Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η σωστή τιμή πωλήσεων

Δημήτρης Τριανταφυλλίδης - 09 Σεπτέμβριος 2021, 15:22

Η πώληση ενός ποιοτικού αγαθού ή υπηρεσίας είναι μια επιλογή διαχείρισης. Η ποιότητα είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, ο διαχειριστής της εταιρείας δεν μπορεί να έχει χαμηλότερες τιμές από εκείνες των ανταγωνιστών του πουλώντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και να δημιουργεί υψηλά περιθώρια κέρδους.


Η σχέση τιμής και ποιότητας
Η ποιότητα έχει μια τιμή, αλλά ο καταναλωτής πρέπει να το αντιληφθεί. Οι αποφάσεις διαχείρισης της εταιρείας, είτε από την άποψη της τιμής, της πολιτικής ποιότητας, έχουν επομένως αντίκτυπο στους εμπορικούς αλλά και οικονομικούς στόχους, επειδή η ποιότητα έχει ένα κόστος που πρέπει να υπολογιστεί.
 
Η τιμή μπορεί να αναλυθεί ως μια οικονομική θυσία για τον καταναλωτή. Με την αγορά ενός προϊόντος, παραιτείται από την κατανάλωση άλλων αγαθών. Συνεπώς, για να εκτιμήσει μια τιμή, ο καταναλωτής θα συγκρίνει την τιμή αυτή με τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του αγαθού, αλλά και με την αντιληπτή αξία του προϊόντος. Ως εκ τούτου, η τιμή “δίκαιη” ή αποδεκτή από τον καταναλωτή καθορίζεται από διάφορους παράγοντες.
 
Η αντιληπτή τιμή
Είναι το αποτέλεσμα 4 συστατικών:
- της εικόνας των ανταγωνιστικών προϊόντων
- της τιμής του προϊόντος
- της εικόνας του προϊόντος
- της τιμής των ανταγωνιστικών προϊόντων
 
Η αντιληπτή τιμή στη συνέχεια περνά μέσα από το στρεβλωτικό πρίσμα της ψυχολογίας του ατόμου που κατά συνέπεια θα έχει μια απόφαση αγοράς ή μη αγοράς.
 
Η ψυχολογική τιμή
Η ψυχολογική τιμή προκύπτει από την αρχή του ότι ο καταναλωτής χρησιμοποιεί την τιμή για να κατανοήσει την ποιότητα του προϊόντος. Η τιμή ενός προϊόντος σχετίζεται με την αντίληψη που έχουν αυτοί οι αγοραστές για την ποιότητα του προϊόντος, την απόδοσή του, τη χρησιμότητά του και την εικόνα του. Κατά την εξέταση της αγοράς ενός προϊόντος, ο καταναλωτής κρίνει την τιμή του σύμφωνα με ένα αποδεκτό εύρος τιμών: μια ελάχιστη τιμή, χαμηλότερη από την οποία θεωρεί ότι το προϊόν είναι ανεπαρκούς ποιότητας μία μέγιστη τιμή από την οποία το προϊόν θα θεωρηθεί υπερβολικά ακριβό.
 
Η ψυχολογική τιμή είναι η βέλτιστη τιμή αποδοχής που χορηγείται για την αγορά ενός συγκεκριμένου προϊόντος από τον μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών. Αυτή είναι η τιμή για την οποία ο μέγιστος αριθμός καταναλωτών πιστεύει ότι η τιμή δεν είναι ούτε πολύ υψηλή ούτε πολύ χαμηλή.
 
Η τιμή αναφοράς
Με βάση τη γνώση της αγοράς και των ανταγωνιστών τιμών.
 
Πώς καθορίζονται οι τιμές στις εμπορικές επιχειρήσεις
Για τις εμπορικές επιχειρήσεις, το κόστος που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της τιμής πώλησης είναι το κόστος αγοράς, στο οποίο η επιχείρηση προσθέτει ένα περιθώριο επαρκές για να καλύψει άλλες δαπάνες και να επιτρέψει στην επιχείρηση να αποκομίσει κέρδος.
 
Ο αντίκτυπος στην απόδοση της απόφασης τιμολόγησης από την εταιρεία.Το κόστος εξαρτάται από την ποιότητα
Γενικά, το κόστος αυξάνεται με την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας που πωλείται. Για παράδειγμα, η τιμή των πρώτων υλών είναι υψηλότερη, τα φινιρίσματα είναι πιο δουλευμένα (που απαιτεί περισσότερο χρόνο εργασίας), τα υλικά που χρησιμοποιούνται μπορεί να είναι πιο ακριβά κ.λπ. Έτσι, μπορούμε να πούμε απλοποιώντας: Ποιότητα = Κόστος.
 
Αποφάσεις διαχείρισης και διαιτησίες
Η πώληση ενός ποιοτικού αγαθού ή υπηρεσίας είναι μια επιλογή διαχείρισης. Η ποιότητα είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, ο διαχειριστής της εταιρείας δεν μπορεί να έχει χαμηλότερες τιμές από εκείνες των ανταγωνιστών του πουλώντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και να δημιουργεί υψηλά περιθώρια κέρδους.
 
Πριν από οποιαδήποτε απόφαση διαχείρισης, ο υπεύθυνος πρέπει να προσπαθήσει να προβλέψει τις επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει στην απόδοση του οργανισμού. Πρέπει να συνειδητοποιήσει τις υποθέσεις, να φανταστεί σενάρια. Από τα αποτελέσματα αυτών των προσομοιώσεων, θα πρέπει να διαιτητεύσει ή να κάνει επιλογές σύμφωνα με τις προτεραιότητες που έχει ορίσει.
 
Για να ορίσετε όμως τις τιμές σας ο λογιστής σας δεν φτάνει γιατί δεν έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της αγοράς. Ξεκινώντας όμως από τα δεδομένα που θα σας δώσει και μόνο βάση αυτών, επεκτείνοντας την ανάλυση στους ανταγωνιστές (τοπικούς αλλά και διεθνείς στον τουρισμό) θα μπορέσετε να “χτίσετε” μια αληθινή και δυναμική πολιτική τιμών.



Ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης, πολίτης του κόσμου εδώ και 40 χρόνια, εξελίσσεται επαγγελματικά στην Ευρώπη και συμβουλεύει ιδιωτικές εταιρείες και δημόσιους οργανισμούς για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη τους. Σπούδασε στο Λονδίνο και στη Γαλλία, εργάστηκε στη διαφήμιση της Christian Dior, το μάρκετινγκ της Essilor International, την προώθηση της Disneyland Paris, την διεύθυνση του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 2, τη γενική διεύθυνση του Nice Congress and Exhibition Center. Στη συνέχεια ίδρυσε ένα δίκτυο γραφείων μάρκετινγκ στο Παρίσι, τη Νίκαια, το Άμστερνταμ, το Λονδίνο, τη Νυρεμβέργη και από το 2020 και την Αθήνα. Η εμπειρία του στις ιδιωτικές εταιρείες συμπληρώθηκε με πάνω από 25 χρόνια συνεργασίες στο πολιτικό και δημόσιο τομέα ως σύμβουλος υπουργών, βουλευτών και δημάρχων στην επικοινωνία και το πολιτικό μάρκετινγκ και ως γενικός γραμματέας της Euromed Cities. Από το 1996 ασχολήθηκε πιο ιδιαίτερα με την διαχείριση προορισμών και την τουριστική ανάπτυξη, την ίδρυση τοπικών brands στην Κυανή Ακτή Γαλλίας και την Νορμανδία όπως και την διαχείριση και ανασχηματισμό των DMO. Τέλος και δεδομένης της εμπειρίας του στη δημιουργία και διαχείριση ττων DMO, στη δημιουργία τουριστικών προϊόντων, γαστρονομικών, πολιτιστικών, ιστορικών διαδρομών, σημάτων ποιότητας για τοπικά προϊόντα κ.ά. και των πολλών περιπτώσεων και προβλημάτων που έχει αντιμετωπίσει, συμβουλεύει τους προορισμούς ώστε να αποφύγουν να σπαταλούν χρόνο, χρήμα και να φτάσουν κατευθείαν στο σημείο βελτιστοποιώντας των έξοδών και καθιστώντας τις επενδύσεις κερδοφόρες.







Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top