Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ισχυρό ‘brand name’ και ασφάλεια στην πόλη και τα ξενοδοχεία οι κύριοι λόγοι ταξιδιού στην Αθήνα το 2020

23 Φεβρουάριος 2021, 13:40

Το 43% των επισκεπτών που ήρθαν στην Αθήνα από ευρωπαϊκές αγορές δήλωσαν ότι την επέλεξαν επειδή τη θεώρησαν ασφαλή προορισμό. Σε 'κάθετη ελεύθερη πτώση' η ζήτηση και η πληρότητα στα αθηναϊκά ξενοδοχεία.


Η Αθήνα ως προορισμός, εξακολουθεί να αντιστέκεται, να γοητεύει και να κερδίζει τους επισκέπτες της, οι οποίοι την συστήνουν ανεπιφύλακτα, παρά τα προβλήματα που γέννησε η πανδημία COVID-19, όπως προκύπτει από την 16η ετήσια Έρευνα Περί Ικανοποίησης Ξενοδοχείων και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάσθηκαν διαδικτυακά στις 23-2-2021, στο πλαίσιο της 50ής Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Αξίζει να σημειωθεί πως για το 2020, παρά τις αντικειμενικές, οικονομικές και πρακτικές αντιξοότητες λόγω της πανδημίας COVID-19, κρίθηκε σκόπιμο και ουσιαστικό για όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό της Αθήνας, η φετινή  Έρευνα “Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων” να διεξαχθεί κανονικά, στα εν λειτουργία ξενοδοχεία - μέλη της Ένωσης, προκειμένου να καταγραφούν τα δεδομένα μιας αντικειμενικά ‘ιστορικής’ για τον διεθνή, τον ελληνικό και τον αθηναϊκό τουρισμό χρονιάς, μαζί με τις απόψεις και το προφίλ των πελατών στα ξενοδοχεία - εν μέσω πανδημίας.

Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις των επισκεπτών, μαζί με τα φετινά στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και απολύτως απαραίτητα για την αποτίμηση της κατάστασης και την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων.



Η έρευνα διήρκησε από τον μήνα Αύγουστο έως και τον Οκτώβριο, δρομολογήθηκε νέος τρόπος συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων από τους ενοίκους των ξενοδοχείων (μέσω tablets και application),  τα φετινά ερωτηματολόγια επικαιροποιήθηκαν με ερωτήσεις σχετικές με τις συνθήκες - μέτρα - πρωτόκολλα ασφάλειας για τον COVID-19, όπως άλλωστε επικαιροποιήθηκε και το δείγμα των ξενοδοχείων που συμμετείχαν  - λόγω ανοιχτών και κλειστών ξενοδοχείων.


  • Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε ήταν ότι το 43% των επισκεπτών που ήρθαν στην Αθήνα από ευρωπαϊκές αγορές (όπως Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία), δήλωσαν ότι την επέλεξαν συνειδητά, επειδή τη θεώρησαν ασφαλή προορισμό. Μεταξύ των επισκεπτών αναψυχής ηλικίας 18-25 ετών, αυτό το ποσοστό ήταν 60%.  Επιπλέον, οι αλλοδαποί επισκέπτες αισθάνθηκαν, με βαθμολογία 7,6 στα 10, ότι ήταν αρκετά καλά ενημερωμένοι για τα μέτρα COVID-19 της Ελλάδας.
  • Η συστηματική προσπάθεια εφαρμογής μέτρων ασφαλούς διαμονής από τους ξενοδόχους της Αθήνας είχε ως αποτέλεσμα τόσο οι Έλληνες όσο και οι αλλοδαποί να νιώθουν πολύ ασφαλείς, στο ξενοδοχείο (βαθμολογώντας το με 8,9 και 9,2 αντίστοιχα).
  • Οι επισκέπτες ήρθαν κυρίως για διακοπές (σε ποσοστό 75%) και αισθάνθηκαν ασφαλείς (βαθμολογία 8+) και στις διαδρομές τους στην πόλη. Επίσης, η συνολική εμπειρία τους στην πόλη δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τα μέτρα covid στα μάτια των αλλοδαπών τουριστών. Στην πραγματικότητα, ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης αυξήθηκε από 8,1 το 2019 σε 8,2 το 2020. 
  • Οι περισσότεροι επισκέπτες θα ξαναέρχονταν (σε ποσοστό 97%), αντιλαμβάνονται ότι έχουν να δουν πολλά περισσότερα (77%) και θα σύστηναν ανεπιφύλακτα (98%) την Αθήνα, δηλώνοντας απολύτως ευχαριστημένοι από την σχέση τιμής – ποιότητας.



Τα δυσάρεστα νέα, ωστόσο, αφορούν στα στοιχεία που περιγράφουν την “Απόδοση” των αθηναϊκών ξενοδοχείων, όπου πέραν της “κάθετης  ελεύθερης πτώσης” σε ζήτηση, πληρότητα και σε όλα τα επί μέρους στοιχεία που εξετάζονται (μέση τιμή δωματίου, έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο κ.λπ.), είναι ορατές πλέον σοβαρές αλλαγές στο τουριστικό προφίλ της Αθήνας, σε αγορές, πελατεία, κ.ά. τομείς, στους οποίους η πόλη και η ξενοδοχία βασίζονταν παραδοσιακά σε μεγάλο βαθμό, όπως:
α. Η απώλεια τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ για τα ξενοδοχεία, κάτι που σίγουρα αναμένεται να επιδράσει στις επιχειρηματικές αποφάσεις και επενδύσεις,
β. Η “εξαφάνιση” στην κυριολεξία των βασικών παραδοσιακών και μεγάλων αγορών της Αθήνας (Αμερική, Ασία κ.λπ. - όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο)
γ. Η “εξαφάνιση” (επίσης) του επαγγελματικού - συνεδριακού τουρισμού, αλλά και της κρουαζιέρας.

Τα ως άνω φαινόμενα (οικονομικές απώλειες, απώλειες αγορών και θεματικών δραστηριοτήτων) πιστεύουμε ότι θα έχουν διάρκεια και πολύ σοβαρές συνέπειες, καθώς όχι απλώς επηρεάζονται αλλά και καθορίζονται από τον παράγοντα “υγεία” / COVID-19 και τα όποια μέτρα  και κανόνες (lockdown, εμβόλια, υγειονομικά πρωτόκολλα, πιστοποιητικά ελεύθερης διακίνησης κ.ά.) θεσπίζουν όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά και όλες οι χώρες από τις οποίες δεχόμαστε επισκέπτες.



Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ κα Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, “είναι αναγκαίο να μελετήσουμε πολύ προσεκτικά όλα τα νέα δεδομένα και στοιχεία που προκύπτουν, όχι μόνο από την έρευνα της ΕΞΑΑΑ αλλά και από όλες τις έρευνες που διεξήχθησαν από τους φορείς του τουρισμού κατά την περίοδο της πανδημίας covid με αντικειμενικότητα, καθώς θα χρειαστεί να συνθέσουμε τα συμπεράσματά τους και να λάβουμε υπόψη μας την πραγματική εικόνα, η οποία και θα καθορίσει τις όποιες κινήσεις, επιλογές  και στρατηγικές αποφάσεις μας για το μέλλον.

Όλοι οι φορείς πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και με αισιοδοξία παρά τις αντίξοες συνθήκες με ένα νέο όραμα: Μια νέα Ελλάδα και μια καινούργια Αθήνα, που θα ‘αναδυθεί’ στα μάτια των επισκεπτών μας. Και θα πρέπει να συνεργαστούμε γι’αυτό, ξεκινώντας από το χτες και από το σήμερα, για το φετινό καλοκαίρι αλλά και για την ‘επόμενη ημέρα’ στον αθηναϊκό, στον ελληνικό και στον διεθνή τουρισμό“.
 
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο γενικός γραμματέας της ΕΞΑΑΑ κ. Ευγένιος Βασιλικός, τόνισε πως “ο Δημόσιος και ο Ιδιωτικός τομέας περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά καλούνται να συνεργαστούν, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να επιλύσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν για το τουριστικό και οικονομικό μέλλον της χώρας και της Αθήνας ειδικά, υποστηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους στην ξενοδοχία και στον τουρισμό. Τυχόν προβλέψεις για την πορεία του 2021 είναι απολύτως παρακινδυνευμένες καθώς τα δεδομένα είναι ευμετάβλητα και οι προβλέψεις μάλλον δυσοίωνες. Θα ήταν ευτυχές γεγονός να διασωθεί το β’ εξάμηνο του 2021 ωστόσο, όλες οι ενδείξεις παραπέμπουν στο αντίθετο.

Ο τουρισμός ωστόσο, πρέπει να επιδείξει αντοχή, υπομονή, αισιοδοξία και να θωρακιστεί με τη συνεργασία και την βοήθεια των μηχανισμών και των ‘εργαλείων’ της πολιτείας, αξιοποιώντας εποικοδομητικά την γνώση και την εμπειρία των επαγγελματιών του ελληνικού τουρισμού”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top