Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΒασίλης Τριανταφύλλου: H φιλοσοφία της δημιουργίας μιας πρωτότυπης τουριστικής επιχείρησης

Βασίλης Τριανταφύλλου: H φιλοσοφία της δημιουργίας μιας πρωτότυπης τουριστικής επιχείρησης

Βασίλης Τριανταφύλλου:
H φιλοσοφία της δημιουργίας μιας πρωτότυπης τουριστικής επιχείρησης

Travel Daily News: Πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας των Mediterranean Traditional Mansions;

Βασίλης Τριανταφύλλου: Αρχικά πρέπει να τονίσω ότι τα τελευταία χρόνια η δομή της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας έχει διαφοροποιηθεί δραματικά παρουσιάζοντας σημαντική εξέλιξη της ποιοτικής τουριστικής ζήτησης, γεγονός που δεν πρέπει να αφήνει αδιάφορο και ανεπηρέαστο τον Ελλαδικό χώρο. Το θέμα είναι όμως ότι έχοντας αντιληφθεί από νωρίς τη ζητούμενη εθνική διάσταση του ελληνικού τουρισμού, έχω κληθεί να αντιμετωπίσω – σαν σύγχρονος Επιχειρηματίας του Τουριστικού Κλάδου – τις σύγχρονες προκλήσεις στην ανασύνταξη, την αναδιάταξη και αναδιοργάνωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η ιδέα του συγκεκριμένου project εδώ και 5 περίπου χρόνια, πριν να επιστρέψω στην Ελλάδα. Ο πελάτης σήμερα εμφανίζεται πλέον πιο «έξυπνος» και απαιτητικός, ο λεγόμενος “CC – clever customer ”, ο οποίος είναι αυτός που καθορίζει την στρατηγική των τουριστικών επιχειρήσεων – και όχι εμείς. Κατά την διάρκεια των τεσσάρων προηγουμένων ετών η εταιρεία μας, μέσω επισκεπτών της και προσωπικού της σε συγκεκριμένα καταλύματα – ανώνυμα και διακριτικά – πραγματοποίησε ενδελεχή έρευνα, επιλέγοντας και αναδεικνύοντας, μέσα από μια αρχική λίστα 513 ξενώνων στον Ελλαδικό χώρο, 35 ξενώνες και μικρά ξενοδοχεία που πληρούν τις υψηλές απαιτήσεις του φιλόδοξου μας αυτού εγχειρήματος . Αυτά τα πρώτα μέλη- που πιστέψανε στο φιλόδοξο εγχείρημα – μου δώσανε και το κουράγιο να συνεχίσω, καθότι υπήρξανε πολλά εμπόδια καθ’όλη την διάρκεια της έρευνας. Είναι άξιο αναφοράς ότι όλα τα έξοδα αυτής της προσπάθειας καλύφθηκαν με ιδίους πόρους και με παντελή αδιαφορία από την εκάστοτε κυβέρνηση που θέλει να συνεχίζει να λέει ότι υποστηρίζει την οποιαδήποτε νέα επιχειρηματική δραστηριότητα. Ήταν μια αρκετά μεγάλη επένδυση – εκ μέρους μου – μια επένδυση η οποία μέρα με τη μέρα αναδεικνύεται σε πολύ σωστή και κερδοφόρα κίνηση.

TDN: Ποια είναι τα βασικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν τα καταλύματα και ποιος είναι ο απώτερος στόχος σας

Β.Τ.: Βασικοί παράμετροι της επιλογής των καταλυμάτων ήτανε η άψογη εξυπηρέτηση, η ποιότητα του καταλύματος, σε όλους τους χώρους του και φυσικά η διαχρονική ιστορική συνέχεια. Ζητούμενο για εμάς είναι να συνδυασθεί η επιθυμία του επισκέπτη να φιλοξενηθεί σε ένα χώρο πλήρη ανέσεων, αλλά και ιστορικά ενεργό. Αναδεικνύουμε μέσα από το Mediterranean Traditional Mansions, την ελληνική ιστορική παράδοση των κτιρίων και των κειμηλίων που κουβαλούν αιώνες ιστορίας, με την πανάρχαιη και διάσημη ανά τον κόσμο ελληνική φιλοξενία. Παράλληλα, με τον ίδιο σκοπό, προσεγγίσαμε και ιστορικούς ξενώνες στη λεκάνη της Μεσογείου δημιουργώντας ένα δίκτυο φιλόξενων και ξεχωριστών προορισμών για τον Έλληνα, αλλά και τον Ξένο επισκέπτη. Το Mediterranean Traditional Mansions αφορά την προώθηση πωλήσεων & την διαφήμιση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω πολλαπλών μέσων (Internet, CRS, GDS, World Tourism Exhibitions, Press Releases, Newsletters, Brochures & Catalogues). Ο στόχος είναι η δημιουργία φανατικών πελατών των επιλεγμένων ξενώνων, από όλον τον κόσμο, μέσα από μια συστηματική, υπεύθυνη, σύγχρονη και αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού αυτού. Μέσα στο 2005, πλέον, με την πρώτη πολυτελή έκδοση του καταλόγου μας είμαστε περήφανοι να απαριθμούμε 82 μέλη (από όλες σχεδόν τις Μεσογειακές χώρες) – μέσα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, και να έχουμε κάνει αισθητή την παρουσία μας σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.

Να αναφέρω επίσης, ότι ιδίας μορφής καινοτόμες εταιρείες παγκοσμίως, υπάρχουνε περίπου 10, δίνοντας μας ένα σημαντικό προβάδισμα σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι τυχαίο ότι προταθήκαμε ήδη από το Γαλλικό Υπουργείο Εμπορίου ως υποψήφιοι για απονομή βραβείου σε καινοτόμες λύσεις στον Τουρισμό – French Riviera Chamber of Commerce – Tourism@Awards 2004

TDN: Ποια είναι η γνώμη σας για τον ευρύτερο χώρο του τουρισμού στην Ελλάδα; Τι πιστεύετε ότι θα γίνει φέτος, μια μάλιστα χρονιά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες;

Β.Τ.: Για όλους τους επιχειρηματίες της Ελλάδας, είναι πλέον αναγκαίο να αποκτήσουν τουριστική συνείδηση, να ακολουθήσουν αυτή την τάση, να αλλάξουν τη δομή των Εταιρειών τους και να κάνουν επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες που θα συνοδεύονται με εξειδικευμένο προσωπικό έτσι ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και να αυξήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη. Δυστυχώς όμως μιλάμε πλέον για αντικρουόμενες καταστάσεις, σε μία χώρα η οποία «γερνάει» επιχειρηματικά, ένα ποσοστό επιχειρηματιών ηλικίας 55-65 ετών, οι οποίοι κατέχουν το 90 % των θέσεων στις διευθύνσεις και στα ιδιοκτησιακά καθεστώτα των Ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, με καμία αποτελεσματική προοπτική διαδοχής στις θέσεις αυτές. `Αρα εκ των πραγμάτων θα βρεθούμε σε καθεστώς φοβερής αναδιοργάνωσης και συρρίκνωσης του Ελληνικού επιχειρηματικού τουριστικού χάρτη – κάτι που μας βρίσκει ήδη προετοιμασμένους 100 % σαν Εταιρεία. Ο κλασσικός θεσμός του καρεκλοκένταυρου Manager πλέον έχει καταργηθεί, δίνοντας πλέον την θέση του στον πολυδιάστατο θεσμό του Manager by walking around – κοινώς manager= employee.

Ο Έλληνας πρέπει να καταλάβει ότι χρειάζεται άμεσα καλλιέργεια συνείδησης, παιδεία, πολιτική, συνέπεια στους στόχους. Μια χώρα που όλοι γνωρίζουμε πόσο πλουσιοπάροχα έχει προικιστεί από τον πολιτισμό, την ιστορία, τη φύση, με ένα λαό ιδιαίτερα χαρισματικό, με απαράμιλλη δημιουργικότητα και με υψηλό αίσθημα φιλοξενίας, κατάφερε να δει τον βασικό πλούτο της πατρίδας του, τον τουρισμό, να χάνει τη θέση που παραδοσιακά διατηρούσε σε παγκόσμια κλίμακα. Είναι λυπηρό να προσπαθούμε κάθε χρόνο με πλασματικούς τρόπους να πείσουμε – ποιο πολύ τον εαυτό μας – ότι «κλείνουμε» οριακά την κάθε τουριστική περίοδο με χαμηλή μείωση !!!!!! και όχι αύξηση.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες που τόσο επάξια οργανώσαμε από μόνοι τους δεν αρκούν. Αν δεν δουλέψουμε εμείς σκληρά και δεν χτίσουμε επάνω σ’ αυτή την υπεραξία, δεν θα καταφέρουμε να πάμε μπροστά. Χρειάζεται δουλειά, συνείδηση, προσπάθεια, αλλά και πάνω από όλα ευθύνη, σοβαρότητα, αξιοπιστία. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήτανε πράγματι η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα. Όσοι ζήσανε αυτή την μαγική ατμόσφαιρα των 2 μηνών, θα συμφωνήσουν μαζί μου ότι ήτανε ότι ομορφότερο έχει να επιδείξει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια στον παγκόσμιο κοινό της. Κοινό – που σύμφωνα με μία έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού – θα θελήσει κατά το 70% σε κάποια στιγμή της ζωής του να επισκεφτεί την Ελλάδα. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τη διεθνή τουριστική προβολή για να οικοδομήσουμε πάνω στην υπεραξία που έφεραν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη χώρα μας και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της διεθνούς εικόνας της Ελλάδος αλλά και της, κατά γενική ομολογία, αποδοχής της χώρας μας στον κόσμο, που πλέον βγαίνει στο διεθνή στίβο με ενισχυμένο κύρος.

Ήδη τα φετινά αποτελέσματα είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά με μία αύξηση της τάξης του 3-5%. Πρέπει να αναλογιστούμε όμως την συνεχή μείωση τα τελευταία χρόνια. Έχουμε ομολογουμένως δύσκολο δρόμο μπροστά μας.

TDN: Από πού προέρχονται οι περισσότεροι πελάτες σας; Και ποια είναι η γνώμη τους για τη διαμονή τους στα Mediterranean Traditional Mansions;

Β.Τ.: Το πελατολόγιο μας είναι πλέον δύσκολο να χαρτογραφηθεί ,γιατί ήδη η πολυμορφία του μας έχει εκπλήξει. Οι κρατήσεις που δεχόμαστε είναι από κάθε μεριά του πλανήτη και ο πελάτης ξέρει πλέον τι ζητάει, κάνει έρευνα πριν να ταξιδέψει, και χρησιμοποιώντας τα δικά μας προτεινόμενα καταλύματα έχει σίγουρα πλέον το αίσθημα του home away from home.

Οι μέχρι τώρα πελάτες των καταλυμάτων αυτών είχανε άψογες εμπειρίες. Αλλά νομίζω ότι πρέπει να τους αφήσω να μιλήσουνε μόνοι τους. Έχουμε μαζέψει πάρα πολύ καλά σχόλια από τη διαμονή τους σε Mediterranean Traditional Mansions σχόλια που αφορούν το προσωπικό, τις διαδρομές που τους προτείνουμε ως εταιρία ώστε να επισκεφθούν αρκετά από τα μέλη μας, τη πολύ καλή ροή των διακοπών τους χωρίς τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα πολλοί ξένοι τουρίστες, και γενικά την μεγάλη τους ευχαρίστηση από τις διακοπές τους.

* Ο κ. Τριανταφύλλου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη, και για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα βρισκόταν για σπουδές στον Καναδά στον τομέα της Διοίκησης Επιχειρήσεων με εξειδίκευση στο e-commerce & marketing. Αργότερα συνέχισε με σπουδές στον Τουριστικό κλάδο και εξειδίκευση στην Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων και εν γένει Τουριστικών Εταιρειών. Επέστρεψε στην Ελλάδα στο τέλος του 2000 – αρχές 2001 για να αναλάβει τη διεύθυνση Τουριστικής Εταιρείας.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024