Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΔιαφήμιση την εποχή του κορονοϊού

Διαφήμιση την εποχή του κορονοϊού

Αν και αρκετές επιχειρήσεις σήμερα φοβούνται τη διαφήμιση γιατί πιστεύουν πως, είτε θα αγνοηθεί, είτε θα τύχει κακής κριτικής, η απάντηση είναι όχι δεν συνεχίζουμε τη 'διαφήμιση', αλλά ναι, συνεχίζουμε την επικοινωνία (και) μέσω της διαφήμισης.

Επειδή διαισθάνομαι πως, βομβαρδισμένος από πληροφόρηση όσο είσαι κλεισμένος μέσα, θα ανατρέξεις στο τέλος του άρθρου για την εύκολη και γρήγορη “απάντηση” στο πως πρέπει να χειριστείς την διαφήμιση και την επικοινωνία της εταιρείας σου, σου δίνω την απάντηση άμεσα: κάνε κάτι εκτός από το να παραιτηθείς.

Το θέμα βέβαια είναι τι και πως.

Ξεπέρασε γρήγορα τις πρώτες 4 φάσεις – Άρνηση, Θυμό, Διαπραγμάτευση, Κατάθλιψη – που περνά κάποιος όταν βιώνει μια απώλεια (εισοδήματος, εργασίας…) και προσπάθησε (μεγάλη κουβέντα, το αναγνωρίζω) να συντονίσεις τις σκέψεις και τις ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΟΥ στο πέμπτο στάδιο της ΑΠΟΔΟΧΗΣ, όπου μαθαίνεις να ζεις με τα νέα δεδομένα και να δουλεύεις με προσανατολισμό στο ΜΕΛΛΟΝ (αν έχεις “κολλήσει” στο πόσο δύσκολο είναι να ξεπεράσεις γρήγορα τα 4 πρώτα στάδια, οι ειδικοί συστήνουν να εκφράζεις τα συναισθήματά σου, να μην αναμασάς όσα συμβαίνουν γύρω σου και – θα πρόσθετα εγώ – να κλείσεις την τηλεόραση).

Προσαρμόσου αλλά μη σταματάς

Υπάρχει η φράση “δεν σταματάμε επειδή γερνάμε, γερνάμε επειδή σταματάμε”. Αν αντικαταστήσεις το “γερνάμε” με το “αποτυγχάνουμε” έχεις το νόημα αυτού του άρθρου.

Θα παραθέσω και το – χιλιοειπωμένο – «Δεν είναι τα δυνατότερα ή τα εξυπνότερα των ειδών που επιβιώνουν αλλά αυτά που προσαρμόζονται στις αλλαγές”.

Κλείσε λοιπόν την τηλεόραση και δες τον περιορισμό στο σπίτι σαν ευκαιρία να βρεις χρόνο να σκεφτείς όσα δεν σου επέτρεπαν οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας: ανάλυση δεδομένων, στόχους, στρατηγική, ανανέωση γκάμας προϊόντων, στόχευση νέου κοινού, νέους τρόπους εξυπηρέτησης πελατών, ανανέωση / συγγραφή κειμένων για το site που έχεις / θέλεις να φτιάξεις (το αναφέρω γιατί συνέβη 3 φορές μέσα σε μια εβδομάδα!), αξιολόγηση διαφημιστικών εκστρατειών(!!!)

Δηλαδή θα συνεχίσω να κάνω διαφήμιση;

Αν και αρκετές επιχειρήσεις σήμερα φοβούνται τη διαφήμιση γιατί πιστεύουν πως, είτε θα αγνοηθεί, είτε θα τύχει κακής κριτικής, η απάντηση είναι όχι δεν συνεχίζουμε τη “διαφήμιση”, αλλά ναι, συνεχίζουμε την ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (και) μέσω της διαφήμισης.

Σίγουρα υπάρχουν εξαιρέσεις και από τις 2 πλευρές: κάποιες εταιρείες (supermarkets, βενζινάδικα, φαρμακεία, …) εντείνουν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες γιατί τα προϊόντα τους έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ κάποιες άλλες σταματούν εντελώς τη διαφήμιση (συνήθως εταιρείες με προϊόντα υπερπολυτελείας – αν και ακόμη και εδώ υπάρχει η εξαίρεση της εξαίρεσης).

Ας εξετάσουμε μερικά παραδείγματα:

Έχεις γυμναστήριο; Μίλησε για την αξία της σωστής διατροφής, για την συνέχισης της άσκησης στο σπίτι και επικοινώνησε (και μέσω διαφήμισης) live online δωρεάν προγράμματα που θα τα τρέξουν οι γυμναστές σου.

Έχεις eshop με όργανα γυμναστικής; Συνεργάσου με κάποιον γυμναστή για να κάνεις ακριβώς αυτό που πρότεινα και για το γυμναστήριο.

Έχεις supermarket; Μην κάνεις αναρτήσεις και διαφημίσεις για να πουλήσεις προϊόντα (η πελατεία σου έχει ήδη αυξηθεί). Μίλησε για τη σωστή διατροφή, δώσε συνταγές, μίλησε για τους κανόνες ασφαλείας στα φυσικά σου καταστήματα. Ενημέρωσε για την δυνατότητα online παραγγελιών και κλήρωσε ένα ή περισσότερα δώρα σε τυχερούς που θα κάνουν τα ψώνια τους online για να βοηθήσεις την εκστρατεία “Μένουμε Σπίτι”.

Έχεις κατάστημα με φωτιστικά ή ηλεκτρολογικό υλικό; Δώσε συμβουλές για “μαστορέματα”, διακόσμηση, ακόμη και ιδιοκατασκευές (πως να φτιάξετε ένα φωτιστικό από υλικά που θα βρείτε στο σπίτι). Μη φοβάσαι, δεν θα χάσεις πελάτες επειδή ξαφνικά όλοι θα κατασκευάζουν μόνοι τους τα φωτιστικά τους. Είναι μια ευκαιρία να δείξεις ότι η εταιρεία σου νοιάζεται και καταλαβαίνει την κατάσταση.

Έχεις κέντρο αισθητικής; (όπως γνωρίζετε έχουν κλείσει δια νόμου). Δώσε συμβουλές για την περιποίηση προσώπου και σώματος στο σπίτι, ανέβασε videos με οδηγίες, δώσε “συνταγές” για κρέμες με υλικά από την κουζίνα (και εσύ δεν πρέπει να φοβάσαι πως οι πελάτισσές σου θα σταματήσουν να έρχονται μετά το τέλος της κρίσης γιατί θα ανακαλύψουν πως να κάνουν beaute μόνες τους).

Έχεις ξενοδοχείο ή τουριστική επιχείρηση; Για όσους ακυρώσουν μην τους χρεώσεις ακυρωτικά. Προέτρεψέ τους να μην ακυρώσουν, απλά να αναβάλουν τις διακοπές τους και “θύμιζέ” τους μέσα από φωτογραφίες και video γιατί ο δικός σου προορισμός είναι ιδανικός.

Αν σερφάρεις στο Instagram και ακολουθείς εταιρείες με μαγιό ή εξοπλισμό σκι θα δεις ότι ποστάρουν όλο το χρόνο. Ε, κάτι ξέρουν!

Το θέμα δεν είναι αν θα σταματήσει η επικοινωνία και η διαφήμιση αλλά ΠΩΣ θα συνεχίσει και τι θα επικοινωνήσεις.

  • Αναγνώρισε την κατάσταση μέσα από αναπροσαρμογή των κειμένων σου (τώρα που έχουμε περισσότερο χρόνο, τώρα που μένουμε σπίτι…)
  • Δημιούργησε μηνύματα που εμπνέουν αισιοδοξία
  • Δώσε κάτι (ότι και αν μπορείς) δωρεάν
  • Κάνε εκπτώσεις
  • Κάνε μια δωρεά
  • Δείξε το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησής σου
  • Χάρισε τα μεταφορικά ή μείωσέ τα και αύξησε το χρόνο επιστροφής προϊόντων για τις online αγορές
  • Φτιάξε μια κάρτα με αισιόδοξο μήνυμα σε κάθε αποστολή

Ο κόσμος συνεχίζει να έχει ανάγκες ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας κρίσης αλλά ακόμη και αν δεν αγοράζουν από εσένα, αν κρατήσεις την επαφή θα επιστρέψουν και μετά την κρίση.

Αυτό που θέλει ο πελάτης, αλλά και ο καθένας μας σε περιόδους κρίσης, είναι να του δείξουμε ότι καταλαβαίνουμε την κατάστασή του και ότι είμαστε δίπλα του με όποιο τρόπο μπορούμε.

Και κάτι για το μέλλον: δικαίωμα στην ελπίδα έχουν όλοι αλλά περισσότερο αυτός που έχει όραμα. Όταν το όραμά σου είναι δυνατό τα γεγονότα σε επηρεάζουν λιγότερο. Το όραμα όμως δεν είναι αρκετό από μόνο του. Πρέπει να έχεις προετοιμαστεί και για τα εύκολα και για τα δύσκολα. Αλλιώς σε άγουν και σε φέρουν οι καταστάσεις.

Επειδή λοιπόν “και αυτό θα περάσει”, μην επαναπαυθείς: οραματίσου πως θέλεις την επιχείρησή σου, οργανώσου, βάλε στόχους και πρόγραμμα. Και τώρα δεν έχεις δικαιολογία ότι δεν έχεις χρόνο να το κάνεις.

Μείνε υγιής και μη σταματάς (να σκέπτεσαι μπροστά τουλάχιστον).

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line.

Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, (2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος) και “Ηλεκτρονικό Εμπόριο” (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Έχει εργαστεί στα τμήματα marketingτων εταιρειών Shell, Johnson & Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων.

Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας).

Έχει 15ετή διδακτική εμπειρία σε ιδιωτικά κολέγια στην Αθήνα και σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ΕΣΕΕ, Καριέρα, κ.ά.). Απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University. Άρθρα του για την επιχειρηματική χρήση του διαδικτύου εκδίδονται στα startup.gr, socialmedialife.gr και Marketing Week.

Managing Partner - Just Online | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι Managing Partner του digital agency Just Online.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024