Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Οι τάσεις στην εστίαση και τα 'εστιατόρια-mall'

Κωνσταντίνος Κωβαίος - 05 December 2019, 11:15

Όσο και καλά εκπαιδευμένο να είναι το προσωπικό, όσο και καλοκουρδισμένη να είναι η μηχανή, κάθε εστιατόριο πρέπει να έχει μια ταυτότητα και ένα target group που θέλει να υπηρετήσει σοβαρά και σωστά.


Η εστίαση είναι ένας χώρος ζωντανός, που διαρκώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις νέες τάσεις και απαιτήσεις της αγοράς.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια “έξαρση” σε νέες γαστρονομικές προκλήσεις και τάσεις ως προς το νέο, το ξεχωριστό και το καινοτόμο.

Εστιατόρια χορτοφαγικά, vegan, street food, ιδιόκτητες φάρμες και λαχανόκηποι, χώροι εστίασης που συνδυάζουν τη γευστική εμπειρία και την επί τόπου αγορά της πρώτης ύλης ή του φαγητού, delicatessen και πληθώρα άλλων επιλογών.

Η αγορά και κατ’επέκταση ο πελάτης αναζητά το διαφορετικό και το ιδιαίτερο. Μοναδικές εμπειρίες που θα τον κάνουν να νιώσει όμορφα και ξεχωριστά,αλλά και οικεία, σύμφωνα με τις γαστρονομικές του προτιμήσεις και επιλογές.

Είναι πλέον ευρέως γνωστό,οτι στη γαστρονομική σκηνή επικρατούν δύο τάσεις. Ας τις βαφτίσουμε “Α” και “Β”.

Η μεν παραμένει πιστή στην διατροφή που επιτάσσει να τρώμε όλες τις πρώτες ύλες, είτε αυτές είναι ζωικής, είτε φυτικής προελεύσεως,καθώς και όλους τους πιθανούς συνδυασμούς αυτών. Η δε προωθεί την διατροφή μόνο με φυτικά προϊόντα και κάποια παράγωγα αυτών, ενώ στην vegan κοινότητα, ακόμα και τα ζωικά παράγωγα τίθονται εκτός κάδρου.

Τα οφέλη,τα αρνητικά και τα θετικά της κάθε τάσης εκ των παραπάνω,είναι ένα διαφορετικό άρθρο, καθώς το θέμα είναι πολυδιάστατο.



Πέρα από την επιλογή του καθενός να μπορεί να τρέφεται όπως επιλέγει κι επιθυμεί, τα “προβλήματα” ξεκινούν όταν πρέπει οι δύο τάσεις να σμίξουν,να επιλέξουν να δειπνήσουν κάπου μαζί,χωρίς να γίνονται υποχωρήσεις και να υπάρχουν εντάσεις.

Πλέον τα εστιατόρια και γενικά οι χώροι εστίασης, έχουν έρθει στην δυσχερή θέση, προσπαθώντας να ικανοποιήσουν όλες τις ομάδες, να πρέπει να εντάσσουν μενού στο μέγεθος της Βίβλου, ώστε να μην υπάρχουν παράπονα. Φυσικά,πάντα θα υπάρχουν τα εστιατόρια με θεματικό χαρακτήρα και συγκεκριμένη φιλοσοφία, αλλά πλέον τα πράγματα στην διατροφή κινούνται τόσο γρήγορα, που πρέπει να είσαι μέσα στο “παιχνίδι”, παρακολουθώντας τι νέο βγήκε, τι θέλει το κοινό κ.λπ. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι να βλέπουμε όλο και περισσότερους χώρους εστίασης-mall, οι οποίοι έχουν την ψευδαίσθηση οτι εντάσσοντας όλο και περισσότερες επιλογές, τόσο καλύτερο και πληρέστερο θα είναι το μενού.

Δυστυχώς αυτό οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις, καθώς δεν είναι δυνατόν ποτέ ένα εστιατόριο ή all day χώρος με 100 και πλέον κωδικούς στην κάρτα του να έχει ποιότητα, τεχνογνωσία και πιστότητα στις συνταγές και στην εκτέλεση αυτών.

Όσο και καλά εκπαιδευμένο να είναι το προσωπικό, όσο και καλοκουρδισμένη να είναι η μηχανή, κάθε εστιατόριο πρέπει να έχει μια ταυτότητα και ένα target group που θέλει να υπηρετήσει σοβαρά και σωστά.

Το ζήτημα είναι πως ενώνουμε τις τάσεις και πως μπορούμε να προσελκύσουμε μια παρέα με διαφορετικές γαστρονομικές επιθυμίες.

Πρακτικά αυτό γίνεται μόνο έχοντας σε ένα μενού με συγκεκριμένη φιλοσοφία, επιλογές που να καλύπτουν όλες τις παραπάνω τάσεις. Σε όλες τις κουζίνες του κόσμου άλλωστε, υπάρχουν επιλογές.



Ο Κωβαίος Κωνσταντίνος είναι Εxecutive Chef στα ξενοδοχεία London Hotel και Athens Coast στη Γλυφάδα, ενώ παράλληλα συνταγογραφεί για το site της ΕΡT και συνεργάζεται με την ομάδα της BeerBartender και το περιοδικό Beer & Bar magazine. Ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Αττικής -“Acropolis”. Μέλος της επιτροπής αξιολόγησης των Olymp Taste Awards. Απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Αναβύσσου, με πληθώρα σεμιναρίων στην γαστρονομία και στην υγιεινή τροφίμων. Στην έως τώρα επαγγελματική του καριέρα έχει εργαστεί επί σειρά ετών σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μεταξύ αυτών ο Αστέρας Βουλιαγμένης, το Πεντελικόν και το Crowne Plaza.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top