Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Hotel Digital Marketing: Μια in-house ή outsourcing υπόθεση;

29 January 2020, 11:15

Υπάρχει μια ευρεία παρανόηση στην ξενοδοχειακή επιχειρηματική κοινότητα, πως με τη διατήρηση ενός Facebook ή Instagram ή και των δύο λογαριασμών έχουμε εφαρμόσει digital marketing. Οι λέξεις κλειδιά είνα αξιοποίηση, διαθέσιμα, κατάλληλα και στόχοι.


To Digital Marketing αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς πυλώνες των ξενοδοχειακών πωλήσεων. Η αναγκαιότητα του υφίσταται τόσο για τον εξωτερικό άλλα και εσωτερικό τουρισμό. Έτσι όλοι και περισσότερες ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις επιλέγουν να εφαρμόζουν digital marketing για την επίτευξη των στόχων τους. Μια προβληματική που προκύπτει όμως είναι κατά πόσο θα πρέπει το digital marketing θα πρέπει να σχεδιάζεται και  υλοποιείται με ιδία μέσα ή να ανατίθεται σε κάποιο εξωτερικό συνεργάτη.

Πριν όμως απαντήσουμε σε αυτό το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί αρκετά την ξενοδοχειακή επιχειρηματική κοινότητα, θα ήθελα να παραθέσω τον σχετικό ορισμό του digital marketing: “Digital marketing είναι η παρουσιάση, προώθηση και πώληση αγαθών, υπηρεσιών ή φυσικών προσώπων επιλέγοντας και αξιοποιώντας τα διαθέσιμα κατάλληλα κανάλια προκειμένου να επιτευχθούν οι επιθυμιτοί στόχοι”.

Ο λόγος για τον οποίο θεώρησα σκόπιμο να παραθέσω τον ορισμό του digital marketing είναι καθ’ότι υπάρχει μια ευρεία παρανόηση στην ξενοδοχειακή επιχειρηματική κοινότητα, πως με τη διατήρηση ενός Facebook ή Instagram ή και των δύο λογαριασμών έχουμε εφαρμόσει digital marketing. Οι λέξεις-κλειδιά είναι αξιοποίηση, διαθέσιμα, κατάλληλα και στόχοι.

Ετσι, αμέσως, λοιπόν προκύπτει πως το ξενοδοχείο θα πρέπει να διαθέτει μια digital marketing στρατηγική η οποία:

  • Να έχει σαφείς στόχους
  • Να ορίζει το κοινό που θα στοχευθεί
  • Να καταγράφει ποια είναι τα κατάλληλα εργαλεία
  • Να καταγράφει τον τρόπο αξιοποίησης των διαθέσιμων εργαλείων
  • Να αναφέρει το ποσό που θα διατεθεί για την επίτευξη των στόχων της.

Άρα οι άμεσα εμπλεκόμενοι με την digital marketing στρατηγική θα πρέπει να διαθέτουν πλήρη γνώση των αρχών και δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία.

Να κάνουμε ξεκάθαρο ότι άτομα που προσφέρουν μια απλή διαχείριση των social media λογαριασμών (άντε και καμμιά προώθηση) θα πρέπει να αποφεύγονται καθ’ότι δε θα προσφέρουν κάποιο σημαντικό όφελος στην επιχείρησή μας.

Και τώρα ερχόμαστε στην επίμαχη ερώτηση.

Είναι το ξενοδοχειακό digital marketing μια in-house ή outsource υπόθεση;

Και για να το διευκρινήσουμε in-house ορίζουμε ότι διαθέτουμε τους πόρους (σε ανθρώπινο δυναμικό) και outsource ότι το αναθέτουμε σε κάποιο εξωτερικό συνεργάτη ή εταιρεία.

Για να μπορέσουμε να καταλήξει ο κάθε επιχειρηματίας ξεχωριστά θα πρέπει να αναφέρουμε και τα θετικά και αρνητικά της κάθε λύσης. Ας τα εξετάσουμε λοιπόν:

In-house (απασχολούμε προσωπικό εσωτερικά)

Θετικά (Pros)

Αρνητικά (Cons)

  • Tαχύτερη επικοινωνία με εσωτερικά τμήματα

  • Ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση

  • Δυνατότητα αμεσότερων απαντήσεων προς πελάτες

  • Απατείται προσωπικό πολλών διαφορετικών ειδικοτήτων (π.χ. Γραφίστας, Κειμενογράφος, PPC specialist δηλαδή να γνωρίζει να στήνει και παρακολουθεί καμπάνιες κ.λπ.)

  • Ευελιξία στην προσαρμογή της digital marketing στρατηγικής

  • Δυσκολία στην δημιουργία αυτής της digital ομάδας 



Outsource (αναθέτουμε σε ένα επαγγελματία ή εταιρεία)

Θετικά (Pros)

Αρνητικά (Cons)

  • Οικονομικότερη λύση

  • Αποκλειστικότητα ως προς την συνεργασία

  • Υψηλή κατάρτηση, γνώση και συνεχή ενημέρωση επί του digital marketing

  • Μπορεί να μην γνωρίζει λεπτομέρειες της λειτουργίας και της επιχείρησης.

  • Παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες

  • Έλειψη επαφής με τους πελάτες του ξενοδοχείου


Στη διαδικασία απόφασης θεωρώ πως το πλεόν βασικό μέλημα είναι η επιχείρηση να ζυγίσει κατά πόσο μπορεί να υποστηρίξει ή όχι μια in-house ομάδα. Η εμπειρία μου έχει δείξει πως η πλειονότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αδυνατεί να προχωρήσει σε μια in-house λύση εξαιταίς της έλλειψης σχετικής εκπαίδευσης των στελεχών για το σχηματισμός μιας τετοιας ομάδας. Επίσης, το κόστος είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας. Έτσι οδηγούμαστε στην επιλογή μιας outsourcing λύσης προκειμένου να μπορέσουμε να έχουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα. Μάλιστα θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα υβριδικό σχήμα όπου ένα άτομο της επιχείρησης να λειτουργεί ως ο liaison παρέχοντας πρωτύλιες πληροφορίες προς την ομάδα του digital marketing.

Κλείνοντας, θα πρέπει να επιλέξουμε με μεγάλη προσοχή τον συνεργάτη ή εταιρία που θα αναλάβει την πολύτιμη digital παρουσία και προώθηση του ξενοδοχείου μας.

Προσωπικά δε θα εμπιστευόμουν τα κλειδιά του ακριβού μου αυτοκίνητου σε κάποιον που μόλις πήρε δίιπλωμα ή δε γνωρίζει πως να οδηγήσει.





Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa, Hotel & Tourism, Digital Marketing Agency, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.



Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top