Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΠροτάσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου από τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου

Προτάσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου από τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου

Η Βουλγαρία, η οποία ξεκίνησε τουρισμό τα τελευταία 15 χρόνια, υποδέχεται τον χειμώνα 1.100.000 τουρίστες και ευελπιστεί σε σημαντική αύξηση. Η Αντάλια της Τουρκίας, δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χειμώνα με πάνω από 500.000 Ρώσους, φιλοξενεί δε, δεκάδες ομάδες ποδοσφαίρου και χιλιάδες παίκτες του γκολφ από την Ευρώπη. 'Εμείς πόσους δεχτήκαμε;', ρωτά ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργος Ματσίγκος.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργος Ματσίγκος, με αφορμή την τηλεδιάσκεψη της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου της Ρόδου την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020 και την επικείμενη σύσκεψη με το Υπουργείο Τουρισμού, παρουσιάζει τα συμπεράσματα, τις προτάσεις και τις ιδέες στα οποία κατέληξαν οι εκδηλώσεις του Συλλόγου την τελευταία 10ετία αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία μπορεί να αποτελέσει μοχλό τουριστικής ανάπτυξης για την επιβίωση του κλάδου και των εργαζομένων.

Η Ρόδος μας έχει ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντρα Spa, καζίνο, γήπεδα, γυμναστήρια, μόνο λίγα γήπεδα του γκολφχρειαζόμαστε.

Με την αναβάθμιση του υπάρχοντος και τη δημιουργία άλλων δύο γηπέδων γκολφ, αυτόματα η Ρόδος θα θεωρηθεί προορισμός γκολφ… Είναι γνωστό δε ότι οι πελάτες του γκολφ ταξιδεύουν Μάρτιο – Απρίλιο – Οκτώβριο – Νοέμβριο και είναι υψηλού οικονομικού εισοδήματος. Επίσης, να καθιερωθεί ο Μαραθώνιος αρχές Απριλίου ή αρχές Νοεμβρίου, ώστε να προσελκύουμε περισσότερο κόσμο με σωστή προβολή.

Έχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίες) – πολιτιστικός (Μεσαιωνική Πόλη, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) – Γαστρονομίας- Αγροτουρισμός (καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, γιορτές πορτοκαλιού, λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός – shopping – city breaks – casino – χαλάρωσης – ιατρικός – διασκέδασης – αθλητικός – διοργάνωση γάμων – κινηματογραφικών ταινιών, όπως παλιά, – wind surfing – συνεδριακός – μαθητικός – Honeymoon, αγγειοπλαστική
κ.ά.

Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε; Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα! Το είδαμε και φέτος, με συντονισμένες προσπάθειες, πετύχαμε την επιμήκυνση με πτήσεις τον Νοέμβριο, ως αποτέλεσμα, είχαμε ένα καταπληκτικό Οκτώβρη, αφού όλες οι πτήσεις του Οκτώβρη ήταν γεμάτες μέχρι τέλος. Επομένως, μπορούμε να στοχεύσουμε από τέλη Μαρτίου έως τέλη Νοεμβρίου. Ως γνωστό, η σεζόν ξεκινά πάντα ανάλογα με το Καθολικό Πάσχα που συνήθως είναι στις αρχές Απριλίου, επομένως είναι εφικτό να ξεκινήσουμε από τέλη Μαρτίου. Ενώ τον Νοέμβριο έχουμε πολύ καλό καιρό, ηλιόλουστες ημέρες και πολύ ζεστή θάλασσα.

Ανταγωνίστριες χώρες όπως Πορτογαλία, Μάλτα, Τουρκία, Βουλγαρία, Κύπρος, ξεκίνησαν τον τουρισμό μετά από εμάς. Και όμως, οργανώθηκαν, πρόβαλαν και πέτυχαν. Δεν έχουν καλύτερες κλιματολογικές συνθήκες, ούτε περισσότερες εναλλακτικές μορφές και ομορφιές, κι όμως, πέτυχαν. Βάσει του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, η Μάλτα και η Πορτογαλία δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες όχι για ήλιο και θάλασσα αλλά για πολιτισμό, γαστρονομία, city break και υγεία, ενώ η Βουλγαρία, η οποία ξεκίνησε τουρισμό τα τελευταία 15 χρόνια, με χαρά και υπερηφάνεια ο υπουργός Τουρισμού της δήλωσε ότι η χώρα του υποδέχεται τον χειμώνα 1.100.000 τουρίστες και ευελπιστεί σε σημαντική αύξηση. Η Αντάλια της Τουρκίας, δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χειμώνα με πάνω από 500.000 Ρώσους, φιλοξενεί δε, δεκάδες ομάδες ποδοσφαίρου και χιλιάδες παίκτες του γκολφ από την Ευρώπη. Η Ευρώπη πλημμυρίζει από Ρώσους επισκέπτες τον χειμώνα. Εμείς πόσους δεχτήκαμε; Γιατί νεκρώνει η χώρα από τουρισμό τον χειμώνα; Δεν είμαστε κατώτεροι, δε χρειαζόμαστε μεγάλες επενδύσεις, λίγες βελτιώσεις υποδομών χρειαζόμαστε στο νησί μας.

Αλλαγή νοοτροπίας χρειάζεται, αναδιοργάνωση υπηρεσιών, σωστή και έγκαιρη προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, επιμονή, υπομονή και πίστη στο προϊόν, στις υπηρεσίες και στην ποιότητα σε προσιτή τιμή.

Ενέργειες επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου
Για να ξεκινήσουμε τις ενέργειες επιμήκυνσης πρέπει πρώτα να ερευνήσουμε από ποια κράτη συνήθως ταξιδεύει ο επισκέπτης τον χειμώνα, πότε, που και τι αναζητά, τι διαθέτουμε και τι δε διαθέτουμε, πως θα προβάλουμε τον προορισμό, πότε, πως, και που!

Αυτό το οποίο ζητά στο μεγαλύτερο ποσοστό, σίγουρα δεν είναι ο ήλιος και η θάλασσα. Ζητά ξεκούραση, χαλάρωση, διασκέδαση, αλλαγή παραστάσεων, αξιοθέατα, γαστρονομία, ψώνια… καλύτερες καιρικές συνθήκες, αλλαγή συνηθειών. Εάν τα αναλύσουμε ένα-ένα τότε θα δούμε ότι η Ρόδος μπορεί να προσφέρει σχεδόν όλα, ανάλογα τον προορισμό-πόλη και εποχή.

Για να επιτύχουμε, πρέπει πάνω από όλα ο προορισμός να ορίσει ΕΝΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ, μια μικρή ομάδα, ένα φορέα υλοποίησης, π.χ. ΠΡΟΤΟΥΡ, έρευνας, συντονισμού και οργάνωσης του προορισμού σε συνεργασία με τους φορείς, αεροπορικές εταιρίες, τουριστικά γραφεία, κράτος, τις επιχειρήσεις, τον πολίτη και την κοινωνία. Να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις – συνθήκες, υποδομές όπου χρειάζονται, οργάνωση προβολής και διαφήμισης, επιμονή και υπομονή για τουλάχιστον δύο χρόνια… Πάνω απ’όλα όμως, θα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να έχουμε ειλικρινή συνεργασία!

Μείναμε στο “Ήλιος και Θάλασσα”, “Σουβλάκι και Μουσακά”… Οι καιροί άλλαξαν, τα ενδιαφέροντα, οι εθνικότητες, οι συνθήκες… Εμείς μείναμε στο… λίγο απ’όλα, οι επιχειρηματίες περιμένουν τον επόμενο αναπτυξιακό νόμο με επιδοτήσεις και οι εργαζόμενοι το επίδομα ανεργίας τη διπλόαπασχόληση και την αγροτική αδήλωτη απασχόληση του χειμώνα. Δεν είδαμε καμία κινητοποίηση για την επιμήκυνση από τους εργαζόμενους, παρά μόνο για την ανεργία. Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία!

Χρηματοδότηση μπορούμε να έχουμε από την Περιφέρεια, τη Fraport, τα Duty Free, τις τράπεζες, τι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, το κράτος, η οποία θα είναι ανταποδοτική, αφού όλοι θα έχουν έσοδα. Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε; Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα! Για να πετύχουμε, πρέπει να ξεκινήσουμε με ανοιχτά ξενοδοχεία στο βόρειο τρίγωνο και ειδικά στην πόλη της Ρόδου, στην Ιαλυσό, όπου τα καταστήματα είναι ανοιχτά χειμώνα – καλοκαίρι.

Προϋποθέσεις επιμήκυνσης τουριστικής περιόδου και ανάπτυξης χειμερινού προορισμού

  1. Απευθείας αεροπορική τακτική σύνδεση περιοχή με κράτη όπως Ρωσία, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισραήλ, Σουηδία, Φινλανδία κ.ά., σε συνεργασία με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες
  2. Συνεχής λειτουργία πλήρως εξολισμένων ξενοδοχείων με θερμαινόμενη πισίνα, χώρους εκδηλώσεων, γυμμναστήρια…
  3. Σημαντικά μειωμένες τιμές σε σχέση με τους θερινούς τους μήνες
  4. Συνειδητοποίηση ότι η λειτουργία των μονάδων κατά τη χειμερινή περίοδο δεν είναι αποδοτική, τουλάχιστον στην αρχή, αλλά χρειάζεται “προσάναμμα”
  5. Οργάνωση εκδηλώσεων – προγραμμάτων – ειδικών βραδιών εντός των ξενοδοχείων (μαθήματα χορού, μαγειρικής, παιχνίδια…)
  6. Προσήλωση στην ποιότητα – τιμή
  7. Τήρηση υποσχέσεων υπηρεσιών με υπογραφή συμφώνου συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων
  8. Συνεχής και έντονος προσανατολισμός marketing.

Ενέργειες από Κράτος – Περιφέρειες – Δήμους κατά τη διάρκεια του χειμώνα

  1. Βελτιώσεις υποδομών αεροδρομίων, οδικών δικτύων στάσεων λεωφορείων – δρομολογίων – οργάνωση παραλιών
  2. Βελτιώσεις αθλητικών εγκαταστάσεων – ψυχαγωγίας και χρήση από επισκέπτες
  3. Δημιουργία γηπέδων γκολφ και αθλοπαιδιών
  4. Ικανοποίηση ειδικών ενδιαφερόντων
  5. Πολιτιστικές δραστηριότητες, ενημέρωση – προβολή
  6. Συνεργασίας επιχειρηματιών – Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ΕΟΤ – τουριστικών οργανισμών – αεροπορικών εταιρειών
  7. Μείωση φόρων
  8. Μειωμένο ενεργειακό τιμολόγιο
  9. Μείωση τιμών εισόδου αρχαιολογικών χώρων
  10. Μείωση κόστους βίζζας από Ρωσία – Τουρκία
  11. Μείωση τελών αεροδρομίου
  12. Έγκαιρη ενημέρωση – προβολή προγραμμάτων
  13. Τήρηση υποσχέσεων
  14. Επιδότηση εργασίας αντί ανεργίας στις επιχειρήσεις (ασφαλιστικές εισφορές)
  15. Προγράμματα 3ης Ηλικίας (επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση)
  16. Στοχευμένο marketing ανά προορισμό, ανάλογα του ενδιαφέροντος
  17. των πελατών, π.χ. Ισραήλ (ταξίδια αγορών – διασκέδασης – αξιοθέατα), Ρωσία (θρησκευτικός τουρισμός – γαστρονομίας – χαλάρωσης – ψώνια), Σκανδιναβικά κράτη (γκολφ)….
  18. Προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά περιοχή και προορισμό

Επιχειρήσεις – λοιπές δραστηριότητες

  1. Ανοιχτά καταστήματα – εστιατόρια – μπα
  2. Ειδικές τιμές το χειμώνα – εκπτωτικές κάρτες – προβολή
  3. Rent a Car: Ειδικές τιμές – δωρέαν πάρκινγκ
  4. Χειμερινές εκδρομές – διαδρομές (μάζεμα ελιάς, ελαιοτριβεία)
  5. Ανάδειξη – προβολή τοπικής γαστρονομίας, αγγειοπλαστικής κ.λπ.
  6. Ανάδειξη εποχειακών πλεονεκτημάτων του τόπου μας
  7. Προβολή της διαφορετικότητας των ελληνικών διακοπών και της φιλοξενίας
  8. Συνεχής προβολή με επιμονή και υπομονή
  9. Συνεργασία με AegeanEllinair και άλλες αεροπορικές εταιρίες για αεοροπορικές συδνέσεις – διευκολύνσεις…
  10. Συνεργασία με Υπουργείο ΤουρισμούΠεριφέρεια Νοτίου Αιγαίου – Διεύθυνση Τουρισμού Δήμου – Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου – Ένωση Τουριστικών ΓραφείωνΕπιμελητήριοΣΕΤΕMarketing GreeceFraportGoldairSwissport και όλων των φορέων που εμπλέκονται με τον τουρισμό.

Αναλύοντας τις παραπάνω προτάσεις μου, θα διαπιστώσετε ότι το κράτος θα έχει μηδενικό κόστος, αφού θα έχει έσοδα τους νεκρούς μήνες που δεν είχε με κλειστές επιχειρήσεις. Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μία φορά ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας, ούτε ζητάμε κάτι καινούριο, αφού όταν ξεκίνησα την επαγγελματική μου καριέρα την δεκαετία του 1970-1980, η σεζόν ξεκινούσε αρχές Μαρτίου και τελείωνε τέλη Νοεμβρίου. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές.

Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024