Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤαξίδια και τάσεις μετά τον κορωνοϊό

Ταξίδια και τάσεις μετά τον κορωνοϊό

Μετά το κορωνοϊό ο κόσμος θα δίνει περισσότερη αξία στις ταξιδιωτικές εμπειρίες και την εξερεύνηση παρά στο να επιλέγει έναν overcrowded δημοφιλή προορισμό. Ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση αυτή για ταξίδια εμπειρίας και εξερεύνησης, κυρίως από τους Millennials.

Μέσα από τον κορωνοϊό δημιουργείται μια νέα τάξη πραγμάτων όπως πολλοί την χαρακτηρίζουν. Έτσι και στον τουρισμό οι ανάγκες που έχει ένας μέσος ταξιδιώτης, η επιλογή προορισμού και καταλύματος αναπροσαρμόζονται και αυτά σε νέα δεδομένα.

Μια γενική εκτίμηση σχετικά με τις τάσεις και το πώς θα επηρεαστεί ο τουρισμός τα επόμενα χρόνια παρουσιάζεται παρακάτω.

1. Θα ενισχυθεί ο εσωτερικός τουρισμός κάθε χώρας. Ίσως ήρθε ο καιρός να εκτιμήσουμε τις ομορφιές της χώρας μας και να ανακαλύψουμε νέα μέρη και περιοχές που χρειάζονται παρά μόνο λίγες ώρες οδήγησης. Τα road trips θα είναι η καλύτερη λύση μιας και έτσι θα έχουμε την λιγότερη επαφή με κόσμο κατά την μετάβαση μας στον τελικό προορισμό.

2. Θα υπάρχει στροφή στους εναλλακτικούς προορισμούς και σε περιοχές που δεν είναι over crowded και over tourism. Αυτό συνεπάγεται ευκαιρίες εξέλιξης για περιοχές που είχαν μικρό ποσοστό τουρισμού τα τελευταία χρόνια ή που μέχρι σήμερα δεν είχαν ανακαλυφθεί από το ευρύ κοινό και έχουν να προσφέρουν πολλές εμπειρίες.

3. Ο κόσμος θα στραφεί στα μικρότερα ξενοδοχεία, όπως boutique hotels και ξενώνες. Στη περίπτωση μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, ο ταξιδιώτης θα επιλέγει με βάση τους κανόνες υγιεινής και απολύμανσης που εφαρμόζει η κάθε επιχείρηση. Όσον αφορά τα ενοικιαζόμενα δωμάτια τύπου Airbnb θα ελέγχει τις κριτικές για καθαριότητα και θα προτιμάει απομονωμένα καταλύματα όπως ενοικιαζόμενες βίλλες ή μονοκατοικίες ιδανικές για οικογένειες χωρίς την πολυκοσμία ενός μεγάλου ξενοδοχειακού συγκροτήματος.

4. Οι κανόνες υγιεινής που εφαρμόζονται στη περιοχή και στις τοπικές επιχειρήσεις θα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιλογή του τελικού προορισμού του ταξιδιώτη.

5. Ο επισκέπτης θα δίνει σημασία στο σύστημα υγείας κάθε χώρας της εκάστοτε περιοχής που θα επισκέπτεται. Θα μειωθεί αρκετά η ζήτηση για ταξιδιωτικούς προορισμούς που δεν έχουν κέντρα υγείας ή νοσοκομεία. Παρατήρηση: Εδώ να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής η χώρα μας με την άμεση επιβολή μέτρων και τη συνέπεια που επιδεικνύουν κράτος και πολίτες έχει σημαντικό πλεονέκτημα από άλλες χώρες. Έτσι πολλές χώρες, ευρωπαϊκές και μη, νιώθουν πιο ασφαλείς να επισκεφτούν την Ελλάδα το επερχόμενο καλοκαίρι. Βέβαια, για να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να παρθούν μέτρα και στις τουριστικές περιοχές και να αναβαθμιστούν τα τοπικά συστήματα υγείας για να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε περίπτωση που κάποιος ταξιδιώτης χρειαστεί άμεσα ιατρική ή νοσηλευτική φροντίδα.

6. Ο καταναλωτής θα δίνει μεγαλύτερη αξία στο branding κάθε εταιρείας, στην εικόνα που δείχνει μέσα από τα κανάλια διανομής του και πόσο αξιόπιστη και αξιοκρατική είναι απέναντι στις ανάγκες του καταναλωτή. Tip: Όσες επιχειρήσεις είναι κοντά στον πελάτη, δείχνουν να θέλουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες που δημιούργησε ο COVID-19 θα δημιουργήσουν γέφυρες εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας απέναντι στον πελάτη και όταν ξανά ανοίξουν οι αγορές θα έχουν θετικό αποτέλεσμα.

7. Μετά το κορωνοϊό ο κόσμος θα δίνει περισσότερη αξία στις ταξιδιωτικές εμπειρίες και την εξερεύνηση παρά στο να επιλέγει έναν overcrowded δημοφιλή προορισμό. Ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση αυτή για ταξίδια εμπειρίας και εξερεύνησης, κυρίως από τους Millennials.

8. Θα αυξηθεί η ζήτηση για ταξιδιωτική ασφάλιση και οι πελάτες θα επιλέγουν τη διαμονή τους ανάλογα με τους όρους και τη πολιτική κράτησης του εκάστοτε καταλύματος. Οι όροι κράτησης, η ταξιδιωτική ασφάλιση και οι τυχόν αλλαγές και αποζημιώσεις σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγής του ταξιδιού θα είναι ζητήματα που θα απασχολούν με περισσότερη σοβαρότητα τους ταξιδιώτες μετά τον κορωνοϊό.

Η παραπάνω εκτίμηση είναι μια προσωπική ανάλυση της επερχόμενης αγοράς μετά τον ιό. Εάν θα είναι όντως έτσι η τάση και ο τρόπος επιλογής του ταξιδιωτικού προορισμού από τους μελλοντικούς επισκέπτες θα εξαρτηθεί από το πότε θα βρεθεί η θεραπεία και πόσος χρόνος θα χρειαστεί μέχρι να επανέλθουν οι αγορές.


Ο κ. Γιάννης Σμπούνιας έχει σπουδάσει Digital Marketing, ασχολείται με το Ξενοδοχειακό Marketing, τις τάσεις του τουρισμού και είναι Digital Creator & Social Media Manager της ταξιδιωτικής του ιστοσελίδας, travellersforlife.gr.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024