Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργος Βουγιουκαλάκης:Ανταγωνιστικός ο νομός Χανίων με σταθερές τιμές

Γιώργος Βουγιουκαλάκης:Ανταγωνιστικός ο νομός Χανίων με σταθερές τιμές

Γιώργος Βουγιουκαλάκης:
Ανταγωνιστικός ο νομός Χανίων με σταθερές τιμές

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά: α) στις τιμές β) στην ποσότητα των κρατήσεων. Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Γιώργος Βουγιουκαλάκης: Όπως είναι γνωστό την τελευταία τριετία ο τουρισμός στην Ελλάδα διέρχεται μια κρίση η οποία επιδεινώθηκε πέρυσι με τους Ολυμπιακούς αγώνες. Αν και θα περίμενε κάποιος ότι η μεταολυμπιακή χρονιά θα ήταν ανέλπιστα καλή, εν τούτοις εξελίσσεται σε μια μέτρια σεζόν τουλάχιστον για το νομό Χανίων. Τα Γερμανικά – Αυστριακά και Αγγλικά γραφεία έχουν προς το παρόν και μια μείωση από τις περυσινές κρατήσεις με αποτέλεσμα περιοχές του νομού Χανίων που συνεργάζονται με τέτοιες εθνικότητες να έχουν σοβαρό πρόβλημα πληρότητας. Τέτοιες περιοχές είναι η Παλαιόχωρα, η Γεωργιούπολη και το Καστέλι. Αντίθετα τα σκανδιναβικά γραφεία με τα οποία έχουμε την “τύχη” να συνεργαζόμαστε περισσότερο από τους άλλους νομούς έχουν προς το παρόν μία μικρή αύξηση από τα περυσινά δεδομένα.

Όσο αφορά τις φετινές τιμές, μετά από πίεση των Tour Operator, τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν έχουν δώσει καμία αύξηση από τις περυσινές τιμές. Αυτό πιθανόν να μας καθιστά ανταγωνιστικό ως νομό, όταν όμως δεν υπάρχει οικονομική ευρωστία στα ξενοδοχεία δεν μπορούν να προσφερθούν και οι καλύτερες παροχές υπηρεσιών.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Γ.Β.: Επειδή πιστεύουμε ότι η κάμψη εκ μέρους της Γερμανικής αγοράς είναι προσωρινή, προσπαθούμε σαν νομός να εδραιώσομε τις διασυνδέσεις μας με τη Γερμανική αγορά αναβαθμίζοντας συνεχώς τις ξενοδοχειακές μονάδες (ως γνωστό η Γερμανική αγορά απαιτεί ξενοδοχεία πολλών αστέρων). Αλλά έχουμε αρχίσει να στρέφουμε το ενδιαφέρον μας και προς την Ιταλική αγορά.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Γ.Β.: Ένας από τους βασικούς στόχους μας είναι να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο. Ευτυχώς ο νομός Χανίων είναι προικισμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατάλληλος για κάθε είδους τουρισμό. Έτσι η τουριστική περίοδος μπορεί να διευρυνθεί με είδη τουρισμού που γίνονται στην αρχή και στο τέλος της τουριστικής περιόδου π.χ. ορειβασία. Γίνεται περισσότερο αρχή και τέλος της σεζόν λόγω υψηλής θερμοκρασίας τον Ιούλιο και Αύγουστο. Γίνονται όμως και πολλές άλλες προσπάθειες διεύρυνσης της σεζόν διαμέσου εναλλακτικών μορφών τουρισμού (π.χ. συνεδριακός τουρισμός) με αναβάθμιση των μονάδων, άλλα και με ανοικοδόμηση πεντάστερων ξενοδοχειακών μονάδων στο νομό Χανίων.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Γ.Β.: Πιστεύω ότι ο εσωτερικός τουρισμός στο νομό μας ήταν, είναι και θα είναι μια ισχυρή ένεση για την οικονομία μας. Ο εσωτερικός τουρισμός, και εννοώ περισσότερο Αθηναίους και Θεσσαλονικείς, μας έχει “σώσει” κυριολεκτικά πολλές φορές, ιδιαίτερα τις χρονιές που είχαμε πρόβλημα με τη διεθνή αγορά.

Τα Χανιά βρίσκονται ίσως σε πρώτη προτεραιότητα στους προορισμούς του εσωτερικού τουρισμού. Αυτό οφείλεται αφ` ενός μεν στις ομορφιές που διαθέτει ο νομός μας, όπως το φαράγγι της Σαμαριάς, το παλιό λιμάνι, η αγορά κ.α. και στις όμορφες παραλίες όπως το Ελαφονήσι, η Παλαιόχωρα, τα Φαλάσσαρνα κ.α. και αφετέρου στην πατροπαράδοτη Κρητική φιλοξενία που εκπλήττουν συχνά όλους τους υπόλοιπους Έλληνες. Θεωρώ ότι το νομό Χανίων πρέπει να τον επισκεφθούν όλοι οι Έλληνες, διότι εκτός από την ομορφιά και τη φιλοξενία, παράγουμε προϊόντα που δεν υπάρχουν στην υπόλοιπη Ελλάδα και εντέλει πρέπει όλοι να δοκιμάσουν την παραδοσιακή, ανεπανάληπτη Κρητική Κουζίνα.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Γ.Β.: Όπως προανέφερα οι Tour Operator πίεσαν την φετινή χρονιά τις τιμές με αποτέλεσμα να μας καταστήσουν ανταγωνιστικούς με τις γύρω περιοχές. Ο νομός Χανίων και από πριν πιστεύω ότι ήταν σχετικά ανταγωνιστικός νομός όσο αφορά το τουριστικό προϊόν, εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις αισχροκέρδειας που εμφανίζονται κατά καιρούς, όχι μόνο στα Χανιά αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Τα παράλια της Τουρκίας (που ίσως είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας) μη ξεχνάμε ότι έχει τη δυνατότητα τουλάχιστον στα ξενοδοχεία να έχει χαμηλό λειτουργικό κόστος. Επειδή εμείς είναι δύσκολο να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος, το μόνο που μας απομένει για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι η αύξηση των παροχών υπηρεσιών. Αυτό θα γίνει μόνο αν αποκτήσουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό φορείς τουριστική συνείδηση.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Γ.Β.: Σίγουρα με την ίδρυση του υπουργείου τουριστικής ανάπτυξης, ο τουρισμός πανελληνίως έχει κάνει ένα βήμα μπροστά. Σίγουρα είμαστε ικανοποιημένοι από πολλές ενέργειες του Υπουργού, όπως είναι η τηλεοπτική διαφήμιση σε κανάλια του εξωτερικού και αφίσες που μέχρι τώρα δεν είχαμε δει κανένα ίχνος Ελληνικής διαφήμισης στο εξωτερικό. Υπάρχουν όμως πολλά περιθώρια βελτίωσης εκ μέρους του κράτους. Ένα παράδειγμα είναι τα τέλη προσγείωσης των τσάρτερς που είναι ακριβότερα κατά πολύ στα Σπάτα απ` ότι είναι στο Παρίσι ή στη Ρώμη. Είναι λογικό η πανελλήνια αυτή πολιτική του κράτους να επηρεάζει άμεσα και το νομό Χανιών. Όσο αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού, κάνει τεράστιες προσπάθειες για τη βελτίωση του τουρισμού στο νομό μας, δεν έχει όμως τους οικονομικούς πόρους για να υλοποιήσει όλα εκείνα που θα ήθελε να πραγματοποιήσει. Έχουμε τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές όπως είναι ο Βιολογικός καθαρισμός του βόρειου άξονα, δρόμους για να ενώσουμε το βόρειο με το νότιο οδικό άξονα, φωτοδότηση σε σημεία του νομού που είναι άκρως απαραίτητη, πεζοδρόμια σε τουριστικά σημεία του νομού κ.α. που δυστυχώς το κράτος αμελεί.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Γ.Β.: Το internet όπως υφίσταται αυτή τη στιγμή είναι ο μεγαλύτερος βοηθός για τις κρατήσεις ιδιαίτερα στις μικρές ξενοδοχειακές μονάδες. Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες ακόμα λειτουργούν κατά μεγάλο μέρος με τη βοήθεια των tour operators. Όμως χρόνο με το χρόνο οι κρατήσεις δια μέσου του διαδικτύου γίνονται όλο και περισσότερες. Πιστεύω ότι σε μερικά χρόνια το internet θα είναι το μοναδικό κανάλι προβολής και πωλήσεων των Ελληνικών ξενοδοχείων, και οι παραδοσιακοί τουριστικοί πράκτορες θα είναι πια παρελθόν. Ήδη οι περισσότεροι τουριστικοί πράκτορες έχουν σταματήσει να εργάζονται με τον παραδοσιακό τρόπο και μαζεύουν πελάτες δια μέσου του internet. Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ το ότι οι Ευρωπαίοι έχουν οικειοποιηθεί το internet εδώ και δύο δεκαετίες, οπότε κάποιος που θέλει να κάνει διακοπές στα Χανιά θα απευθυνθεί πια στο διαδίκτυο, και μόνο. Το συν σ` αυτή τη περίπτωση είναι ότι ο τουρίστας θα πετυχαίνει καλύτερη τιμή, αλλά και το ξενοδοχείο θα αποφεύγει την προμήθεια του τουριστικού πράκτορα και το μείων (αν θεωρηθεί αρνητικό) ότι το ξενοδοχείο ιδιαίτερα οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες θα πρέπει να απασχολούν άτομα πια μόνο για κρατήσεις από το internet.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024