Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΧρήστος ΚωνσταντινίδηςΣτόχος μας η εσωτερική τουριστική αγορά

Χρήστος ΚωνσταντινίδηςΣτόχος μας η εσωτερική τουριστική αγορά

Χρήστος Κωνσταντινίδης
Στόχος μας η εσωτερική τουριστική αγορά

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά:
α) στις τιμές
β) στην ποσότητα των κρατήσεων.
Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Κωνσταντινίδης Χρήστος: Ο Νομός Σερρών, ένας κατεξοχήν αγροτικός νομός πρέπει να αλλάξει προσανατολισμό και να στραφεί μεταξύ των άλλων και στον Τουρισμό. Η προσπάθεια που ξεκίνησε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών σε συνεργασία με την Ένωση μας, απέδωσε καρπούς και οι πληρότητες μέχρι και το 2002, κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το 2003 και το 2004 είχαμε μείωση των επισκεπτών όπως σε ολόκληρη την Ελλάδα, ευελπιστούμε όμως ότι οι κρατήσεις για το 2005 θα αυξηθούν.
Όσο για τις τιμές, νομίζω ότι την σταθερότητα των τελευταίων χρόνων θα την ακολουθήσει μείωση την φετινή περίοδο.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Κ.Χ.: Ο Νομός μας δεν έχει τις δυνατότητες να απευθυνθεί στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Στόχος μας είναι η αγορά των Βαλκανίων και ο εσωτερικός τουρισμός. Οι εναλλακτικοί τουρίστες μας τιμούν με τις επισκέψεις τους στην περιοχή μας έχοντας σαν προορισμό την Λίμνη Κερκίνη και τα οχυρά του Ρούπελ, το Σπήλαιο της Αλιστράτης και το φαράγγι του Αγγίτη, καθώς επίσης και το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Κ.Χ.: Η τουριστική περίοδος στην περιοχή μας είναι η Aνοιξη και το Φθινόπωρο. Πραγματοποιούνται εκδηλώσεις που προσελκύουν τουρίστες και το κλίμα βοηθάει στις οικολογικές αναζητήσεις και περιηγήσεις. Το χιονοδρομικό κέντρο του Λαϊλιά, αν και είναι το δεύτερο χρονολογικά που αξιοποιήθηκε στην χώρα μας, σήμερα υπολειτουργεί και δεν μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που θα βοηθήσουν την ζήτηση της Χειμερινής περιόδου. Το Καλοκαίρι είναι νεκρή τουριστικά περίοδος λόγω έλλειψης θάλασσας. Η τάση διεύρυνσης σε μικρές περιοχές απαιτεί και επενδύσεις υποδομής, επενδύσεις που δεν γίνονται στον Νομό μας.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Κ.Χ.: Ο εσωτερικός τουρισμός είναι το στήριγμα της τουριστικής οικονομίας στην περιοχή μας. Σύγκριση με την Διεθνή αγορά δεν μπορεί να γίνει σε μια περιοχή όπου οι ξένοι τουρίστες είναι ελάχιστοι.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Κ.Χ.: Πιστεύουμε ότι ο Νομός μας προσφέρει τουριστικό προϊόν που απευθύνεται κυρίως στην εσωτερική αγορά. Η ανταγωνιστικότητα του, στην εσωτερική αγορά, μπορεί να βελτιωθεί με επενδύσεις στο χιονοδρομικό κέντρο του Λαϊλιά ενώ το ενδιαφέρον των ξένων για την Λίμνη Κερκίνη αυξάνεται συνεχώς και θα προσπαθήσουμε να το τονώσουμε ακόμη περισσότερο, με την συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις με ανάλογο περιεχόμενο.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β’ και Γ’ ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Κ.Χ.: Τα τελευταία χρόνια επενδύθηκαν αρκετά εκατομμύρια σε ξενοδοχειακά συγκροτήματα κυρίως στην περιοχή της Λίμνης και αυτή την στιγμή μέσω του κοινοτικού προγράμματος Leader κατασκευάζονται τρία νέα ξενοδοχεία στην περιοχή του Λαϊλιά. Τα κοινοτικά προγράμματα βοηθούν την ανάπτυξη και βελτίωση των υποδομών στις ημιορεινές περιοχές του Νομού μας. Ο Νέος αναπτυξιακός πιστεύουμε ότι θα δώσει ώθηση στην δημιουργία μονάδων πολυτελείας που λείπουν από την περιοχή μας.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Κ.Χ.: Η συνεργασία της Ένωσης μας με τους φορείς έχει μπει σε νέες βάσεις. Η Νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού λειτουργεί αποτελεσματικά, ανάλογα με τους πόρους που διαθέτει, και προσπαθεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε εσωτερικό και εξωτερικό. Το τέλος παρεπιδημούντων, όπως στους περισσότερους Δήμους της χώρας έτσι και στον Νομό μας, κάθε άλλο παρά ανταποδοτικά λειτουργεί. Όσο για την βελτίωση της συνεργασίας με τους φορείς, νομίζω πως πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Κ.Χ.: Το internet σε πολύ λίγα χρόνια θα αποτελεί το κύριο κανάλι πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο, αλλά το ισχυρότερο κανάλι προβολής θα παραμείνει για αρκετά ακόμη χρόνια η τηλεόραση.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024