Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Βranding: Η διαδικασία (Α’ μέρος)

Αρσένης Πασχόπουλος - 17 Ιούνιος 2020, 11:45

Θυμήσου επίσης πως μερικά posts και stories δεν αρκούν. Απαιτείται χρόνος για να αποτυπώσεις ανεξίτηλα στο μυαλό του κοινού σου την εικόνα που θέλεις και από εκεί και πέρα όλες οι ενέργειές σου, online και offline θα πρέπει να συντηρούν και να ενδυναμώνουν αυτή την εικόνα.


Στο προηγούμενο άρθρο μου Θέλεις ένα πετυχημένο Eshop; Θέλεις Branding μίλησα για το τι σημαίνει “κάνω branding” και ποια τα οφέλη του, με μεγαλύτερο φυσικά το ότι κάνει μια μάρκα ξεχωριστή στο μυαλό του καταναλωτή.

Μίλησα επίσης και για τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε όταν κάνουμε branding για να δημιουργήσουμε αυτή την ξεχωριστή εικόνα: τα οφέλη, τις αξίες και την προσωπικότητα της μάρκας (που πρέπει να αναπτύξεις) και φυσικά το marketing mix το οποίο θα δώσει μορφή (προϊόν) θα επικοινωνήσει (προώθηση) και θα ενισχύσει την εικόνα της μάρκας (τιμή, διανομή).

To Eshop στο… τέλος
Το eshop σου στην παραπάνω εικόνα είναι (ένα ή το μοναδικό) από τα κανάλια διανομής, το οποίο όπως καταλαβαίνεις είναι η τελευταία επαφή του πελάτη με την μάρκα σου. Πρέπει να προηγηθούν δηλαδή η διαμόρφωση της εικόνας που θέλεις για το προϊόν σου, το ίδιο το προϊόν, η τιμολογιακή πολιτική, η προώθησή του και μετά η επιλογή των καναλιών διανομής (μεταξύ των οποίον και το eshop).

Έτσι, όταν ο πελάτης “μπαίνει” στο eshop σου θα πρέπει να τον έχεις ήδη κερδίσει γιατί θα έχει αντιληφθεί τη μάρκα σου ως ένα “μέσο” που θα τον κάνει να νοιώθει ξεχωριστός όταν χρησιμοποιεί τα προϊόντα σου.

Αυτό δε σημαίνει πως η διαδικασία του branding σταματά στην πόρτα του eshop σου. Το αντίθετο: το eshop πρέπει να επιβεβαιώνει την εικόνα που κατάφερες να δημιουργήσεις για τη μάρκα σου.

Η διαδικασία του να “μαγέψεις” τον πελάτη ξεκινάει από πριν, έτσι ώστε, όχι μόνο να τον έχεις κερδίσει πριν μπει στο eshop σου αλλά για να σε ψάχνει με το όνομα της μάρκας σου και όχι με την κατηγορία στην οποία ανήκει το προϊόν σου. Να μην ψάχνει δηλαδή “γυναικεία σανδάλια”, αλλά σανδάλια Dexim, Migato, κ.ο.κ.

Τα πρώτα βήματα του branding
Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός eshop με γυναικεία παπούτσια. Το branding πρέπει να ξεκινήσει από την γυναίκα που θα τα φορέσει. Σε ποια φάση ζωής βρίσκεται; Τι lifestyle ακολουθεί; Είναι υψηλόβαθμο στέλεχος και αγοράζει πολλά ζευγάρια το χρόνο; Έχει μωρό και θέλει άνεση; Ντύνεται casual;

Το πρώτο βήμα με λίγα λόγια είναι να ορίσεις το κοινό στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς. Το κάθε κοινό έχει αξίες, προσωπικότητα, στάσεις ζωής. Από τα προϊόντα που θα αγοράσει αναζητά, είτε κάποια συγκεκριμένα οφέλη, είτε / και την επιβεβαίωση – στους ίδιους και στους γύρω τους – του ποιοι είναι (ή ποιοι θέλουν να είναι).

Έχοντας αποφασίσει λοιπόν για το ποιο είναι το κοινό σου, δημιουργείς και το προϊόν – τα παπούτσια – που θα ήθελε να αγοράσει.

Social Media & branding
Έχοντας δημιουργήσει το προϊόν σου, το να το φέρεις απλά στην αποθήκη σου δεν θα σε βοηθήσει σε τίποτα. Ίσα ίσα που θα σου προσθέσει κόστος. Το γυναικείο κοινό που θέλεις να προσελκύσεις πρέπει να μάθει ότι το προϊόν σου υπάρχει και πρέπει να τις πείσεις πως είναι αυτό που καλύπτει τις ανάγκες τους, πρακτικές και ψυχολογικές.

Και γι’αυτό δεν υπάρχει καλύτερος βοηθός από τα social media. Γιατί; Μα γιατί σου προσφέρουν άφθονο χωροχρόνο για κείμενα, φωτογραφίες και video, μέσα από τα οποία θα δείξεις στο κοινό σου τη γυναίκα που θα ήθελε να είναι και η οποία ταξιδεύει, φλερτάρει, εργάζεται, χαλαρώνει, κάνει βόλτες με το μωρό της και φοράει, φυσικά, τα δικά σου παπούτσια!

Και επειδή τα όποια πλάνα κρίνονται από την υλοποίηση, πρέπει να επιλέξεις μοντέλα, influencers ή ακόμη καλύτερα μια brand ambassador η οποία είναι η γυναίκα που αντιπροσωπεύει τα θέλω του κοινού σου!

Θυμήσου επίσης πως μερικά posts και stories δεν αρκούν. Απαιτείται χρόνος για να αποτυπώσεις ανεξίτηλα στο μυαλό του κοινού σου την εικόνα που θέλεις και από εκεί και πέρα όλες οι ενέργειές σου, online και offline θα πρέπει να συντηρούν και να ενδυναμώνουν αυτή την εικόνα.

Αν σε έχω πείσει πως αξίζει να επενδύσεις στο branding, μείνε συντονισμένος γιατί στο επόμενο άρθρο θα μιλήσω για το πως θα κάνεις το eshop σου να συμβάλει στο branding της μάρκας σου και αν και πως πρέπει να χρησιμοποιήσεις το Skroutz και το Best Price αλλά και το ρόλο του email marketing και των branded Google Ads.





Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και “Ηλεκτρονικό Εμπόριο ” (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top