Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤουριστικό προϊόν και αυτοκινητοβιομηχανία: Σύζευξη στο πεδίο της Στρατηγικής Επικοινωνίας

Τουριστικό προϊόν και αυτοκινητοβιομηχανία: Σύζευξη στο πεδίο της Στρατηγικής Επικοινωνίας

Ο κόσμος γίνεται πιο παγκοσμιοποιημένος και διασυνδεδεμένος. Δεν έχει να κάνει πλέον με το που βρίσκεσαι αλλά με το τι κάνεις. Αυτή η νέα εποχή ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών θα αφορά τις εμπειρίες και τους ανθρώπους που τις δημιουργούν.

Αγαπητοί φίλοι, σας χαιρετώ! Με μεγάλη χαρά σας ξαναβρίσκω εδώ, στις φιλόξενες σελίδες του TravelDailyNews, όπου γνωρίσατε και τιμήσατε την αρθρογραφία μου μεταξύ των ετών 2010-2014. Σήμερα, περίπου δέκα χρόνια μετά, σε μια διαδρομή μεταξύ Ελλάδας -Ολλανδίας – ΗΠΑ – Ελλάδας, επανέρχομαι και με τα εργαλεία της Στρατηγικής Επικοινωνίας επιχειρώ να προσεγγίσω τόσο θέματα επίκαιρα, όσο και διαχρονικά προβλήματα με πιο επίκαιρη ματιά.

Η σύζευξη που επιχειρώ να αναδείξω θα έλεγε κάποιος πως δεν αποτελεί είδηση. Πως πάντα κάναμε ταξιδιωτικά θέματα με προβολή νέων μοντέλων αυτοκινήτων. Ή ακόμα πως το θέμα εξαντλείται σε μια καλή φωτογράφιση. Αν ήταν έτσι δεν θα είχε νόημα να σας απασχολώ σήμερα. Όμως, αυτό που προτείνουμε -και αποτελεί ένα από τα νέα μας projects- είναι μια νέα οπτική, που λαμβάνει υπόψη σε ενιαία θεώρηση τον άνθρωπο, το χώρο, το χρόνο, τη γαστρονομία, το προϊόν, την ίδια εν τέλει τη ζωή, με μια απόλυτη φυσικότητα και ενότητα, τέτοια που δεν χρειάζεται σκηνοθεσία, μονταρισμένα πλάνα, αναγνωρίσιμα πρόσωπα, και οτιδήποτε άλλο από τα γνωστά χαρακτηριστικά της 7ης -και όχι μόνο- Τέχνης. Η θέση μας αυτή για έναν αντισυμβατικό τρόπο προβολής, που από την ίδια του τη φύση ως απρόσμενος και διαφορετικός ελκύει το κοινό, παρουσιάστηκε εκτεταμένα για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2012-2013 σε προβολή του Νομού Λακωνίας ως προορισμού με φορέα την Ένωση Ξενοδοχείων Λακωνίας και χορηγό τον τοπικό έμπορο κ. Κυριάκο Κακούρο με οχήματα από τις μάρκες που και σήμερα αντιπροσωπεύει, αλλά και σε μικρότερη κλίμακα την ίδια περίοδο σε άλλους προορισμούς με οχήματα που μας παραχώρησε η εταιρεία Βελμάρ. Το 2021 παρουσιάσαμε τα εν λόγω λευκώματα (φωτογραφίες και videos) στις ΗΠΑ και η τεχνική μας απέσπασε ιδιαίτερα ενθαρρυντικές κριτικές, με αποτέλεσμα να εντάξουμε τη φιλοσοφία αυτή στα νέα μας έργα.

Δεν πρόκειται να κουράσω εδώ με λεπτομέρειες. Άλλωστε, από το Μάρτιο 2022 το σχετικό έργο άρχισε πάλι να λειτουργεί στην Ελλάδα με αντικείμενο προβολής προορισμούς, καταλύματα και προϊόντα, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα υπάρξουν νέες συνεργασίες αμοιβαίου οφέλους και -ενδεχομένως και- επιστημονικές δημοσιεύσεις. Θα θέλαμε όμως να παρουσιάσουμε κάποιες από τις πτυχές αυτής της προσέγγισης, ώστε να δοθεί το στίγμα της αντίληψής μας στους συναδέλφους του χώρου της Επικοινωνίας στην Ελλάδα, αλλά και στους ενδιαφερομένους για συνεργασία στα πλαίσια του project αυτού. Αξίζει λοιπόν να δούμε κάποιες παραμέτρους του μάρκετινγκ τουριστικών προϊόντων στην/σε συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία:

  • Πως γεννιέται το Travel Marketing: Η τουριστική βιομηχανία γνώρισε ραγδαία άνοδο τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο και προβλέπεται να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια άκρως ανταγωνιστική αγορά με πολλούς διαφορετικούς τύπους αγοραστών, με διαφορετικές ανάγκες, συμπεριφορές και κίνητρα. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ποιοι είναι αυτοί οι αγοραστές και τι τους ενδιαφέρει, προκειμένου και εδώ να δημιουργηθεί μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ. Πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο. Η προφανής απαίτηση είναι πώς να προωθηθεί σωστά (και) το τουριστικό προϊόν ή η υπηρεσία που απευθύνεται ειδικά σε αυτό το κοινό, καθώς και πού πρέπει να επενδυθεί ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ για να επιτευχθεί η καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Γιατί το μάρκετινγκ των αυτοκινήτων είναι σημαντικό για τον τουρισμό: Ο τομέας των αυτοκινήτων είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους στον κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο, το μάρκετινγκ αυτοκινήτων είναι σημαντικό για τον τουρισμό, επειδή έχει άμεσο αντίκτυπο στα ταξίδια και την τουριστική μετακίνηση. Μια από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πλέον οι έμποροι είναι ότι δεν είναι σε θέση να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους μέσω παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης και προβολής. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας ξοδεύουν τον χρόνο τους στα social media, όπου η έντονη οπτικοποίηση των πάντων καθορίζει σημαντικά το πεδίο των ερεθισμάτων και των εμπειριών. Προκειμένου να προσεγγίσουν αυτόν τον νέο ορίζοντα, οι έμποροι πρέπει να χρησιμοποιήσουν αντισυμβατικά εργαλεία ενταγμένα στο μάρκετινγκ περιεχομένου.
  • Η διαδικασία ανάπτυξης προϊόντος στην τουριστική βιομηχανία: Η διαδικασία ανάπτυξης τουριστικού προϊόντος είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που λαμβάνει υπόψη διαφορετικούς παράγοντες, όπως οι ανάγκες των πελατών, οι ανταγωνιστές και οι τάσεις της αγοράς. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι τουριστικών προϊόντων: η διαμονή και οι δραστηριότητες. Τα προϊόντα διαμονής έχουν συνήθως χαμηλότερη τιμή από τις δραστηριότητες και έχουν μεγαλύτερο όγκο πελατών. Οι δραστηριότητες είναι συνήθως πιο ακριβές, αλλά προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία για τον πελάτη. Σε αυτό το περιβάλλον των δραστηριοτήτων και στην εμπλοκή με το φάσμα των εμπειριών κινείται -κατά κύριο λόγο- η φιλοσοφία του εν λόγω project. Οι σχεδιαστές τουριστικών προϊόντων αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις σήμερα. Ο κλάδος αντιμετωπίζει μεγάλη πίεση κυρίως από τις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Για να παραμείνουν λοιπόν ανταγωνιστικοί, χρειάζεται να καινοτομούν συνεχώς και να παράγουν νέα προϊόντα. Ένα τέτοιο νέο προϊόν είναι και το “Άνθρωπος και Αυτοκίνητο: Χρόνος, Χώρος & Πολιτισμός”, το οποίο αναπτύξαμε στις ΗΠΑ και σήμερα εισάγουμε στην ελληνική αγορά οικοδομώντας σχέσεις αμοιβαίου οφέλους.

Σήμερα όλα τα δεδομένα αναδεικνύουν τη θέση πως το μέλλον των ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα. Ο κόσμος γίνεται πιο παγκοσμιοποιημένος και διασυνδεδεμένος. Δεν έχει να κάνει πλέον με το πού βρίσκεσαι αλλά με το τι κάνεις. Αυτή η νέα εποχή ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών θα αφορά τις εμπειρίες και τους ανθρώπους που τις δημιουργούν. Θα έχει να κάνει με τη συγκέντρωση ανθρώπων με νέους τρόπους και την πραγματοποίηση των ονείρων τους. Στη διαμόρφωση αυτής της νέας πραγματικότητας όλοι εμείς στην INVESTIMA αποφασίσαμε να είμαστε παρόντες, και γι’ αυτό απευθύνουμε κάλεσμα για δυναμικές συνεργασίες. Γιατί η ανάπτυξη είναι επιλογή!

Εκπαιδευτικός - Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ασφαλείας - INVESTIMA LLC | + Άρθρα

Ο Φώτης Παντόπουλος είναι επικοινωνιολόγος, ερευνητής Στρατηγικής Επικοινωνίας & Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Σύμβουλος Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων Επιχειρήσεων. Είναι δημιουργός του έργου Innovatebiz στην Ολλανδία και της εταιρείας INVESTIMA στις ΗΠΑ, όπου και δραστηριοποιείται σε πεδία που άπτονται της Επικοινωνίας. Ακόμη, ερευνητής στο Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διευθυντής Ασφαλείας, Ψηφιακού Μετασχηματισμού & Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Διαχείρισης Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών (ΙΔΑΦΚ) και επιστημονικός υπεύθυνος του “Σχολείου Διδακτικής”.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024