Αγαπητοί φίλοι, σας χαιρετώ! Με μεγάλη χαρά σας ξαναβρίσκω εδώ, στις φιλόξενες σελίδες του TravelDailyNews, όπου γνωρίσατε και τιμήσατε την αρθρογραφία μου μεταξύ των ετών 2010-2014. Σήμερα, περίπου δέκα χρόνια μετά, σε μια διαδρομή μεταξύ Ελλάδας -Ολλανδίας - ΗΠΑ - Ελλάδας, επανέρχομαι και με τα εργαλεία της Στρατηγικής Επικοινωνίας επιχειρώ να προσεγγίσω τόσο θέματα επίκαιρα, όσο και διαχρονικά προβλήματα με πιο επίκαιρη ματιά.
Η σύζευξη που επιχειρώ να αναδείξω θα έλεγε κάποιος πως δεν αποτελεί είδηση. Πως πάντα κάναμε ταξιδιωτικά θέματα με προβολή νέων μοντέλων αυτοκινήτων. Ή ακόμα πως το θέμα εξαντλείται σε μια καλή φωτογράφιση. Αν ήταν έτσι δεν θα είχε νόημα να σας απασχολώ σήμερα. Όμως, αυτό που προτείνουμε -και αποτελεί ένα από τα νέα μας projects- είναι μια νέα οπτική, που λαμβάνει υπόψη σε ενιαία θεώρηση τον άνθρωπο, το χώρο, το χρόνο, τη γαστρονομία, το προϊόν, την ίδια εν τέλει τη ζωή, με μια απόλυτη φυσικότητα και ενότητα, τέτοια που δεν χρειάζεται σκηνοθεσία, μονταρισμένα πλάνα, αναγνωρίσιμα πρόσωπα, και οτιδήποτε άλλο από τα γνωστά χαρακτηριστικά της 7ης -και όχι μόνο- Τέχνης. Η θέση μας αυτή για έναν αντισυμβατικό τρόπο προβολής, που από την ίδια του τη φύση ως απρόσμενος και διαφορετικός ελκύει το κοινό, παρουσιάστηκε εκτεταμένα για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2012-2013 σε προβολή του Νομού Λακωνίας ως προορισμού με φορέα την Ένωση Ξενοδοχείων Λακωνίας και χορηγό τον τοπικό έμπορο κ. Κυριάκο Κακούρο με οχήματα από τις μάρκες που και σήμερα αντιπροσωπεύει, αλλά και σε μικρότερη κλίμακα την ίδια περίοδο σε άλλους προορισμούς με οχήματα που μας παραχώρησε η εταιρεία Βελμάρ. Το 2021 παρουσιάσαμε τα εν λόγω λευκώματα (φωτογραφίες και videos) στις ΗΠΑ και η τεχνική μας απέσπασε ιδιαίτερα ενθαρρυντικές κριτικές, με αποτέλεσμα να εντάξουμε τη φιλοσοφία αυτή στα νέα μας έργα.
Δεν πρόκειται να κουράσω εδώ με λεπτομέρειες. Άλλωστε, από το Μάρτιο 2022 το σχετικό έργο άρχισε πάλι να λειτουργεί στην Ελλάδα με αντικείμενο προβολής προορισμούς, καταλύματα και προϊόντα, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα υπάρξουν νέες συνεργασίες αμοιβαίου οφέλους και -ενδεχομένως και- επιστημονικές δημοσιεύσεις. Θα θέλαμε όμως να παρουσιάσουμε κάποιες από τις πτυχές αυτής της προσέγγισης, ώστε να δοθεί το στίγμα της αντίληψής μας στους συναδέλφους του χώρου της Επικοινωνίας στην Ελλάδα, αλλά και στους ενδιαφερομένους για συνεργασία στα πλαίσια του project αυτού. Αξίζει λοιπόν να δούμε κάποιες παραμέτρους του μάρκετινγκ τουριστικών προϊόντων στην/σε συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία:
Σήμερα όλα τα δεδομένα αναδεικνύουν τη θέση πως το μέλλον των ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα. Ο κόσμος γίνεται πιο παγκοσμιοποιημένος και διασυνδεδεμένος. Δεν έχει να κάνει πλέον με το πού βρίσκεσαι αλλά με το τι κάνεις. Αυτή η νέα εποχή ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών θα αφορά τις εμπειρίες και τους ανθρώπους που τις δημιουργούν. Θα έχει να κάνει με τη συγκέντρωση ανθρώπων με νέους τρόπους και την πραγματοποίηση των ονείρων τους. Στη διαμόρφωση αυτής της νέας πραγματικότητας όλοι εμείς στην INVESTIMA αποφασίσαμε να είμαστε παρόντες, και γι’ αυτό απευθύνουμε κάλεσμα για δυναμικές συνεργασίες. Γιατί η ανάπτυξη είναι επιλογή!Ο Φώτης Παντόπουλος είναι επικοινωνιολόγος, ερευνητής Στρατηγικής Επικοινωνίας & Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Σύμβουλος Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων Επιχειρήσεων. Είναι δημιουργός του έργου Innovatebiz στην Ολλανδία και της εταιρείας INVESTIMA στις ΗΠΑ, όπου και δραστηριοποιείται σε πεδία που άπτονται της Επικοινωνίας. Για τυχόν ερωτήσεις ή παρατηρήσεις, επικοινωνείτε μαζί του στα [email protected] και [email protected].