Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξη ΕξοπλισμούΔημήτρης ΝικολακόπουλοςChef στο Hotel Oscar«Οι Αμερικάνοι αρχίζουν να κάνουν μόδα την Ελληνική κουζίνα»

Δημήτρης ΝικολακόπουλοςChef στο Hotel Oscar«Οι Αμερικάνοι αρχίζουν να κάνουν μόδα την Ελληνική κουζίνα»

Δημήτρης Νικολακόπουλος
Chef στο Hotel Oscar
«Οι Αμερικάνοι αρχίζουν να κάνουν μόδα την Ελληνική κουζίνα»

Travel Daily News: Ποια πιστεύετε ότι είναι η σημασία της Ελληνικής κουζίνας στην προώθηση του Ελληνικού τουρισμού;

Δημήτρης Νικολακόπουλος: Η ελληνική κουζίνα μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας, αρκεί μόνο να δώσουμε προσοχή σε τρία βασικά πράγματα:

  • λιγότερο λιπαρό φαγητό
  • λιγότερα καρυκεύματα
  • κομψή παρουσίαση

Από προσωπική εμπειρία έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι γενικά οι Ευρωπαίοι και κυρίως οι Βόρειοι Ευρωπαίοι ενθουσιάζονται με τα φαγητά μας όταν τηρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.

Με μεγάλη ευχαρίστηση διαπιστώνω ότι και οι Αμερικάνοι αρχίζουν να κάνουν μόδα την Ελληνική κουζίνα τον τελευταίο καιρό. Από τους Ασιάτες, εκτιμούν πολύ την κουζίνα μας οι Ιάπωνες και βρίσκουν ιδιαίτερα νόστιμα τα ψάρια και το χοιρινό στην Ελλάδα. Αυτό ισχύει και για τους Κινέζους, οι οποίοι αποτελούν μια εν δυνάμει ανερχόμενη τουριστική αγορά.

TDN: Πως θα μπορούσε να γίνει η προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ελληνικής κουζίνας ώστε να λειτουργήσει ως πόλος έλξης περισσοτέρων τουριστών;

Δ.Ν: Η ελληνική κουζίνα, κατά βάση, χρησιμοποιεί αγνά υλικά, σχετικά ήπιας επεξεργασίας, όπως το ελαιόλαδο αντί του μαγειρικού λίπους , φρέσκα λαχανικά εποχής αντί των διατηρημένων με ποικίλους τρόπους και αρωματικά βότανα σε συνδυασμούς φανταστικής αρμονίας.

Παραδοσιακές πίτες με την ελληνική φέτα, το αλεύρι ολικής άλεσης, το ελαιόλαδο, τα αρωματικά βότανα, τα διαφορετικά χόρτα (ψιλικά)…..Το αποτέλεσμα είναι μια ποίηση γεύσης, ξεχωριστή, δοκιμασμένη και εγκεκριμένη από απαιτητικούς Ευρωπαίους

TDN: με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου η Ελλάδα θα γίνει επίκεντρο του ενδιαφέροντος διεθνώς, πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει κάτι ξεχωριστό για την προβολή της Ελληνικής κουζίνας και αν τι είναι αυτό;

Δ.Ν: Εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων, πρέπει κάποια πράγματα να μπουν σε μια βάση. Με άλλα λόγια, σε όλη τη χώρα, σε κάθε πόλη, σε κάθε κατάστημα πρέπει να τηρούνται κάποιες σταθερές. Ο επισκέπτης θέλει να ξέρει ότι όταν παραγγείλει, στο οποιοδήποτε εστιατόριο, ξενοδοχείο, club ή motel, κάποιο επώνυμο πιάτο, αν είναι πάντοτε η σύνθεση ίδιων πραγμάτων και όχι οι αυτοσχεδιασμοί του εκάστοτε εποχούμενου.

Όταν λόγου χάρη ζητά « χωριάτικη σαλάτα», πρέπει να περιέχει, εκτός των άλλων, την περίφημη ελληνική φέτα και τις σπουδαίες ελιές μας, την φρέσκια ρίγανη, την κάπαρη Πηλίου και το λάδι Καλαμών.

TDN: πως θα κρίνατε το έμψυχο ελληνικό δυναμικό των μαγείρων και των σεφ; Πιστεύετε ότι η κατάρτιση τους από τις ελληνικές σχολές είναι αρκετή, ή αν κάποιος θέλει να ακολουθήσει αυτό το επάγγελμα, θα πρέπει να εκπαιδευτεί και στο εξωτερικό;

Δ.Ν: Όσον αφορά στις σχολές των μαγείρων στην Ελλάδα, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτές δημιουργούν μόνο μάγειρες και όχι chef. Επίσης, οι τελειόφοιτοι μάγειρες, στα πρώτα βήματα της επαγγελματικής τους καριέρας, πρέπει να ξεκινήσουν από την βάση της ιεραρχίας, δεν πρέπει ποτέ να φανταστούν ότι θα βρουν μια θέση chef να τους περιμένει. Θα παλέψουν βήμα- βήμα.

Κατά τα άλλα, οι Ελληνικές σχολές δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις αντίστοιχες του εξωτερικού, αφού δε διακρίνουμε σοβαρές διαφορές από τους τελειόφοιτους του εξωτερικού με τους αντίστοιχους του εσωτερικού.

TDN: Πιστεύετε ότι οι Έλληνες σεφ καλύπτουν τις ανάγκες του κλάδου ή υπάρχει έλλειψη. Η συμβολή των ξένων σεφ στο επάγγελμα πιστεύετε ότι το αναπτύσσει ή δημιουργεί προβλήματα ανεργίας;

Δ.Ν: Οι έλληνες chef υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς. Όμως η συμμετοχή των ξένων είναι θεμιτή ως προς την ανταλλαγή και τη σύνθεση ιδεών, ιδιαιτεροτήτων λαών και διατροφικών συνήθειων.

TDN: οι Έλληνες ξενοδόχοι δίνουν τη θέση που τους αξίζει στους Έλληνες σεφ; Αντιλαμβάνονται την αξία της καλής ποιοτικής κουζίνας μέσα στο ξενοδοχείο τους;

Δ.Ν: Ιδιαιτέρως οι νέοι Έλληνες ξενοδόχοι βλέπουν πιο πλατιά, ξεχωρίζουν την αξία των ταλαντούχων νέων και τους προωθούν. Η μεγάλη ανάπτυξη της κουζίνας, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, οφείλεται κατά μεγάλο μέρος στους νέους ξενοδόχους, που πραγματικά έχουν οράματα για το χώρο.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024