Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργης ΠαπαδάκηςΚινητήριος δύναμη ο Τουρισμός για το Νομό Ρεθύμνου

Γιώργης ΠαπαδάκηςΚινητήριος δύναμη ο Τουρισμός για το Νομό Ρεθύμνου

Γιώργης Παπαδάκης
Κινητήριος δύναμη ο Τουρισμός για το Νομό Ρεθύμνου

TravelDailyNews:Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ανάπτυξη του Τουρισμού στην περιοχή σας;

Γιώργης Παπαδάκης: Για το Νομό Ρεθύμνου ο Τουρισμός αποτελεί εδώ και χρόνια ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο – κινητήριο δύναμη της τοπικής αγοράς και οικονομίας. Η τουριστική αγορά του Νομού ξεκίνησε να αναπτύσσεται στα τέλη της δεκαετίας του ’70 με μία σειρά ραγδαίων επενδύσεων, ιδιωτικών και δημοσίων, που καθιέρωσαν το Ρέθυμνο ως ένα από τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, στον οποίο σήμερα αντιστοιχούν 300 σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες και το 20% και πλέον των κλινών της Κρήτης. Τα τελευταία τέσσερα περίπου χρόνια, που το τουριστικό προϊόν της χώρας μας διέρχεται κρίση λόγω των διεθνών οικονομικών και κοινωνικών συγκυριών, αλλά και τον έντονο ανταγωνισμό από νέες αναδυόμενες αγορές, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για έναν μακρόπνοο στρατηγικό σχεδιασμό, που θα διασφαλίσει και θα σταθεροποιήσει τα βήματα της τουριστικής ανάπτυξης.

Πρώτα και κύρια τίθεται το θέμα των Υποδομών, των έργων δηλαδή που εξασφαλίζουν την ποιότητα ζωής των Ρεθεμνιωτών και των επισκεπτών μας, έργα που είναι και θα πρέπει να είναι πρώτης προτεραιότητας για τη Νομαρχιακή Αρχή. Όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση του οδικού δικτύου και των πυλών εισόδου του Νομού, ο χωροταξικός σχεδιασμός και οι υποδομές για την ορθή διαχείριση του περιβάλλοντος και των διαθέσιμων πηγών ενέργειας. Η τουριστική ανάπτυξη, αναμφίβολα, δρομολογείται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία των υποδομών μιας περιοχής. Ωστόσο, για την επίτευξη αυτού του στόχου χρειάζεται η χάραξη και υλοποίηση μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, η οποία θα καταρτίσει και θα προβάλλει ένα διαφοροποιημένο και αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν, που θα μπορεί να καταθέσει μία ποιοτική και πλουραλιστική πρόταση σε πολλούς και διαφορετικούς αποδέκτες. Στο πλαίσιο αυτό η Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής Ρεθύμνου ενέκρινε πρόσφατα το marketing plan 2006, που περιλαμβάνει δράσεις χρονικού ορίζοντα πενταετίας με έμφαση στις παραδοσιακές (βόρεια Ευρώπη) και νέες αγορές (πρώην ανατολικό μπλοκ, χώρες Βαλτικής) στον εσωτερικό τουρισμό, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τοπικού τουριστικού προϊόντος (ασφάλεια, φυσικό περιβάλλον, πολιτισμός, γαστρονομία) και στην προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

TDN:Ποιες είναι οι ενέργειες συνεργασίας της Νομαρχίας Ρεθύμνου με τους επιμέρους Δήμους, όσον αφορά σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης και προβολής;

Γ.Π.: Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου στο πλαίσιο της ανάδειξης, προώθησης και επίλυσης όλων των ζητημάτων, που αφορούν στην ανάπτυξη του Νομού, συνεργάζεται στενά με τις τοπικές αρχές και φορείς, διότι πραγματικά πιστεύουμε ότι μόνο μέσα από την ανιδιοτελή σύμπραξη με όλες τις αρχές και φορείς του τόπου και της διαμόρφωση μιας κοινής γραμμής, μπορούμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αναφορικά στην ανάπτυξη του Νομού. Ειδικότερα, τώρα στο θέμα της συνεργασίας με τους 11 Δήμους του Νομού σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης και προβολής θα ήθελα να αναφερθώ στην αποτελεσματική λειτουργία της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής στην οποία συμμετέχουν οι Δήμοι, αλλά και όλες οι παραγωγικές δυνάμεις του τόπου, που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον Τουρισμό. Όπως για παράδειγμα το Επιμελητήριο, οι Σύλλογοι Ξενοδόχων και Ξενοδοχοϋπαλλήλων, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες κ.α. Μέσα από τη λειτουργία της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και τη συνεργασία, αναδεικνύουμε θέματα και προβλήματα που άπτονται με την τουριστική ανάπτυξη και την αποτελεσματική προβολή του τουριστικού μας προϊόντος, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα προβολής που καταρτίζεται σε ετήσια βάση. Οι δράσεις του προγράμματος αυτού είναι ποικίλες (συμμετοχή σε εκθέσεις, διαφημιστικές καταχωρίσεις, παραγωγή έντυπου & ηλεκτρονικού πληροφοριακού υλικού) και χρηματοδοτούνται από τις εισφορές των μελών της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, Νομαρχίας, Δήμων κτλ και του ΕΟΤ.

TDN:Ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα που σας απασχολεί αυτή την περίοδο σχετικά με τον Τουρισμό και σε ποιες ενέργειες προσανατολίζεστε για τη λύση του;

Γ.Π.: Το Ρέθυμνο και η Κρήτη ολόκληρη, παρόλο που διαθέτουν όλα τα προσόντα για Τουρισμό καθόλη τη διάρκεια του έτους, δυστυχώς δεν έχουν αξιοποιήσει κατάλληλα το πλεονέκτημα αυτό, που θα μπορούσε να μας δώσει ισχυρό προβάδισμα στον ανταγωνισμό. Τα τελευταία χρόνια, μετά και από τα ισχυρά πλήγματα που δέχτηκε η τουριστική κίνηση του νησιού, η προσοχή μας και η πολιτική μας έχει εστιαστεί στη σταθεροποίηση και κατόπιν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ασφαλώς αυτός είναι στόχος, που μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από τη συνεργασία και συντονισμό των φορέων του Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, καθώς απαιτείται μία σειρά πρωτοβουλιών εκατέρωθεν για τη δημιουργία και βελτίωση των απαραίτητων υποδομών, αλλά και η ύπαρξη μιας ουσιαστικής κεντρικής πολιτικής.

TDN:Ποια είναι τα μηνύματα για την πορεία του Τουρισμού στην περιοχή σας την ερχόμενη τουριστική περίοδο;

Γ.Π.: Είναι λίγο επίφοβο να κάνουμε προβλέψεις για τον Τουρισμό, διότι, όπως γνωρίζετε η πορεία της τουριστικής κίνησης επηρεάζεται από παράγοντες εκτός συνόρων, που δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει. Όπως για παράδειγμα την περσινή χρονιά, όπου οι προβλέψεις για τον Νομό μας έκαναν λόγο για μια δυσάρεστη σεζόν, και όμως λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων σε Αίγυπτο και Τουρκία, το Ρέθυμνο έφτασε να έχει 100% πληρότητα τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες μας. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η φετινή σεζόν εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με τα περσινά με κάποιες αυξητικές τάσεις.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024