Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τα 3 'σ' του τουρισμού στην μετά COVID-19 εποχή: σιγά σιγά, συνετά και σταθερά

Βίκυ Καραντζαβέλου - 18 Μάιος 2020, 11:35

Θα πρέπει η οικονομία να ανοίξει σιγά σιγά, με διακρατικές συμφωνίες αρχικά με τα κράτη που δεν έχουν πληγεί τόσο πολύ, με τα κράτη που μπορούν οι κάτοικοι τους να φτάσουν την Ελλάδα μέσω οδικής μεταφοράς και με διάχυση των πρώτων τουριστών σε όλη την Ελλάδα.


Βρισκόμαστε, όπως όλα δείχνουν, μπροστά στο επόμενο βήμα για τον τουρισμό μας, όπου θα ανοίξουν οι πτήσεις, τα ξενοδοχεία, και τα καταστήματα εστίασης. Παραδοσιακά λέγαμε ότι ο ελληνικός τουρισμός χαρακτηρίζεται από τα 3 s -see, sun, and sex- τώρα όμως θα πούμε ότι στην μετά COVID-19 περίοδο θα χαρακτηρίζεται από τα 3 “σ” -σιγά σιγά, συνετά και σταθερά.

Ο κλάδος μας έχει πληγεί σε τεράστιο βαθμό και οι επαγγελματίες ακόμα βρίσκονται να αιωρούνται και να μη γνωρίζουν πως θα πρέπει να κινηθούν στο κοντινό μέλλον. Από την άλλη, όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πληθώρα γνώμεων, απόψεων, ιδεών, εικασιών, κ.λπ... από experts, ειδικούς, τουριστικούς, υγειονομικούς, γιατρούς, μέχρι και από παντελώς άσχετους... Όπως συνήθιζα να λέω too much talking… χωρίς κανένα στοιχείο. Χαμένος χρόνος. Με σενάρια τρόμου, φόβου, αισιόδοξα, υπεραισιόδοξα, και όλα απλά αβάσιμα...

Το αποτέλεσμα, τόσο στην οικονομία της χώρας μας όσο και στην παγκόσμια, είναι τεράστιο και άγνωστο ακόμα. Όμως θα πρέπει να αναλογιστούμε αν θα πάμε από λοιμό ή από λιμό. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να ζυγίσουν τη ζημιά από την κοινωνική αποστασιοποίηση και τη ζημιά από το κλείσιμο της οικονομίας. Έτσι λοιπόν, και αφού ο τουρισμός στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές ακόμα χώρες είναι κινητήριος δύναμη της οικονομίας θα πρέπει σιγά σιγά να ανοίγει. Αυτό θα είναι και το πρώτο μας “σ”, θα πρέπει η οικονομία να ανοίξει σιγά σιγά, με διακρατικές συμφωνίες αρχικά με τα κράτη που δεν έχουν πληγεί τόσο πολύ, με τα κράτη που μπορούν οι κάτοικοι τους να φτάσουν την Ελλάδα μέσω οδικής μεταφοράς και με διάχυση των πρώτων τουριστών σε όλη την Ελλάδα. Κατά τη γνώμη μου η απόφαση να ανοίξει όλη η Ευρώπη μαζί είναι λάθος, και γι’αυτό η ΕΕ “πετά το μπαλάκι” στην κάθε κυβέρνηση. Η χώρα μας έχει το προβάδισμα τουριστικά, γιατί θεωρείται “καθαρός” προορισμός - και αυτό είναι αλήθεια. Αυτό λοιπόν θα πρέπει να το αξιοποιήσουμε.

Το δεύτερο που θα πρέπει να προσεχθεί είναι οι τουρίστες να ταξιδεύουν συνετά και οι επιχειρήσεις να τους εξυπηρετούν επίσης συνετά. Η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να ακολουθεί όχι μόνο τα υποχρεωτικά πρωτόκολλα, αλλά να θεσπίζει και δικά της, ανάλογα με την ιδιαιτερότητά της. Δε θα είναι στόχος το κέρδος, αλλά η λειτουργία της επιχείρησης, που θα εξασφαλίζει την υγεία των υπαλλήλων της και των φιλοξενούμενών της. Αν σε αυτήν τη περίοδο καταφέρει μια επιχείρηση να κρατηθεί, αυτό θα είναι το κέρδος της. Σχέδια ανάπτυξης και πλάνα μπορούν να περιμένουν.

Τέλος, θα πρέπει, όταν ανοίξει η τουριστική κίνηση, και σε όποιο βαθμό καταφέρει να ανοίξει φέτος να γίνει αυτό σταθερά χωρίς πισωγυρίσματα που δε θα τα αντέξουν οι επιχειρήσεις. Κλείσαμε μια φορά, αυτό δε γίνεται να ξαναγίνει, ιδίως μέσα στο καλοκαίρι. Τα εποχικά ξενοδοχεία θα δουλέψουν μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, ενώ τα συνεχούς λειτουργίας θα πρέπει να παραμείνουν ανοικτά για να μπορέσουν να ισορροπήσουν. Αν όλοι λειτουργήσουν συνετά θα έχουμε τη σταθερή πορεία που χρειάζεται η οικονομία μας. Φυσικά και θα αυξηθούν τα κρούσματα όσο δεν υπάρχει το εμβόλιο και θα έχουμε και απώλειες όσο δεν υπάρχει το φάρμακο. Όμως θα πρέπει να υπάρχει μια μέση κατάσταση και να μην πάμε στα άκρα. Το ρόλο ρυθμιστή έχει η σύνεση, ώστε και ο τουριστικός κλάδος να μπορέσει να δουλέψει, αλλά και να μην έχουμε τεράστιους αριθμούς κρουσμάτων. Είναι λοιπόν και στο δικό μας χέρι, να οργανώσουμε την επιχείρησή μας ή όταν ταξιδεύουμε να τηρούμε τους κανόνες, ώστε να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργεία του κλάδου μας.

Δεν μπορούμε όμως από την αλλη να παραμείνουμε και στο “μηδέν” τουρισμό και επιχειρηματικότητα γιατί τότε θα έχουμε αύξηση των θυμάτων της ανεργίας και της οικονομικής καταστροφής με ανεπανόρθωτες συνέπειες. Σιγά-σιγά λοιπόν, Συνετά και Σταθερά.



Η Βίκυ Καραντζαβέλου είναι ιδρύτρια της Travel Media Applications και έχει αναλάβει την γενική διεύθυνση και την οικονομική διαχείριση της εταιρείας. Έχει επίσης τον ρόλο της αρχισυντάκτριας στις ηλεκτρονικές εφημερίδες της εταιρείας, “TravelDailyNews International” και “TravelDailyNews Greece & Cyprus”. Είναι μέλος του Διεθνούς Συνδέσμου e-marketing Association, του Συνδέσμου Ελληνίδων στον Τουρισμό, και του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων των ΤΕΙ.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top