Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Όνειρα... τύπου... 'SABENA'

Μανώλης Γκύζης - 14 November 2005, 00:00

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Όνειρα... τύπου... 'SABENA'
του Μανώλη Γκύζη

Στις 25 Σεπτεμβρίου παραθέσαμε συνοπτικά στην `Ελευθεροτυπία της Κυριακής` τις εκτιμήσεις μας για το μέλλον της σημερινής ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ.

Κόντρα στα μέχρι τότε ιστορούμενα `σενάρια` γράφοντας για μία νέα μικρή, `regional` εταιρία, είχαμε θερμομετρήσει άριστα τις υπάρχουσες δυνατότητες.

Όπως αποδεικνύεται η Κυβέρνηση υιοθετεί μία ανάλογη λύση, ακολουθώντας όμως το νόθο και αποτυχημένο σχήμα της Βελγικής `SABENA`.

Φυσικά τοποθετεί και δύο (2) Ελληνικές Τράπεζες ως μετόχους μαζί με το παντελώς άσχετο και ζημιογόνας προοπτικής Δημόσιο.

Βέβαια δεν ομιλεί ο καθ` ύλην αρμόδιος Υπουργός για ποσοστά, ούτε για πολλές άλλες ουσιώδεις και καθοριστικής σημασίας `λεπτομέρειες`.

Έτσι για να υπάρξει αληθινή συμβολή στις περιορισμένες πιθανότητες να επιζήσει έστω `μεταλλαγμένος` ο μεταφορέας, χρειάζεται να τηρηθούν αυστηρά κανόνες βιωσιμότητας.

  • Αρχικά ο στόλος πρέπει να είναι μονοτυπικός χωρίς εξαιρέσεις, και όχι μεγαλύτερος των (15) μονάδων, σε ανάπτυξη του τύπου.
  • Τα αεροσκάφη μικρής χωρητικότητας, οπωσδήποτε Jets, με μεγάλη χιλιομετρική εμβέλεια.
  • Το πρόγραμμα πτήσεων να στοχεύει κυρίως την Ελληνική Επικράτεια, αλλά ως εκ της επιχειρησιακής δυνατότητας εμβελείας του τύπου / ων να δημιουργηθεί μικρό δίκτυο διευρωπαϊκό.
  • Να ρυθμισθεί έγκαιρα και νόμιμα η δυνατότητα χρήσης από τον νέο φορέα των ιστορικών slots της υφιστάμενης ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ στους μείζονος σημασίας / κινήσεως, αερολιμένες της Ευρώπης και όχι μόνον.
  • Να διασφαλισθούν και νομικά κατά το δυνατόν, όποια bilateral agreements υφίστανται, προς όφελος της νέας εταιρίας.
  • Να εξασφαλισθεί, αρχικά έστω, μικρή συμμαχική συνέργεια με μεγαλύτερη / ες εταιρία / ες, για εκμετάλλευση (beyond points) με ενιαίο εισιτήριο, και διηπειρωτικές προσβάσεις.
  • Να παραμείνει το logo των επάλληλων κύκλων στο σήμα της νέας αεροπορικής.

  • Προτείνουμε σαν όνομα/ επωνυμία / brand name το: `BLUEJET - OLYMPIC` (AIRWAYS). Δηλαδή είμεθα αντίθετοι στην πρόταση της Κυβέρνησης για πλήρη αλλαγή του ονόματος. Είναι άλλωστε το μόνο που δεν έχει υπαιτιότητα για το σημερινό `χάλι` της εταιρίας.
  • Σαν μέτοχοι να συμμετάσχουν 4/5 μικροί Τ. Operators της Ευρώπης, ελληνικού `origination`, που υπάρχουν και θα ενδιαφερθούν, αν όλες οι λοιπές παράμετροι είναι ορθολογιστικές.
  • Οι μέτοχοι - Τράπεζες να κατέχουν, όλες μαζί, κατ` ανώτατον όριο 15% του μετοχικού κεφαλαίου.
  • Το Δημόσιο όχι μεγαλύτερο του 10%.
  • Το business plan και το αποκλειστικό management να ανήκει στους ιδιώτες μετόχους. Οι Τράπεζες και το Δημόσιο με 9/11μελές Δ.Σ. να έχουν 3/4 θέσεις συνολικά σ` αυτό, όχι εκτελεστικών μελών.

Ο παραπάνω `Δωδεκάλογος` αν παραβιασθεί θα οδηγήσει σε περιπέτειες σύντομα το όποιο καινούργιο σχήμα, το οποίο βέβαια χρειάζεται και `προέγκριση` από την Ε.Ε.

Τα `μείγματα` που ακολούθησε το πρότυπο `SABENA` είναι αφ` εαυτών θνησιγενή.

Οι `αιθεροβάμονες` πολιτικοί οραματισμοί, όποιων κρατικοδίαιτων `μαθητευόμενων μάγων`, είναι καιρός κάποτε να παραχωρήσουν τη θέση τους στην επιχειρηματική πραγματικότητα και τις επιταγές του διεθνούς τοπίου στον ΤΟΜΕΑ.

Ο δρόμος είναι `μονοσήμαντος` και η ιστορία θα είναι αυστηρή με όσους παραβιάσουν τους αδήριτους κανόνες της αγοράς.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top