Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργος Τσακίρης: Ιδιαίτερα ελκυστικό και δημοφιλές το τουριστικό προϊόν της Αττικής

Γιώργος Τσακίρης: Ιδιαίτερα ελκυστικό και δημοφιλές το τουριστικό προϊόν της Αττικής

Γιώργος Τσακίρης:
Ιδιαίτερα ελκυστικό και δημοφιλές το τουριστικό προϊόν της Αττικής

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά: α) στις τιμές β) στην ποσότητα των κρατήσεων. Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Γιώργος Τσακίρης: Η Αττική, στην μεταολυμπιακή της περίοδο, βιώνει μια δύσκολη και `περίεργη` περίοδο, όσον αφορά στις τιμές και στην ποσότητα των κρατήσεων. Η μεγέθυνση του ξενοδοχειακού δυναμικού και η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην Αττική, ως αποτέλεσμα των υπερπροσδοκιών, που καλλιέργησαν οι Ολυμπιακοί αγώνες, έχει δημιουργήσει μια δύσκολη κατάσταση για τα ξενοδοχεία της Αττικής. Αναμφισβήτητα οι Ολυμπιακοί αγώνες προσέδωσαν στην Αττική μια νέα εικόνα και προοπτική, λόγω των σημαντικών υποδομών που έγιναν, αλλά και λόγω της μεγάλης προβολής του γεγονότος σε παγκόσμιο επίπεδο. Η υπερπροσφορά κλινών που παρατηρείται αυτή την περίοδο στην Αττική, απαιτεί ένα διάστημα 1 – 2 ετών, ώστε η αγορά να `απορροφήσει` την υπερβάλλουσα προσφορά και παράλληλα να αρχίσουν να συγκεκριμενοποιούνται τα θετικά αποτελέσματα της προβολής των Ο.Α. του 2004 σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα των αυξημένων κονδυλίων που δαπανήθηκαν φέτος, για την Εθνική προβολή της χώρας. Στην πράξη όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα οι τιμές των ξενοδοχείων, ελέω ανταγωνισμού, να είναι χαμηλότερες από πέρσι, σε ποσοστό 10 – 14%, χωρίς να συνυπολογίζεται στην σύγκριση ο Αύγουστος του 2004. Στον αντίποδα των τιμών, οι πληρότητες παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στα ξενοδοχεία 5*, ενώ είναι αντίστοιχα μειωμένες στα ξενοδοχεία 4* και 3*. Αυτό είναι αποτέλεσμα σε ένα βαθμό και της αναβάθμισης πολλών ξενοδοχείων σε ανώτερη κατηγορία. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα ξενοδοχεία 5* από 19 που ήταν το 2003, αυξήθηκαν σε 31 το 2005. Συνέπεια αυτής της αύξησης είναι το φαινόμενο, τα ξενοδοχεία 5* να αναγκάζονται να διεκδικούν και να παίρνουν πελάτες χαμηλότερων κατηγοριών, προσφέροντας αντίστοιχα χαμηλότερες τιμές. Πιστεύω ότι η εξομάλυνση της αγοράς είναι θέμα χρόνου και ψυχραιμίας των ξενοδόχων.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Γ.Τ.: Ως γνωστόν η Αττική είναι ένας κατεξοχήν πολυσυλλεκτικός προορισμός από άποψη χώρας προέλευσης των επισκεπτών, γεγονός που δεν μας επιτρέπει να αγνοούμε καμία αγορά. Κύριο βάρος έχουμε δώσει στην ανάπτυξη του συνεδριακού, week end breaks και πολιτιστικού τουρισμού, στα πρότυπα των Ευρωπαϊκών Μητροπολιτικών προορισμών.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Γ.Τ.: Η τουριστική περίοδος της Αττικής, ως αστικός προορισμός, είναι τελείως διαφορετική με αυτή των λοιπών παραθεριστικών προορισμών. Ο Απρίλιος, ο Μάιος, ο Ιούνιος και οι Σεπτέμβριος, Οκτώβριος είναι οι καλοί, παραδοσιακά τουλάχιστον, μήνες για την Αττική. Σκοπός μας είναι με την ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού που προανέφερα, να επιτευχθεί αύξηση του ρεύματος επισκεπτών και τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.

TDN: Αν ναι ποιες απαιτήσεις από πλευράς υπηρεσιών και τιμολογιακής πολιτικής έχουν οι tour operators για να προωθήσουν την επέκταση της τουριστικής περιόδου;

Γ.Τ.: Δεν τίθεται θέμα όσον αφορά στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, διότι στην Αττική οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες, στην μεταολυμπιακή εποχή, είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένες. Θέμα ιδιαίτερης τιμολογιακής πολιτικής από την πλευρά των tour operators δεν έχει τεθεί, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και το χαμηλό ποσοστό στην τουριστική κίνηση της Αττικής που διακινούν οι παραδοσιακοί tour operators.

TDN: Ποιες είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Γ.Τ.: Οι έλληνες πελάτες αποτελούν ένα σημαντικότατο ποσοστό της πελατείας των ξενοδοχείων της Αττικής. Σε πανελλήνιο επίπεδο και σε μεγέθη μακροοικονομίας, ο εσωτερικός τουρισμός είναι μια σημαντική παράμετρος, η οποία αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στον βαθμό που `αποτρέπει` τους Έλληνες να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα δαπανούν τα χρήματα τους στην χώρα μας. Σε επίπεδο μικροοικονομίας και επιχείρησης, ο εσωτερικός τουρισμός είναι μορφή τουρισμού η πλέον `πιστή` και επιπλέον η λιγότερο επηρεαζόμενη από το όποιο αρνητικό διεθνές κλίμα και συγκυρία.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Γ.Τ.: Το τουριστικό προϊόν της Αττικής είναι, πλέον, ιδιαίτερα ελκυστικό και δημοφιλές. Οι τιμές των παρεχομένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Συνολικά όμως, η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Αττικής δεν είναι αντίστοιχα υψηλή. Και αυτό εξαιτίας του κόστους των εξωξενοδοχειακών υπηρεσιών. Δαπάνες που προστίθενται στο τουριστικό πακέτο το καθιστούν ακριβό και κατά συνέπεια μη ανταγωνιστικό. Τέτοιες δαπάνες είναι το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων, το κόστος των υπηρεσιών του αεροδρομίου, το κόστος και η διαδικασία έκδοσης Βίζας (όπου αυτή χρειάζεται), το κόστος του φαγητού, ενώ έμμεσα, οι χαμηλές δημόσιες υπηρεσίες μειώνουν την ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της Αττικής απαιτείται η συνέργια όλων των εμπλεκομένων φορέων με ένα και μοναδικό στόχο, την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της Αττικής.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β` και Γ` ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Γ.Τ.: Η ιδιωτική επενδυτική τουριστική δραστηριότητα στην Αττική, πλην του εκσυγχρονισμού ξενοδοχείων και μερικών ειδικών επενδύσεων (συνεδριακά, SPA) δεν απολαμβάνει των ενισχύσεων του Αναπτυξιακού νόμου. Στα μόνα προγράμματα που μπορούν να ενταχθούν τα ξενοδοχεία είναι αυτά των διαφόρων εξειδικευμένων δράσεων π.χ. εκπαίδευση προσωπικού, `Δικτυωθείτε` κ.λ.π. και ΕΠΑΝ. Στο πρόσφατο παρελθόν, το σύνολο σχεδόν των ξενοδοχείων της Αττικής εκσυγχρονίσθηκε και αναβαθμίσθηκε λειτουργικά με ελάχιστη κρατική συνδρομή. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι ενισχύσεις των ξενοδοχείων της Αττικής, σε σύνολο επενδύσεων 1,5 δισ. ευρώ δεν ξεπέρασαν το 3%.

Συνεργασία με Κράτος και Τοπική Αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Γ.Τ.: Δυστυχώς για την Αττική, η ύπαρξη πολλών αυτοδιοικητικών αρχών, πολλοί δήμοι, 4 νομαρχίες και γενικά ο κατακερματισμός και η απουσία ενός Μητροπολιτικού κέντρου αποφάσεων σε επίπεδο Αττικής, δεν έχει ευνοήσει την συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση. Οι 4 νομαρχιακές επιτροπές τουριστικής προβολής της Αττικής δεν συμμετέχουν ουσιαστικά στην προβολή της Αττικής, λόγω περιορισμένων μέσων και προϋπολογισμών. Αντίθετα, η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί ένα σημαντικό πρόγραμμα τουριστικής προβολής, του οποίου την αποτελεσματικότητα θα μπορέσουμε να εκτιμήσουμε από το 2006. Τα τέλη παρεπιδημούντων, που εισέπραξε το σύνολο των δήμων της Αττικής, λόγω και των Ολυμπιακών αγώνων, ξεπέρασαν σύμφωνα με υπολογισμούς μας τα 20 εκατ. ευρώ. Δυστυχώς η τουριστική ανταποδοτικότητα αυτών των χρημάτων πλην λίγων εξαιρέσεων ήταν πολύ χαμηλή.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Γ.Τ.: Σύμφωνα με μελέτη – έρευνα που διενήργησε η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής με σκοπό την ανάπτυξη του τουρισμού της Αττικής, το ποσοστό των τουριστών που κάνει κράτηση του δωματίου του μέσω internet ξεπερνάει το 25%. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Αμερική είναι πάνω από 50%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Best Western Hotels. Από τα παραπάνω ποσοστά καταδεικνύεται η αυξητική τάση κυριάρχησης του internet ως βασικού εργαλείου προβολής και πωλήσεων των ξενοδοχείων της Αττικής. Η δυναμική των tour operators, καίτοι ακόμη ισχυρή, αναμφισβήτητα έχει φθίνουσα τάση και προοπτική.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024