Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤουριστικό μάρκετινγκ και προορισμοί

Τουριστικό μάρκετινγκ και προορισμοί

Η τουριστική προβολή είναι και μια δύσκολη διαδικασία πολύπλοκη και υψηλού κόστους με πολλούς παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπ όψη, αλλά και με πολλές πιθανότητες λάθους.

Χιλιάδες ευρώ δαπανώνται κάθε χρόνο για το τουριστικό μάρκετινγκ. Η τουριστική προβολή είναι δύσκολη υπόθεση. Η συνεχής ανησυχία είναι πως οι προορισμοί θα προσελκύσουν τουρίστες είτε μεμονωμένους είτε οργανωμένου τουρισμού σε πακέτα. Η τουριστική προβολή πραγματοποιείται με δημόσιο χρήμα. Μικρό ποσοστό προέρχεται από ιδιωτικούς πόρους. Οι δαπάνες ελέγχονται από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Οι εισηγητές είναι συχνά ιδιώτες, αποφασίζουν οι δήμοι και ζητούν σύμφωνη γνώμη.

Οι ευκαιρίες και οι εισηγήσεις, είναι πολλές για την τουριστική προβολή, οι δήμοι και οι περιφέρειες “βομβαρδίζονται” από προτάσεις, οι οποίες είναι σημαντικές, ενδιαφέρουσες και ενίοτε ανούσιες. Οι Tour Operators, οι διοργανωτές εκθέσεων, οι διαφημιστές, οι αεροπορικές εταιρείες, οι εταιρείες κρουαζιέρας, όλοι ζητούν χρήματα. Οι δήμοι πρεπει να αποφασίσουν, όπως και οι τουριστικές επιτροπές τους που έχουν συμβουλευτικό ρόλο. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι όταν έχεις ξενοδοχείο ή τουριστική επιχείρηση δε σημαίνει ότι ξέρεις από τουριστική προβολή απαραίτητα, ούτε και αν είσαι αυτοκινητικός. Σημαντικές είναι οι πιστοποιήσεις προορισμών εναλλακτικού τουρισμού, αλλά και η σύνδεση με τον πολιτισμό. Η εκτύπωση εντύπων είναι ένας κλάδος, ο οποίος είναι επικίνδυνος μαζί με τη δημιουργία ιστοσελίδων. 5.000 τρίπτυχα έντυπα μπορεί να πληρωθουν 2.000, αλλά και 6.000 ευρώ, και να είναι εντελώς ίδια.

Οι μελέτες που πραγματοποιούνται μερικές μπορεί να είναι προερχόμενες από εργασία πεδίου αλλα΄μερικές μπορεί να είναι αντιγραμμένες σχεδόν εργασίες σπουδαστών ή τουλάχιστον επί χάρτου χωρίς επιτόπια έρευνα ή μόνο μια επίσκεψη για δημόσιες σχέσεις. Συχνά οι μελέτες μπαίνουν σε ένα ντουλάπι και τις ξεχνούν για πάντα. Και όμως αν τις χρησιμοποιούσαν τότε θα ήταν αποδοτικότερη η τουριστική προβολή και η οργάνωση των τόπων τουρισμού.

Υπάρχουν πολλοι δήμοι που δεν έχουν χρήματα για τουριστική προβολή, μια και έχουν λίγα έσοδα. Εδώ υπάρχει πρόβλημα και δεν τυγχάνουν της δέουσας υποστήριξης.

Οι τουριστικές εκθέσεις είναι σημαντικές. Αυτές που είναι ανοιχτές στο κοινό είναι χρησιμές, όπως και επίσης αυτές που είναι για επαγγελματίες. Όταν όπως ένας προορισμός δεν πάει με κλεισμένα ραντεβού, για να παρουσιάσει τις περιοχές σε Tour Operators τότε είναι αμφισβητούμενου αποτελέσματος. Οι εκπρόσωποι των προορισμών πρέπει να έχουν συναντήσεις με εντόπιους παράγοντες του τουρισμού και δημοσιογράφους.

Χρήσιμα είναι τα διάφορα φόρουμ με ξενοδόχους, ενοικιαζόμενα δωμάτια και με τουριστικά γραφεία και τοπικούς δημοσιογράφους. Εκεί γίνονται συναντήσεις σημαντικές για να φτιαχθούν τουριστικά πακέτα. Σημαντικές είναι οι πιστοποίησεις εναλλακτικού τουρισμού για ξενοδοχεία, αλλά και δήμους. Συνεισφέρουν καίρια αναβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν, αναδεικνύοντάς το.

Η τουριστική προβολή είναι και μια δύσκολη διαδικασία πολύπλοκη και υψηλού κόστους με πολλούς παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπ’όψη, αλλά και με πολλές πιθανότητες λάθους.


Ο δρ. Δημήτρης Προκοπίου είναι οικονομολόγος καθηγητής – εκπαιδευτής ενηλίκων, Ναυτιλιακών Σπουδών και Τουριστικών και Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι σύμβουλος τουρισμού στην τοπική αυτοδιοίκηση. Έχει εργαστεί για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σάμου, στον Δήμο Ικαρίας και την Δήμο Πόρου. Πέρυσι εργάστηκε στον Δήμο Πάρου. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του Wessex Institute, στο Southampton της Βρετανίας.

Σύμβουλος Τουρισμού - Τοπική Αυτοδιοίκηση | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο δρ. Δημήτρης Προκοπίου είναι εκπαιδευτής ενηλίκων, Ναυτιλιακών Σπουδών και Τουριστικών και Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι σύμβουλος τουρισμού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024