Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΤζίνα ΜάργαρηΝέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας

Τζίνα ΜάργαρηΝέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας

Τζίνα Μάργαρη
Νέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας

TravelDailyNews: Τι έχει αλλάξει στο παγκόσμιο τουριστικό περιβάλλον και πως αυτό επηρεάζει τον επαγγελματία στον τουρισμό.

Τζίνα Μάργαρη: Αρχικά πρέπει να τονίσω ότι τα τελευταία χρόνια η δομή της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας έχει διαφοροποιηθεί δραματικά παρουσιάζοντας σημαντική εξέλιξη της τουριστικής ζήτησης, γεγονός που δεν πρέπει να αφήνει αδιάφορο και ανεπηρέαστο τον προορισμό της Ζακύνθου. Το φαινόμενο της διείσδυσης της νέας τεχνολογίας στον τουριστικό κλάδο έχει αναγκάσει τους tour operator, τις αεροπορικές και όχι μόνο, να καθετοποιούνται και να ανοίγονται σε νέες επενδύσεις σε όλη τους την αλυσίδα υπηρεσιών, (value chain) για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και συνάμα να μειώσουν το κόστος τους. Το αποτέλεσμα αυτού είναι ότι το παραδοσιακό πακέτο πλέον χρόνο με το χρόνο εξαλείφεται και η ανάπτυξη του “dynamic packaging” ολοένα και αυξάνεται δίνοντας τη δυνατότητα στον πελάτη να φτιάχνει το πακέτο του μόνος του. Ο πελάτης σήμερα ονομάζεται «έξυπνος» και απαιτητικός, ο λεγόμενος “new customer”, ο οποίος είναι αυτός που καθορίζει την στρατηγική των τουριστικών επιχειρήσεων. Η διαφάνεια των τιμών και των υπηρεσιών είναι πια υπαρκτή λόγω του Internet κάνοντας τον “new customer” πιο ευέλικτο αυξάνοντας την αγοραστική του δύναμη και μειώνοντας το κόστος του να αλλάξει κανάλι αγοράς διακοπών (switching cost). Για όλους τους επιχειρηματίες της Ζακύνθου και όχι μόνο, είναι αναγκαίο να αποκτήσουν τουριστική συνείδηση, να ακολουθήσουν αυτή την τάση, να αλλάξουν τη δομή των συμβολαίων τους και να κάνουν επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες που θα συνοδεύονται με εξειδικευμένο προσωπικό έτσι ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και να αυξήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη. Παράλληλα, αυξάνοντας την ποιότητα στις υπηρεσίες τους και αναπτύσσοντας τη εξειδικευμένη στρατηγική εξυπηρέτησης των πελατών και προσφέροντας προσωποποιημένες υπηρεσίες, θα χτίσουν τη γέφυρα που θα τους βοηθήσει να προσεγγίσουν καλύτερα τον “new customer”. Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα των μείζων θεμάτων του τουρισμού σήμερα, όπου οι μικρομεσαίοι ξενοδόχοι θα πρέπει να λάβουν υπ όψιν τους για να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της σύγχρονης τουριστικής βιομηχανίας.

TDN: Πως έχει εξελιχθεί η τουριστική κίνηση φέτος στην Ζάκυνθο; Τι μηνύματα έχετε για του χρόνου; Ποιες αγορές θα κινηθούν καλύτερα στα νησιά του Ιονίου;

T.M.: Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στη Ζάκυνθο για την επόμενη σεζόν. Τα μηνύματα από τις τουριστικές εκθέσεις όπου έχουμε μέχρι τώρα παρευρεθεί, είναι θετικά. Οι προκρατήσεις είναι αυξημένες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2004 και εάν συνεχιστούν οι ίδιοι ρυθμοί τότε προβλέπεται μια αύξηση της τάξης του 3-5%. Στην Αγγλική αγορά, η οποία είναι και η βασική αγορά της Ζακύνθου, τα μηνύματα ποικίλουν από tour operator σε tour operator. Η αστάθεια της Αγγλικής αγοράς και η τάση των `Αγγλων στα late bookings, δυσκολεύουν πλέον τις προβλέψεις. Η Ζάκυνθος το 2004 επηρεάστηκε λιγότερο από όλους τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς και αισιοδοξούμε ότι και φέτος, οι `Αγγλοι πελάτες μας θα μας προτιμήσουν.

TDN: Τι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να γίνει διαφορετικά στην προώθηση του προορισμού σας, είτε σε διαφημιστικό επίπεδο, είτε στις εκθέσεις τουρισμού; Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που έχει η Ζάκυνθος και επηρεάζουν τους τουρίστες:

T.M.: Η Ζάκυνθος, μέσω της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, έχει παρευρεθεί με αρκετά μεγάλη συμμετοχή σε πολλές τουριστικές εκθέσεις. Το ενδιαφέρον τόσο των τοπικών τουριστικών πρακτόρων και ξενοδόχων είναι μεγάλο για άνοιγμα σε νέες αγορές. Κατά την προσωπική μου όμως γνώμη, το να ενδιαφέρεσαι και να κινείσαι με τους κλασικούς τρόπους δεν είναι αρκετό, ούτε στο να ανοιχτείς σε νέες αγορές ούτε στο να εδραιωθείς στις ήδη υπάρχουσες αγορές. Η «ερασιτεχνική» χρήση της τεχνολογίας τόσο από τους επιχειρηματίες όσο και από τους φορείς δε μας καθιστούν ανταγωνιστικούς απέναντι στους ανταγωνιστές μας, οι οποίοι τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς. Βασικά έργα υποδομής (αεροδρόμιο, αποχετευτικά δίκτυα, αποκατάσταση οδικού δικτύου σε τουριστικές περιοχές) όπου λόγω καθυστερήσεων είχαν δημιουργήσει αρνητικές προϋποθέσεις στην ομαλή λειτουργία του τουρισμού, έχουν πάρει το δρόμο τους και ευελπιστούμε να έχουν αποπερατωθεί πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν. Η Ζάκυνθος είναι ένας προορισμός μαζικού τουρισμού, βασισμένη στους tour operators. Πολλές επιχειρήσεις κτίστηκαν χάρη σε αυτούς και είναι εξαρτημένες από αυτούς. Όλοι οι ζακυνθινοί επιχειρηματίες όπου ασχολούνται με τον τουρισμό, οι εργαζόμενοι αλλά και γενικά όλοι οι κάτοικοι του νησιού, θα πρέπει πλέον να αποκτήσουν τουριστική συνείδηση και εκπαίδευση. Το προϊόν μας είναι καλό! Χρειάζεται όμως συνεχή ανανέωση και διαφήμιση. Οι μοναδικοί τρόποι για να επιτευχθεί αυτό, είναι η εκπαίδευση και η ευρεία χρήση του internet με νέα σύγχρονα sites.

TDN: Η εταιρία σας, που διαθέτει 3 ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο, έχει κάνει πρόσφατα μια επένδυση στο Internet με νέο ηλεκτρονικό κόμβο. Πως βλέπετε την ανταπόκριση του κόσμου στον κόμβο σας; Ποιες εθνικότητες πιστεύετε ότι προτιμούν να επισκέπτονται, είτε για ενημέρωση, είτε και για κράτηση το Internet;

T.M.: Η εταιρία μας “Diana Group Hotels” διαθέτει τα τελευταία 3 χρόνια έναν πολύ σύγχρονο και ενημερωμένο κόμβο στο internet. Ήταν μια αρκετά μεγάλη επένδυση, μια επένδυση η οποία μέρα με τη μέρα αποδεικνύεται σε πολύ σωστή και κερδοφόρα κίνηση. Εκτός του ότι τα ξενοδοχεία μας έγιναν ευρέως γνωστά σε αγορές όπου μέχρι σήμερα δεν μας ήταν δυνατόν να έχουμε άμεση πρόσβαση μπορούμε πλέον με σωστή και γρήγορη ενημέρωση να κρατάμε ένα υψηλό στάνταρ ενημέρωσης και εξυπηρέτησης στους παλαιούς παραδοσιακούς πελάτες μας. Οι κλασικές αγορές όπου μέχρι σήμερα συνεργαζόμασταν (Αγγλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Αυστρία) είναι και οι κύριοι αναγνώστες του site μας είτε για ενημέρωση είτε για κρατήσεις. Το κύριο και πρωταρχικό πρόβλημα όπου δε μας αφήνει να «απογειωθούμε» στο θέμα των κρατήσεων, είναι το ότι είμαστε εξαρτημένοι και εμείς και οι πελάτες όπου ενδιαφέρονται να κλείσουν μέσω του κόμβου μας στις υψηλές τιμές των “flight only” των tour operator και η έλλειψη τακτικών αεροπορικών πτήσεων από και προς τα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια.

TDN: Τι προτείνετε για την επίλυση των προβλημάτων που αναφέρετε;

T.M.: Βασική προϋπόθεση προκειμένου η Ζάκυνθος να εξελιχθεί σε έναν ποιοτικό και όχι μόνο μαζικό προορισμό, είναι η ύπαρξη αεροπορικής σύνδεσης με τα μεγάλα αεροδρόμια της Βρετανίας κατά πρώτoν αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπου συνεργάζονται ήδη με τη Ζάκυνθο. Με αυτό τον τρόπο και ο μαζικός τουρισμός θα έχει το μερίδιο όπου του αναλογεί στην αγορά της Ζακύνθου αλλά και η αγορά θα ανοίξει σε πελάτες όπου ο μαζικός τουρισμός δεν ανήκει στο εύρος των προτιμήσεων τους.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024