Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤο brand σας έχει περισσότερες αξίες από ό, τι νομίζετε!

Το brand σας έχει περισσότερες αξίες από ό, τι νομίζετε!

Το branding είναι μια δυναμική δράση προς τον εγκέφαλο του καταναλωτή, η οποία δεν σταματά ποτέ και η οποία πάνω απ'όλα δεν πρέπει να αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Έχοντας μια αμετάβλητη στρατηγική είναι ένα πράγμα, έχοντας τακτικές για να σερφάρετε στις τάσεις των αγορών σας και τις ανάγκες των πελατών σας είναι ένα άλλο πράγμα.

Έχετε συνεργαστεί με συμβούλους και πριν την οπτική ταυτότητα του προορισμού σας ελπίζω ότι έχετε καθορίσει την αποκλειστική και ανταγωνιστική θέση του και τις αξίες που είναι συγκεκριμένες για εσάς που θα υπερασπιστείτε μαζί του.

Αυτή είναι μια καλή αρχή, αλλά το όνομα του προορισμού σας δεν είναι ακόμα brand και ακόμα αν είστε γνωστοί θα γίνετε ένα πραγματικό brand μόνο αφού επενδύσετε και γνωστοποιήσετε τις αξίες σας και το τι είστε ή μάλλον την υπόσχεση που κάνετε στους μελλοντικούς επισκέπτες σας.

Το “μωρό” σας ελπίζω να μεγαλώσει γρήγορα και να μάθει να περπατά, να ενηλικιωθεί και να λάμψει στον κόσμο.

Το branding είναι μια δυναμική δράση προς τον εγκέφαλο του καταναλωτή, η οποία δεν σταματά ποτέ και η οποία πάνω απ’όλα δεν πρέπει να αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Έχοντας μια αμετάβλητη στρατηγική είναι ένα πράγμα, έχοντας τακτικές για να σερφάρετε στις τάσεις των αγορών σας και τις ανάγκες των πελατών σας είναι ένα άλλο πράγμα.

Μία από τις αποστολές σας είναι επίσης και πάνω απ’όλα να προστατεύσετε την επωνυμία σας, με τον ίδιο τρόπο που προστατεύετε τα παιδιά σας.

Φυσικά και είναι αυτονόητο να καταθέσετε και να καταχωρήσετε το brand name σας καθώς και να αγοράσετε όλα τα .gr, .com, .de,. fr… κ.λπ. Αλλά αυτό δυστυχώς δεν είναι σχεδόν ποτέ αρκετό και πολλοί θα σας αντιγράψουν, θα μιμηθούν και θα χρησιμοποιήσουν την επωνυμία σας με τρόπο εκτροπή για τα δικά τους κέρδη. Και σε αυτό το σημείο αρχίζουν οι δυσκολίες διαχείρισης ενός brand.

Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις που συναντάμε είναι εκείνες όπου κάποιος προσθέτει ένα άλλο όνομα δίπλα στην επωνυμία σας, χωρίς την άδεια και τη συγκατάθεσή σας.

Μπορείτε να μου πείτε ότι θα μπορούσε να είναι επωφελές για την ταχεία αύξηση της φήμης σας ή ότι είναι αδύνατο να διαχειριστείτε τα πάντα.

Προς ενημέρωσή σας, οι μεγάλες εταιρείες, σε όλους τους τομείς και αγορές, έχουν πολλές και μεγάλες νομικές ομάδες (εσωτερικά ή εξωτερικά) για να παρακολουθούν την αγορά, να ανακαλύπτουν αυτό το είδος εκτροπής και να ενεργούν νόμιμα.

Η περίπτωση του ομίλου Disney είναι ένα καλό παράδειγμα. Εάν είστε ταξιδιωτικό γραφείο που εμπορεύεται τα πακέτα τους καταλαβαίνετε για ποιο πράγμα μιλάω. Οποιαδήποτε χρήση του λογοτύπου, της φωτογραφίας χαρακτήρα ή της θέσης του λογοτύπου τους στο φυλλάδιό σας ελέγχεται και αν δε σέβεστε τους κανόνες χάνετε τη σύμβασή σας.

Για τα ονόματα των brand των πόλεων είναι επίσης το ίδιο. Θα θυμάστε όταν ο Yves Saint Laurent ξεκίνησε το άρωμά του που ονομάζεται “Champagne” χρησιμοποιώντας ακόμη και ένα καπάκι μπουκαλιού σαμπάνιας ως μπουκάλι. Μια οικονομική καταστροφή για τον όμιλο, ο οποίος αφού έθεσε τα προϊόντα του σε κυκλοφορία στην αγορά δέχθηκε επίθεση από την περιφέρεια της Champagne, μια αγωγή που έχασε αναγκάζοντάς την να αφαιρέσει όλα τα αρώματα από την αγορά και να τα καταστρέψει.

Η πόλη των Καννών στη Γαλλία αναγκάστηκε πριν από μερικά χρόνια να απαγορεύσει τη χρήση και να αγοράσει πολλά ονόματα διαδικτυακών ιστοσελίδων που χρησιμοποιούσαν το όνομά της και που δεν βρισκόντουσαν στο επίπεδο της εικόνας και της φήμης της πόλης. Φυσικά τότε ο δήμαρχος της πόλης δεν ήταν παρά ένας από τους καλύτερους διαφημιστές που ήταν γνωστοί παγκοσμίως, έχοντας επίγνωση των επιπτώσεων και των καταστροφικών επιπτώσεων της κατάχρησης της επωνυμίας της πόλης του.

Πρόσφατα παρατηρήσαμε ότι μια αγγλική σελίδα στο FB με τίτλο “kefalonia unplugged” προώθησε τον ελληνικό προορισμό αναδεικνύοντας ένα burger με πατάτες και ένα πρωινό με αυγά και λευκά φασόλια… ως πιάτα που πρέπει να απολαύσουν οι φίλοι της σελίδας τοπικά. Ξεχάστε την τοπική κουζίνα με τα τοπικά προϊόντα και τις ιδιαιτερότητες του brand της Κεφαλονιάς μας. Υπάρχουν πολλά ιστορικά ελληνικά brand που δεν προστατεύουμε και αφήνουμε τους άλλους να κάνουν χρήση (καλή αυτή τη φορά) χωρίς να αποκομίζουν κανένα κέρδος.

Αυτή είναι η περίπτωση του “Μαραθώνα” πολλές πόλεις στον κόσμο χρησιμοποιούν αυτόν τον όρο για τους αγώνες τους Μαραθωνίους, και οι περισσότεροι, η πλειοψηφία δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχει ένα ομώνυμο χωριό, για να μην αναφέρουμε την ιστορία του. Προτείναμε να καταθέσουμε και να ξανά κατακτήσουμε το όνομα της πόλης και να ελέγχουμε τη χρήση του ώστε να σέβονται οι ηθικές και ιστορικές αξίες του παρελθόντος του. Βέβαια, δεν προτείναμε νομισματοποίηση της χρήσης του, θα ήταν αδύνατο και αντιπαραγωγικό. Η πρότασή μας ήταν μόνο να επιτεθεί το λογότυπο της πόλης, ως ετικέτα της αυθεντικότητας, σε κάθε αγώνα που χρησιμοποιεί το όνομα Μαραθώνα (Marathon). Μια επιχείρηση που θα είχε ως στόχο να ευαισθητοποιήσει το χωριό και να ενθαρρύνει τους τουρίστες να το επισκέπτονται και δρομείς να συμμετέχουν στον αυθεντικό αγώνα που διοργανώνεται κάθε χρόνο το Νοέμβριο, ο οποίος ξεκινά από το χωριό και καταλήγει στο μαρμάρινο στάδιο, στο κέντρο Αθήνα, το λίκνο των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτή η δράση “δημοσίων σχέσεων” θα δρούσε σαν κινητήρας της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης που συμμετέχουν στην ανάπτυξη του χωριού, θα επέτρεπε στον Δήμο να ανακτήσει καινούργια και περισσότερα εισοδήματα για να τα επενδύσει εκ νέου στις φτωχές σημερινές υποδομές.

Όλα αυτά είναι μέρος μιας πραγματικής στρατηγικής ελκυστικότητας, την οποία πρέπει να διαχειρίζεται ο τοπικός DMO. Ο κατάλογος τέτοιων παραδειγμάτων είναι ατελείωτος. Η προστασία του brand σας εξασφαλίζει το μέλλον του προορισμού σας, λύσεις υπάρχουν, όλα δεν είναι τόσο ακριβά αλλά πάντα απολύτως απαραίτητα.

Make it always simple and efficient.

Στη φωτογραφία, ο Τύμβος των Αθηναίων στον Μαραθώνα.

CEO & Founder - Melior Tempus | + Άρθρα

Είναι παγκόσμιος πολίτης εδώ και 44 χρόνια, καθιερώνοντας μια διεθνή καριέρα στην Ευρώπη αναπτύσσοντας επιχειρήσεις για ιδιωτικές πολυεθνικές εταιρείες και υλοποιώντας αποτελεσματικές στρατηγικές οικονομικής ανάπτυξης για κυβερνητικούς οργανισμούς.

Έχει σπουδάσει στο Λονδίνο και στη Γαλλία και έχει κατέχει εκτελεστικές θέσεις στο τμήμα διαφήμισης της Christian Dior, στο μάρκετινγκ της Essilor International, στην προώθηση της Disneyland Paris, στη διαχείριση του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 2, στην διοίκηση του Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου της Νίκαιας και στη γενική διεύθυνση του Φεστιβάλ Τζαζ της Νίκαιας.

Πολλοί γαλλικοί υπουργοί και βουλευτές έχουν ζητήσει τη συμβουλή του σχετικά με τον πολιτικό μάρκετινγκ και τις επικοινωνίες, και ήταν επίσης διευθυντής στο πολιτικό γραφείο της Μητροπολιτικής Νίκαιας και Γενικός Γραμματέας του οργανισμού Euromed Cities.

Είναι επιχειρηματίας από φύση και έχει ιδρύσει και διαχειρίζεται ένα δίκτυο γραφείων μάρκετινγκ και branding σε Παρίσι, Νίκαια, Άμστερνταμ, Λονδίνο και Νυρεμβέργη.

Αναγνωρίζεται ως ειδικός στο μάρκετινγκ και το branding, στις εκκινήσεις προϊόντων (π.χ. Fahrenheit, Poison, Varilux), στο μάρκετινγκ ξενοδοχείων (π.χ. Le Mas Candille, Hotel Ellington, Le Cavendish) και στην οργάνωση εταιρειών.

Έχει αφιερώσει τα τελευταία 20 χρόνια στη διαχείριση προορισμών και στην ανάπτυξη τουριστικού κλάδου, ιδρύοντας τοπικά εμπορικά σήματα όπως "Cote d'Azur" και "Authentic Normandy" και διαχειρίζοντας και αναδιαμορφώνοντας DMOs.

Ξεκίνησε το Melior Tempus, έναν ευρωπαϊκό οργανισμό συμβουλευτικής ανάπτυξης, το 2016.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024