Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΠού καταλήγουν τα χρησιμοποιημένα σαπούνια από τα δωμάτια των ξενοδοχείων;

Πού καταλήγουν τα χρησιμοποιημένα σαπούνια από τα δωμάτια των ξενοδοχείων;

Διάφορες αλυσίδες στο χώρο της φιλοξενίας, όπως η Hilton, η Marriott και τα Walt Disney Resorts, ανακυκλώνουν και δωρίζουν τα χρησιμοποιημένα σαπούνια.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πού καταλήγουν οι χρησιμοποιημένες μπάρες σαπουνιών των ξενοδοχείων; Αν δεν τις πάρει μαζί του ο επισκέπτης, όπως έκανε ο Ross σε ένα επεισόδιο της δημοφιλούς σειράς “Friends“, τότε προφανώς καταλήγουν στα σκουπίδια, σωστά;

Λάθος, καθώς διάφορες αλυσίδες στο χώρο της φιλοξενίας, όπως η Hilton, η Marriott και τα Walt Disney Resorts, ανακυκλώνουν και δωρίζουν τα χρησιμοποιημένα σαπούνια.

Οι εταιρείες αυτές έχουν ιδρύσει την μη κερδοσκοπική οργάνωση Clean the World, η οποία έχει ως αντικείμενο την ανακύκλωση σαπουνιών, λοσιόν και άλλων προϊόντων περιποίησης που χρησιμοποιούνται στα ξενοδοχεία. Ο εν λόγω οργανισμός ιδρύθηκε το 2009 και μέχρι σήμερα έχει δωρίσει 50 εκατ. μπάρες σαπουνιών στους κατοίκους 127 χωρών.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Shawn Seipler, ο οποίος συνήθιζε να διαμένει τακτικά σε ξενοδοχεία κάθε χρόνο, σκέφθηκε πού μπορεί να καταλήγουν όλα αυτά τα ελάχιστα χρησιμοποιούμενα σαπούνια. Όταν έκανε αυτήν την ερώτηση στη ρεσεψιόν ενός ξενοδοχείου, οι χειρότεροι φόβοι του επιβεβαιώθηκαν: όλα κατέληγαν στα σκουπίδια…

Σφόδρα ενοχλημένος από αυτή τη σπατάλη, ξεκίνησε στο γκαράζ του, στη Florida, το Clean the World, όπου με τη βοήθεια ορισμένων φίλων και την επιστράτευση πρωτόγονου εξοπλισμού δημιούργησε μια διαδικασία ανακύκλωσης, μετατρέποντας τις χρησιμοποιημένες μπάρες σε νέες και καθαρές. Αυτά τα σαπούνια θα δωρίζονται σε παιδιά και οικογένειες ανά τον κόσμο που δεν έχουν πρόσβαση σε σαπούνια – περίπου 1,5 εκατ. παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο, καθώς δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής, από πνευμονία και διάρροια.

Σήμερα, η μη κερδοσκοπική οργάνωση μετρά εγκαταστάσεις σε τέσσερα σημεία (Orlando, Las Vegas, Montreal και Hong Kong) και συνεργάζεται με 8.000 ξενοδοχεία – η Hilton, μάλιστα, έχει δεσμευτεί ώστε κανένα σαπούνι της να μην καταλήγει στα σκουπίδια μέχρι το 2030 (άλλα δε ξενοδοχεία έχουν σταματήσει να προμηθεύονται είδη περιποίησης μιας χρήσης). Υπολογίζεται ότι η εν λόγω οργάνωση έχει “απελευθερώσει” την αμερικάνικη ήπειρο από απορρίμματα βάρους 9 εκατ. κιλών…

Εσχάτως και στην Ελλάδα έχουν προκύψει τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως η ΜΚΟ “Καθαρά Χέρια“, που ανακυκλώνει σαπούνια και σαμπουάν, τα οποία διανέμει δωρεάν σε κοινωνικά και οικονομικά ευάλωτες ομάδες.

Ο Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University.

Εχει συγγράψει τα βιβλία: “Μάρκετινγκ Εστιατορίου”, “Γνωστά Ονόματα, Άγνωστες Ιστορίες 1,2,3”, “Ποιος Γελάει Τώρα”, “Παράπονα Πελατών”, “Ιστορίες Τεσσάρων Τροχών”, “Super Flops”, “Επιχειρείν αλά ελληΝΙΚΑ!”, “Είναι τρελός ο Εφευρέτης”, “Δημόσιες Σχέσεις”, “Μάρκετινγκ Υπηρεσιών. Εφαρμογή στον Τουρισμό”, “Υποδειγματική Εξυπηρέτηση Πελατών. 60 τρόποι για να δημιουργήσετε πιστούς πελάτες”, “Οι 50 Καλύτερες Επιχειρηματικές Ιδέες μέσα στην Κρίση”, “Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση”,”E-Tourism” και “Airbnb. Πώς να διαπρέψεις ως οικοδεσπότης”. Αποσπάσματα από τα βιβλία, καθώς και συνεντεύξεις, έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρες εφημερίδες και περιοδικά, ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και στην τηλεόραση.

Εχει προσκληθεί ως ομιλητής από διάφορες οργανώσεις και φορείς όπως η Palso, το Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας, η ΕΕΔΕ, η Forum κ.ά. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και -από το 2000 έως σήμερα- ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde.

Αρθρογραφεί στο epixeiro.gr., στα έντυπα The Cofφee Magazine και The Grill, ενώ έχει διατελέσει σύμβουλος μάρκετινγκ και προώθησης για το ιστορικό ξενοδοχείο “Το Σπίτι του Καπετάνιου” στην Πρέβεζα, το “Tesoro Hotel” στη Λευκάδα, το κατάστημα εστίασης “FoodLab” στη Χίο και το “Κτήμα Υδρούσα” στην Άνδρο.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024