Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

ΙΝΣΕΤΕ: Μείωση 76,5% των ταξιδιωτικών εισπράξεων το 2020

26 Φεβρουάριος 2021, 11:36

Τα έσοδα των ξενοδοχείων το 2020 ανήλθαν μόλις σε 1,8 δισ. ευρώ (-78,1% σε σχέση με το 2019), όπου το σύνολο εσόδων ήταν 8,3 δισ ευρώ. Στην κρουαζιέρα, οι αφίξεις για το σύνολο του 2020 ανήλθαν σε 64.000, έναντι 5,5 εκατ. το 2019, μείωση 99% (!).


Όπως αναφέρει το τελευταίο (Φεβρουάριος 2021) Στατιστικό Δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, διεθνώς υπήρξε μείωση των αφίξεων κατά -74% (από 1,5 δισ. σε 381 εκατ.). Στην Ευρώπη η μείωση ήταν -70% (από 746 εκατ. σε 221 εκατ.). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το 2020, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν μείωση κατά -76,5% σε σύγκριση με το 2019 και διαμορφώθηκαν στα 4,280 δισ. ευρώ. Το 2020, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά -76,5% και διαμορφώθηκε στα 7,375 εκατ. ταξιδιώτες, έναντι 31,348 εκατ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Συγκριτικά τη μικρότερη μείωση παρουσίασαν οι χώρες της Ζώνης του Ευρώ (-69% στις αφίξεις και στα έσοδα). Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στα διοικητικά στοιχεία αφίξεων από το εξωτερικό:

  • Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 5,9 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, έναντι 21,5 εκατ. της περιόδου
  • Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -72,5%/-15,6 εκατ. αφίξεις.
  • Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 2,6 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 12,3 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -9,7 εκατ./-78,7%.
  • Στις ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, η εισερχόμενη επιβατική κίνηση το 2020 εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά -70% το
  • 2020 ενώ η εκτίμηση για τον αριθμό των επιβατών ανέρχεται σε 450.000 έναντι 1,5 εκατ. το 2019.
  • Στην κρουαζιέρα, οι αφίξεις για το σύνολο του 2020 ανήλθαν σε 64.000, έναντι 5,5 εκατ. το 2019 (-99%)

Παρόμοια εικόνα παρουσιάζεται και στην εσωτερική κίνηση:

  • Την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου του 2020 καταγράφηκαν 3,1 εκατ. αεροπορικές αφίξεις εσωτερικού έναντι 8,1 εκατ. την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -61,4%/-5 εκατ. αφίξεις.
  • Η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση εσωτερικού το 2020 εκτιμάται σε 9,4 εκατ. επιβάτες, μειωμένη κατά -50% έναντι του 2019 (18,8 εκατ.).

Η μείωση της τουριστικής δραστηριότητας αποτυπώνεται και στα στοιχεία δραστηριότητας των ξενοδοχείων: Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΤΕΠ, τα έσοδα των ξενοδοχείων το 2020 ανήλθαν μόλις σε 1,8 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά -78,1% σε σχέση με το 2019, όπου το σύνολο εσόδων ήταν 8,3 δισ ευρώ. Επιπλέον 278 εκατ. ευρω από τα έσοδα δεν εισπράχθηκαν, ενώ οι προκαταβολές για το 2021 ήταν μειωμένες κατά 744 εκατ. ευρώ, επιβαρύνοντας την ταμειακή θέση των ξενοδοχείων.

  • Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι αφίξεις στα ξενοδοχεία το πρώτο εννεάμηνο ήταν μειωμένες κατά -69,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και οι διανυκτερεύσεις κατά -73,2%. Παρά τη μεγάλη μείωση του αριθμού των εισερχόμενων τουριστών, οι αλλοδαποί πελάτες στα ξενοδοχεία τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο) ήταν περισσότεροι από τους ημεδαπούς.
  • Παρ’όλα αυτά, το γ’ τρίμηνο καταγράφηκαν 396.000 εργαζόμενοι στις υπηρεσίες παροχής καταλύματος και εστίασης έναντι 429.000 το 2019, σημειώνοντας μείωση -8%. Η εξέλιξη αυτή κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στα μέτρα στήριξης της απασχόλησης που έλαβε η κυβέρνηση στα πλαίσια αντιμετώπισης της πανδημίας.

Παρά τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και τις επιπτώσεις που είχαν στην λειτουργία των ξενοδοχείων, οι δείκτες εμπειρίας των πελατών τους είναι βελτιωμένοι:

  • ο Net Sentiment Index (Δείκτης Καθαρών Συναισθημάτων) των πελατών των ξενοδοχείων βελτιώθηκε σε σχέση με το 2019, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (77% τον Ιούλιο 2020 έναντι 73% τον Ιούλιο 2019, 74% τον Αύγουστο 2020 έναντι 69% τον Αύγουστο 2019, και 78% τον Σεπτέμβριο 2020 έναντι 71% στον Σεπτέμβριο 2019).
  • Βελτίωση παρουσίασαν και ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης GRI (από 87,1% το 2019, σε 87,4% το 2020) και οι επιμέρους δείκτες για την Καθαριότητα (από 90,3% σε 91,6%), για το Φαγητό και το Ποτό (από 83,9% σε 84,3%), για την Τοποθεσία (από 87,2% σε 86,6%), για την Εξυπηρέτηση (από 88,8% σε 89,5%), για την Σχέση Ποιότητας-Τιμής (από 84,4% σε 85,2%), για το Δωμάτιο (από 83,6% σε 84,6%), για την Διασκέδαση (από 77,6% σε 79,2%) και για την Υποδοχή (από 88,2% σε 94%).

Ανεξαρτήτως των λόγων που οδήγησαν σε αυτή τη βελτίωση, που ενδέχεται να οφείλεται είτε σε ενδογενείς παράγοντες, όπως η βελτίωση παροχής υπηρεσιών είτε σε εξωγενείς, όπως η αίσθηση ελευθερίας των ταξιδιωτών μετά από μήνες εγκλεισμού, αποτελεί ένα σημαντικό κέρδος της τουριστικής σεζόν 2020 που ενδυναμώνει το brand της χώρας.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top