση να παίζει καθοριστικό ρόλο στην τόνωση της επιθυμίας, το Scent Marketing έχει πλέον δημιουργήσει ειδικά αρώματα που ενισχύουν τη ζήτηση, αφού δημιουργούν θετικά συναισθήματα στο κοινό. Ειδικά στα ξενοδοχεία όπου οι επισιτιστικοί χώροι είναι απόλυτα ελεγχόμενοι, η δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας με τη θετική μυρωδιά του φαγητού (και όχι αυτήν του μαγειρέματος που δημιουργεί ακόμη και δυσφορία), μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες καταναλώσεις αφού “ανοίγει την όρεξη” και κάνει τους ταξιδιώτες να αισθάνονται όμορφα. Για τη δημιουργία της απόλυτης γαστρονομικής εμπειρίας, η ταυτόχρονη χρήση ειδικών αδρανοποιητών οσμών σε χώρους όπου ο εξαερισμός δε βοηθά, μπορεί να τονώσει την ευχαρίστηση και να δώσει περαιτέρω ώθηση στις καταναλώσεις.

SMART TIP!
Ετοιμάστε με τον chef σας μια ιδιαίτερη συνταγή γλυκού, όπως cheesecake, και κάντε μια εντυπωσιακή φωτογράφιση του συγκεκριμένου πιάτου. Έπειτα, τοποθετήστε ειδικούς καταλόγους στους χώρους των εστιατορίων/bars του ξενοδοχείου σας παρουσιάζοντας το γλυκό, ενώ παράλληλα αρωματίστε το χώρο με ειδικά αρώματα βασισμένα στην μυρωδιά του. Η συνολική αυτή προσέγγιση μπορεί να ενισχύσει τις καταναλώσεις του συγκεκριμένου κωδικού, αφού ο ταξιδιώτης θα έρθει σε επαφή με μια 360° εμπειρία.

Στήσιμο Hotel Scent Store για την ενίσχυση των εσωτερικών πωλήσεων του ξενοδοχείου
Μια σύγχρονη τάση είναι ο ταξιδιώτης να επιθυμεί να αγοράσει πράγματα που έχει δοκιμάσει στο ξενοδοχείο και του προκάλεσαν θετική εντύπωση. Ένα κλασικό παράδειγμα αποτελούν τα amenities του ξενοδοχείου, αλλά και πιο ιδιαίτερα πράγματα, όπως για παράδειγμα διακοσμητικά αντικείμενα, μαξιλάρια, ακόμη και στρώματα. Σε αυτή την κατεύθυνση και με δεδομένο ότι το ξενοδοχείο έχει δημιουργήσει την δική του μοναδική αρωματική εμπειρία, είναι πολύ πιθανό διάφορες μικρο-εφαρμογές του αρώματος σε sticks, κεριά, ακόμη και σε fabric fresheners, να αποτελούν ιδιαίτερα ελκυστικούς κωδικούς για τον επισκέπτη, δημιουργώντας ένα νέο πιθανό revenue stream για τα ξενοδοχεία. Σαφώς, μια τέτοια ενέργεια μπορεί να αποδώσει καλύτερα υπό την προϋπόθεση ύπαρξης ενός ειδικού προωθητικού πλάνου μέσω των in-hotel καναλιών του ξενοδοχείου, όπως είναι οι ειδικοί κατάλογοι, το εσωτερικό σύστημα τηλεόρασης, αλλά και τα δίκτυα WiFi.

SMART TIP!
Μια ημέρα πριν την αναχώρηση του πελάτη, τοποθετήστε στο δωμάτιό του ένα Good-Bye gift (π.χ. ένα μικρό κερί με το άρωμα του ξενοδοχείου) συνοδευόμενο από μια ειδικά επιμελημένη επιστολή. Παράλληλα, τοποθετήστε τον ειδικό Hotel Scent Κατάλογο ως πρόταση για αγορά δώρων, ενώ μην παραλείψετε να δημιουργήσετε μια mini ενότητα “online shop” στο website του ξενοδοχείου σας, για μελλοντικές αγορές.
 
Επίλογος
Η συνολική εμπειρία που παρέχει ένα ξενοδοχείο είναι σίγουρα ένα από τα πλέον επίκαιρα θέματα και το Scent Marketing έρχεται να αποτελέσει πυλώνα για την διαμόρφωσή της. Οι σύγχρονοι ξενοδόχοι, αρχίζουν να αντιμετωπίζουν την επένδυση αυτή ως μέρος του συνολικού τους marketing budget, αφού αναγνωρίζουν τις προεκτάσεις που μπορεί να έχει η πρακτική εφαρμογή αρωμάτων στο ξενοδοχείο τους, τόσο σε επίπεδο αναβάθμισης του guest experience όσο και σε επίπεδο ενίσχυσης των εσωτερικών πωλήσεων (upselling).

Από την άλλη, η αποτύπωση μιας εμπειρίας στο μυαλό του ταξιδιώτη ενισχύεται με την κάθε λεπτομέρεια που θα βιώσει και η αίσθηση ενός ιδιαίτερου και ξεχωριστού αρώματος στο χώρο είναι σίγουρο ότι θα τραβήξει την προσοχή του αλλά και θα διασυνδέσει για πάντα τη συγκεκριμένη μυρωδιά με την υπέροχη εμπειρία διαμονής που έζησε στο ξενοδοχείο σας!



Ο Νίκος Σ. Μοράντης είναι ο co-Founder του Destsetters και μεγάλος θαυμαστής της ψηφιακής καινοτομίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης. Είναι ο άνθρωπος πίσω από την στρατηγική ανάπτυξη επιτυχημένων ταξιδιωτικών project, με υψηλή τεχνογνωσία στον ξενοδοχειακό τομέα. Σε στενή συνεργασία με εκατοντάδες ξενοδόχους σε όλο τον κόσμο, ο Νίκος καθορίζει τη γενική στρατηγική του Destsetters, αναπτύσσοντας ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία μάρκετινγκ για ξενοδόχους και επαγγελματίες του τουρισμού.





* Αναδημοσίευση άρθρου του Νίκου Σ. Μοράντη στην ιστοσελίδα της Hotelier Academy.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top