Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΚωνσταντίνος ΛεβέντηςΣε απαγορευτικά επίπεδα η πτώση αφίξεων, διανυκτερεύσεων και τζίρου

Κωνσταντίνος ΛεβέντηςΣε απαγορευτικά επίπεδα η πτώση αφίξεων, διανυκτερεύσεων και τζίρου

Κωνσταντίνος Λεβέντης
Σε απαγορευτικά επίπεδα η πτώση αφίξεων, διανυκτερεύσεων και τζίρου

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά:
α) στις τιμές
β) στην ποσότητα των κρατήσεων.
Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Κωνσταντίνος Λεβέντης: To 2004 έκλεισε με πτώση των αφίξεων και διανυκτερεύσεων στην περιοχή μας, και θα ήταν απαραίτητο να ήταν εφικτό να παρακολουθούμε και τις αντίστοιχες πτώσεις στους τζίρους των ξενοδοχείων σε συνάρτηση με τις ανατιμήσεις των προϊόντων, τις αυξήσεις των ΔΕΚΟ κλπ.

Συγκεκριμένα, δυστυχώς, από άποψη πληρότητας, οι Ολυμπιακοί Αγώνες για τον Νομό Μαγνησίας, δεν απέφεραν τα ελάχιστα προσδοκώμενα αποτελέσματα, μιας και μπορούμε πλέον με κάθε βεβαιότητα να μιλάμε για πτώση στις αφίξεις-διανυκτερεύσεις που κυμαίνονται σε ποσοστό 20-25% σε συνδυασμό πάντα με πτώση του τζίρου που βρίσκεται σε απαγορευτικά για τον κλάδο επίπεδα.

Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να αγνοήσουμε την απώλεια των ευκαιριών για προώθηση του τουρισμού στην προ-Ολυμπιακή περίοδο, που επιδεινώθηκε από τη διαμόρφωση ενός ιδιαίτερα αρνητικού κλίματος, εξομοιώνοντας την τιμολογιακή πολιτική των ξενοδοχείων της Αθήνας -με τις υπέρογκες τιμές των ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια των Αγώνων- με όλη την Ελλάδα, παρασύροντας με τον τρόπο αυτό τους τουριστικούς οικονομικούς δείκτες σε αρνητικά μεγέθη.

Με βεβαιότητα σας αναφέρω ότι οι ξενοδόχοι της Μαγνησίας ακολουθούν τα τελευταία χρόνια μια σταθερή τιμολογιακή πολιτική, προσιτή σε κάθε Έλληνα ή ξένο που επιθυμεί να περάσει κάποιες μέρες σε ένα οικογενειακό, προσεγμένο περιβάλλον.
Οι κρατήσεις για το 2005 στα συμβόλαια allotment δεν είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα , ενώ αντίστοιχα οι τιμές κατά την κατάρτιση των συμβολαίων είχαν πτωτική τάση.

Από τα συμβόλαια allotment των που ως επί τον πλείστον αφορούν την νησιώτικη Μαγνησία λόγω της ιδιαιτερότητας της πρόσβασης με ναυλωμένες πτήσεις, υπάρχει σε σχέση με το 2004 απ όλες αγορές μια στασιμότητα η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μεταφραστεί σε ανοδική πορεία αφού το 2004 ήταν αρνητικό με τα προηγούμενα χρόνια. Εδώ οι συνάδελφοι επιχειρούν «επικινδύνως» αφού οι εξαρτήσεις από συγκεκριμένες αγορές και συγκεκριμένους tour operator είναι μεγάλες.

Ωστόσο τα πράγματα στη χερσαία Μαγνησία είναι διαφορετικά, επειδή το Πήλιο ενδείκνυται για τουρισμό μεμονωμένων επισκεπτών, διαφαίνεται έως τώρα μια μικρή αύξηση της τάξης του 5-10% από την Ευρώπη σε αντίθεση με τις ναυλωμένες πτήσεις που δημιουργούν σκαμπανεβάσματα στην χερσαία περιοχή σε μία προσπάθεια «άλωσης» αυτής της δύσκολης πράγματι περιοχής για τους tour operatorς.

Όπως και σε άλλες άγνωστες περιοχές της χώρας μας, έτσι και στο Πήλιο η «αεροπορική απομόνωση» αφ’ ενός το έχει κάνει να αυτοδιαχειρίζεται την προβολή του και τους επισκέπτες σε μία συνεχώς ανοδική προσπάθεια προκειμένου να υπάρχει στην αγορά και αφ ετέρου το διακρίνει μια ανοδική πορεία τα τελευταία 15 χρόνια τόσο σε κλίνες οσο και σε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, προσπαθώντας να ικανοποιήσουμε το σύνθημά μας τα τελευταία χρόνια «12 μήνες τουρισμό».

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Κ.Λ.: Κλασικά η αγορά της Χερσαίας Μαγνησίας για την θερινή περίοδο είναι από το εξωτερικό, η Κεντρική Ευρώπη και σ’ αυτή έχουμε επιχειρηματικά στρέψει όλες τις προσπάθειες μας, ενώ έχουμε μεγαλώσει και αυτό δεν το έχουμε ξεχάσει ποτέ, με την Ελληνική αγορά η οποία μας στηρίζει εκτός από τον χειμώνα αναδεικνύοντας χρόνια τώρα ως πρώτο προορισμό αλλά και το καλοκαίρι.

Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας, είναι πρωτοπόρα στην τουριστική προβολή της Μαγνησίας αφού κατάφερε από τις αρχές τις δεκαετίας του 90 να πείσει τους τοπικούς φορείς ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων και όχι μόνο των ξενοδόχων, με αποτέλεσμα όλοι μαζί και ιδιαιτέρως η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για δράσεις προβολής οργανωμένες και συντεταγμένες μ΄όλους τους φορείς, συμμετέχοντας σε εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και συγκεκριμένα:

Στο εσωτερικό, στις εκθέσεις:

  • Στη ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
  • Στο ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ

Στο εξωτερικό, στις εκθέσεις:

  • Ουτρέχτης (στη γενική τουριστική και σε ειδική εναλλακτικών μορφών τουρισμού)
  • Βιέννης
  • Πράγας
  • Μιλάνου
  • Μονάχου
  • Γκέτεμποργκ
  • Παρισιού
  • Κύπρου

Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, πέραν των διαφόρων προβλημάτων που υπάρχουν –έλλειψη νομοθετικού πλαισίου- βρίσκουν πεδίο εφαρμογής στο Νομό Μαγνησίας.

Ο μοναδικός συνδυασμός βουνού και θάλασσας σε ιδιαίτερα μικρή απόσταση ευνοεί την πραγματοποίηση πολλών μορφών τουρισμού όλο το χρόνο, όπως:

  • Ποδήλατο βουνού
  • Θαλάσσιο καγιάκ
  • Θαλάσσιο σκι, ιστιοπλοΐα κι άλλες
  • δραστηριότητες στη θάλασσα

  • Χειμερινό σκι
  • Πεζοπορία
  • Παρατήρηση της χλωρίδας και της πανίδας
  • Επίσκεψη σε εκκλησίες – μοναστήρια

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Κ.Λ.: Η Μαγνησία, όπως προανέφερα, εκ των πραγμάτων είναι ιδανικός προορισμός για τουρισμό όλο το χρόνο, λόγω των χαρακτηριστικών της και των ελκτικών στοιχείων της. Δεν έχει μόνο ωραίες παραλίες για διακοπές το καλοκαίρι, αλλά μια μεγάλη γκάμα τουριστικών πόρων που σε συνδυασμό με το γεγονός ότι βρίσκεται σε σχετικά μικρή απόσταση από τα δυο μεγάλα αστικά κέντρα ( Αθήνα- Θεσσαλονίκη) ενδείκνυται για «αποδράσεις» όλο το χρόνο.

Το Πήλιο με τα 24 χωριά του κατά τον ποιητή Γεώργιο Δροσίνη, έχει ένα μοναδικό, συγκριτικό πλεονέκτημα. Έχουμε μια ευρύτερη περιοχή με πολλούς σύγχρονους προορισμούς, με εντελώς διαφορετικά θεματικά πεδία για τις μορφές του τουρισμού και με δυνατότητες επισκεψιμότητας όλο τον χρόνο.

Όχι απλώς λοιπόν είναι ορατή η τάση αλλά στο νομό Μαγνησίας κρύβεται αντιπροσωπευτικό δείγμα της Ελλάδας με τα νησιά ,με τα θεματικά πάρκα(θαλάσσιο πάρκο Αλόννησου, περιοχές του Πηλίου ενταγμένες στο πρόγραμμα Νatura) με τα βουνά, με τους κόλπους, με την αρχιτεκτονική με το περιβάλλον με όλα αυτά που χαρακτηρίζουν το ελληνικό τουρισμό.

Ιδού λοιπόν έδαφος πρόσφορο για εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος από την νέα τουριστική ηγεσία για να αλλάξει τα δεδομένα στον ελληνικό τουρισμό.

Το ελληνικό τουριστικό προϊόν για να αντέξει στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται παγκόσμια πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή. Να εξαφανισθούν οι μέχρι τώρα περιστασιακές πρακτικές.

TDN: Αν ναι ποιες απαιτήσεις από πλευράς υπηρεσιών και τιμολογιακής πολιτικής έχουν οι tour operators για να προωθήσουν την επέκταση της τουριστικής περιόδου;

Κ.Λ.: Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δυστυχώς εξαρτάται σήμερα μόνο από τους ξένους Τ.Ο οι οποίοι στην ουσία χρησιμοποιούν, τα χαμηλά κοστολόγια που επιβάλουν στους ξενοδόχους να γεμίζουν τα αεροπλάνα. Αυτή λοιπόν η τιμολογιακή δεν ωφελεί άμεσα τον ξενοδόχο και δυστυχώς μέχρι σήμερα ελλείψει οποιουδήποτε σχεδιασμού σε επίπεδο κράτους μας έχει οδηγήσει να θεωρούμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου το πόσο φτηνά θα αγοράσει τα κρεβάτια ο Τ.Ο.

Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι η επιμήκυνση να έλθει από την πόρτα του εξευτελισμού της τουριστικής αξίας του τουριστικού προϊόντος, αλλά από συγκεκριμένες πολιτικές εμπλοκής και άλλων κοινωνικών ομάδων που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν διακοπές με χαμηλά κοστολόγια και σε άλλους περιόδους εκτός καλοκαιριού και εορτών, τον χειμώνα.

Δε θα έλεγα ότι εξαρτάται από τους Tour operatros, η επιμήκυνση, ή τουλάχιστο από τους Τ.Ο που στηρίζονται στην μάζα αλλά από εξειδικευμένους Τ.Ο που θέλουν υπηρεσίες που το Πήλιο μπορεί να προσφέρει και εκτός υψηλής όπως αυτές των εναλλακτικών μορφών.

Μια Ολλανδή δημοσιογράφος είχε χαρακτηρίσει σε κύριο άρθρο της στην εφημερίδα που αρθρογραφούσε το Πήλιο με τα παρακάτω λόγια «επισκέφθηκα τον κήπο της Ευρώπης και συνάντησα τουριστικές υπηρεσίες που απλόχερα τις δίνουν οι άνθρωποι του, γνώρισα πραγματικά την αυθεντική Ελλάδα και έζησα 15 μέρες ξεγνοιασιάς παίρνοντας δόσεις έντονου φυσικού περιβάλλοντος».

Το Πήλιο προσφέρει ένα μεγάλο εύρος τουριστικών καταλυμάτων (κύριων και βοηθητικών) δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να βρουν εκείνο που ζητούν. Η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται, είναι ανάλογη με τις υπηρεσίες που το κάθε κατάλυμα προσφέρει.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Κ.Λ.: Τα τελευταία χρόνια, οι τουριστικοί επιχειρηματίες έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στον εσωτερικό τουρισμό, με ειδικές τιμές για τους Έλληνες όλη τη διάρκεια του έτους. Η Μαγνησία γενικά και το Πήλιο ειδικότερα, κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις των Ελλήνων τουριστών κι αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση τα επόμενα χρόνια από τους Έλληνες.

Εξ αλλού η περιοχή μας ήταν με την ελληνική αγορά και στις εύκολες τουριστικές χρονιές αλλά και στις δύσκολες. Αυτό έχει ενοχλήσει τα τελευταία χρόνια αθηνοκεντρικά συμφέροντα και προσπαθούν να πανικοβάλουν τον κόσμο μέσα από ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως τον ακριβότερο προορισμό της Ευρώπης…

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Κ.Λ.: Το ζητούμενο και ο στόχος μας, να έχουμε ένα ανταγωνιστικό προϊόν στην αγορά.

Η μοναδικότητα της περιοχής του συνδυασμού του περιβάλλοντος του βουνού των Κενταύρων
με τις πανέμορφες παραλίες της γης των Αργοναυτών σε συνδυασμό με την οικιστική ανάπτυξη
και την χωροταξική κατανομή των χωριών και των οικισμών είναι όπλο δυνατό στα χεριά μας
και διαβατήριο στο χώρο των επιλεγμένων προορισμών.

Οι ποιοτικές υπηρεσίες καταλαμβάνουν κάθε χρόνο και μεγαλύτερο χώρο και νομίζω ότι θα γίνει κτήμα όλων των εμπλεκόμενους φορέων ότι αυτός είναι και ο μονόδρομος σε μια ισόρροπη ανάπτυξη προς την τουριστική προοπτική της περιοχή μας.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β’ και Γ’ ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Κ.Λ.: Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού που χαρακτηρίζουν και την ταυτότητα της περιοχής μας έχουν επενδυτικό ενδιαφέρον, αφού οι οποιεσδήποτε προσπάθειες μέχρι σήμερα είναι στο αρχικό στάδιο. Εκτός από την στεριά και τις δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν η θάλασσα του Αιγαίου των Νησιών και του μοναδικού κόλπου, του Παγασητικού δίνουν πεδίο για θαλάσσιες δραστηριότητες που θα μπορούσε να αποτελέσει βασική επενδυτική δραστηριότητα.

Ορισμένες επίσης μεγάλες μονάδες δυναμικότητος περίπου 200 κρεβατιών σε ορισμένες περιοχές του Πηλίου θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν αφ’ ενός οικονομική αυτοτέλεια από την μεγάλη τουριστική περίοδο αλλά και να λειτουργήσουν ως μπροστάρηδες για τις υπόλοιπες μικρές επιχειρήσεις στην προσέλκυση τουριστών.

Στην περιοχή μας έχουν υπαχθεί σε διάφορα επενδυτικά προγράμματα τόσο καταλύματα όσο και άλλες επιχειρήσεις που πραγματοποιούν τουριστικές δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα, έχουν υπαχθεί στο Πρόγραμμα ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ πολλά ξενοδοχεία μικρής δυναμικότητας, χαμηλής κατηγορίας καθώς και ενοικιαζόμενα δωμάτια για εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού, στον Αναπτυξιακό Νόμο, στο ΠΕΠ.

Τα προβλήματα ωστόσο είναι μεγάλα, αφού το τελευταίο έτος τα καταλύματα που εντάχθηκαν σε διάφορα επενδυτικά προγράμματα δεν έχουν εισπράξει τη Δημόσια Συμμετοχή, ενώ τα έργα έχουν αποπερατωθεί κι έχουν γίνει οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Κ.Λ.: Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας, μπορεί να είναι περήφανη γιατί έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο άμεσης αντιμετώπισης θεμάτων που αφορούν έμμεσα ή άμεσα τον ξενοδοχειακό κι εν γένει τουριστικό κλάδο. Δεν έχει διστάσει να τα βάλει με κανένα όταν θίγονται τα συμφέροντα του κλάδου (αγρότες, Μ.Μ.Ε. κ.ά) Τις περισσότερες φορές όμως αισθανόμαστε ότι αντιμετωπίζουμε «μεγαθήρια» μόνοι μας, χωρίς την παραμικρή αρωγή από κανένα, δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα.

Επανειλημμένα αντιμετωπίσαμε άδικα νομοσχέδια, νόμους σχεδιασμένους για την ανάπτυξη που ουσιαστικά αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη, ακούσαμε εξαγγελίες που μας γέμισαν ελπίδες.

Περιμένουμε τους τελευταίους μήνες την ουσιαστική δραστηριοποίηση του Υπουργείου Τουρισμού, για να δοθούν λύση σε χρόνια προβλήματα, όπως για παράδειγμα η πληθώρα των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την έκδοση / ανανέωση της άδειας λειτουργίας καταλύματος που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους Υπουργού μειώνονται σε 5 εκ των οποίων όμως το 1 για να χορηγηθεί χρειάζεται τουλάχιστον 10 πρόσθετα δικαιολογητικά(συγκεκριμένα η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων).

Επιθυμούμε το δημόσιο να είναι αρωγός στις επιχειρηματικές μας προσπάθειες κι όχι τροχοπέδη κι έχουμε την καλή διάθεση και τη θέληση να προσπαθήσουμε από κοινού για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας αλλά και της χώρας μας γενικότερα.

Η συνεργασία μας με την τοπική Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής, είναι σε αρκετά καλό επίπεδο και θεωρώ ότι η γνώμη του ιδιωτικού τομέα, είναι εκείνη που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο δημόσιος, ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή συνεργασία προς όφελος όλων μας.

Όσον αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση, επανειλημμένα έχουμε έρθει σε αντιπαράθεση με Δήμους, οι οποίο δυστυχώς σχεδίασαν χωρίς τον ξενοδόχο – κυριολεκτικά – με αποτελέσματα επιβλαβή για τον κλάδο μας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και Δήμοι που ζητούν την άποψή μας για διάφορα θέματα έχοντας αντιμετωπίσει τη μεγάλη σημασία του Τουρισμού γενικά κι έχουν αναγνωρίσει τη δραστηριότητα της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας.

Από τον Αύγουστο του 2004, τα γραφεία μας στεγάζονται στο Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης του Δήμου Βόλου, σε χώρο που μας έχει παραχωρήσει ο Δήμος Βόλου, συμμετέχοντας έτσι στην οργανωμένη προσπάθεια πληροφόρησης των επισκεπτών που φθάνουν στην περιοχή.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Κ.Λ.: Οπωσδήποτε το Internet αποτελεί κανάλι διανομής του τουριστικού προϊόντος τα τελευταία χρόνια αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι του μείγματος μάρκετινγκ μαζί με τα υπόλοιπα συστατικά στοιχεία του.

Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας, πρωτοπόρα τα τελευταία χρόνια, έχει το δικό της site, το επίσημο site των ξενοδοχείων για το Νομό Μαγνησίας, από το 1996, με ιδιαίτερα υψηλά στοιχεία επισκεψιμότητας και με υψηλές θέσεις στις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης.
Ταυτόχρονα, ένα μεγάλο μέρος των ξενοδοχείων, έχουν δημιουργήσει δικά τους web-site από όπου προβάλλουν το τουριστικό τους προϊόν.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024