Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΜιχάλης Αθανασόπουλος:Ποιοτικοί πελάτες οι Έλληνες τουρίστες της Χαλκιδικής

Μιχάλης Αθανασόπουλος:Ποιοτικοί πελάτες οι Έλληνες τουρίστες της Χαλκιδικής

Μιχάλης Αθανασόπουλος:
Ποιοτικοί πελάτες οι Έλληνες τουρίστες της Χαλκιδικής

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά:
α) στις τιμές
β) στην ποσότητα των κρατήσεων.
Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Μιχάλης Αθανασόπουλος: Συγκρίνοντας τις επιδόσεις της περσινής χρονιάς με τα πρώτα φετινά δείγματα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι μεν τιμές παραμένουν λίγο πολύ αμετάβλητες, οι δε κρατήσεις διαμορφώνονται ως εξής: αυξημένες κατά 4-5% όσον αφορά στην αγγλική και γερμανική αγορά, αυξημένες κατά 8% όσον αφορά στη ρωσική.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Μ.Α.: Η Χαλκιδική ως γνωστό έχει παραδοσιακά απήχηση στις αγορές της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης. Αναγνωρίζοντας όμως μία ανάγκη ανανέωσης του τουριστικού ρεύματος και καταγράφοντας παράλληλα μία πτώση της κίνησης τα τελευταία δύο χρόνια, επιχειρούμε μεθοδικά, σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χαλκιδικής, άνοιγμα στις αγορές των Βαλκανίων καθώς και πιο εντατική προσέγγιση της ρωσικής αγοράς. Για την υποστήριξη του εγχειρήματος αυτού πραγματοποιούμε διαφημιστική καμπάνια στις χώρες Βουλγαρία, Σερβία, Ρωσία και ήδη έχουμε εντάξει στο πρόγραμμα συμμετοχής μας σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού αυτές της Σόφιας και των Σκοπίων. Προσαρμοσμένοι στις τάσεις της εποχής τέλος εκδηλώνουμε έντονο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και πιο συγκεκριμένα του αθλητικού, στα πλαίσια του οποίου έχουμε ξεκινήσει τη δημιουργία οδηγού ποδηλατικών διαδρομών. Παράλληλα υποστηρίζουμε την ανάπτυξη δικτύου γηπέδων golf σε διάφορες περιοχές της Χαλκιδικής.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Μ.Α.: Μία τέτοια εξέλιξη είναι ευκταία από τους επιχειρηματίες του τουρισμού για την περιοχή μας. Ειδικά η Χαλκιδική συγκεντρώνει πολλές από τις προϋποθέσεις που χρειάζονται για την επιμήκυνση της περιόδου. Από την πλευρά μας ενισχύουμε με κάθε δυνατό μέσο την τάση αυτή με ενέργειες όπως αυτές που προανέφερα, την ανάπτυξη άλλων τουριστικών δραστηριοτήτων καθώς και συνεχείς παρεμβάσεις και αγώνα για την πραγμάτωση αναγκαίων έργων υποδομών. Επίσης δείγμα της τάσης για τέτοια διεύρυνση αποτελεί το γεγονός ότι στην περιοχή μας παραμένουν ανοιχτά 25 ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, με σαφή προσανατολισμό κατά συνέπεια, στην ελληνική αγορά. Οι ξενοδόχοι στοχεύουν στην προσέλκυση επισκεπτών για τριήμερες αποδράσεις που και εφικτό κρίνεται από άποψη χρόνου και ένια επαρκές διάστημα για να τονώσει την κίνηση και την επιχειρηματικότητα της περιοχής.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Μ.Α.: Όχι μόνο δεν υποτιμούμε τη δυναμική του εσωτερικού τουρισμού – καθώς στη δύσκολη χρονιά που αντιμετώπισε ο κλάδος, η αυξημένη κίνηση της ελληνικής αγοράς ιδιαίτερα κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, έδωσε «ανάσα» σε πολλούς ξενοδόχους – αλλά και θεωρούμε ότι μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτήν. Τους Έλληνες τουρίστες εντάσσουμε στους ποιοτικούς πελάτες και για το λόγο αυτό αποτελούν πιστεύουμε, υπολογίσιμη δύναμη για κάθε τουριστική επιχείρηση. Ως μεγέθη μπορεί να μην συγκρίνονται με τις διεθνείς αγορές, δεν παύουν όμως να κερδίζουν στα σημεία της εγγύτητας και της δυνατότητας σταθερής προσέλευσης.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Μ.Α.: Αναμφισβήτητα το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστριών χωρών λόγω καταρχάς κάλλους. Ως πρώτη ύλη ο συνδυασμός της φυσικής ομορφιάς των ελληνικών προορισμών με τις πολύ ευχάριστες κλιματολογικές συνθήκες είναι από μόνος του ελκυστικός. Η ίδια αρχή διέπει και το προϊόν της Χαλκιδικής. Από εκεί κι έπειτα δεν επαρκεί ο εφησυχασμός σΆ ένα μεγάλο προτέρημα. Υπολείπονται πολλές ενέργειες υποδομών και άσκηση σωστής τουριστικής πολιτικής για να προβληθεί αλλά και να ενισχυθεί η βάση από την οποία ξεκινάμε. Η συνέπεια και η εντατικότητα της διαφημιστικής προβολής είναι επίσης πολύ σημαντική. Η Ε.Ξ.Χ. δραστηριοποιείται οργανωμένα και ανελλιπώς σε αυτόν τον τομέα ενώ παράλληλα προσβλέπει σε διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος με εισαγωγή και ανάπτυξη καινοτόμων στοιχείων στο marketing της Χαλκιδικής. Για το λόγο αυτό πιστεύουμε ότι μία σύγχρονη επαγγελματική μελέτη είναι απαραίτητη για τη χάραξη νέας στρατηγικής, κατεύθυνση προς την οποία εργαζόμαστε.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το ΒΆ και ΓΆ ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Μ.Α.: Αυτή τη στιγμή υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δημιουργία 2 γηπέδων golf στην περιοχή της Κασσάνδρας και στο Porto Carras, οπότε εξάγουμε το συμπέρασμα ότι η μορφή αυτή του αθλητικού τουρισμού είναι πόλος έλξης για μια ειδική κατηγορία τουριστών και συνεπώς αναπτυξιακά αξιοποιήσιμη. Όσον αφορά στο ΒΆ και ΓΆ ΚΠΣ είναι αλήθεια ότι περιέλαβαν προγράμματα για την ενίσχυση των τουριστικών καταλυμάτων όχι όμως στο βαθμό των προσδοκιών μας.

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Μ.Α.: Η Ε.Ξ.Χ. έχει μακρά παράδοση συνεργασίας με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χαλκιδικής. Οι συσκέψεις της Ν.Ε.Τ.Π. στις οποίες συμμετέχουμε είναι τακτικές και εποικοδομητικές για την ανταλλαγή απόψεων και προώθηση των θεμάτων τουρισμού. Η συμπαράσταση της Ν.Α.Χ. είναι δεδομένη σε όλες τις ενέργειες προβολής που πραγματοποιούμε και ήδη έμπρακτη ενίσχυση του έργου μας γίνεται μέσω της παροχής διαφημιστικού υλικού της Χαλκιδικής το οποίο επιμελείται η Ν.Α.Χ. αλλά και της συμμετοχής από κοινού στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού. Όσον αφορά στη συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς φορείς, η Ένωση βρίσκεται πάντα σε άμεση επαφή, σε περιπτώσεις προώθησης προβλημάτων και φροντίζει για τη μεσολάβηση προς επίλυσή αυτών. Υπολογίζουμε συνεπώς πολύ στην απρόσκοπτη επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Τέλος αναφορικά με το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων, κρίνουμε ότι δυστυχώς δεν λειτουργεί σχεδόν καθόλου ανταποδοτικά.

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Μ.Α.: Έχουμε από καιρού αντιληφθεί τη σημασία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη του τουρισμού. Ενδεικτικά τα στατιστικά που διαθέτουμε για τη Βρετανία που είναι μία από τις κύριες αγορές μας, δείχνουν ότι πάνω από το 40% των χρηστών χρησιμοποιεί το internet για ταξιδιωτικές κρατήσεις και ένα ποσοστό της τάξεως του 60% καταφεύγει σε αυτό για ταξιδιωτικές πληροφορίες. Ήδη η ιστοσελίδα www.halkidiki-hotels.gr της Ε.Ξ.Χ,. λειτουργεί ενημερωτικά για κάθε επισκέπτη προβάλλοντας παράλληλα τα ξενοδοχεία μέλη της. Οι Tour Operators μπορεί ακόμα να κρατούν τα σκήπτρα στις πωλήσεις αλλά οι ολοένα αυξανόμενες δυνατότητες του internet συνεχώς κερδίζουν έδαφος. Τα ήθη εκσυγχρονίζονται άρα και τα μέσα παροχής υπηρεσιών οφείλουν να συμβαδίζουν.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024