Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Πως η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση επηρεάζει την ταξιδιωτική συμπεριφορά

09 Ιούνιος 2022, 11:59

Πάνω από το 40% των ερωτηθέντων στην Global Consumer Survey της Γερμανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος ήταν πρόθυμοι να κλείσουν ένα ταξίδι με έναν βιώσιμο ταξιδιωτικό πράκτορα και περίπου το 36% ήταν ακόμη διατεθειμένοι να πληρώσουν έξτρα για κράτηση σε έναν. Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια μόνο το 19% των ερωτηθέντων το είχε κάνει. Ο χρόνος θα δείξει εάν οι ταξιδιώτες τηρούν πραγματικά τις αποφάσεις τους.


Σύμφωνα με το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNEP), ο τουρισμός και η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ, το 7% των παγκόσμιων εξαγωγών και περισσότερο από το 10% των θέσεων εργασίας. Ο κλάδος είναι μεγάλος – και το ίδιο και η επίδρασή του στο περιβάλλον. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο τουρισμός ευθύνεται για περίπου το 5% των εκπομπών CO2.

Η Έρευνα οικολογικής ευαισθητοποίησης - Global Consumer Survey (GCS) που διεξήχθη το 2020 από τη Γερμανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος διαπίστωσε ότι για το 65% η προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Πάνω από το 77% των ερωτηθέντων θεωρούν την ανθρώπινη δραστηριότητα ως την κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτή (GCS) της Statista, στην οποία σε παγκόσμιο επίπεδο συμμετείχαν 60.000 άτομα ανά χώρα σε περισσότερες από 55 χώρες, η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την ταξιδιωτική συμπεριφορά του 65% όλων των τουριστών στη Γερμανία.



Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν το πρόβλημα στις μεταφορές
Σύμφωνα με το UNEP, οι μεταφορές ευθύνονται για τα 3/4 των παγκόσμιων εκπομπών CO2 που προέρχονται από τον τουρισμό. Οι αεροπορικές μεταφορές (40%) και η χρήση αυτοκινήτου (32%) ευθύνονται για την πλειονότητα αυτών των εκπομπών. Οι μεταφορές με τρένο και λεωφορεία ευθύνονται μόνο για ένα μικρό ποσοστό (3%). Στη Γερμανία το 2019 (έτος -βάση για να αποκλειστούν οι επιπτώσεις της πανδημίας), μια πτήση εσωτερικού με μέσο φορτίο επιβατών εξέπεμπε 214 g αερίων θερμοκηπίου ανά επιβάτη km – σχεδόν 40% περισσότερα από ένα αυτοκίνητο (154 g ανά επιβάτη km σε συντελεστή φορτίου 1,4 άτομα/αυτοκίνητο) και σχεδόν 638% περισσότερο από ένα ταξίδι με τρένο μεγάλων αποστάσεων (29 g ανά επιβάτη km).

Η πρόσφατη έρευνα της Statista δείχνει ότι τώρα οι Γερμανοί ταξιδιώτες έχουν πράγματι επίγνωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της μεμονωμένης μεταφοράς τους. Σε απάντηση στο εάν θα άλλαζαν τη ταξιδιωτική τους συμπεριφορά λόγω της κλιματικής αλλαγής, η πιο συχνή απάντηση που δόθηκε ήταν “η αποφυγή πτήσεων (μεγάλων αποστάσεων)”.



Μικρή η επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην επιθυμία για ταξίδι – τα ταξίδια εξωτερικού σε υψηλή ζήτηση
Ωστόσο, το να αποφασίσει κανείς να μην ταξιδέψει καθόλου για λόγους που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα είναι σπάνιο. Από τους Γερμανούς ερωτηθέντες που σχεδίαζαν να μην ταξιδέψουν το 2022, μόνο το 6% έδωσαν ως λόγο την προστασία του περιβάλλοντος. Αντίστοιχα, η απειλή που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει γενικά την επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν, αλλά δυνητικά επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο πηγαίνουν διακοπές.

Παρά το γεγονός ότι το 24% των Γερμανών ταξιδιωτών που ρωτήθηκαν στην GCS δήλωσαν ότι περιβαλλοντικοί λόγοι τους παρακίνησαν πρόσφατα να αλλάξουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια εκτός χώρας, το 2022 αυτά τα ταξίδια εξακολουθούν να έχουν μεγάλη ζήτηση. Το 70% των Γερμανών που σχεδιάζουν ένα ταξίδι φέτος θέλουν να διασχίσουν και διεθνή σύνορα. Μόνο αργότερα θα ανακαλύψουμε εάν οι άνθρωποι έχουν πράγματι αλλάξει την ταξιδιωτική τους συμπεριφορά όπως υποδεικνύεται και στην πραγματικότητα απέχουν αριθμητικά από πτήσεις (μεγάλων αποστάσεων) και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.



Οι βιώσιμοι TOs είναι μια πιθανή λύση
Ωστόσο, στην περίπτωση ταξιδιών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ισχύουν το εξής: είναι εφικτά τα βιώσιμα ταξίδια. Μια γενική αξιολόγηση των οργανωμένων εκδρομών, των ξενοδοχείων all-inclusive ή των οικονλμικών ταξιδιών δεν είναι δυνατή. Εκτός από το είδος της μεταφοράς, υπάρχουν και άλλες πτυχές που επηρεάζουν το πόσο βιώσιμο είναι ένα ταξίδι και που ενδιαφέρουν τους τουρίστες. Έτσι, για το 48% των Γερμανών ταξιδιωτών η αποφυγή απορριμμάτων είναι σημαντική για τις διακοπές τους, για παράδειγμα. Για το 40%, η εξοικονόμηση πόρων όπως η ενέργεια και το νερό είναι σημαντική, και το 39% θα ήθελε το προσωπικό στον προορισμό να αμείβεται δίκαια.

Οι βιώσιμοι τουριστικοί πράκτορες προσφέρουν πολλούς τύπους οικολογικών ταξιδιών. Σύμφωνα με τα ευρήματα του GCS, το δυναμικό υπάρχει σε όλες τις αγορές που εξετάστηκαν ειδικότερα (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ). Περισσότερο από το 40% των ερωτηθέντων ήταν πρόθυμοι να κλείσουν ένα ταξίδι με έναν βιώσιμο ταξιδιωτικό πράκτορα και περίπου το 36% ήταν ακόμη διατεθειμένοι να πληρώσουν έξτρα για κράτηση σε έναν. Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια μόνο το 19% των ερωτηθέντων το είχε κάνει. Και εδώ, ο χρόνος θα δείξει εάν οι ταξιδιώτες τηρούν πραγματικά τις αποφάσεις τους. Οι αντιφάσεις μεταξύ των προσδοκιών ή των πεποιθήσεων κάποιου και της πραγματικής συμπεριφοράς του δεν είναι νέο φαινόμενο, ειδικά όταν πρόκειται για την προστασία του περιβάλλοντος. Ωστόσο, αυτό που είναι επίσης σαφές είναι ότι οι ταξιδιώτες όχι μόνο γνωρίζουν την ατομική τους συμπεριφορά, αλλά βλέπουν επίσης ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει υποχρέωση να παρέχει ελκυστικές βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.



Στην GCS, το 92% των ταξιδιωτών στη Γερμανία απαιτούν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους τουριστικούς πράκτορες να θεσπίσουν μέτρα για πιο φιλικές προς το περιβάλλον διακοπές. Για τους ταξιδιώτες στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, η πιστοποίηση των φιλικών προς το περιβάλλον θέρετρων και η παροχή πληροφοριών σχετικά με το αποτύπωμα άνθρακα ενός ταξιδιού είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Στη Γερμανία, η απαγόρευση των ιδιωτικών αεροπλάνων βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των μέτρων (28%, 1η θέση), σε σύγκριση με 19% (4η θέση) στο Ηνωμένο Βασίλειο και 11% (9η θέση) στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι τουρίστες σε όλες τις χώρες είναι ομόφωνοι στο ότι πάνω από όλα χρειάζεται περισσότερη έρευνα (συνδυαστικά το 23%) και επενδύσεις (συνδυαστικά το 24%) σε φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές μεταφοράς.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top