Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Travel shaming. Η νέα τάση στα ταξίδια;

Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης - 23 Σεπτέμβριος 2020, 11:30

Αρκετοί ταξιδιώτες αισθάνονται άβολα ή έχουν ενοχές όταν ταξιδεύουν, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάζει τη συμπεριφορά τους (π.χ. κάνουν λιγότερα posts ή τουλάχιστον δεν ανεβάζουν φωτογραφίες όπου συνωστίζονται με κόσμο που δεν φοράει μάσκα).


Σήμερα, η απόφαση να ταξιδέψουμε εμπεριέχει μία σειρά από εμπόδια, όπως την εκτεταμένη αναζήτηση ασφαλούς προορισμού, την αποφυγή καραντίνας, την γνώση των περιορισμών που ισχύουν και πολλά άλλα.

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα, που πλέον αναδεικνύεται, σύμφωνα με το CNN Travel, σε κυρίαρχη τάση για το 2020: το travel shaming (η ντροπή να ταξιδεύεις). Αυτό είναι κάτι που βίωσαν πάρα πολλοί ταξιδιώτες (ιδιαίτερα όσοι προτίμησαν άλλες χώρες ή και ηπείρους), που έκαναν το λάθος να ανεβάσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις εμπειρίες τους, «εισπράττοντας» αρνητικά σχόλια για την επιλογή τους να ταξιδέψουν.

Για παράδειγμα, μια κοπέλα με αρκετούς followers που ταξίδεψε από την Αμερική στη Σερβία έκανε κάποιους να αναρωτηθούν αν εν καιρώ πανδημίας είναι θεμιτό να ταξιδέψει κάποιος. Πολλοί μάλιστα την αποκάλεσαν ανεύθυνη και εγωίστρια, που επέλεξε να ταξιδέψει τώρα.

Το travel shaming αποδίδεται κυρίως σε θέματα που άπτονται της υγείας (στη χώρα μας, περίπου το 20% των κρουσμάτων είναι από άτομα που ταξίδεψαν στο εξωτερικό), αλλά και επειδή κάνει τους άλλους, που πιθανόν να ακύρωσαν διακοπές και δεν μπόρεσαν να επισκεφθούν τους αγαπημένους τους, να αισθάνονται οργή, ζήλια και αδικία όταν βλέπουν άλλους να ταξιδεύουν χωρίς σοβαρό λόγο.

Ως εκ τούτου, αρκετοί ταξιδιώτες αισθάνονται άβολα ή έχουν ενοχές όταν ταξιδεύουν, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάζει τη συμπεριφορά τους (π.χ. κάνουν λιγότερα posts ή τουλάχιστον δεν ανεβάζουν φωτογραφίες όπου συνωστίζονται με κόσμο που δεν φοράει μάσκα).

Ωστόσο, υπάρχουν και αυτοί που διατείνονται ότι η ανάρτηση στιγμών από τις διακοπές έχουν και επιμορφωτικό χαρακτήρα καθώς ενημερώνουν τους χρήστες που επιθυμούν να ταξιδέψουν για το τι να περιμένουν όταν φθάσουν στον προορισμό.



O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Αρθρογραφεί στο epixeiro.gr. και σε ορισμένα έντυπα περιοδικά.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top