Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Gour Kanjilal
Indiatourism
Περιφερειακός Διευθυντής Δυτικής και Κεντρικής Ινδίας

18 Φεβρουάριος 2004, 00:00

Gour Kanjilal
Indiatourism
Περιφερειακός Διευθυντής Δυτικής και Κεντρικής Ινδίας

Ο κ. Gour Kanjilal, που είναι Περιφερειακός Διευθυντής Δυτικής και Κεντρικής Ινδίας του Οργανισμού Τουρισμού της χώρας, παρουσιάζει στο Traveldailynews της τουριστικές δυνατότητες της Ινδίας και αναλύει το τουριστικό προϊόν της χώρας.

  TravelDailyNews: Τι δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης έχει η Ινδία;

Gour Kanjilal: Η ποικιλία που προσφέρει η φύση στην Ινδία μαζί με το τουριστικό προϊόν της χώρας που διαθέτει μοναδική αρχιτεκτονική, φεστιβάλ, καταπληκτικές ευκαιρίες για ψώνια, άγρια φύση και ανθρώπους που αγαπούν την φιλοξενία, προσθέτουν και εμπλουτίζουν την τουριστική εμπειρία. Η χώρα διαθέτει ποικίλους τουριστικούς προορισμούς και προϊόντα που ικανοποιούν της απαιτήσεις και τα γούστα των τουριστών, όλων των ηλικιών και των οικονομικών επιπέδων. Έτσι η Ινδία συγκαταλέγεται ανάμεσα στους διεθνείς τουριστικούς προορισμούς.

  TDN: Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του τουρισμού στις μέρες μας; Τι σημασία έχει για την Ινδία;

GK:  Όπως γνωρίζουμε οι παγκόσμιες αφίξεις φθάνουν τα 700 εκατ. και τα έσοδα από την τουριστική δραστηριότητα τα 500 δισ. δολάρια. Πολλές δε οικονομίες στηρίζονται στον τουρισμό που αποτελεί τη δύναμη η οποία διαμορφώνει το «παγκόσμιο χωρίο». Έτσι υπάρχει καλύτερη κατανόηση μεταξύ των λαών και των ανθρώπων και βέβαια ενδυναμώνεται η παγκόσμια ειρήνη. Όσο για την αγορά εργασίας, ο τουρισμός δημιουργεί 208 εκατ. θέσεις εργασίας. Πιστεύω ότι αποτελεί το μοναδικό φαινόμενο σε παγκόσμιο επίπεδο, στην ιστορία του ανθρώπου όπου δημιουργούνται εκατομμύρια των εκατομμυρίων μετακινήσεις ανθρώπων για ειρηνικούς σκοπούς. Η δημιουργία θέσεων εργασίας και σε εξειδικευμένο αλλά και σε ανειδίκευτο προσωπικό βοηθάει πολύ την οικονομική της Ινδίας. Επίσης, ο τουρισμός συνεισφέρει στη μεταφορά χρήματος από τις πλούσιες στις φτωχές χώρες και έτσι βοηθάει στην ισόρροπη κατανομή του εισοδηματία χωρίς αυτό να γίνεται με διαμάχες. Ο τουρισμός για την Ινδία έχει μοναδικές προοπτικές. Η Ινδία κάνει πολύ σοβαρές προσπάθειες για να αναδείξει τον τουρισμό της στις αγορές που δημιουργούν τουριστικό ρεύμα.

  TDN: Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι δυνατότητες ανάπτυξης τουρισμού μεταξύ της Ελλάδας και της Ινδίας;

GK: Ο ελληνικός και ο Ινδικός πολιτισμός είναι δυο πολιτισμοί πολύ παλιοί. Ο ένας πολιτισμός συμπληρώνει τον άλλο. Οι σχέσεις των δυο χωρών είναι από την εποχή του Μεγάλου Αλέξανδρου, όπου ο ελληνικός πολιτισμός επέδρασε στο Ινδικό. Είναι χαρακτηριστική η επίδραση στα Ινδικά αγάλματα, των οποίων η μορφή άλλαξε μετά το 320 πχ. Έτσι δημιουργήθηκε η λεγόμενη gandhana art, που έχει σαφές και ορατές επιδράσεις από τον Ελληνικό πολιτισμό, στα μάτια, στη μύτη και στα μαλλιά των αγαλμάτων. Ως αποτέλεσμα, οι Ινδοί πολίτες θέλουν πολύ να γνωρίσουν τον ελληνικό πολιτισμό. Εκτός αυτού η χώρα σας διαθέτει μοναδικό φυσικό τοπίο, και όπως θυμάμαι από την περιοδεία που είχα εκεί, τα νησιά σας είναι καταπληκτικά. Επίσης, έχετε πολλά αρχαία μνημεία, την Ακρόπολη, την Αρχαία Ολυμπία κτλ. Έτσι πιστεύω ακράδαντα ότι η επίσκεψη στην Ελλάδα για τους Ινδούς πολίτες θα είναι μια αξέχαστη εμπειρία όπως ήταν και η δική μου.

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε αναπτύξει μεταξύ των χωρών μας, εμπόριο σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό και νομίζω ότι πρέπει να αναπτύξουμε και τον τουρισμό. Τώρα πλέον υπάρχουν πολλές αεροπορικές πτήσεις από την Ευρώπη για τη Ινδία και έτσι η τουριστική ανάπτυξη μεταξύ των δύο χωρών έχει μεγάλη δυναμική. Πιστεύω επίσης, ότι και το αντίθετο έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης, η επίσκεψη Ελλήνων στην Ινδία.

Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται την Ινδία έχει μειωθεί δραματικά. Σύμφωνα με τα τελευταία μας στατιστικά στοιχεία, ΤΟ 2002 επισκέφθηκαν την Ινδία μόνοι 5000 Έλληνες. Παλιότερα ο αριθμός αυτός ήταν πολύ μεγαλύτερος. Υπήρξε μια ξαφνική μεγάλη πτώση πριν λίγα χρόνια αλλά όπως τα βλέπω τα 2-3 τελευταία χρόνια υπάρχει πάλι μικρή αύξηση. Αρκετοί από αυτούς τους τουρίστες έρχονται στην Ινδία μέσω Μέσης Ανατολής και επισκέπτονται και την Mumbai. Αυτές τις μέρες όμως, ξεκινάνε πτήσεις από το Μιλάνο ή απευθείας για τη Mumbai, όπως τώρα ονομάζεται η Βομβάη και πιστεύω ότι αυτό θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του τουρισμού μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας.

  TDN: Ποίο πιστεύετε ότι είναι το νόημα και το μήνυμα του τουρισμού;

GK: Το νόημα του τουρισμού πιστεύω ότι είναι να δίνεις αξία στον επισκέπτη και να έρχονται από μακριά και ξοδεύουν όχι μόνο τα χρήματα τους αλλά και τον πολύτιμο χρόνο τους, για να μια νέα διαφορετική εμπειρία και επιστρέφοντας στο σπίτι τους να νιώθουν ότι ο προορισμός που επισκέφθηκαν ήταν « το σπίτι τους μακριά από το σπίτι του». Αυτό το συναίσθημα δημιουργεί εκτίμηση μεταξύ των πολιτισμών και αναπτύσσει τη φιλία μεταξύ των λαών.

Τα οφέλη του τουρισμού δεν είναι εύκολα ορατά όπως είναι των άλλων κλάδων, όμως οι έμμεσες επιδράσεις τουρισμού μπορούν να κάνουν θαύματα. Πιστεύω ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας και οφελεί όλους μας.


TDN: Δώστε μας μερικά γενικά στατιστικά για τον τουρισμό στην Ινδία; Τι προοπτικές υπάρχουν;

GK: Πραγματικά είμαστε αισιόδοξοι. Η γρήγορη ανάκαμψη από τα γεγονότα του 2001 είναι τώρα ορατή. Όλα δείχνουν ότι θα έχουμε οικονομική ανάπτυξη. Ήδη υπήρξε μια αύξηση της τάξεως του 15% το 2002, ενώ το 2003 οι διεθνείς αφίξεις έφθασαν τα 2,8 εκατ. Τουρίστες, ενώ τα έσοδα τα 17.000 Rs Croven, σημειώνονται αύξηση 23%. Η δυνατότητα του τουρισμού να ανακάμπτει μετά από πολιτικές αναταραχές και πόλεμους, έχει αποδεχθεί από τον πόλεμο του κόλπου του 1991, και έτσι θέλουμε  πιστεύουμε ότι θα γίνει και αυτή τη φορά.

Αν εδώ συμβεί πάλι κάτι αρνητικό μέσα στο 2004, πιστεύω ότι ο στόχος μας για 3,5 εκατ. τουρίστες το 2005 θα είναι εφικτός.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top