Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιαλής Κυπαρισσός: Σταθερά τα επίπεδα τουριστικής κίνησης της Σκιάθου

Γιαλής Κυπαρισσός: Σταθερά τα επίπεδα τουριστικής κίνησης της Σκιάθου

Γιαλής Κυπαρισσός:
Σταθερά τα επίπεδα τουριστικής κίνησης της Σκιάθου

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά:
α) στις τιμές
β) στην ποσότητα των κρατήσεων.
Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Γιαλής Κυπαρισσός: Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, η τουριστική κίνηση στη Σκιάθο προβλέπεται να κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτή του 2004, κάτι το οποίο είναι καταρχήν θετικό. Θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι το 2004 είχαμε πτώση 10% σε σχέση με το 2003.

Όσο αφορά στις τιμές, υπάρχει αισθητή μείωση σε σχέση με πέρσι σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες καταλυμάτων. Συγκεκριμένα, η μείωση φθάνει τουλάχιστον 5% στις τιμές των πρακτορείων του εξωτερικού, ενώ για μεμονωμένους πελάτες της Ελληνικής και διεθνής αγοράς φθάνει ακόμα και στο 10 – 15%.

Αναφορικά με την ποσότητα των κρατήσεων αυτή προβλέπεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2004. Σε σχέση με την εξωτερική αγορά παρατηρείται έντονα για εφέτος μια τάση προς κρατήσεις τελευταίας στιγμής ( last minute bookings ), καθώς οι πελάτες – τουρίστες προσπαθούν να πετύχουν τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.

Σε σχέση τώρα με τις επιμέρους αγορές τα στοιχεία δείχνουν τη Βρετανική αγορά, που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό στο νησί να παραμένει στάσιμη, όπως και η Σκανδιναβική, ενώ αισθητή μείωση έχουμε στις αφίξεις από Γερμανία, σε σημείο που τείνει να χαθεί η συγκεκριμένη αγορά.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Γ.Κ.: Οι προσπάθειές μας αφορούν στην προσέγγιση και άλλων, ‘εναλλακτικών` αγορών, πέρα από τις παραδοσιακές, όπως για παράδειγμα της Ιταλικής, η οποία και παρουσίασε σημαντική αύξηση τα τελευταία έτη. Ενδιαφέρον υπάρχει για την αγορά της Ρωσίας και της Τσεχίας και έχουν γίνει οι πρώτες επαφές.

Κύριος όμως στόχος μας είναι η επιστροφή της Γερμανικής αγοράς στο νησί μας, η οποία πριν από 10 χρόνια κατείχε το μεγαλύτερο ποσοστό.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Γ.Κ.:Τα τελευταία 2 χρόνια αυτό που κυρίως μας ενδιέφερε ήταν η εδραίωση της τουριστικής περιόδου και η διατήρησή της στο ίδιο επίπεδο (αρχές Μαΐου – τέλος Οκτωβρίου), το οποίο πιστεύουμε ότι μέχρι σήμερα τουλάχιστον ήταν και η μέγιστη δυνατή για τη Σκιάθο. Θα πρέπει εδώ να αναφέρω, ότι μέχρι και το 2002 είχαμε συνεχή αύξηση της τουριστικής κίνησης στο νησί μας, καθώς και διεύρυνσης της περιόδου.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Γ.Κ.: `Ασχετα με την επέκταση της τουριστικής περιόδου, οι απαιτήσεις των tour operators , έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα ζητούν καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, καλύτερη εξυπηρέτηση, ανταγωνιστικές τιμές, καθώς και εγγυήσεις ως προς την ασφάλεια των καταλυμάτων. Δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων και διαμερισμάτων, τα οποία θα πρέπει πλέον να τηρούν τις διεθνείς προδιαγραφές και να προσφέρουν όλες τις σύγχρονες ανέσεις, σε προσιτές τιμές για τους πελάτες τους.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Γ.Κ.: Η Σκιάθος αποτελεί έναν δημοφιλή προορισμό για τον Έλληνα τουρίστα εδώ και αρκετά χρόνια. Είναι μέσα στις βασικές μας προτεραιότητες η περαιτέρω αύξηση του εσωτερικού τουρισμού και η επέκταση της ομολογουμένως μικρής περιόδου του σε σχέση με τη διεθνή αγορά. Θεωρούμε ότι ο εσωτερικός τουρισμός είναι πλέον ένα σημαντικό κεφάλαιο της περαιτέρω ανάπτυξης της τουριστικής κίνησης του νησιού και έχει πάψει εδώ και καιρό να θεωρείται απλός ένας τρόπος να ‘γεμίσουν` τα κενά Ιουλίου και Αυγούστου των ξενοδοχείων, γι` αυτό και συμμετέχουμε σαν Ένωση Ξενοδόχων και σε συνεργασία με το Δήμο, στην έκθεση Τουριστικό Πανόραμα, που διοργανώνεται στην Αθήνα από 7 έως 10 Απριλίου.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β’ και Γ’ ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Γ.Κ.: Πιστεύω ότι η Σκιάθος σε γενικές γραμμές είναι ένας ιδιαίτερα ανταγωνιστικός προορισμός στη διεθνή αγορά, με αρκετά ωστόσο περιθώρια βελτίωσης. Διαθέτουμε ένα καταπληκτικό φυσικό περιβάλλον, υπέροχες αμμουδιές με καθαρές θάλασσες και μεγάλη ποικιλία ξενοδοχείων και διαμερισμάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι η Σκιάθος διαθέτει ‘φανατικούς` θαυμαστές, οι οποίοι έρχονται επανειλημμένα. Επίσης, το κόστος και ο χρόνος πρόσβασης είναι μειωμένος λόγω ύπαρξης του διεθνούς αεροδρομίου, κάτι που αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του νησιού.

Φυσικά περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν πολλά, το βασικότερο όμως είναι η βελτίωση των υπαρχόντων υποδομών και η προσθήκη νέων. Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη βελτίωσης του αεροδρομίου με επέκταση του αεροδιαδρόμου σε μήκος και πλάτος, ώστε να είναι δυνατή η προσέγγισή του από μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα αεροσκάφη, καθώς και η βελτίωση του οδικού δικτύου, το οποίο δεν βρίσκεται και στην καλύτερη κατάσταση.

Σε σχέση με τα καταλύματα, πρέπει μέσα από το νέο αναπτυξιακό νόμο να δοθούν κίνητρα για πρωτοποριακές επενδύσεις υψηλής ποιότητας, ώστε και σε αυτό το τομέα να γίνουμε ανταγωνιστικοί με προορισμούς, που διαθέτουν ήδη τέτοιες. Επισημαίνω εδώ ότι για πολλά έτη έχουν σταματήσει να δίνονται επιδοτήσεις στη Σκιάθο για νέες μονάδες, κάτι το οποίο πρέπει να αλλάξει με το νέο αναπτυξιακό νόμο.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Γ.Κ.: Το επενδυτικό ενδιαφέρον στη Σκιάθο, εστιάζεται σε τουριστικά καταλύματα παραθεριστικού τύπου, καθώς και σε δραστηριότητες που αφορούν άμεσα ή έμμεσα στον τουρισμό. Θα πρέπει όμως να τονίσω ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξαν επιδοτήσεις για νέες και σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες, παρά μόνο για αναβαθμίσεις υπαρχόντων. Όσο αφορά τώρα στα κοινοτικά προγράμματα, αυτά συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην αναβάθμιση και επέκταση των βιολογικών καθαρισμών της Σκιάθου και των Κουκουναριών, στην αναπαλαίωση του ιστορικού μοναστηριού της Ευαγγελίστριας και σε άλλα επιμέρους έργα. Χρειαζόμαστε όμως περισσότερο και καλύτερο οδικό δίκτυο, ενώ επιτακτική είναι η σύνδεση όλου του νησιού με τους υπάρχοντες βιολογικούς ή με νέους που πρέπει να δημιουργηθούν.

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Γ.Κ.: Η συνεργασία με τους φορείς του κράτους είναι δυστυχώς προβληματική. Η αδιαφορία και η γραφειοκρατία είναι τα κύρια χαρακτηριστικά, κάνοντας δύσκολη τη ζωή των εμπλεκομένων με το τουρισμό. Ενδεικτικά αναφέρω τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με τη Διεύθυνση Υγιεινής της περιοχής μας.

Οι πρωτοβουλίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι θετικές και προς τη σωστή κατεύθυνση, τελευταία μάλιστα έχουν ενταθεί. Θετική είναι επίσης η συμβολή της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουρισμού και της ΑΝΕΜ (Αναπτυξιακής), η οποία συμμετέχοντας σε εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις, αλλά και με διαφημιστικό υλικό, συμβάλει αρκετά στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος. Θα πρέπει όμως να προσέξει περισσότερο τα νησιά των Σποράδων και όχι μόνο τη χερσαία Μαγνησία και το Πήλιο, διότι αποτελούν το σημαντικότερο τουριστικό προορισμό της περιοχής μας, με ποσοστό 60-70% του συνόλου της Μαγνησίας.

Σε σχέση τώρα με εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων, πιστεύω ότι στη Σκιάθο, με αφίξεις 130.000 τουριστών το 2004 μόνο από το αεροδρόμιο, κάτι που σε τζίρο υπολογίζεται περίπου σε 145 εκατ. ευρώ, το ανταποδοτικά οφέλη δεν ανταποκρίνονται στα εισπραχθέντα τέλη, και σίγουρα πρέπει να βελτιωθούν. Για παράδειγμα, περισσότερη καθαριότητα και καλύτερες αστικές συγκοινωνίες είναι μόνο λίγα από αυτά που μπορούν να γίνουν.

Σίγουρα πιστεύω ότι οι tour operators , θα εξακολουθήσουν και στο μεσοπρόθεσμο μέλλον να αποτελούν το κύριο μέσο προσέλκυσης τουριστών, αν σκεφτούμε και την άμεση σχέση τους με τις αεροπορικές εταιρίες ( charter ). Το Internet ως εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης πελατών έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερη σημασία, αφού όλο και περισσότεροι τουρίστες το επιλέγουν για τις κρατήσεις τους. Πέρα από τις κρατήσεις όμως το Internet είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό και ιδιαίτερα εύχρηστο μέσο προβολής και προώθησης των ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο, έτσι και στη Σκιάθο πολλές μονάδες έχουν παρουσία στο διαδίκτυο με συστήματα on line κρατήσεων. Εμείς σαν Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου, πιστεύουμε στο Internet και έχουμε δημιουργήσει το δικό μας κόμβο, προσφέροντας γενικές πληροφορίες για το νησί και περιγραφή των ξενοδοχείων μας, στη σελίδα: www.skiathoshotels.gr.

Πέρα από τα παραπάνω θα ήθελα να αναφερθώ και σε προβλήματα, που αντιμετωπίζουμε τη τρέχουσα περίοδο. Θα πρέπει οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που μας συνδέουν με το Βόλο, Θεσσαλονίκη και `Αγιο Κωνσταντίνο (Αθήνα), να γίνουν συχνότερες και να οργανωθούν καλύτερα. Θα πρέπει ο προγραμματισμός των δρομολογίων να γίνεται γνωστός τουλάχιστον 4 – 5 μήνες νωρίτερα της έναρξης της περιόδου, ώστε να μπορούν οι επισκέπτες, ημεδαποί και προπαντός αλλοδαποί να προγραμματίσουν έγκαιρα τις διακοπές τους. Η αεροπορική σύνδεση γίνεται μόνο με Αθήνα και μία πτήση ανά ημέρα, με συνέπεια οι επισκέπτες του νησιού να χάνουν τις ανταποκρίσεις με τις πτήσεις προς τις διάφορες χώρες της Ευρώπης. Χρειάζεται λοιπόν, άλλη μία πτήση της Ολυμπιακής τις πρωινές ώρες, καθώς επίσης επιβάλλεται η αεροπορική σύνδεση με Θεσσαλονίκη.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024