Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τρία χαρακτηριστικά της τουριστικής βιομηχανίας μετά τον COVID-19

Μιχάλης Κωστόπουλος - 13 Ιανουάριος 2022, 10:04

Ποια θα είναι η 'νέα κανονικότητα' για την τουριστική βιομηχανία;


Η πανδημία του κορωνοϊού αναδιαμορφώνει την τουριστική βιομηχανία. Ποια νέα χαρακτηριστικά μπορεί να αναμένει ο κλάδος να δει στο μέλλον; Οι ειδικοί έχουν προβλέψει ότι η πανδημία του κορωνοϊού θα φτάσει μια μέρα σε ενδημική κατάσταση. Ενώ δεν θα κυκλοφορεί ενεργά μεταξύ των μεγάλων πληθυσμών σε όλο τον κόσμο, θα εξακολουθεί να εμφανίζεται σε περιόδους όπου η ανοσία είναι χαμηλή. Ποια θα είναι η “νέα κανονικότητα” για την τουριστική βιομηχανία λοιπόν;



Ψηφιοποίηση
Η τουριστική βιομηχανία έχει αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες εδώ και αρκετό καιρό. Μόλις πριν από λίγες δεκαετίες, οι ταξιδιώτες θα έκαναν κράτηση αυτοπροσώπως μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα και τα έγγραφα για ταξίδια θα πρέπει να παρέχονται σε φυσική μορφή. Σήμερα, μεγάλο μέρος της διαδικασίας κράτησης γίνεται στο διαδίκτυο, με τις εφαρμογές smartphone να διατηρούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα σε ψηφιακό χώρο. Ωστόσο, ο COVID-19 έχει αυξήσει την ανάγκη για τεχνολογία στον τομέα του τουρισμού. Τα διαβατήρια εμβολιασμού εισάγονται σε όλο τον κόσμο για την πρόληψη της εξάπλωσης του COVID-19 καθώς αίρονται οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Για πολλές χώρες, αυτά τα διαβατήρια εμβολιασμού θα διατηρούνται σε ψηφιακές πλατφόρμες και ενημερώνονται αυτόματα με βάση το ιατρικό ιστορικό ενός πολίτη. Επιπλέον, ορισμένα ξενοδοχεία έχουν στραφεί στις ψηφιακές τεχνολογίες για να καταστήσουν τις διαδικασίες τους πιο αποτελεσματικές και να διατηρήσουν την προσωπική επαφή στο ελάχιστο. Η έξυπνη τεχνολογία θα αλλάξει την ουσία ορισμένων τουριστικών επαγγελμάτων και θα εξαλείψει άλλα. “Στην περίπτωση αυτή, είναι ζωτικής σημασίας για τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ), ιδιαίτερα στον τουριστικό κλάδο, να συμβαδίζουν με τον συνεχιζόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό που προσαρμόζει τα προγράμματα σπουδών τους για την τουριστική εκπαίδευση”.

Ασφάλιση
Η ταξιδιωτική ασφάλιση προστατεύει έναν ταξιδιώτη από το κόστος απρόβλεπτων περιστάσεων, όπως ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής, ιατρικά έξοδα και απώλεια αντικειμένων. Η πανδημία του κορωνοϊού έχει δημιουργήσει μια απίστευτα απρόβλεπτη κατάσταση για τους ταξιδιώτες, με πολλούς παράγοντες, όπως ταξιδιωτικούς περιορισμούς, εκτός του ελέγχου τους. Οι ταξιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν δημιουργώντας ακόμη πιο ευέλικτη κάλυψη, για να διασφαλίσουν ότι τα ταξίδια είναι ακόμα δυνατά, ενώ η πανδημία του κορωνοϊού παραμένει πραγματικότητα. Οι χαλαρές συνθήκες που περιβάλλουν τις επιστροφές χρημάτων και το μεγαλύτερο παράθυρο για ακυρώσεις είναι μόνο μερικές αλλαγές που γίνονται στην ταξιδιωτική ασφάλιση ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Οι τουρίστες είναι πιο επικίνδυνοι κάτω από την απειλή μιας μολυσματικής ασθένειας, η οποία κατά συνέπεια μεγεθύνει την αρνητική συναισθηματική αντίδρασή τους. Στην πράξη, αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο κατά πόσο οι τουρίστες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για στοιχεία ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης και των κρατήσεων. πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαμόρφωση στρατηγικών τιμολόγησης για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις.

Βιωσιμότητα
Με την κλιματική αλλαγή να είναι ένα τόσο πιεστικό ζήτημα, η μείωση των διεθνών ταξιδιών θεωρήθηκε ως ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες να αναδιαμορφώσουν τις διαδικασίες τους για να γίνουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η βιωσιμότητα θα αποτελέσει προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες που θα προχωρήσουν στο μέλλον. Οι φυσικές περιοχές, οι περιφερειακοί και τοπικοί προορισμοί αναμένεται να οδηγήσουν στην ανάκαμψη, και οι μικρότερες αποστάσεις ταξιδιού ενδέχεται να οδηγήσουν σε χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τουρισμού. Ο εγχώριος τουρισμός, ο οποίος ήδη συμβάλλει στην αναζωογόνηση του τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού, ενώ ο διεθνής τουρισμός ξεκινά την ανάκαμψή του, αποτελεί μια πιο βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική επιλογή για τους καταναλωτές και μπορεί να συνεχίσει να οδηγεί τον κλάδο ακόμη και μετά την υποχώρηση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η δημιουργία μιας πιο βιώσιμης διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας δε θα είναι εύκολη. Ορισμένοι ειδικοί στον κλάδο έχουν προτείνει μια πλήρη αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα ταξίδια, αντικαθιστώντας τα μικρότερα ταξίδια με ένα. “Ταξιδέψτε λιγότερο, μείνετε περισσότερο”.




Ο Μιχάλης Κωστόπουλος ασχολείται με τον τουρισμό τα τελευταία 15 χρόνια - τα 10 σε ξενοδοχεία. Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε αρκετές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Eίναι συνιδρυτής του εστιατορίου ‘Opsarion’ στη Ρόδο.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top