Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑνοιχτή ΓραμμήΑπόψειςΗ Πολιτεία να κοιτάξει `κατάματα` τα προβλήματα των ημεροπλοίων και να δώσει νέα σύγχρονη δομή στον κλάδο

ΑπόψειςΗ Πολιτεία να κοιτάξει `κατάματα` τα προβλήματα των ημεροπλοίων και να δώσει νέα σύγχρονη δομή στον κλάδο

Απόψεις
Η Πολιτεία να κοιτάξει `κατάματα` τα προβλήματα των ημεροπλοίων και να δώσει νέα σύγχρονη δομή στον κλάδο
του Νικόλαου Δέτση

Ο Θαλάσσιος Τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι για την Ελληνική Τουριστική Βιομηχανία και για την Ελληνική Οικονομία. Την τελευταία δεκαετία, η εξέλιξη του κλάδου των ημερόπλοιων σκαφών, καθώς και οι απαιτήσεις των τουριστών επισκεπτών, έχει δώσει άλλη μορφή και άλλο επίπεδο στην πορεία και στις παροχές του.

Ο πρωταρχικός ρόλος της ασφάλειας, των ελληνικών σκαφών που πραγματοποιούν κρουαζιέρες στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, στην έως τώρα πορεία της δεν έχει δώσει καμία αρνητική εικόνα έως σήμερα. Εξάλλου, μετά την άψογη διοργάνωση και διεκπεραίωση των Ολυμπιακών Αγώνων, διαπιστώνεται ότι είναι η πλέον ιδανική χώρα από θέμα ασφάλειας για την πραγματοποίηση κρουαζιέρων. Ήδη έχουν γίνει μεγάλα βήματα στο θέμα της πάταξης της τρομοκρατίας και εξάλλου η έως τώρα εικόνα της χώρας μας δεν είχε να λογοδοτήσει για κάποια έντονα περιστατικά στο χώρο της ναυτιλίας και ειδικότερα της κρουαζιέρας.

Όσον αφορά στα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν κάποιες Ελληνικές Εταιρίες κρουαζιέρας στο παρελθόν, η αλήθεια είναι πως η κρίση αυτή συνεχίζει να ταλαιπωρεί και ίσως να αφανίζει κάποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις όπως είναι και αυτές του κλάδου μας.

Δυστυχώς παρόλο που η Ελλάδα στηρίζει ένα μεγάλο κομμάτι της Οικονομίας της στην Τουριστική Βιομηχανία και ιδιαίτερα στον Θαλάσσιο Τουρισμό, δεν υπάρχουν καθόλου οι κατάλληλες δομές στήριξης των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εκπροσωπούν το κομμάτι του Θαλάσσιου Τουρισμού και γενικά του Τουρισμού. Δυνατότητα να αντιστραφεί το κλίμα υπάρχει φυσικά με τους κατάλληλους και καλύτερους χειρισμούς από την Πολιτεία.

Η στήριξη και η χορήγηση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλες τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αυτή τη στιγμή κυριαρχούν στην Ελληνική Κρουαζιέρα είναι πολύ σημαντική προσφορά για την κρίση που περνάει αυτή τη στιγμή ο χώρος. Δυστυχώς ο ανταγωνισμός με τα μεγάλα ευρωπαϊκά, αλλά και Αμερικάνικα γκρουπ, είναι πολύ μεγάλος. Είναι δύσκολο να ανταγωνιστούμε τέτοιες επιχειρήσεις με τέτοιες υποδομές και οργάνωση όταν πίσω από αυτές κρύβεται η μεγάλη προσφορά της Πολιτείας τους.

Εδώ στην Ελλάδα, υπάρχει χώρος δράσης και μάλιστα αρκετός για μεγάλα αλλά και μικρά σχήματα όμως μόνο στην περίπτωση που υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και στηρίξεις.

Τα αποτελέσματα στις Ελληνικές Τουριστικές Επιχειρήσεις, είναι πολύ άσχημα και
δυστυχώς γίνονται ολοένα και χειρότερα με τον ανταγωνισμό να μεγαλώνει συνεχώς
και συνάμα να αυξάνονται οι απαιτήσεις και ανάγκες των επισκεπτών.

Η θέση της Πολιτείας;

Στάσιμη και ανύπαρκτη, τουλάχιστον στον κλάδο μας. Δύο σημαντικές βοήθειες που μπορούν να κρατήσουν πολλές επιχειρήσεις στην αγορά είναι οι εξής:

  • Η ένταξη των επιχειρήσεων Κρουαζιέρας στον Αναπτυξιακό Νόμο καθώς και

  • η κατάργηση της επιβαρημένης φορολογίας στο εισιτήριο του επιβάτη επιπλέον του ναύλου.

Είναι απαράδεκτο να στηρίζεται η Ελληνική Οικονομία στην Τουριστική Βιομηχανία
και να εντάσσει στον Αναπτυξιακό Νόμο επιλεκτικά μόνο πέντε επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κρουαζιέρας, από τις οποίες καμία δεν είναι στις ημερήσιες κρουαζιέρες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο κλάδος μας αποτελεί τον μεγαλύτερο θαλάσσιο `στόλο` και μεταφέρει πάνω από 4.000.000 επιβάτες κάθε τουριστική περίοδο, οι οποίοι προέρχονται από όλες τις κατηγορίες εισοδημάτων και παρόλα αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται στον Αναπτυξιακό Νόμο.

Οι ευκαιρίες πρέπει να είναι ίσες σε όλους τους κλάδους και τις επιχειρήσεις και όχι να υπάρχουν τέτοιου είδους φραγμοί στην ανάπτυξη και απόδοση κάποιων επιχειρήσεων και ιδιαίτερα για μικρότερα σχήματα που προσπαθούν να αποδώσουν αλλά και να αποφέρουν κέρδη από την Κρουαζιέρα.

Το εισιτήριο του επιβάτη είναι ήδη υψηλό μια και επιβαρύνεται με διάφορους φόρους, που καλείται να καταβάλει ο κάθε πλοιοκτήτης υπέρ τρίτων. Είναι φυσικό να υπάρχει έντονος ανταγωνισμός με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ειδικά με την γειτονική μας χώρα, την Τουρκία, όταν τα τελευταία χρόνια έχει δώσει μεγάλη σημασία στην Τουριστική της Βιομηχανία αυξάνοντας κάθετα τον αριθμό επισκεπτών της 25.000.000 επισκέπτες, ρίχνοντας φυσικά το ποσοστό της Ελλάδας.

Είναι πολύ λογικό, όταν το εισιτήριο που καλείται να καταβάλλει ο επιβάτης, επιβαρύνεται αποκλειστικά και μόνο με το Φ.Π.Α., ενώ στα δικά μας εισιτήρια υπάρχουν τόσο πολλοί φόροι και κρατήσεις, που τελικά φτάνει σε ένα ποσό μη προσιτό για τους επισκέπτες.

Φετινή Επιβατική Κίνηση

Η εκτίμηση μου έως τώρα για την φετινή επιβατική κίνηση ως πλοιοκτήτης και ως Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ημερόπλοιων Σκαφών, είναι απλά ενθαρρυντική.

Οι κρατήσεις πλέον στην Ελλάδα είναι της τελευταίας στιγμής. Ενθαρρυντικά όμως είναι τα αποτελέσματα από στατιστικές και έρευνες που έχουν γίνει αυτή την χρονιά για την φετινή επιβατική κίνηση. Λαμβάνοντας υπόψη την θετική εικόνα στους αλλοδαπούς επισκέπτες που άφησε η Ολυμπιάδα στην Ελλάδα, την δημιουργία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, που έχει μέχρι στιγμής συμβάλει πολύ δυναμικά και δημιουργικά στην προβολή της χώρας μας, καθώς και η αποδέσμευση των αδειών στους Έλληνες εργαζομένους, που την περασμένη χρονιά δεν μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν τις καλοκαιρινές τους διακοπές λόγω απασχόλησης τους στην Ολυμπιάδα, πιστεύω πως η φετινή τουριστική περίοδος παρουσιάζεται με καλύτερη εικόνα από την περσινή.

Παρόλα αυτά θα έλεγα ότι γενικότερα βρισκόμαστε σε μια αρνητική πορεία, μη αντιμετωπίζοντας ρεαλιστικά τις καταστάσεις και παραμένοντας στάσιμοι από πλευράς υποδομών και προγραμματισμού.

Η Πολιτεία πρέπει να κοιτάξει `κατάματα` τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα εκδρομικά σκάφη στην Ελλάδα και να δώσει νέα σύγχρονη δομή στον κλάδο μας.

Προβλήματα των Ημερόπλοιων Σκαφών

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνοπτικά τα ημερόπλοια σκάφη στα ελληνικά λιμάνια είναι:

  • Προβλήματα ελλιμενισμού και κακές παροχές υπηρεσιών σε πολλά λιμάνια της Ελλάδος (έλλειψη νερού, ηλεκτρικού, υποδομών, κ.α.).
  • Μικρά λιμάνια για προσάραξη πολλών σκαφών.

  • Φόρος για την προσέγγιση κάθε λιμανιού, με αποτέλεσμα την αλματώδη αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
  • Έλλειψη κατανόησης πολλές φορές από τις τοπικές λιμενικές Αρχές χωρίς όμως να λαμβάνουν υπόψη τις καθημερινές και πρακτικές δυσκολίες των σκαφών.

Οι νέες υπηρεσίες της εταιρίας μας κάθε χρόνο ποικίλουν ανάλογα με την ζήτηση και τις απαιτήσεις των επιβατών που μεταφέρουμε. Η εκδρομή μας στη νήσο Χρυσή της Ιεράπετρας Κρήτης, δίνει στον τουρίστα – επισκέπτη αξέχαστες στιγμές από την παρθένα ομορφιά που προσφέρει η φύση. Η νήσος Χρυσή ή αλλιώς Γαϊδουρονήσι, αποτελεί το νοτιότερο φυσικό οικολογικό πάρκο της Ευρώπης. Στο νησί υπάρχει το μοναδικό στην Ευρώπη Δάσος των Κέδρων του Λιβάνου. Οι παρθένες παραλίες με αναρίθμητα κοχύλια, η πλούσια χλωρίδα και τα παραδεισένια σε χρωματισμούς νερά, το καθιστούν ένα από τα μοναδικά στολίδια που αξίζει να θαυμάζει κανείς.

Εξάλλου αυτή είναι η ομορφιά ενός ημερόπλοιου σκάφους, να σε ταξιδέψει σε μέρη δύσβατα, παρθένα και αξιόλογα, χαρίζοντας στον τουρίστα – επισκέπτη εξερεύνηση, χαλάρωση, εμπειρίες και γνώση.

Εμείς αυτό που περιμένουμε και προσδοκούμε από την Πολιτεία, είναι η μέριμνα και προσοχή του κλάδου μας, μια και κανείς έως τώρα δεν είχε δώσει την κατάλληλη προσοχή ή την αρμόζουσα σημασία στον σημαντικό αυτό κλάδο του Τουρισμού. Εκτελούμε πολύ αξιόλογο έργο για τον Ελληνικό Τουρισμό μια και η Ελλάδα έχει να προσφέρει εκτός από τις φημισμένες ορατές και βατές ομορφιές σε διάφορα σημεία της χώρας μας και άλλες εμπειρίες σε αφανή και δύσβατα σημεία, όπου εκεί καλούμαστε εμείς να βοηθήσουμε και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Μερικές φορές νοιώθουμε οι `αφανής ήρωες` του τουρισμού μια και οι εμπειρίες των εκδρομών που προσφέρουμε είναι απερίγραπτες και αξέχαστες για τον τουρίστα – επισκέπτη.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024