Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΤάσος Σαλεσιώτης Νομάρχης Αργολίδας

Τάσος Σαλεσιώτης Νομάρχης Αργολίδας

Στην οδική σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων και στην προσπάθεια για τη βελτίωση της υποδομής στο νομό αναφέρεται ο νομάρχης Αργολίδας κ. Τάσος Σαλεσιώτης στη συνέντευξη που ακολουθεί. Παράλληλα επισημαίνει ότι […]

Στην οδική σύνδεση των αρχαιολογικών
χώρων και στην προσπάθεια για τη βελτίωση της
υποδομής στο νομό αναφέρεται ο νομάρχης
Αργολίδας κ. Τάσος Σαλεσιώτης στη
συνέντευξη που ακολουθεί. Παράλληλα επισημαίνει
ότι ο χαρακτηρισμός κορεσμένη περιοχή, η
υπόσχεση για αεροδρόμιο στην Ερμιονίδα που δεν
υλοποιήθηκε και η παραμέληση της περιουσίας του
ΕΟΤ ήταν μερικές από τις παραμέτρους που
φρέναραν την τουριστική ανάπτυξη.

TravelDalyNews:Κύριε Νομάρχη σε τι επίπεδο βρίσκεται
ο τουρισμός στην περιοχή σας;

Τάσος Σαλεσιώτης: Ο τουρισμός στην Αργολίδα ‘κάθησε’ διότι
η επένδυση που είχε κάνει ο ΕΟΤ στην δεκαετία του
΄50 με την κατασκευή στο Ναύπλιο του ξενοδοχείου
“Αμφιτρύων” και των δύο Ξενία, αξιοποιώντας
όλη τη χερσόνησο, στη συνέχεια -δυστυχώς για την
τουριστική ανάπτυξη του νομού- παραμελήθηκε.
Αναμένουμε τώρα ότι η ανακαίνιση των μονάδων
αυτών από τον ιδιώτη που ανέλαβε τη λειτουργία
τους θα συμβάλει να προσελκύσουμε τον ποιοτικό
τουρισμό που χρειάζεται το Ναύπλιο.
Επίσης η Καραθώνα με τα χιλιάδες
στρέμματα, αυτή η πολύ όμορφη παραλία, που
συνδέεται με ένα πεζόδρομο από τους καλύτερους
στη χώρα, παραμένει ανεκμετάλλευτη.

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που εμπόδισε
την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά ίσως τώρα
ξεπεραστεί, ήταν το ότι η περιοχή είχε
χαρακτηριστεί κορεσμένη.
Καμιά επένδυση στα
αναπτυξιακά προγράμματα άρα το Ναύπλιο δεν
μπόρεσε να αποκτήσει ξενοδοχεία για παραθερισμό.
Όπως και σε άλλες περιοχές το κορεσμένο έκανε
μεγάλο κακό, μεγάλη καταστροφή. Απόλυτα
υπεύθυνος είναι ο ΕΟΤ αλλά και το κράτος, διότι
δημιουργήθηκε η άναρχη ανάπτυξη. Απομένει σε
εμάς κα καταβάλουμε προσπάθεια ώστε να
βελτιώσουμε και να ολοκληρώσουμε την υποδομή
μας.

TDN: Τι πιστεύετε ότι θα δώσει ώθηση σε
αυτή την προσπάθειά σας;

T.Σ: Εμείς θέλουμε ένα αεροδρόμιο στην
Τρίπολη
. Αν κατασκευαστεί και βέβαια
βελτιώσουμε και την υποδομή μας, η Αργολίδα θα
γίνει αμέσως ένα μεγάλο τουριστικό κέντρο.

TDN: Υπάρχουν οι προοπτικές;

T.Σ: Υπάρχουν. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης.
Δεν ξέρω κατά πόσο όσοι από την κυβέρνηση που
ασχολούνται με τον τουρισμό έχουν πλησιάσει το
θέμα.

Επίσης, θέλω να επισημάνω ότι μεγάλο
δράμα στην ανάπτυξη της Αργολίδας αποτελεί η
περιοχή της Ερμιονίδος, διότι ενώ οι
επιχειρηματίες χρηματοδοτήθηκαν να φτιάξουν
ξενοδοχεία με την προϋπόθεση να γίνει
αεροδρόμιο, αυτό δεν έγινε ποτέ
. Ταυτόχρονα
η Ερμιονίδα δεν έχει ούτε είχε οδικό δίκτυο που
θα της έδινε τη δυνατότητα, μαζί με την υπόλοιπη
Αργολίδα να έχει ένα ισχυρό τουριστικό πακέτο.
Κάποιος που επισκέπτεται την Ερμιονίδα, η οποία
είναι πανέμορφη περιοχή δεν μπορεί εύκολα να
πάει στο Ναύπλιο, το Aργος, το αρχαίο Θέατρο της
Επιδαύρου ή τις Μυκήνες. Καλύτερα να ξεκινήσει
από την Αθήνα.

TDN: Γίνονται ενέργειες για τη βελτίωση
του οδικού δικτύου;

T.Σ: Σύντομα ολοκληρώνουμε ένα μεγάλο
οδικό δίκτυο που λέγεται σύνδεση αρχαιολογικών
χώρων
. Το τμήμα Νεμέα, Μυκήνες, Ηραίο
(αρχαιολογικός χώρος που έχει μείνει
αναξιοποίητος), Τίρυνθα, θα έχει
ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου. Το τμήμα από
την Τίρυνθα έως τον κεντρικό δρόμο Ναυπλίου-Λυγουριού
έχει ενταχθεί ήδη στο Γ΄ ΚΠΣ.
Και ετοιμάζεται η μελέτη του. Ο προϋπολογισμός
είναι της τάξης των 12-15 δισ. δραχμών. Το
σημαντικό αυτό οδικό δίκτυο θα δώσει την
ευκαιρία σε όσους έρχονται στην περιοχή να
επισκέπτονται εύκολα τους αρχαιολογικούς
χώρους.

TDN: Η απορρόφηση των κοινοτικών
προγραμμάτων είναι σε ικανοποιητικό βαθμό;

T.Σ: Παρ’ ότι στο Β΄ ΚΠΣ είχαν προωθηθεί μόνο
οι μελέτες οδικών δικτύων, χωρίς τις
απαλλοτριώσεις κλπ., που είναι το πιο δύσκολο
σημείο για νέο οδικό δίκτυο, διότι δεν το
επέτρεπε το θεσμικό πλαίσιο, πιστεύω ότι στο Γ΄
ΚΠΣ το νέο θεσμικό πλαίσιο των απαλλοτριώσεων θα
μας βοηθήσει πολύ. Στο Γ΄ ΚΠΣ οι δικλίδες
ασφαλείας ώστε να μην υπάρχουν αστοχίες στην
υλοποίηση του προγράμματος είναι σημαντικές και
βγαίνουν από την εμπειρία των προηγούμενων
κοινοτικών προγραμμάτων και θα μας δώσουν την
ευκαιρία να υλοποιήσουμε το έργο. Ναι θα έλεγα
πως εμείς έχουμε απορροφητικότητα. Όλα τα έργα
του Β΄ ΚΠΣ με τους τότε προϋπολογισμούς τους τα
απορροφούμε.

TDN: Θα πάρει ο νομός ‘ρόλο’ στους
Ολυμπιακούς Αγώνες;

T.Σ: Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις ώστε ο
νομός να παίξει σημαντικό ρόλο στην Ολυμπιάδα.
Εύχομαι η έναρξη της Παρα-Ολυμπιάδας (των ατόμων
με ειδικές ανάγκες) να γίνει στο στάδιο του
Ασκληπιού, στην Επίδαυρο, που είναι σε άμεση
σχέση με αυτά που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση και
η Ολυμπιακή Επιτροπή. Είμαστε υποχρεωμένοι να
αναβαπτίσουμε τους Ο.Α. Νομίζω ότι για τα άτομα με
ειδικές ανάγκες καλύτερος χώρος έναρξης των Ο.Α.
από το Ασκληπιείο δεν υπάρχει. Είναι ένα σύμβολο
και πρέπει να το δει όλη η υφήλιος.

TDN: Η ξενοδοχειακή υποδομή του νομού
είναι επαρκής;

T.Σ: Δεν φτάνει. Έγινε μια προσπάθεια με τα
παλιά νεοκλασικά ξενοδοχεία του Ναυπλίου, τα
οποία μετατράπηκαν σε ξενώνες, αλλά, όπως
καταλαβαίνετε, τα κτίρια είναι μικρά. Η
Αργολίδα χρειάζεται νέα ξενοδοχεία για τουρισμό
και ξεκούραση
, με όλες τις ανέσεις και όχι με
ένα μπαρ μόνο και ανάμεσα σε δύο πεζοδρόμια.

TDN: Υπάρχουν τα κίνητρα;

T.Σ: Μόνο ο νέος αναπτυξιακός νόμος. Διότι η
Αργολίδα σχεδόν ως πεδινή είναι εκτός
αγροτοτουρισμού. Αν μπορούσαμε να
ενταχθούμε σε προγράμματα αγροτοτουρισμού

-όπως έχουν υποσχεθεί ότι θα συμπεριλάβουν και τα
πεδινά- τότε θα δοθεί η ευκαιρία για τη
δημιουργία σημαντικών μονάδων στον κάμπο της
Αργολίδος. Πάντως θέλω να πιστεύω ότι πολύ
σύντομα θα έχουμε καινούρια ξενοδοχεία γιατί και
οι επιχειρηματίες βλέπουν ότι τα υπάρχοντα δεν
επαρκούν. Το χειμώνα είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί
άδειο δωμάτιο τα Σαββατοκύριακα.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024