Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργου ΜατσάγγουΗ έλλειψη Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου είναι εξίσου καθοριστική με την έλλειψη αξιόπιστου εθνικού αερομεταφορέα

Γιώργου ΜατσάγγουΗ έλλειψη Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου είναι εξίσου καθοριστική με την έλλειψη αξιόπιστου εθνικού αερομεταφορέα

Γιώργου Ματσάγγου
Η έλλειψη Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου είναι εξίσου καθοριστική με την έλλειψη αξιόπιστου εθνικού αερομεταφορέα

TravelDailyNews: Ο επαγγελματικός τουρισμός και ιδιαίτερα τα συνέδρια έχουν απασχολήσει ιδιαίτερα τον τουριστικό τύπο ως μία κερδοφόρα τουριστική δραστηριότητα. Πιστεύετε ότι με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται στην Ελλάδα αξιοποιείται αυτή η ευκαιρία;

Γιώργος Ματσάγγος: Το τελευταίο διάστημα, το Υπουργείο Τουρισμού έχει δραστηριοποιηθεί αρκετά σε σχέση με το παρελθόν, προβάλλοντας σημαντικούς τομείς και δυνατότητες που μπορούν να επηρεάσουν τους decision makers της επαγγελματικής τουριστικής αγοράς του εξωτερικού. Εντούτοις, δεν έχει καταφέρει να στελεχώσει με τους κατάλληλους ανθρώπους τις αντιπροσωπείες στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώσουν και να εκμεταλλευθούν τη διαφημιστική προβολή της χώρας μας. Αυτό αποδεικνύεται και από τις ελάχιστες οργανωμένες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος. Με δυο λόγια, η έλλειψη συγκροτημένης στελέχωσης αποτελεί εμπόδιο στην αξιοποίηση της διαφημιστικής προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό.

TDN: Πόσο καθοριστική θεωρείτε την έλλειψη του Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου που έχει εξαγγελθεί από όλες τις κυβερνήσεις, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα, για την ένταξη της Ελλάδας στον χάρτη των διεθνών συνεδριακών προορισμών αξιώσεων;

Γ.Μ.: Η έλλειψη Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου είναι εξίσου καθοριστική με την έλλειψη αξιόπιστου εθνικού αερομεταφορέα. Ελλιπείς αεροπορικές συνδέσεις, αναξιοπιστία στην εκτέλεση των πτήσεων, έλλειψη εταιριών τσάρτερ, μαζί με την απουσία Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου, αποτελούν πρωταρχικούς και καθοριστικούς παράγοντες που επιδρούν αρνητικά στην προσέλκυση συνεδριακού τουρισμού. Θα έλεγα ότι η Ελλάδα, ως συνεδριακός προορισμός, δεν αποτελεί ούτε καν δεύτερη ή τρίτη επιλογή για τους decision makers του εξωτερικού.

TDN: Ποια είναι η γνώμη σας για τα Convention Bureau που υπάρχουν σε όλες τις πόλεις οι οποίες προσελκύουν συνέδρια; Στην Ελλάδα έχουν δημιουργηθεί 2 Convention Bureaus, στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Πιστεύετε ότι εκπληρώνουν το ρόλο τους μέχρι σήμερα; Και τι περισσότερο θα μπορούσαν να κάνουν;

Γ.Μ.: Τα Convention Bureau σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προς το παρόν υπολειτουργούν. Αυτό που μπορεί να γίνει και θα βοηθούσε στην ανάπτυξη του επαγγελματικού τουρισμού στη χώρα μας είναι να προχωρήσει η αναγνώριση των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Η συγκεκριμένη κίνηση θα διαχώριζε τους επαγγελματίες του χώρου από τα τουριστικά σούπερ-μάρκετ και θα έδινε άλλη ώθηση στο χώρο.

TDN: Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των διεθνών συνεδρίων τόσο εταιριών όσο και οργανισμών δεν ξεπερνάνε τα 1.000 άτομα. Θεωρείτε ότι η Ελλάδα έχει κάνει τις ενέργειες marketing που απαιτούνται για να καθιερωθεί ως ιδανικός προορισμός για αυτού του μεγέθους τα συνέδρια; Τι επιπλέον πιστεύετε ότι χρειάζεται προς αυτή την κατεύθυνση;

Γ.Μ.: Για το έλλειμμα συγκροτημένης προβολής αναφέρθηκα νωρίτερα. Συμφωνώ μαζί σας πως στόχος πρέπει να είναι τα συνέδρια των 100, 200, 500 ατόμων. Όχι μόνο μεγάλα συνέδρια, που δύσκολα θα τα προσελκύσουμε στην Ελλάδα λόγω των δυσκολιών που αναφέραμε πιο πάνω. Για τα μεσαίου μεγέθους συνέδρια, η Ελλάδα ενδείκνυται πολύ περισσότερο από άλλες ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές χώρες. Και ξενοδοχειακή υποδομή διαθέτουμε και τουριστική παιδεία και χώρους διοργάνωσης συνεδρίων τέτοιου μεγέθους και αναρίθμητες πολιτιστικές επιλογές.

TDN: Πόσο μπορεί το Διαδίκτυο να συμβάλει στην προβολή και λειτουργία ενός συνεδρίου ή μίας εκδήλωσης; Πώς θα μπορούσε καλύτερα να αξιοποιηθεί;

Γ.Μ.: Το Διαδίκτυο έχει αποφασιστική συμβολή στη λειτουργία και στην προβολή συνεδρίων και εκδηλώσεων. Είναι ο σύγχρονος τρόπος να πληροφορήσεις και να πληροφορηθείς με ταχύτητα και εγκυρότητα για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω σου και σε αφορά. Ο κλάδος μας θα μπορούσε να αξιοποιήσει το Διαδίκτυο ακόμα καλύτερα αν υπήρχε η δυνατότητα να δημιουργείται ειδική ιστοσελίδα για κάθε συνέδριο που διοργανώνεται. Για το σκοπό αυτό, όμως, θα χρειαζόταν η συμβολή της πολιτείας για τον καταμερισμό του κόστους, το οποίο είναι δυσβάστακτο για να το επωμιστεί μόνος του ο διοργανωτής.

TDN: Ποιο είναι το προφίλ του σωστού επαγγελματία οργανωτή συνεδρίου; Και πώς πιστεύετε ότι πρέπει μια εταιρία να αντιμετωπίζει τη διοργάνωση των συνεδρίων και γενικά των επαγγελματικών ταξιδιών των πελατών της;

Γ.Μ.: Ο επαγγελματικός τουρισμός έχει μια σημαντική διαφορά από τον κλασικό τουρισμό: πρέπει να γνωρίζουμε επακριβώς τον αντικειμενικό σκοπό του κάθε ταξιδιού – ατομικού ή επαγγελματικού. Διαφορετικά το σχεδιάζεις αν πρόκειται για προβολή προϊόντος, διαφορετικά αν πρόκειται για σύσφιξη σχέσεων μεταξύ πελατών και εταιρίας, διαφορετικά αν έχουμε να κάνουμε με επιβράβευση του στελεχιακού δυναμικού της εταιρίας κ.λ.π.. Ως εκ τούτου, ο σωστός επαγγελματίας πρέπει να έχει τη δυνατότητα και την επιδεξιότητα να συλλάβει τα μηνύματα και τον αντικειμενικό σκοπό κάθε εκδήλωσης επαγγελματικού χαρακτήρα – είτε λέγεται συνέδριο είτε ταξίδι επιβράβευσης – και να το φέρει εις πέρας με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.

Ο επαρκής διοργανωτής συνεδρίων χρειάζεται ακόμα να έχει άψογες σχέσεις με την τεχνολογία, να έχει το χάρισμα της επικοινωνίας και να ξέρει να επιλέγει τους κατάλληλους συνεργάτες – προμηθευτές, ώστε να διασφαλίζει την επιτυχία κάθε εκδήλωσης που αναλαμβάνει.

TDN: Ποια έργα έχει αναλάβει η Agenda SA πρόσφατα;

Γ.Μ.: Πρόσφατα κερδίσαμε μετά από διεθνή διαγωνισμό το έργο `Δαίδαλος`, ένα μεγάλο project του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας ύψους 500.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη διοργάνωση 13 εκθέσεων σε διαφορετικές Περιφέρειες της χώρας με έργα μαθητών των Τ.Ε.Ε. Τα βραβευμένα έργα θα προβληθούν σε Πανελλήνια Έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, μεταξύ 24 και 26 Νοεμβρίου 2005, όπου και θα βραβευθούν τα καλύτερα σε ειδική επίσημη εκδήλωση.

Επιπλέον, η εταιρία μας έχει αναλάβει στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος `Ανταγωνιστικότητα` του Γ` Κ.Π.Σ. του υπουργείου Ανάπτυξης τη διοργάνωση 4 ημερίδων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή, Ιωάννινα και Αθήνα. Παράλληλα, τρέχουμε incentives για πελάτες μας στην Ισπανία, την Ιταλία και την Τουρκία.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024