Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργος Τσενές: Αυξημένη εκτιμάται η τουριστική ζήτηση για την περιοχή των Καλαβρύτων το 2005

Γιώργος Τσενές: Αυξημένη εκτιμάται η τουριστική ζήτηση για την περιοχή των Καλαβρύτων το 2005

Γιώργος Τσενές:
Αυξημένη εκτιμάται η τουριστική ζήτηση για την περιοχή των Καλαβρύτων το 2005

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά: α) στις τιμές β) στην ποσότητα των κρατήσεων. Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Γιώργος Τσενές: Από το ενδιαφέρον που ήδη παρουσιάζεται, πιστεύουμε ότι η ζήτηση θα είναι αυξημένη σε ποσοστό 10% περίπου. Σε ότι αφορά στις τιμές αυτές θα κυμανθούν στα περυσινά επίπεδα.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Γ.Τ.: Εκτός από την αγορά του εσωτερικού έχουμε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον μας και σε Ευρωπαϊκά κράτη όπως Ιταλία, Ολλανδία, Αυστρία. Λόγω δε της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει η περιοχή μας, εκτός από το χειμερινό τουρισμό που είναι κατ` εξοχήν αναπτυγμένος λόγω του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων, ενδιαφέρον παρουσιάζουν ο αθλητικός τουρισμός, καθώς και άλλες δραστηριότητες, όπως η πεζοπορία (πέρασμα Βουραϊκού κ.α.), η ορειβασία, όπως και ο θρησκευτικός τουρισμός.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Γ.Τ.: Θα μπορούσα να πω πως ναι, καθώς κάνουμε ήδη αρκετές προσπάθειες για την διεύρυνση της τουριστική περιόδου στην περιοχή, όσον αφορά στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, βασιζόμενοι στο Προπονητικό Κέντρο, που έχουμε στα Καλάβρυτα, το οποίο προσφέρεται για την προσέλκυση αθλητικού τουρισμού. Η υψηλή μας τουριστική περίοδο ξεκινάει από τον Νοέμβριο και τελειώνει το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου.

TDN: Αν ναι ποιες απαιτήσεις από πλευράς υπηρεσιών και τιμολογιακής πολιτικής έχουν οι tour operators για να προωθήσουν την επέκταση της τουριστικής περιόδου;

Γ.Τ.: Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις εκτός από όσα ορίζει η αγορά.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Γ.Τ.: Είναι πολύ μεγάλες. Χρειάζεται όμως η κατάλληλη προβολή της περιοχής, σε συνδυασμό με την ανάλογη τιμολογιακή πολιτική και με τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών από τις τουριστικές μονάδες.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Γ.Τ.: Είναι γεγονός ότι η περιοχή μας έχει πλεονεκτήματα (οδοντωτός – Φαράγγι Βουραΐκού – Σπήλαια Λιμνών κ.α.) τα οποία μπορούν να προσελκύσουν τουρίστες του εξωτερικού. Όμως η διείσδυσή μας στη διεθνή αγορά είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τελευταία έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες που σκοπό έχουν την προβολή της περιοχής και των ιδιαιτεροτήτων της, με τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις, όπως αυτή του Βερολίνου, και με τη διαφήμιση και την προβολή μας σε διάφορες διοργανώσεις που γίνονται στη χώρα μας και αφορούν στον Τουρισμό.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β` και Γ` ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Γ.Τ.: Μικρά καταλύματα και οικογενειακές επιχειρήσεις και προς αυτές τις μορφές προσανατολίζονται οι τουριστικές επενδύσεις. Όσον αφορά τα διάφορα προγράμματα, επειδή η ενημέρωση είναι πλημμελής, ελάχιστα συμβάλλουν στη αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Γ.Τ.: Είμαστε ως ένα βαθμό ικανοποιημένοι χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Η νομαρχιακή επιτροπή λειτουργεί αποτελεσματικά. Όσο για το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων, αυτό είναι ένας καθαρά εισπρακτικός φόρος χωρίς αντίκρισμα για τις τουριστικές μονάδες. Θα πρέπει να καταργηθεί. Για τη βελτίωση γενικότερα των πραγμάτων, χρειάζεται καλή συνεργασία και διάθεση για συνεργασία από τους εμπλεκόμενους φορείς.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Γ.Τ.: Αναμφισβήτητα το Internet μπορεί να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων διεθνώς, καθώς πολλοί και από τους τουρίστες των Καλαβρύτων προτιμούν για την ενημέρωση τους το Internet. Για αυτό το λόγο άλλωστε και σκοπεύουμε σαν Ένωση, να προβούμε στην δημιουργία ενός site, με στόχο την παροχή έγκαιρων και έγκυρων πληροφοριών στο κοινό.

Τελειώνοντας πρέπει να επισημανθεί ότι η περιοχή μας έχει μεγάλη προοπτική ανάπτυξης, όμως υπάρχουν αντίστοιχα μεγάλα προβλήματα που έχουν σχέση με την υποδομή. Το βασικότερο πρόβλημα αφορά στο οδικό δίκτυο, αλλά και στο βιολογικό καθαρισμό, στην αποχέτευση και σε άλλα επί μέρους προβλήματα που αναχαιτίζουν την εξέλιξη του τόπου.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024