Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

World Travel Market 2004
Global Travel Report

16 Νοέμβριος 2004, 00:00

World Travel Market 2004
Global Travel Report

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης World Travel Market 2004 που έγινε στο Λονδίνο ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας για τις τάσεις του τουρισμού, η οποία έγινε με την υποστήριξη της IPK International, του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τους European Tourism Commission, του Τμήματος Εμπορίου των ΗΠΑ, και της PATA.

Τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

  • Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις αναβαθμίσεις των υπηρεσιών που τους προσφέρονται παρά για την ασφάλεια
  • Ο επαγγελματικός τουρισμός παρουσιάζεται ανοδικός
  • Οι απώλειες των αεροπορικών εταιριών θα ξεπεράσουν τα 4 δισ. Δολάρια
  • Αυξημένος ο παγκόσμιος τουρισμός κατά 12% το 2004
  • Μεγαλύτερη η χρήση του internet στη Βρετανία από ότι στη Γερμανία και τη Γαλλία
  • Αυξήθηκαν τα αεροπορικά ταξίδια των Αμερικάνων

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις αναβαθμίσεις των υπηρεσιών παρά για την ασφάλεια

Περίπου ένα τέταρτο των επαγγελματιών ταξιδιωτών απάντησαν ότι θα πετούσαν συχνότερα αν τους είχαν εξασφαλιστεί τα ορισμένες αναβαθμίσεις (upgrades), ενώ ένα τρίτο των ταξιδιωτών αυτής της κατηγορίας θα προτιμούσαν φθηνότερους ναύλους. Σε δημοσκόπηση που έγινε από την Corporate Air Travel Survey, τον Αύγουστο του 2004 αποκαλύφτηκε ότι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δίνουν μικρότερη σημασία σε θέματα ασφάλειας, ενώ επιθυμούν μεγαλύτερη άνεση στις πτήσεις τους.

Συγκεκριμένα, 24% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θα ταξίδευαν συχνότερα αν είχαν `upgrades`, ενώ ένα 35% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ταξίδευαν συχνότερα αν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων ήταν φτηνότερες. Ενώ μόλις το 6% απάντησε ότι θα ήθελε καλύτερα προγράμματα δρομολογίων, το 11% ότι θα πετούσε συχνότερα αν οι αεροπορικές εταιρίες ήταν πιο αξιόπιστες και ένα 10% θα ήθελε πιο πολλά προγράμματα συχνών επιβατών.

Όσον αφορά στην ασφάλεια μόνο το 3% δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για την ασφάλεια στο αεροσκάφος, ενώ μόλις το 2% δήλωσε ότι θέλει γενικά καλή ασφάλεια.

Επίσης, τους επαγγελματίες ταξιδιώτες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται να απασχολούν σοβαρά οι ακριβοί φόροι, οι καθυστερήσεις των πτήσεων και γενικώς οι υπηρεσίες εδάφους των αεροδρομίων, που δημιουργούν μεγάλο κόστος στα ταξίδια τους.

Παρόλα αυτά μόλις ένα μικρό ποσοστό δήλωσε ότι θα ταξίδευε συχνότερα αν βελτιωνόντουσαν τα συστήματα ασφαλείας. Επίσης, 30% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα ταξίδευε άνετα σε χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ 90% δήλωσαν χαρούμενοι να πετούν προς την Ευρώπη. Ακόμη, το 76% δεν θα είχε πρόβλημα να ταξιδέψει σε χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού, όπως και στις ΗΠΑ με ποσοστό θετικής απάντησης 72%

Ο επαγγελματικός τουρισμός σημειώνει άνοδο

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ο επαγγελματικός τουρισμός εκτός Ευρώπης αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2005, μετά από μία αρκετά καλή πορεία το 2004. Συγκεκριμένα, στους πρώτους οχτώ μήνες του 2004 ο αριθμός των επαγγελματικών ταξιδιών αναμένεται να σημειώσει αύξηση της τάξης του 1%, σε σχέση με πέρσι, που έφθασε τα 48 εκατ.

Ωστόσο, έρευνα που πραγματοποιήθηκε μέσω του Internet τον Αύγουστο του 2004 σε 450 επαγγελματίες ταξιδιώτες, αποκάλυψε πολύ ενθαρρυντικά στοιχεία για το μέλλον αυτής της μορφής τουρισμού, καθώς το 34% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ακόμη περισσότερα επαγγελματικά ταξίδια στους προσεχείς 12 μήνες. Η ίδια έρευνα που έγινε από τους αναλυτές Airclaims σε συνεργασία με διάφορες αεροπορικές εταιρίας έδειξε ότι πέρσι τον Νοέμβριο μόλις το 26% των ερωτηθέντων είχαν δηλώσει ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποια επαγγελματικά ταξίδια στο μέλλον.

Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι ποσοστό της τάξης του 5% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θα πραγματοποιήσουν λιγότερα ταξίδια στους προσεχείς μήνες, ενώ πέρσι το ποσοστό αυτής της απάντησης ήταν 11%.

Οι απώλειες των αεροπορικών εταιριών θα ξεπεράσουν τα 4 δισ. Δολάρια

Οι αεροπορικές εταιρίες είναι οι φετινοί μεγάλοι χαμένοι της βιομηχανίας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, καθώς οι αυξήσεις των καυσίμων και ειδικότερα του πετρελαίου μπορούν να οδηγήσουν τις αεροπορικές εταιρίες σε απώλειες μεγαλύτερες ακόμη και των 4 δισ. Δολαρίων.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), που αντιπροσωπεύει 267 αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο, επισημαίνει ότι η ανοδική τιμή του πετρελαίου, που τώρα βρίσκεται στα 50 δολάρια το βαρέλι, θα οδηγήσει τα μέλη μας σε απώλειες μεγαλύτερες των 3 - 4 δισ. δολαρίων. Ακόμη, σύμφωνα με την IATA κάθε επιπρόσθετη αύξηση της τιμής του πετρελαίου, έστω και ενός σεντ, αντιστοιχεί με κόστος 500 εκατ. δολαρίων στα βιομηχανικά αεροπορικά κόστη. Τα κόστη της αεροπορικής βιομηχανίας είναι αυξημένα κατά 10 δισ. Δολάρια, σε σχέση με τα επίπεδα του 2003.

Εντωμεταξύ τα ταξίδια στην Ευρώπη με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους αυξήθηκαν κατά 24% στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2004, σε σχέση με τα περσινά αντίστοιχα στοιχεία.

Αυξημένος ο παγκόσμιος τουρισμός κατά 12% το 2004

Ο παγκόσμιος τουρισμός αυξάνεται συνεχώς, καθώς παγκοσμίως οι αφίξεις σημείωσαν αύξηση της τάξης του 12%, ποσοστό, που αντιστοιχεί σε 526 εκατ. αφίξεις στους πρώτους οχτώ μήνες του 2004, σε σχέση με πέρσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που προέκυψαν από έρευνα της διεθνούς έκθεσης τουρισμού World Travel Market, όλες οι περιοχές σημείωσαν αύξηση στον αριθμό των αφίξεων τους, με κυρίαρχες τις χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού, που κατέγραψαν αύξηση 37% ή 99 εκατ., σε σχέση με τα περσινά αντίστοιχα στοιχεία. Ενώ πολύ καλά ήταν και τα ποσοστά αύξησης των χωρών της Μέσης Ανατολής, που αντιστοιχούν σε 23 εκατ. αφίξεις.

Οι διεθνείς αφίξεις των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 12%, φτάνοντας τα 85 εκατ., μετά από δύο πτωτικές χρονιές για τον αμερικάνικο τουρισμό, ενώ και οι αφίξεις της Αφρικής αυξήθηκαν κατά 9%, φτάνοντας τα 2 εκατ. Η Ευρώπη, από την άλλη σημείωσε αύξηση των αφίξεων της κατά 3%, πετυχαίνοντας τα 296 εκατ. Όσον αφορά στην Ευρώπη, ο εξερχόμενος τουρισμός της παρουσιάζει μια πιο σύνθετη εικόνα.

Στους πρώτους οχτώ μήνες του 2004, ο αριθμός των διεθνών αναχωρήσεων της  Ευρώπης αυξήθηκε κατά 4%, σε σχέση με πέρσι, αφού έφτασε τα 338 εκατ. Οι διανυκτερεύσεις αναμένεται να έχουν μειωθεί κατά 4% αγγίζοντας τα 3,3 δισ., ενώ τα έξοδα ταξιδιού αναμένεται να έχουν μειωθεί κατά 1%, σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά του 1993, αγγίζοντας τα 917 ευρώ ανά άτομο. Τα συνολικά έξοδα του 2004 προβλέπεται να έχουν αυξηθεί κατά 2%, σε σχέση με τα περσινά που ήταν 310 δισ. Δολάρια.

Τα ταξίδια κοντινών προορισμών από την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 3%, ενώ τα ταξίδια μακρινών προορισμών αυξήθηκαν κατά 12%. Αντίστροφα, δηλαδή με πέρσι, που οι άνθρωποι προτιμούσαν περισσότερο τα ταξίδια κοντινών προορισμών, καθώς φοβόντουσαν να ταξιδέψουν μακριά από τα σπίτια τους εξαιτίας της τρομοκρατίας.

Οι αγορές που εμφάνισαν την μεγαλύτερη αύξηση εξερχόμενου τουρισμού ήταν η Ισπανία και η Ρωσία, που και οι δύο κατέγραψαν αύξηση 10%. Το Βέλγιο, η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Ιταλία και η Σουηδία παρουσίασαν αύξηση κατά 5 - 10%, ενώ η Γαλλία, οι ΗΠΑ και η Γερμανία αύξησαν τα ποσοστά των αναχωρήσεων τους κατά 2-5%. Αντίθετα, ο αριθμός των ταξιδιών από την Αυστρία και την Ελβετία μειώθηκαν αρκετά.

Οι δημοφιλέστεροι Ευρωπαϊκοί προορισμοί ήταν τα νέα μέλη, καθώς και τα μελλοντικά μέλη της Ένωσης, όπως η Τουρκία, η Βουλγαρία, η Κροατία, η Βαλτική, η Σλοβακία και η Πολωνία.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι Γιαπωνέζοι ξόδεψαν 2.100 ευρώ ανά άτομο σε ένα ταξίδι, οι Κινέζοι 1.900 ευρώ, οι Αμερικάνοι 1.400 ευρώ και οι Ευρωπαίοι 900 ευρώ.

Μεγαλύτερη η χρήση του internet στη Βρετανία από ότι στη Γερμανία και τη Γαλλία

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που ανακοινώθηκαν στα πλαίσια της έκθεσης World Travel Market, αποκαλύφθηκε ότι οι Βρετανοί χρησιμοποιούν το internet για να κάνουν κάποια κράτηση διακοπών περισσότερο από τους Γάλλους και τους Γερμανούς.

Ειδικότερα, στην έρευνα European Travel Monitor που έγινε σε 150.000 άτομα σε 10 χώρες της Ευρώπης, αποκαλύφθηκε ότι το 53% των Βρετανών προτιμούν να κάνουν κάποια κράτηση μέσω του internet, από τους Γάλλους μόνο το 33% και από τους Γερμανούς μόνο το 28%.

Παρόλο όμως που οι Γερμανοί είναι αυτοί που προτιμούν λιγότερο να κάνουν κάποια κράτηση διακοπών μέσω internet, ωστόσο τους αρέσει πολύ να κάνουν κρατήσεις διαμονής μέσω του internet, από ότι αρέσει στους Γάλλους και στους Βρετανούς. Επίσης, στους Γάλλους αρέσει πιο πολύ να κάνουν ηλεκτρονική κράτηση για ‘πακέτα’ από ότι στους Βρετανούς και τους Γερμανούς.

Μάλιστα, η έρευνα αποκάλυψε ότι 45% των προκρατήσεων των Ευρωπαίων για κάποιο ταξίδι πραγματοποιήθηκε μέσω του ταξιδιωτικού γραφείου, το 30% μέσω του internet και το 25% μέσω άλλων καναλιών.

Από το 30% των κρατήσεων, που έγιναν μέσω του internet, το 40% αφορούσε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων, το 35% κρατήσεις διαμονής και το υπόλοιπο 25% άλλες ταξιδιωτικές υπηρεσίες.

Εκτός και εντός Ευρώπης, οι κρατήσεις μέσω του internet αυξήθηκαν κατά 39% στους πρώτους οχτώ μήνες του 2004.

Αυξήθηκαν τα αεροπορικά ταξίδια των Αμερικάνων

Οι Αμερικάνοι φαίνεται να ξεπέρασαν τους φόβους τους και να ξανάρχισαν τα ταξίδια προς το εξωτερικό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Οι αναχωρήσεις των Αμερικάνων προς προορισμούς εκτός της χώρας τους αυξήθηκαν αισθητά φέτος, μετά από τα άσχημα συμβάντα της 11ης Σεπτεμβρίου, που τους είχαν κρατήσει στη χώρα τους για τρία χρόνια, εξαιτίας του φόβου για κάποιο τρομοκρατικό χτύπημα.

Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ταξιδιών εκτός χώρας αυξήθηκε για τους Αμερικάνους κατά 8%, αγγίζοντας τον αριθμό των 58,5 εκατ., σε σχέση με πέρσι. Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός ταξιδιών παραμένει χαμηλότερος κατά 4%, σε σχέση με τα ποσοστά του 2000, που είχαν καταγραφεί 60,9 εκατ. αναχωρήσεις και εκτιμάται ότι δεν θα επιτευχθεί ξανά αυτό το νούμερα παρά μόνο το το 2007.

Εντωμεταξύ η πτώση του δολαρίου, ενθαρρύνει τους Αμερικάνους περισσότερο για ταξίδια προς τα νότια και προς την Ασία, παρά για ταξίδια προς την Ευρώπη.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top