Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΝικόλαος ΣουρέληςΟ Νομός Ιωαννίνων δεν είναι σε θέση να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο

Νικόλαος ΣουρέληςΟ Νομός Ιωαννίνων δεν είναι σε θέση να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο

Νικόλαος Σουρέλης
Ο Νομός Ιωαννίνων δεν είναι σε θέση να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά:
α) στις τιμές
β) στην ποσότητα των κρατήσεων.
Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Νίκος Σουρέλης: Η τουριστική ζήτηση για το 2005 στον Νομό Ιωαννίνων εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα επίπεδα του έτους 2004.

    α) Υπάρχει ελάχιστη διαφοροποίηση στις τιμές, η πλειοψηφία των μονάδων θα αρκεσθεί στις τιμές 2004.
    β) Στην ποσότητα των κρατήσεων: όπως το 2004

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Ν.Σ.: Με δεδομένο ότι ο Νομός Ιωαννίνων δέχεται σε ετήσια βάση 85% εγχώριο και 15% ξένο τουρισμό, με μικρό πακέτο παραμονής (διανυκτερεύσεις), οι επιχειρηματίες αναγκάζονται να στραφούν στον πολυσυλλεκτικό τουρισμό. Εάν βέβαια θέλουμε να αναφερόμαστε σε μεγέθη άξια λόγου.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Ν.Σ.: Ο Νομός Ιωαννίνων δεν είναι σε θέση να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο, και λόγω έλλειψης υποδομών και λόγω αυξημένων -σε σύγκριση με άλλες περιοχές, λειτουργικών εξόδων- με συνέπεια τη μείωση της ανταγωνιστικότητας.

TDN: Αν ναι ποιες απαιτήσεις από πλευράς υπηρεσιών και τιμολογιακής πολιτικής έχουν οι tour operators για να προωθήσουν την επέκταση της τουριστικής περιόδου;

Ν.Σ.: Στο Νομό Ιωαννίνων η διακίνηση των επισκεπτών δεν διαμορφώνεται από Τ.Ο., οι οποίοι είναι ελάχιστοι, αλλά κυρίως από μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία, των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης. Φυσικά και οι απαιτήσεις σε παροχή υπηρεσιών επιπέδου και μετριασμού των τιμών είναι έντονη και η πλειοψηφία των μονάδων ανταποκρίνεται στο δύσκολο αυτό δίπολο (value for money).

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Ν.Σ.: Χωρίς ανταγωνιστικό αεροδρόμιο και με τα τμήματα της Εγνατίας οδού Ηγουμενίτσας – Ιωαννίνων και Ιωαννίνων – Μετσόβου – Παναγιάς (Μετέωρα), οι προοπτικές αυτές ως προσδοκία αφίξεων, είτε εγχωρίων είτε αλλοδαπών, μεταφέρονται όπως είναι λογικό, για μία τριετία ακόμη.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Ν.Σ.: Παρ’ ότι ο Νομός και η πόλη των Ιωαννίνων, διαθέτουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα και συνεπώς θα περίμενε κανείς το τουριστικό μας προϊόν να είναι εξόχως ανταγωνιστικό στις αγορές του εξωτερικού, εν τούτοις η έλλειψη συντονισμού και marketing και η παρουσία «εμπειρισμού» απομακρύνουν τον επιδιωκόμενο στόχο.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β’ και Γ’ ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Ν.Σ.: Ο ορεινός όγκος της Πίνδου παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για ήπιας μορφής επενδύσεις. Γίνεται διανομαρχιακή προσπάθεια (Ιωαννίνων, Καστοριάς, Γρεβενών, Τρικάλων, `Αρτας), αλλά και πάλι προσκρούουμε στην έλλειψη υποδομών και στην τάση για ερήμωση των απομακρυσμένων Κοινοτήτων ή Δημοτικών διαμερισμάτων.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Ν.Σ.: Όχι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνεργασία μας με τους περισσότερους από τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεν λείπει η καλή πρόθεση, αλλά και εδώ κυριαρχεί ο «εμπειρισμός» και η «ρήσις» ότι ‘‘γνωρίζουμε τα πάντα’’. Οφείλω να αναγνωρίσω όμως ότι πριν περίπου μια δεκαετία, η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης (ΔΕΤΑΙ) του Δήμου Ιωαννίνων ήταν πολύ καλύτερη. Επιχειρηματίες, στελέχη του ΕΟΤ Ηπείρου, στελέχη της Νομαρχίας, συμβάλαμε όλοι μαζί στο μόνο αξιόλογο υλικό προβολής που μέρος του υπάρχει ακόμη. Όπως και με στελέχη του BIC Ηπείρου (Κέντρο Καινοτομίας), όταν εκδώσαμε Τουριστικό Οικολογικό Οδηγό της Ηπείρου σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή «ECOTOURISM GUIDE».
Σήμερα, μόνον η Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής κάνει αξιόλογη προσπάθεια και συνεπικουρείται και από εμάς τους επιχειρηματίες. Επίσης παλαιά στελέχη του ΕΟΤ Ηπείρου (Γ.Γ.Π.Η), συμβάλουν αποφασιστικά. Σε ότι αφορά την ανταποδοτικότητα του εισπραττόμενου τέλους παρεπιδημούντων, οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης των Ιωαννίνων θα είχανε να σας πουν πολλά για την πολύχρονη απουσία του Δήμου στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των επισκεπτών.
Πεζοδρόμια άθλια, αστική συγκοινωνία μετρίου επιπέδου, οικολογικά mini-bus μόνον στα prospectus βλέπουμε, απουσία χώρων σταθμεύσης, ηχορύπανση νύχτα – μέρα, βιομηχανικοί ρύποι στην ατμόσφαιρα, έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, απουσία Δημοτικής αστυνόμευσης, πινακίδες πληροφοριακές που προκαλούν τον γέλωτα, έλλειψη ενδιαφέροντος για ένα συντονισμένο ετήσιο καλλεντάρι αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων (Από τον Δήμο).

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Ν.Σ.: Οι κρατήσεις μέσω του Διαδικτύου έχουν μια αυξητική τάση, όχι όμως σε βαθμό που θα επηρέαζαν αποφασιστικά τους ισχύοντες τρόπους επικοινωνίας κυρίως με τα γραφεία ταξιδίων.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024