Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΘέσεις & ΑντιθέσειςΤουριστική Εκπαίδευση:ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε…

Θέσεις & ΑντιθέσειςΤουριστική Εκπαίδευση:ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε…

Θέσεις & Αντιθέσεις
Τουριστική Εκπαίδευση:
ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε…
του Περικλή Ν. Λύτρα

Ο υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Αναστάσιος Λιάσκος, μιλώντας στις 19 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια του Forum Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης τόνισε μεταξύ άλλων, ότι “η τουριστική εκπαίδευση αναβαθμίζεται με την ίδρυση Πανεπιστημιακής Τουριστικής Σχολής, μετά από απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής”.

Σ΄ αυτήν τη θέση του κ. Υφυπουργού θα ήθελα, όχι απλώς να εκφράσω τις αντιθέσεις μου, αλλά να επισημάνω και ορισμένα πράγματα, χρήσιμα θέλω να πιστεύω για όλους, όσοι ασχολούνται με την τουριστική εκπαίδευση. Τονίζω δε, ότι οι αντιθέσεις μου αυτές δεν εδράζονται στην επαγγελματική μου ιδιότητα, αλλά οφείλονται στην γνώση του χώρου εδώ και μία εικοσαετία τουλάχιστον.

1η αντίθεση
Ίσως ο κ. Α. Λιάσκος δεν γνωρίζει πόσοι πριν τον ίδιο εξήγγειλαν αυτή την Πανεπιστημιακή Σχολή (εννοεί προπτυχιακό τμήμα προφανώς). Εγώ θυμάμαι τουλάχιστον τέσσερις. Δεν το έκαναν όμως …

Ίσως διότι κατάλαβαν το άστοχο της ενέργειας.
Ίσως γιατί τα συγκεκριμένα κέντρα που προωθούν αυτήν την ιδέα επί δεκαπέντε χρόνια, δεν έπειθαν για την αγαθότητα των προθέσεών τους.
Ίσως, διότι μόνο περισσότερα προβλήματα από τα υπάρχοντα σήμερα θα δημιουργούσαν στην τουριστική εκπαίδευση.
Ίσως τέλος, διότι οι αιτούντες (επιχειρηματίες και καθηγητές) έστω και αργά κατάλαβαν το λάθος του εγχειρήματος και δεν παγίδευσαν τον εκάστοτε υφυπουργό ή υπουργό.

2η αντίθεση
Ίσως ο κ. Υφυπουργός δεν γνωρίζει ή φαίνεται να αγνοεί, ότι οι επιχειρηματίες του τουρισμού (και δη οι ξενοδόχοι), όχι μόνο δεν επιθυμούν πτυχιούχους πανεπιστημίου στον τουρισμό, αλλά στη συντριπτική τους πλειοψηφία επιζητούν και προσλαμβάνουν άτομα χωρίς πτυχίο (κερδίζοντας το 15% του σχετικού επιδόματος).

Συνεπώς, ποιοι ακριβώς επιζητούν την ίδρυση αυτού του Πανεπιστημιακού Τμήματος και κυρίως για ποιόν λόγο;
Ας βγουν δημόσια οι ‘αιτούντες’ να το δηλώσουν με ταυτόχρονη αιτιολόγηση του αιτήματός τους.
Μήπως είναι οι ίδιοι που πριν 6-7 χρόνια ζητούσαν επίμονα τη δημιουργία άκουσον – άκουσον ‘πανεπιστημιακής έδρας στον τουρισμό’! για να λύσουν ίσως τα προσωπικά τους προβλήματα καταξίωσης;

Τέλος, μήπως θα έπρεπε η εξαγγελία αυτή, να συνοδεύεται και με τα υπόλοιπα στοιχεία, όπως σε ποιο πανεπιστήμιο, σε ποια πόλη, με ποιο προσωπικό, με ποιο πρόγραμμα και τι θα παράγει (ποια επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν οι πτυχιούχοι ενός τέτοιου τμήματος, κλπ.) ή ακόμη ποίου πολιτικού ιδέα ήταν και σε ποια περιφέρεια πολιτεύεται;

3η αντίθεση
Θεωρώντας δεδομένο, ότι ο κ. Α. Λιάσκος γνωρίζει καλά την πανσπερμία των ελληνικών υπουργείων που εμπλέκονται στην τουριστική εκπαίδευση (Παιδείας, Τουριστικής Ανάπτυξης, Εργασίας, Εμπορικής Ναυτιλίας και Εμπορίου), καθώς και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (ταχύρυθμα τμήματα, Τ.Ε.Ε., Κ.Ε.Σ., Ο.Τ.Ε.Κ., Ι.Ε.Κ., Ανώτερες Σχολές, Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια στα μεταπτυχιακά), πιστεύω, ότι δεν σκέφθηκε τι άλλο λείπει από αυτά και αποφάσισε να φτιάξει προπτυχιακό πανεπιστημιακό τμήμα…

Προφανώς κάτω από άσκηση πίεσης έγινε, ότι έγινε. Χωρίς κανένα διάλογο, χωρίς ενημέρωση καν της ακαδημαϊκής κοινότητας, χωρίς μία τουλάχιστον αρχική εξαγγελία, ότι το θέμα μελετάται και συλλέγονται απόψεις προς μελέτη και επεξεργασία. Εκτός εάν το όλο θέμα υπόκειται στην εκπαιδευτική λογική της τελευταίας εξαετίας και σύμφωνα με το δόγμα Αρσένη ‘κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ’, ώστε να αναβαθμιστούν οι τοπικές κοινωνίες οικονομικά αλλά, και να διαλυθεί το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας κοροϊδεύοντας εαυτούς και αλλήλους…

4η αντίθεση
Γνωρίζει ο κ. Υφυπουργός, ότι κάθε κλάδος του τουριστικού τομέα έχει τη δική του ξεχωριστή και ταυτισμένη με τα επαγγελματικά του συμφέροντα άποψη για την τουριστική εκπαίδευση και την κατάρτιση. Αν όχι δικαιολογείται.

Αν ναι, γιατί δεν συγκαλεί σε ανοικτή δημόσια συνεδρίαση όλους τους κλαδικούς επαγγελματικούς φορείς, ώστε να πουν τι επιζητούν από την τουριστική εκπαίδευση και την τουριστική κατάρτιση και από ποιους. Επίσημα, όχι ψιθυριστά και σε κλειστά γραφεία ή σε πολιτικά γραφεία, ώστε να είναι ενήμεροι και οι εκπαιδευτικοί φορείς του τόπου.

5η αντίθεση
Γνωρίζει ο κ. Α. Λιάσκος, του το επεσήμανε κάποιος από τους συμβούλους του μήπως, ότι η καλύτερη υπηρεσία που θα μπορούσε, να προσφέρει στον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική τουριστική εκπαίδευση θα ήταν, η ανάληψη μίας σταυροφορίας για τον συντονισμό και τη συνεννόηση όλων των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών φορέων;

Θα μπορούσε πράγματι ο κ. Υφυπουργός, να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση αφήνοντας εποχή. Αλλά αυτά είναι δύσκολα πράγματα.
Εύκολο είναι να δημιουργηθεί ένα πανεπιστημιακό τουριστικό τμήμα. Αλλά γιατί μόνον ένα;

Συμπερασματικά,
Δημιουργείστε 8 πανεπιστημιακά τμήματα (όπως δημιουργήσατε και 8 σχετικά Τμήματα ΤΕΙ), ώστε να μην έχει πρόβλημα η αγορά, να επιλέξει μεταξύ πολλών και άξιων δυστυχών ανέργων.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024