Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

FedHATTA: Ο λαβύρινθος του ταξιδιώτη - Γιατί χρειαζόμαστε το τουριστικό γραφείο για τις διακοπές μας

04 Ιούνιος 2021, 15:44

Καθένας μπορεί να φτιάξει μια βρύση, αλλά στο τέλος θα χρειαστεί υδραυλικός. Καθένας μπορεί να κάνει κράτηση για ένα ταξίδι, αλλά θα καταλήξει να ταξιδεύει μόνος, να πληρώνει για αβέβαιης ποιότητας χώρους και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να αποκομίσει απλώς 'ένα ταξίδι' και όχι 'μια εμπειρία'.


Μετά από περιοριστικά μέτρα διάρκειας ενός έτους, έφτασε η επίσημη έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου. Η ανάγκη για ταξίδια είναι πιο έντονη από ποτέ. Το διαδίκτυο, όλη αυτή την περίοδο, ανέλαβε τον πρώτο ρόλο για πολλά καθημερινά ζητήματα, και πλέον “φλερτάρει” και με τη διαδικασία λήψης απόφασης για διακοπές, με τους ταξιδιώτες να μπαίνουν στη λογική να οργανώνουν μόνοι τους το ταξίδι τους. Γιατί όχι; Τί μπορεί να πάει στραβά;

Η FedHATTA ζητά να παρακολουθήσουμε τις κινήσεις ενός ταξιδιώτη που προσπαθεί να οργανώσει τις διακοπές του μόνος, μέσω διαδικτύου.

“Θέλω να κάνω κράτηση σε ενοικιαζόμενο σπίτι στο νησί Χ” – ή “Θέλω ένα δωμάτιο σε ξενοδοχείο”.
Τί πιο απλό από το να ξεκινήσεις με έρευνα σε μηχανή αναζήτησης, με τις λέξεις “ενοικιαζόμενα σπίτια στο νησί Χ”, ή “ξενοδοχεία”. Θα χρειαστεί φυσικά να ψάξεις ανάμεσα σε χιλιάδες αποτελέσματα που θα παρουσιαστούν μπροστά σου. Εάν  ξεκινήσεις με μέσο χρόνο 10 δευτερόλεπτα για κάθε ιστοσελίδα που θα εμφανιστεί, θα χρειαστείς μέρες για να τις επισκεφθείς όλες, χωρίς ακόμα να έχεις αποφασίσει για την κράτηση. Πολλές φορές, επίσης, συμβαίνει να βλέπεις πολύ όμορφες φωτογραφίες από δωμάτια ή σπίτια που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Μοιάζει με την ανάρτηση φωτογραφιών μας στα social media, που πριν αναρτηθούν, τις επεξεργαζόμαστε με φίλτρα. Θα σου έχει τύχει ξανά, η πληροφορία “100 μέτρα από την παραλία” π.χ. να σημαίνει ότι πρέπει να περπατήσεις αρκετά ή να νοικιάσεις δίκυκλο. Ή το “περιλαμβάνεται πρωινό” να σημαίνει ότι θα αρκεστείς σε συσκευασμένες φρυγανιές...

“Θα οργανώσω μόνος μου το πρόγραμμά μου”.
Θα βρεθείς λοιπόν στο νησί ή στο χωριό, ή στην πόλη που επέλεξες, σκεπτόμενος ότι θα αποφασίσεις επί τόπου για το πώς θα γεμίσεις τον χρόνο σου. Το διαδίκτυο σου έδωσε πληροφορίες για την ιστορία του τόπου, για τα μνημεία κ.λπ. Αυτό όμως για το οποίο δεν σε πληροφόρησε επαρκώς το διαδίκτυο, είναι πως σε σχέση με το κατάλυμά σου θα είναι καλό να ακολουθήσεις μια συγκεκριμένη διαδρομή, αν θέλεις να τα προλάβεις όλα – ή, πως καλό θα είναι να εντάξεις και την τοπική γιορτή του τσίπουρου που διοργανώνουν οι παραγωγοί – ή, πως ο Χ χώρος που σου είχε φανεί ενδιαφέρων έχει κλείσει εδώ και χρόνια (το διαδίκτυο δεν οφείλει να ανανεώνει τις πληροφορίες του), και πως αν πάρεις ένα όχημα θα μπορέσεις να δεις άλλα πέντε ενδιαφέροντα πράγματα σε απόσταση μισής ώρας... Γιατί το διαδίκτυο δεν οφείλει να κάνει συνδυασμούς, για να σου φτιάξει ένα πακέτο διακοπών. Πόσες φορές δεν επισκέφθηκες ένα νησί, και κατέληξες να περνάς τον χρόνο σου σε μια συγκεκριμένη διαδρομή: δωμάτιο – παραλία – εστιατόριο;

“Θα ταξιδέψω στο εξωτερικό και θα οργανώσω μόνος μου τις πτήσεις μου”.
Είναι πραγματικά πολύ απλό, μόνο που θα πρέπει να αποφασίσεις ανάμεσα σε εκατοντάδες προτάσεις πτήσεων, μέσα από ιστοσελίδες απρόσωπες, στις οποίες θα πρέπει να καταχωρήσεις πολύ προσωπικά σου δεδομένα. Και βέβαια, καθώς ζούμε σε περίεργη περίοδο, στην περίπτωση που ακυρωθεί η πτήση, τότε θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να τρέξεις έναν μαραθώνιο για να βρεις την λύση στο πώς και πότε τελικά θα πετάξεις, ή πώς θα επιτύχεις την επιστροφή των χρημάτων σου, ή πώς θα αλλάξεις τις ημερομηνίες διαμονής στο κατάλυμα που έχεις επίσης επιλέξει και προπληρώσει κ.λπ.

“Θέλω ένα ταξίδι στα δικά μου οικονομικά μέτρα”.
Με αυτό το πολύ σεβαστό και λογικό κριτήριο, γράφεις στην μηχανή αναζήτησης την λέξη “φθηνά (π.χ. δωμάτια, εισιτήρια κ.λπ.)”. Γίνεται κατανοητό τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται για την ποιότητα των υπηρεσιών που θα λάβεις. Γιατί δεν θα μπορέσεις να έχεις τον έλεγχο μέσα από μια οθόνη κι ένα πληκτρολόγιο. Με ένα δωμάτιο το οποίο κοστίζει πολύ λίγα χρήματα ανά διανυκτέρευση, δεν σημαίνει ότι έχεις οργανώσει φθηνές διακοπές. Ένα πακέτο διακοπών έρχεται στα μέτρα σου, μόνο όταν έχει ληφθεί μέριμνα για όλες τις λεπτομέρειες, από την στιγμή που κλειδώνεις το σπίτι σου για να φύγεις, μέχρι και την στιγμή που θα επιστρέψεις: εισιτήρια, μεταφορά, διαμονή, διατροφή, επισκέψεις, περιηγήσεις – όλα. Και φυσικά “φθηνές διακοπές” δεν είναι απαραίτητο να σημαίνει “βαρετές διακοπές”!

“Θα πάω διακοπές και θα φοράω την μάσκα μου, αρκεί”.
Όχι, δεν αρκεί. Σε μια περίοδο αυστηρών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, εν μέσω πανδημίας, η σκέψη “σιγά μην συμβεί σε μένα” δεν ευσταθεί καθόλου, ούτε σε ατομικό επίπεδο, ούτε σε επίπεδο συλλογικής ευθύνης. Θα κλείσεις ένα δωμάτιο, θα ξεκινήσεις να περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου – αλλά, τι θα γίνει στην περίπτωση που χρειαστεί να γνωρίζεις σε πόση απόσταση βρίσκονται δωμάτια ασφάλειας για τον κορωνοϊό; Ή στην περίπτωση που θα πρέπει να επιστρέψεις εκτάκτως; Πού θα απευθυνθείς για αλλαγές εισιτηρίων, δρομολόγια, πολιτικές ακυρωτικών κ.λπ.; Αυτό το καλοκαίρι θα πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη σου ότι αυτές οι πληροφορίες σου είναι απαραίτητες, όπου κι αν πας.

“Έκλεισα οικονομική θέση και με αυτήν θα ταξιδέψω”.
Γιατί να μην επωφεληθείς από πιθανή δυνατότητα αναβάθμισης υπηρεσιών, που μπορεί να συμβεί είτε στο πλοίο, είτε στο αεροπλάνο, είτε ακόμη και στο ξενοδοχείο; Το διαδίκτυο δεν θα σε πληροφορήσει για τέτοιες δυνατότητες, γιατί σου παρέχει μόνο την πληροφορία. Οι αναβαθμίσεις αυτές αποτελούν ένα πλεονέκτημα που μπορεί να σου παρέχει μόνον ένας επαγγελματίας τουριστικός πράκτορας. Ο τουριστικός πράκτορας, έχει την δυνατότητα να εξασφαλίζει, από τους συνεργάτες του, υπηρεσίες που μπορεί να «απογειώσουν» το ταξίδι σου. Γιατί να μείνεις σε δίκλινο ενώ μπορείς να μείνεις ακόμη και σε σουίτα, αν το επιτρέπουν οι συνθήκες; Γιατί να μην πληροφορηθείς μια έκπτωση, που μπορεί να σε ενδιαφέρει;

Και εδώ φτάνουμε στον επίλογο.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια φιλόδοξη προσπάθεια να οργανώσεις τις διακοπές σου μόνος, με την πεποίθηση ότι το αποτέλεσμα των ταξιδιωτικών επιλογών σου θα είναι πιο φθηνό, και πιο αρεστό. Λάθος. Αυτά ήταν λίγα μόνο παραδείγματα για το τι μπορεί να πάει στραβά, όχι γιατί δεν μπορείς να το κάνεις, αλλά γιατί δεν είναι αυτή η εξειδίκευσή σου. Καθένας μπορεί να φτιάξει μια βρύση, αλλά στο τέλος θα χρειαστεί υδραυλικός. Καθένας μπορεί να κάνει κράτηση για ένα ταξίδι, αλλά θα καταλήξει να ταξιδεύει μόνος, να πληρώνει για αβέβαιης ποιότητας χώρους και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να αποκομίσει απλώς “ένα ταξίδι” και όχι “μια εμπειρία”.

Οι περισσότεροι μιλούν για “ταξίδια ζωής”, εννοώντας ότι μια φορά στη ζωή σου θα κάνεις ένα ταξίδι που θα σου μείνει αξέχαστο. Λάθος. Η δουλειά του τουριστικού γραφείου είναι να διοργανώνει «ταξίδια ζωής» για όλους, πάντα.

Εμπιστεύσου τα τουριστικά γραφεία για το ταξίδι σου. Μπορούν να σχεδιάσουν τις διακοπές σου στα μέτρα σου, και να προλάβουν τις κακοτοπιές.

Ειδικά τώρα, χρειάζεσαι μια εξασφάλιση για ποιοτικές διακοπές, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top