Τελευταία νέα
HomeΔιαμονή-ΔιατροφήΓαστρονομίαΑλέξανδρος ΑγγελόπουλοςΚαταλυτική η ιδιωτική πρωτοβουλία στην ανάπτυξη θαλασσοθεραπείας στην Ελλάδα

Αλέξανδρος ΑγγελόπουλοςΚαταλυτική η ιδιωτική πρωτοβουλία στην ανάπτυξη θαλασσοθεραπείας στην Ελλάδα

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος
Καταλυτική η ιδιωτική πρωτοβουλία στην ανάπτυξη θαλασσοθεραπείας στην Ελλάδα

TravelDailyNews: Πετυχαίνοντας μεγάλες διακρίσεις τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι ξενοδοχειακές μονάδες της Aldemar – Royal Mare Village & Thalasso και Olympian Village, αντίστοιχα – συνεχίζουν και φέτος την επιτυχημένη τους λειτουργία, φέρνοντας τον κόσμο ακόμη πιο κοντά στο χώρο της θαλασσοθεραπείας. Θεωρείται ότι το ελληνικό κοινό έχει πλέον εξοικειωθεί με το χώρο αυτό και αναζητά πλέον στις διακοπές του μορφές ιαματικού τουρισμού ή παραμένει ακόμη προσηλωμένο στις παραδοσιακές μορφές;

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: Η Aldemar, αφουγκράστηκε τις διεθνείς τάσεις και εισήγαγε, το 1997, την θαλασσοθεραπεία στην ελληνική αγορά με το άνοιγμα του Royal Mare Thalasso στην Κρήτη. 10 χρόνια αργότερα το κέντρο απολαμβάνει τον τίτλο “World’s Leading Thalasso & Spa Resort 2006” από τα World Travel Awards. Παράλληλα, το δεύτερο κέντρο θαλασσοθεραπείας της Aldemar, Royal Olympian Spa & Thalasso, που δημιουργήθηκε το 2004 στην Δ. Πελοπόννησο, βραβεύθηκε με τον τίτλο “Europe’s Leading Spa Resort 2006”. Οι διακρίσεις αυτές εκφράζουν το ισχυρό brand της Aldemar, το οποίο ενσωματώνει συγκεκριμένες αξίες για τον έλληνα, αλλά και ξένο καταναλωτή και η οποία στηρίζεται κυρίως στο επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών, στις άριστες εγκαταστάσεις, στο ανθρώπινο δυναμικό, στη συνεχή βελτίωση και ανανέωση του προϊόντος.

Πέρα από αυτό, τα κέντρα σπα και γενικότερα ο ιαματικός τουρισμός, δεν αποτελούν μία ακόμη τάση του σύγχρονου life style, αλλά αποτελούν τρόπο ζωής. Στους σύγχρονους ρυθμούς ζωής τα σπα είναι η στιγμιαία ή μεγαλύτερη παύση της φθοράς, που υφιστάμεθα από το χρόνο, την κακή διατροφή, το στρες, την κόπωση, τους μικροτραυματισμούς. Μάλιστα, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πια ότι οι συγκεκριμένες θεραπείες έχουν και προληπτικό, αλλά και ιαματικό χαρακτήρα. Η εξέλιξη των σπα θα έχει συνέχεια. Σκεφτείτε ότι μόνο προς το τέλος της δεκαετίας του ‘90 πρωτοεμφανίζεται η θαλασσοθεραπεία στην Ελλάδα και μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε πολλές και διαφορετικές μορφές και συνεχίζει να εξελίσσεται.

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω τις δύο παραμέτρους που παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη και την αποδοχή του σπα ως τρόπου ζωής. Η πρώτη παράμετρος είναι η προβολή των κέντρων θαλασσοθεραπείας από τα media ως μια από τις πιο “in” τάσεις του σύγχρονου life style και η δεύτερη είναι η ένταση και οι υψηλές απαιτήσεις της ζωής του σύγχρονου έλληνα που κάνουν επιτακτική την ανάγκη για χαλάρωση και ευεξία.

Συνεπώς, παρουσιάζεται μια ανοδική πορεία της ζήτησης για παροχή υπηρεσιών spa κατά την διάρκεια των διακοπών και όχι μόνο. Παρόλα αυτά, το ελληνικό κοινό δεν έχει αποκοπεί πλήρως από το παραδοσιακό μοντέλο διακοπών με την έννοια ότι (σε ένα μεγάλο ποσοστό) το σπα έρχεται να συμπληρώσει τις διακοπές του χωρίς να αποτελεί το κύριο κριτήριο επιλογής ενός ξενοδοχείου. Τέλος, κάτι που έχει ενδιαφέρον είναι η δυναμική είσοδος των αντρών ως αγοραστικού κοινού υπηρεσιών θαλασσοθεραπείας όπως επιβεβαιώνεται και από την ζήτηση που έχουν στα κέντρα μας οι αντρικές περιποιήσεις και το πρόγραμμα Masculin.

TDN: Με τις εγκαταστάσεις τόσο στην Κρήτη, όσο και στη Πελοπόννησο, η Aldemar, σεβόμενη πάντα το περιβάλλον, όπως μαρτυρούν οι διακρίσεις της και σε αυτό τον τομέα, κατάφερε να αναδείξει τουριστικά την ελληνική περιφέρεια και να καθιερώσει νέους προορισμούς στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς για την προβολή του νέου αυτού τουριστικού προϊόντος τι είδους εμπόδια συνάντησε και με ποιο τρόπο κατάφερε τελικώς να τα ξεπεράσει;

Α.Α.: Κάθε νέα κίνηση και δράση δημιουργεί ανησυχία! Ο στόχος μας ήταν και είναι να αμβλύνουμε τις ανησυχίες των τοπικών κοινωνιών πλησιάζοντας τους πρώτα εμείς. Η προσέγγιση αυτή έχει να κάνει με: α) με ενημέρωση των τοπικών δήμων & κοινοτήτων για το τι θέλουμε να κάνουμε και με ποιον τρόπο, β) εμπλοκή τους στις δικές μας δραστηριότητες, γ) χρηματοδότηση των δικών τους ενεργειών και δράσεων (εργαστήρια αναδάσωσης, εκθέσεις ζωγραφικής για το περιβάλλον κ.α., δ) συμμετοχή σε κοινές περιβαλλοντικές προσπάθειες ε) συμπαράταξη στα θέματα βιωσιμότητας της περιοχής, στ) προβολή της περιοχής μέσα από τους χώρους των ξενοδοχείων μας (lobby, περιβαλλοντικούς πίνακες, ομιλίες).

Η στάση μας αυτή, σε συνδυασμό με τον πρωταρχικό μας στόχο που είναι πάντα η ανάδειξη των περιοχών δραστηριοποίησης μας – κάτι που έχει πολλαπλές επιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες- μας οδήγησε στη δημιουργία δυνατών σχέσεων εμπιστοσύνης, με τους τοπικούς παράγοντες αλλά και με τους κατοίκους των διάφορων περιοχών (οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις είναι εργαζόμενοι της Aldemar), με αποτέλεσμα την εξάλειψη των όποιων εμποδίων πριν ακόμη από την εμφάνιση τους.

Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσει κανείς ότι σε μια χώρα που δεν υπάρχει ένα συμπαγές πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού φορέα, αποτελεί φιλοφρόνηση σημαντική το να αναγνωρίζεις σε κάποιους ότι έχουν στηρίξει τις προσπάθειες που συνέβαλαν και συμβάλουν στην ανάδειξη πρωτοπόρων ιδεών και καινοτόμων δράσεων. Είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε και να συνεργαστούμε με τέτοιους ανθρώπους. Τα οφέλη ήταν πολλά και ποικίλα και για την περιοχή στο σύνολό της που παρουσιάστηκε πιο έτοιμη να απαντήσει στις διεθνείς προκλήσεις και να ακολουθήσει έστω και με βραδύτερο ρυθμό τις εξελίξεις.

Θα ήταν άδικο και επιφανειακό να καταλογίσουμε στην περιφέρεια την αδυναμία στήριξης και συντονισμού των εξελίξεων στην τουριστική βιομηχανία, όταν το πρόβλημα είναι συνολικότερο. Όταν ακόμη και μία διεθνής διοργάνωση όπως η έκθεση Philoxenia επιδίδεται σε κινήσεις εντυπωσιασμού με ελάχιστη ουσία σε αντικείμενα που δεν γνωρίζει και τα οποία συντονίζουν άνθρωποι χωρίς εμπειρία ή γνώση. Όταν αντί για συνέργεια μεταξύ ιδιωτών και κράτους, γίνεται κανείς μάρτυρας ανταγωνισμού των δύο στη βάση κακής και επιλεκτικής πληροφόρησης. Τα νούμερα και οι επιτυχίες μας επιτρέπουν να πιστεύουμε, ότι η θαλασσοθεραπεία στην Ελλάδα – αρχής γεννωμένης από το Royal Mare Thalasso – διαφημίστηκε, προωθήθηκε και επιβλήθηκε χάρη στην ιδιωτική πρωτοβουλία και την πολύ καλή οργάνωση και λειτουργία που έχει ακόμη και σήμερα.

TDN: Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι της Aldemar και ποιες οι προσδοκίες της από την ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά;

Α.Α.: Η Aldemar, όπως έχω ξαναπεί, οραματίζεται την επανατοποθέτηση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ως έναν ανταγωνιστικό προορισμό διακοπών και έχει δεσμευθεί για την δημιουργία υψηλών προτύπων ποιότητας για την ελληνική ξενοδοχεία μέσα από: α) το άνοιγμα νέων αγορών, β) την εισαγωγή νέων προϊόντων-υπηρεσιών, γ) τον εμπλουτισμό των προϊόντων της, δ) τις διαρκείς επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, ε) τις επενδύσεις σε πολυτελείς εγκαταστάσεις και στ) τις αρχές της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης εξισορροπώντας τους τρεις παράγοντες: κοινωνία, οικονομία, περιβάλλον. Η δέσμευση αυτή είναι δυναμική και ανανεώνεται διαρκώς. ¶λλωστε, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο…

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/09/2022
23/09/2022
22/09/2022
21/09/2022
20/09/2022
19/09/2022