Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Στρατηγικές Ψηφιακού Μάρκετινγκ που πρέπει να επενδύσετε το 2021 για το ξενοδοχείο σας

Φώτης Μπουτσάκης - 29 Ιανουάριος 2021, 14:07

Επτά τρόποι που το Ψηφιακό Μάρκετινγκ Ξενοδοχείων θα σας βοηθήσει να απογειώσετε την επιχείρησή σας την εποχή του COVID-19.


Στις μέρες μας το ψηφιακό μάρκετινγκ του ξενοδοχείου είναι το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής στρατηγικής μιας σοβαρής εταιρείας για να κάνετε όσο το δυνατόν περισσότερες κρατήσεις όλο το χρόνο.

Ωστόσο, στην ταχέως εξελισσόμενη εποχή των πληροφοριών, απαιτείται μια πιο συστηματική και περιεκτική προσπάθεια για την ανάπτυξη ενός επιτυχημένου ψηφιακού μάρκετινγκ για ξενοδοχεία. Το ίδιο ισχύει και για βίλες, διαμερίσματα και B&B. Και αν όλα αυτά δεν ένοιαζε ορισμένες επιχειρήσεις επειδή βασίζονταν σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, η πανδημία που βιώνουμε, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι χωρίς ουσιαστική παρουσία στο διαδίκτυο, οι κρατήσεις διαρκώς μειώνονται.

Αυτό συνέβη στην Booking.com λόγω του COVID-19 μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Πηγή: Statista 2020

Μια έξυπνη διαδικτυακή στρατηγική ενός ξενοδοχείου, ειδικά όταν προέρχεται απευθείας από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας και όχι από κανάλια τρίτων, θα έδινε τις περισσότερες κρατήσεις ούτως ή άλλως.

Τούτου λεχθέντος, παρακάτω θα βρείτε τα κύρια σχέδια και ιδέες μάρκετινγκ ξενοδοχείων για την πιο αποτελεσματική διαδικτυακή προώθηση της ξενοδοχειακής σας επιχείρησης, προκειμένου να λάβετε περισσότερες κρατήσεις με λιγότερες προμήθειες.

Τι είναι το Hotel Digital Marketing;

Γνωστό και ως ψηφιακό μάρκετινγκ φιλοξενίας (hospitality digital marketing), είναι κάθε κίνηση που κάνουμε για να δημιουργήσουμε και ακόμη πιο σημαντικό να διατηρήσουμε τη διαδικτυακή παρουσία στο ξενοδοχείο.

Τα πιο γνωστά μέσα που χρησιμοποιούνται είναι:

  • Διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTAs)
  • Διαφημίσεις σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram και το TikTok.
  • Google Ads
  • Μηχανές Metasearch όπως το TripAdvisor και το Trivago
  • SEO στο Google, το Yahoo και άλλες μηχανές αναζήτησης
  • Marketing Περιεχομένου

Μπορεί ήδη να χρησιμοποιείτε μερικά ή όλα αυτά, αλλά πίσω από
κάθε επιτυχημένη ιστοσελίδα ξενοδοχείου, υπάρχει μια
επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ, που συνδυάζει
καλές επενδύσεις που θα αποφέρουν κέρδη.

7 Τρόποι Που Το Ψηφιακό Μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε περισσότερες Πωλήσεις χωρίς προμήθειες
Δεν έχω τίποτα εναντίον των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων (OTAs), αλλά μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 23% των
ταξιδιωτών αντιμετώπισε πρόβλημα με την κράτηση δωματίου του μέσω τρίτου
.



Πριν απευθυνθείτε σε αυτά (OTAs), υπάρχουν πολλά άλλα σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για την επιχείρησή σας χωρίς να σπαταλάτε χρήματα σε προμήθειες και να θέτετε σε κίνδυνο τη φήμη σας.

  • Όλα ξεκινούν με μια άψογη ιστοσελίδα που υποστηρίζεται από τη σωστή μηχανή κρατήσεων που έχει όλα όσα χρειάζεστε για να πείσετε τον επισκέπτη, αλλά και αυτοματοποιώντας όλες τις διαδικασίες
  • Το Hotel SEO (βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης) είναι το πιο σημαντικό εργαλείο για την αύξηση των κερδών σας. Η σωστή δουλειά θα ελαχιστοποιήσει την εξάρτηση από τα OTAs καθώς και το κόστος διαφήμισης.
  • Κανείς δεν μπορεί να αποφύγει εντελώς τη διαδικτυακή διαφήμιση, αλλά υπάρχουν τρόποι να το κάνουμε με τη μέγιστη απόδοση και το χαμηλότερο κόστος τη σωστή στιγμή.

Αλλά ας ξεκινήσουμε από την αρχή.

1. Σχεδιασμός Ιστοσελίδας Ξενοδοχείου
Καλώς ή κακώς, πολλοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούν μηχανές κρατήσεων για να βρουν τις καλύτερες προσφορές σε τιμή. Αυτό δε σημαίνει ότι η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας πρέπει να είναι τέλεια.

Επενδύοντας τα χρήματα που χάνετε από τις προμήθειες σταδιακά, μόνο κέρδος θα έχετε. Ρίξτε μια ματιά στα τελευταία στατιστικά κρατήσεων ταξιδιών στο διαδίκτυο, οι περισσότεροι άνθρωποι θα αναζητήσουν και θα επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου για περισσότερες πληροφορίες.

Ο ενδιαφερόμενος, είτε πρόκειται για ταξίδι αναψυχής είτε για επαγγελματικό ταξίδι, θέλει να μάθει τα πάντα για εσάς και το μέρος στο οποίο βρίσκεστε. Και εκεί ακριβώς συμβαίνει όλη η μαγεία.

Δείξτε στον πελάτη ποιος είστε πραγματικά, τι πρέπει να κερδίσει επιλέγοντας σας για τη διαμονή του, προσφέρετε ειδικά πακέτα ή ακόμα καλύτερη τιμή εάν κάνει κράτηση δωματίου απευθείας σε εσάς. Οι δυνατότητες που δίνει μια ελκυστική ιστοσελίδα ξενοδοχείου σχεδιαστικά είναι απεριόριστες. Και είναι σίγουρα κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο, μερικές φωτογραφίες και ένα κουμπί.



Φυσικά, το πρώτο μέλημα είναι να δημιουργήσετε μια καταπληκτική, φιλόξενη και λειτουργική ιστοσελίδα ξενοδοχείου, όπως το ίδιο το ξενοδοχείο σας.

2. Hotel SEO
Προηγουμένως ο πελάτης έμαθε για εσάς μέσω μιας μηχανής κρατήσεων, αλλά τι γίνεται αν απλά αναζητούσαν στο διαδίκτυο ξενοδοχεία στην περιοχή σας; Θα βρίσκεστε σε μία από τις δύο πρώτες σελίδες Google;

Μια καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα ξενοδοχείου είναι η ταυτότητα της επιχείρησή σας, μια εικονική προτίμηση της εμπειρίας που περιμένει τον πελάτη. Αλλά θα πρέπει να μπορεί να το βρει χωρίς να γνωρίζει απαραίτητα το όνομα του ξενοδοχείου σας.

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείτε να κάνετε είναι να υποτιμήσετε τη δύναμη του Hotel SEO. Κατά τη γνώμη μου, είναι η πιο σημαντική επένδυση, καθώς θα προσφέρει συνεχή κίνηση στην ιστοσελίδα σας, μειώνοντας δραστικά το ποσό που ξοδεύετε στη διαφήμιση για να λάβετε αυτές τις πολύτιμες κρατήσεις.

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το SEO αφορά τις λέξεις-κλειδιά και υπάρχουν αρκετοί που το συγχέουν με το Google Ads. Φυσικά, οι λέξεις-κλειδιά είναι η κορυφή του παγόβουνου αλλά μαζί με αυτές ειλικρινά υπάρχουν εκατοντάδες λόγοι για τους οποίους το Google, το Yahoo, το Bing και κάθε μηχανή αναζήτησης θα σας προωθήσουν στην πρώτη σελίδα και όχι τον ανταγωνιστή σας.

  • On-site SEO

Οι λέξεις-κλειδιά είναι μόνο η αρχή και η σωστή επιλογή θα κάνει τη διαφορά, αλλά το πώς θα συνδυαστούν σε κάθε
σελίδα, κάθε φωτογραφία, κάθε περιγραφή έχει συγκεκριμένες τεχνικές για να αποκτήσει πραγματική αξία για τις μηχανές αναζήτησης.

  • Off-site SEO

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Google όταν άλλες σελίδες αναφέρουν το ξενοδοχείο σας (Χωρίς διαφημίσεις, αλλά πραγματικές αναφορές). Αλλά αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι η ζημιά που προκαλείται όταν αυτοί οι εξωτερικοί σύνδεσμοι προέρχονται από ιστοσελίδες που είναι αναξιόπιστες ή δεν έχουν καμία σχέση με την αγορά που δραστηριοποιείστε.

  • Τεχνικό SEO

Η Google έχει πολύ αυστηρές απαιτήσεις για τον server σας, το web builder που χρησιμοποιείται για το σχεδιασμό της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, τη δομή της σελίδας σας, τις προσθήκες, τον χρόνο φόρτωσης, τη φιλικότητα για τα κινητά... τα πάντα. Ακόμα κι αν κάποια από αυτά δεν πληρούν τα πρότυπα, θα προκαλέσει μεγάλη ζημιά στην οργανική επισκεψιμότητα.

  • Τοπικό SEO

Ένα ξενοδοχείο από προεπιλογή καλωσορίζει επισκέπτες από άλλα μέρη της χώρας ή του εξωτερικού. Με το “κανονικό” SEO μεγιστοποιείτε τις πιθανότητες ενός πελάτη να σας βρει στο διαδίκτυο όπου κι αν βρίσκονται. Δηλαδή,
όταν κάποιος προγραμματίζει το ταξίδι και τη διαμονή του. Το τοπικό SEO είναι μια ακόμη πιο εξελιγμένη τεχνική για να ενισχύσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο όταν ο πελάτης βρίσκεται ήδη στην περιοχή σας και αναζητά κάπου να μείνει.



Εάν δεν επενδύσετε στους κατάλληλους επαγγελματίες για ένα σωστό SEO ξενοδοχείου, τότε είστε καταδικασμένοι να ξοδεύετε πάντα έναν τόνο χρημάτων για διαδικτυακές διαφημίσεις, επειδή απλά η ιστοσελίδα σας δεν υπάρχει καθόλου για τις μηχανές αναζήτησης.

3. Περιεχόμενο μάρκετινγκ μέσω Hotel Blogging (άρθρων)
Το blogging ξενοδοχείων είναι ένα άλλο σημαντικό εργαλείο του ψηφιακού μάρκετινγκ ξενοδοχείων για την αύξηση των κρατήσεων
χωρίς διαφημίσεις. Δημιουργώντας ένα blog για το ξενοδοχείο σας, έχετε τη μοναδική ευκαιρία να αποτυπώσετε τη φαντασία του δυνητικού πελάτη, παρέχοντάς του την ευκαιρία να γνωρίσει βαθύτερα τη γύρω περιοχή του ξενοδοχείου και τις πρόσθετες υπηρεσίες που μπορείτε να παρέχετε.

Πολλοί άνθρωποι διαχωρίζουν το μάρκετινγκ περιεχομένου από το Hotel SEO.

Από τη μία πλευρά, η αξία του περιεχομένου είναι ζωτικής σημασίας για τον πελάτη, προκειμένου να σας επιλέξει για να κάνει κράτηση δωματίου και σίγουρα υπάρχει μια επιστήμη για να κάνετε τους ανθρώπους να σας εμπιστεύονται μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου. Αλλά όπως ανέφερα στην προηγούμενη ενότητα ταυτόχρονα, πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η Google αξιολογεί τις αναρτήσεις εντελώς διαφορετικά ακόμη και όταν πωλούν σαν τρελές.



Με άλλα λόγια το blogging ξενοδοχείων χρειάζεται τον σωστό συνδυασμό μάρκετινγκ περιεχομένου και τεχνικών SEO για να αξιοποιηθεί στο έπακρο. Σε τελική ανάλυση, πώς μπορείτε να αποκομίσετε κέρδος από το μάρκετινγκ περιεχομένου εάν κανείς δεν μπορεί να βρει και να διαβάσει την ανάρτησή σας;

4. Τα Google Ads (διαφημίσεις Google) στη βιομηχανία φιλοξενίας
Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία, BnB, βίλες και διαμερίσματα επενδύουν στις διαφημίσεις της Google, αλλά ταυτόχρονα, πολλοί επιλέγουν να μην ακολουθήσουν αυτήν την τακτική.

Δεν ξέρω αν έχετε προσπαθήσει να δημιουργήσετε μια καμπάνια Google Ads. Η διαδικασία φαίνεται αρκετά απλή (πιστέψτε με, δεν είναι) και σε λίγα λεπτά μπορείτε να είστε στην πρώτη σελίδα για τις λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει.
Μετά από λίγες ημέρες αρχίζετε να συνειδητοποιείτε τι πραγματικά συμβαίνει.

  • Επιλέξατε τις σωστές λέξεις-κλειδιά;
  • Η εκστρατεία ανταμείβει;
  • Στοχεύσατε το σωστό κοινό;
  • Υπάρχει η σωστή αναλογία μεταξύ του κόστους των διαφημίσεων και των κρατήσεων;
  • Έχει σχεδιαστεί σωστά η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας για τις διαφημίσεις;
  • Για πόσο καιρό πιστεύετε ότι πρέπει να διατηρήσετε την καμπάνια ενεργή;
  • Καταλήξατε να ξοδέψετε λίγα χρήματα για το τίποτα;

Αυτές είναι μερικές από τις πρώτες σκέψεις για την πρώτη επαφή με το Google Ads. Με άλλα λόγια, αξίζει τον κόπο; Η απάντηση είναι ένα μεγάλο Ναι. Όσο απαραίτητο και αν είναι, το Hotel SEO δεν θα κάνει θαύματα σε χρόνο μηδέν, ειδικά εάν είστε μια νέα επιχείρηση, καθώς κατά μέσο όρο χρειάζονται 6 έως 8 μήνες για να φανεί η διαφορά.

Το κενό μπορεί να καλυφθεί από το Google Ads. Στην πραγματικότητα, ο σωστός συνδυασμός SEO με διαφήμιση Pay Per Click είναι ο καλύτερος τρόπος. Αλλά όπως όλα τα άλλα, χρειάζεστε έναν εμπειρία να δημιουργήσετε και να διατηρήσετε μια επιτυχημένη καμπάνια Google Ads.



Η προσωπική μου εμπειρία έδειξε ότι αν το κάνετε σωστά τότε μπορείτε να επενδύσετε στη “χρυσή” λέξη-κλειδί έως και 400% φθηνότερα από την τιμή που πληρώνουν οι ανταγωνιστές σας.

5. Κοινωνικά μέσα στο μάρκετινγκ ξενοδοχείων
Δε νομίζω ότι πρέπει να συζητήσουμε πόσο σημαντικά είναι τα Social Media στην καθημερινή μας ζωή. Με το Facebook και το Instagram να παραμένουν στην κορυφή, το Twitter, το Pinterest και το TikTok να είναι η τελευταία τάση, μια ισχυρή στρατηγική κοινωνικών μέσων μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιο απλή σχέση με υπάρχοντες και πιθανούς επισκέπτες, αλλά και να αναπτύξετε περαιτέρω την επωνυμία της επιχείρησής σας.

Αλλά αν θέλετε πραγματικά να επενδύσετε σε διαφημίσεις στα κοινωνικά μέσα επί πληρωμή, η κατάσταση είναι εξίσου περίπλοκη με το Google Ads και κάθε είδους διαφήμιση Pay Per Click.

Οι περισσότεροι ισχυρίζονται ότι είναι ο καλύτερος και ευκολότερος τρόπος για να στοχεύσετε ένα νεότερο κοινό, τους διάσημους Mileniums. Δεν είναι όμως έτσι! Όλοι μας περνάμε ένα τεράστιο κομμάτι της ημέρας μας στα Social Media.



Το κέρδος μέσω της διαφήμισης στα social media είναι ανάλογο με την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας που θα επιλεγεί και θα κάνει σημαντική διαφορά εάν προωθηθεί στο σωστό κοινό, στη σωστή τιμή, την κατάλληλη στιγμή.

6. Μηχανές Metasearch
Μια μηχανή metasearch αντλεί αποτελέσματα από πολλές άλλες μηχανές αναζήτησης, δημιουργώντας τη δική της λίστα συνδυασμένων αποτελεσμάτων. Αυτό επιτρέπει στον χρήστη να βλέπει τη διαθεσιμότητα και τις τιμές δωματίων από διαφορετικές πλατφόρμες σε μία λίστα. TripAdvisor, Trivago, Google Hotel Ads είναι οι πιο δημοφιλείς μηχανές metasearch.

Ωστόσο, υπάρχει μια παγίδα. Ο δυνητικός πελάτης δεν μπορεί να κάνει κράτηση απευθείας στο ξενοδοχείο σας μέσω της μηχανής αναζήτησης. Αντ‘αυτού, τον κατευθύνει στην ιστοσελίδα σας, σε ένα OTA ή σε άλλη πλατφόρμα και κάνει κράτηση του δωματίου από εκεί.



Με άλλα λόγια, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας και η μηχανή κρατήσεων που χρησιμοποιείτε έχουν σχεδιαστεί σωστά για την ολοκλήρωση της πώλησης.

7. Σύστημα online κρατήσεων ξενοδοχείων
Για το τέλος άφησα τη μηχανή κράτησης μιας ιστοσελίδας ξενοδοχείου. Αλλά τι έχει να κάνει αυτό με το Hotel Digital Marketing; Στην πραγματικότητα, η εφαρμογή που χρησιμοποιείτε για να εξασφαλίσετε online κρατήσεις είναι αυτή που ο πελάτης θα καταλήξει με οποιονδήποτε τρόπο και ουσιαστικά θα αποφασίσει αν αξίζει να κάνει κράτηση.

Για τον πελάτη, αρκεί να είναι πρακτικό, γρήγορο και να εμπνέει εμπιστοσύνη. Μια προβληματική εμπειρία χρήστη θα τον ενοχλήσει και πιθανότατα θα προχωρήσει στο επόμενο κατάλυμα που είχε στο μυαλό του. Για τον ξενοδόχο, ωστόσο, μια μηχανή online κρατήσεων είναι πολλά περισσότερα:

  • Προωθείται με τις μηχανές metasearch (trivago, tripadvisor κ.ά.)
  • Συνδέεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Βελτιώνει την αποδοτικότητα του ξενοδοχείου
  • Διαχειρίζεται αυτόματα κρατήσεις και πληρωμές
  • Συλλέγει πολύτιμα δεδομένα για τους επισκέπτες

Και αυτά είναι μερικά μόνο από τα πράγματα που προσφέρει πραγματικά μια εξαιρετική μηχανή κρατήσεων, καθιστώντας την πολύ σημαντική για τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας.



Ακόμη και τα μικρότερα ξενοδοχεία δεν μπορούν πλέον να αγνοήσουν την ανάγκη της μηχανής κρατήσεων αλλά σχεδόν όλες οι μηχανές κρατήσεων απαιτούν προμήθεια για κάθε κράτηση έως και 20%. Υπάρχουν όμως εναλλακτικές λύσεις όπου εσείς μόνο πληρώνετε μία φορά για το λογισμικό, έχοντας τον πλήρη έλεγχο και όλα τα οφέλη που προσφέρει.







Ο Φώτης Μπουτσάκης είναι ιδρυτής της Marketup Greece, με σπουδές στο Digital Marketing και Web Design, πιστοποιημένος από το Pearson το μεγαλύτερο οργανισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο και πιστοποιημένος SEO Manager από την BlueArray Academy της Αγγλίας. Ειδικεύεται στο SEO και UX/Website Design για πολλούς κλάδους συμπεριλαμβανομένου και του ξενοδοχειακού.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top