Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

H σημασία των υπηρεσιών υγείας και ευεξίας στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού

Μάρκος Δανάς - 21 Ιανουάριος 2022, 14:00

Η ένταξη των θερμαλιστικών υπηρεσιών μέσα στο συνολικό τουριστικό προϊόν του προορισμού είναι ο στόχος και αυτό θα συμβεί μόνον όταν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε πολλές, καλές, βιώσιμες και εύκολα διαχειρίσιμες επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών χωροθετημένες σε όλη την ελληνική επικράτεια.


Οι υπηρεσίες υγείας και ευεξίας τα επόμενα χρόνια θα δώσουν στο ελληνικό τουριστικό προϊόν την προστιθέμενη αξία που χρειάζεται για να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικό και προσοδοφόρο. Σίγουρα ο ήλιος και η θάλασσα θα συνεχίσουν να είναι το κυρίαρχο πεδίο δημιουργίας και προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών αλλά όλες οι άλλες μορφές τουρισμού μπορούν να συνεισφέρουν στη διαφοροποίηση και την ποιοτική αναβάθμιση που τόσο χρειάζεται το μοντέλο που ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια.

Οι ενδείξεις που έχουμε είναι ότι στη μετά-Covid εποχή οι άνθρωποι θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην πνευματική, ψυχική και σωματική τους υγεία. Ομολογουμένως οι υποδομές που χρειαζόμαστε προκειμένου να εκμεταλλευτούμε αυτήν την τάση και να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στη ζήτηση της νέας εποχής δεν είναι έτοιμες. Οι στρεβλώσεις που δημιουργούν προβλήματα, όπως το μέτριο πολιτικό προσωπικό και η αναποτελεσματική δημόσια διοίκηση συνεχίζουν να υπάρχουν και να αποπροσανατολίζουν τις δημιουργικές δυνάμεις του τουριστικού κλάδου. Πιστεύω όμως πως η αγορά και ο ανταγωνισμός θα δώσουν τη λύση. Τα λάθη της κεντρικής διοίκησης μπορούν να θεραπευτούν από το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε.

Αυτό είναι το στίγμα που εκπέμπει ο ιαματικός τουρισμός, που βρίσκεται κάπου μεταξύ υγείας και την ευεξίας. Είναι τέτοιας έντασης και αξίας η δυναμική του κλάδου, αλλά και τόσο σημαντική η δουλειά που έγινε μέχρι σήμερα, έτσι ώστε δικαιούμαστε να πιστεύουμε ότι θα έχουμε σπουδαία αποτελέσματα τα επόμενα χρόνια.

Η ένταξη των θερμαλιστικών υπηρεσιών μέσα στο συνολικό τουριστικό προϊόν του προορισμού είναι ο στόχος και αυτό θα συμβεί μόνον όταν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε πολλές, καλές, βιώσιμες και εύκολα διαχειρίσιμες επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών χωροθετημένες σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η λογική των τεράστιων υποδομών οδήγησε τα προηγούμενα χρόνια σε αποτυχίες. Το συγκριτικό πλεονέκτημα για τις ελληνικές ιαματικές πηγές δεν βρίσκεται στο μέγεθος αλλά στην έξυπνη τοποθέτηση στην αγορά και η αγορά δεν έχει ανάγκη ούτε μπορεί να χρηματοδοτήσει την επιβίωση μορφωμάτων που να ομοιάζουν σε κλινικές και νοσοκομεία κατά τα πρότυπα των μέσων του προηγούμενου αιώνα, αλλά ούτε έχει ανάγκη για μερικά ακόμη spa όπως αυτά που συναντούμε στα χιλιάδες όμορφα ξενοδοχεία μας. Η ολιστική προσέγγιση είναι το μέλλον για τον κλάδο του ιαματικού τουρισμού.

Ο ρόλος των Tourism Awards
Θεωρώ πως τα Tourism Awards είναι μία καλή ευκαιρία για να τονιστεί όσο γίνεται περισσότερο ότι χρειαζόμαστε τουριστικά προϊόντα που να χαρακτηρίζονται από αυθεντικότητα, υψηλή ποιότητα και βιωσιμότητα. Αν θέλουμε η παραγωγή πλούτου από τον τουριστικό κλάδο να συνεχίσει να στηρίζει συνολικά την ελληνική οικονομία, οι τρεις αυτές έννοιες θα πρέπει να διαπερνούν τις δράσεις και τις συμπεριφορές όλων όσων ασχολούνται με την παραγωγή τουριστικών υπηρεσιών. Τα επόμενα χρόνια πιστεύω πως ο ανταγωνισμός θα ενταθεί και μόνο τουριστικές υπηρεσίες που θα έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά θα μπορούν να βρουν τη θέση τους στην αγορά.




Ο κ. Μάρκος Δανάς είναι γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, μέλος της Επιτροπής Προστασίας Ιαματικών Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Τουρισμού και μέλος της κριτικής επιτροπής των Tourism Awards.






Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top