Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μετατρέποντας τα παράπονα σε... διαφημιστική εκστρατεία*

Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης - 30 Αύγουστος 2021, 14:27

Ο δήμος της ισπανικής πόλης Ribadesella αποφάσισε να αξιοποιήσει τα παράπονα προς όφελός του (μιμούμενο ένα χωριό στη νότια Γαλλία που πριν δύο χρόνια ακολούθησε μια παρόμοια προσέγγιση).


H Ribadesella είναι μια παραλιακή κωμόπολη 5.700 κατοίκων, που προσφέρεται για αγροτουρισμό, στα βόρεια της Ισπανίας, η οποία φημίζεται για τα υπέροχα, φωτογενή τοπία της.

Αυτό λοιπόν το χωριό εσχάτως έχει γίνει αποδέκτης διαφόρων παραπόνων από τουρίστες που προφανώς δεν είναι μυημένοι στον αγροτικό τρόπο ζωής. Ορισμένοι τουρίστες ενοχλήθηκαν από τα κοκόρια, τα γαϊδούρια και τις αγελάδες (με τα “ενοχλητικά” κουδούνια τους), καθ’ότι είτε κάνουν ενοχλητικούς θορύβους είτε αφήνουν πίσω τους διάφορα “καλούδια”. Ούτε οι καμπάνες τις εκκλησίας ξέφυγαν της κριτικής, καθώς, μαζί με τους κόκορες, ξυπνούσαν τους τουρίστες από τα χαράματα. Ως εκ τούτου οι τελευταίοι δε δίστασαν να κάνουν τα παράπονά τους στις δημοτικές αρχές.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της Ribadesella, “την περασμένη εβδομάδα μια κυρία μας κάλεσε τρεις ή τέσσερις φορές για έναν κόκορα που την ξυπνούσε στις 5 το πρωί. Μας ζήτησε να κάνουμε κάτι"…

Ο δήμος όντως έκανε κάτι, το οποίο ωστόσο δε θα ικανοποιούσε τους παραπονούμενους επισκέπτες. Αποφάσισε να αξιοποιήσει τα παράπονα προς όφελός του (μιμούμενο ένα χωριό στη νότια Γαλλία που πριν δύο χρόνια ακολούθησε μια παρόμοια προσέγγιση). Πώς; Τοποθέτησε αφίσες που ανέγραφαν: “Τουρίστες μην έρχεστε αν δεν αντέχετε καμπάνες, κουδούνες και γκαρίσματα. Αν δεν αντέχετε καμπάνες εκκλησιών, κουδούνες κοπαδιών, λάλημα πετεινών και γκάρισμα γαϊδάρων, τότε μάλλον μπορεί να μη βρίσκεστε στο σωστό μέρος”.

“Εδώ υπάρχουν καμπάνες εκκλησιών που χτυπούν τακτικά, πετεινοί που λαλούν νωρίς το πρωί και κοπάδια ζώων, που ζουν κοντά μας και μερικές φορές φοράνε κουδούνια, που κάνουν επίσης θόρυβο”, γράφει η αφίσα.

“Πρέπει να συνειδητοποιήσει κανείς ότι το γάλα δεν είναι από χαρτοκιβώτια, προέρχεται από αγελάδες που πρέπει να τις ταΐζουμε και να τις φροντίζουμε”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος.

Η επίμαχη αφίσα επίσης καλωσορίζει θερμά όσους είναι πρόθυμοι να συμβιβαστούν με την πρωινή αφύπνιση λόγω προβάτων και πετεινών: “Αν από την άλλη πλευρά είστε ένας από τους προνομιούχους, που τα αντέχουν όλα αυτά, θα απολαύσετε το υπέροχο περιβάλλον και τα εξαιρετικά προϊόντα, που φτιάχνονται από τους φανταστικούς αγρότες, κτηνοτρόφους και τεχνίτες μας”, προσθέτει, για να κλείσει με τη φράση “Απολαύστε τη Ribadesella!”

Το concept της διαφήμισης είναι ιδιοφυές. Αποδέκτες δεν είναι βέβαια όσοι βρίσκονται στην εν λόγω κωμόπολη (έχουν κάνει ήδη την επιλογή τους), αλλά κυρίως όσοι προγραμματίζουν να την επισκεφθούν στο μέλλον, δεδομένου ότι η ασύμβατη καμπάνια έγινε viral (και θα εμφανίζεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης για σχετικές λέξεις-κλειδιά).

Μοναδικό μειονέκτημά της, που αναμφίβολα θα της στοιχίσει σε δημοσιότητα, είναι ότι επιλέχθηκε η ισπανική γλώσσα, αντί της αγγλικής (σ.σ. οι Ισπανοί δε φημίζονται για την “πολυγλωσσία” τους).



*Αναδημοσίευση από το Marketing Tips



O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top