Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τουριστική Αγορά Γερμανίας

24 Μάρτιος 2004, 00:00

Τουριστική Αγορά Γερμανίας
EOT Φρανκφούρτης
Μάρτιος 2004

Ανασκόπηση της τουριστικής αγοράς

«Ο δυσκολότερος χρόνος στην ιστορία της εταιρείας μας»
Με τη φράση αυτή χαρακτηρίζουν αρκετοί εκπρόσωποι τουριστικών οργανισμών της Γερμανίας το τουριστικό έτος 2003.
Είναι γεγονός, ότι μετά τις απώλειες του 2002, οι παράγοντες της γερμανικής τουριστικής βιομηχανίας ήλπιζαν στην αρχή του προηγούμενου χρόνου (2003), ότι η τουριστική αγορά θα σημείωνε την αναμενόμενη ανάκαμψη καθόσον διατηρούσαν βάσιμες ελπίδες, ότι ήταν δυνατόν να αποφευχθεί ο πόλεμος στο Ιράκ.
Οι ελπίδες όμως του τουριστικού κλάδου δεν επαληθεύτηκαν και η κρίση στο Ιράκ είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει, για μια ακόμη χρονιά, σημαντική καθυστέρηση στις πωλήσεις ταξιδίων διακοπών.
Στη συνέχεια προστέθηκε η επιδημία SARS, η οποίαείχε σαν αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε τουριστική κίνηση προς την Κίνα και κατ΄επέκταση επηρέασε σημαντικά και τον τουρισμό προς την Ασία.

Μετά το τέλος του πολέμου στο Ιράκ η τουριστική κίνηση παρουσίασε αισθητή βελτίωση  και οι πωλήσεις ταξιδίων διακοπών, σε πολλούς τουριστικούς οργανισμούς, άρχισαν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος, αν και με βάση το νέο κανονισμό θερινών διακοπών των σχολείων στη Γερμανία, ο κύριος όγκος των διακοπών συγκεντρώθηκε στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Οι μεσαίου, κυρίως, μεγέθους τουριστικοί οργανισμοί, παρά τις δύσκολες συγκυρίες, ίσως και λόγω της συγκέντρωσης του όγκου των διακοπών σε δύο μήνες, κατόρθωσαν να  βελτιώσουν τα ποσοστά συμμετοχής τους στη γερμανική τουριστική αγορά έναντι των μεγάλων τουριστικών κοντσέρν.
Τις τέσσερεις (4) πρώτες θέσεις εξακολουθούν να κατέχουν οι Τ.Ο. TUI Deutschland (1), Thomas Cook (2), Rewe Touristik (3) και Alltours (4). Την Πέμπτη (5) θέση κατέλαβε ο Τ.Ο. Öger Tous εκτοπίζοντας τον Τ.Ο. FTI στην έκτη (6) θέση.
Στον πίνακα (1) παραθέτουμε τον κύκλο εργασιών και τα ποσοστά συμμετοχής των έξι (6) μεγαλύτερων Τ.Ο. στη Γερμανία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, τους Τ.Ο. TUI Deutschland με 4.006,6 εκατ. Ευρώ και 28,68% μερίδιο αγοράς, Thomas Cook με 3.118,3 εκατ. Ευρώ και 22,33% μερίδιο αγοράς,  Rewe Touristik με 2.373,0 εκατ. Ευρώ και 16,99% μερίδιο αγοράς,  Alltours με 1.002,0 εκατ. Ευρώ και 7,17% μερίδιο αγοράς .
Στον ίδιο πίνακα (1) παραθέτουμε επίσης και τον κύκλο εργασιών των Τ.Ο. Studiosus, με 171,0 εκατ. Ευρώ και 1,22% μερίδιο αγοράς, που κατέχει την 11η θέση και Attika Reisen, με 30,4 εκατ. Ευρώ και 0,21% μερίδιο αγοράς, που κατέχει την 34η θέση και ενδιαφέρουν άμεσα την Ελλάδα.

Στον πίνακα (2) παραθέτουμε τον αριθμό των ταξιδίων που διέθεσαν στη γερμανική τουριστική αγορά και τα ποσοστά συμμετοχής των έξι (6) μεγαλύτερων Τ.Ο. στη Γερμανία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, τους Τ.Ο. TUI Deutschland με 6.674.000 ταξίδια και 26,55% μερίδιο αγοράς, Thomas Cook με 5.975.402 ταξίδια και 23,77% μερίδιο αγοράς,  Rewe Touristik με 4.353.000 ταξίδια και 17,32% μερίδιο αγοράς, Alltours με 1.370.000 ταξίδια και 5,45%  μερίδιο αγοράς .
Στον ίδιο πίνακα (2) παραθέτουμε επίσης και τις πωλήσεις ταξιδίων των Τ.Ο. Studiosus με 77.000 ταξίδια και 0,31% μερίδιο αγοράς, που κατέχει την 11η θέση και Attika Reisen, με 40.898 ταξίδια και 0,16% μερίδιο αγοράς, που κατέχει την 34η θέση και ενδιαφέρουν άμεσα την Ελλάδα.
Η κύρια αιτία όμως για την κρίση στην τουριστική αγορά της Γερμανίας ήταν η δύσκολη οικονομική συγκυρία, που περιόρισε τον προηγούμενο χρόνο το εισόδημα των Γερμανών.
Ο μέσος όρος των ανέργων το 2003 πλησίασε τα 4,4 εκατομ. άτομα δηλαδή 300.000 άτομα περισσότερα από το μέσο όρο του έτους 2002.
Η μείωση της απασχόλησης και η αύξηση των ποσοστών των κρατήσεων για τις κοινωνικές ασφαλίσεις περιόρισαν, στα ιδιωτικά κυρίως νοικοκυριά, το διαθέσιμο για διακοπές εισόδημα, με φυσικό αποτέλεσμα, οι κάτοικοι της Γερμανίας να αναπροσαρμόσουν το πρόγραμμα διακοπών τους.
Η μείωση αυτή του διαθέσιμου, για διακοπές, εισοδήματος ενίσχυσε επίσης τη στροφή των Γερμανών σε ταξίδια μικρής διάρκειας (5 μέχρι 13 μέρες), ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται η τάση να χάνει έδαφος το κλασσικό (τουλάχιστον δύο (2) εβδομάδων διάρκειας), ταξίδι διακοπών. Ο αριθμός των γερμανών τουριστών, που προτιμούν μικρότερης διάρκειας ταξίδι διακοπών, 5 μέχρι 13 ημερών, αυξάνει συνεχώς. Συγκριτικά αναφέρουμε τα ποσοστά των τριών προηγούμενων ετών:
2001 : 20%
2002 : 26%
2003 : 28%
Ταυτόχρονα το κλασσικό ετήσιο ταξίδι διακοπών διάρκειας δύο εβδομάδων, για οικονομικούς λόγους, χάνει συνεχώς έδαφος.

Μια ριζική αλλαγή παρατηρείται στην τουριστική συμπεριφορά των Γερμανών:
Τα ταξίδια διακοπών έχουν μικρότερη διάρκεια παρά το γεγονός, ότι η διάθεση των Γερμανών για διακοπές παραμένει αμείωτη.

Η διάρκεια παραμονής στο τόπο διακοπών συνεχώς μειώνεται. Συγκριτικά αναφέρουμε, ότι η μέση διάρκεια του ετήσιου ταξιδιού διακοπών το 1980 ήταν 18,2 μέρες, το 1990 : 16,3 μέρες, το 2000 : 14,8 μέρες και το 2003 : 13,4 μέρες μόνο.
Το ποσοστό επίσης των γερμανών τουριστών, που έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν ένα ταξίδι διακοπών διάρκειας δύο εβδομάδων μειώνεται συνεχώς (1993 : 78% - 2000 : 74% - 2002 : 67% και 2003 : 63%) Από τα στοιχεία αυτά διαπιστώνουμε, ότι σε χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών η ποσοστιαία μείωση της διάρκειας του ταξιδιού διακοπών σημείωσε διψήφια μείωση. Τα αίτια της τάσης αυτής είναι καθαρά οικονομικά και όχι κορεσμού ως προς την επιθυμία διακοπών.

Η διάθεση για ταξίδια παραμένει αμείωτη, επειδή όμως το διαθέσιμο για διακοπές εισόδημα δεν επαρκεί, οι Γερμανοί περιορίζουν τη διάρκεια των διακοπών τους.

Ποσοστό μεγαλύτερο του 1/3 των γερμανών τουριστών πραγματοποιεί μικρότερης διάρκειας ταξίδι διακοπών, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερες επιθυμίες να πρέπει να υλοποιηθούν σε μικρότερο χρονικό διάστημα.
Οι τουρίστες διαθέτουν λιγότερα μεν χρήματα για το ταξίδι διακοπών, απαιτούν όμως υψηλή ποιότητα ταξιδιού και υπηρεσιών, όπως και πριν από την μείωση του διαθέσιμου για τις διακοπές προϋπολογισμού.
Βασικά η φιλοσοφία των διακοπών παραμένει αμείωτη, μειώνεται όμως ο κύκλος εργασιών των τουριστικών οργανισμών, λόγω των υψηλών απαιτήσεων των τουριστών.
Η τουριστική βιομηχανία ωστόσο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των τουριστών με την ελπίδα, ότι ο τουριστικός κλάδος θα χρησιμεύσει και σαν πιλότος όχι μόνο περαιτέρω ανάπτυξης του τουρισμού αλλά και της οικονομίας.

Πηγή:

ΕΟΤ Γερμανίας

Φρανκφούρτη

Μάρτιος 2004

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top